|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

חסל סדר חנוכה

הסתבר לי עד מהרה שהיהודים כולם מודעים להחלטת האו״ם אלו התומכים עדין בצורה נלהבת באובמה הסבירו והבינו שהדבר באמת נעשה לטובת ישראל אחרים הודו שההחלטה בחלקה אינה נעימה, אך אין היא גורעת ולו קמצוץ מתמיכתה הבלתי מתפשרת של ארה״ב בישראל
29/12/2016  |   ארי בוסל   |   יומנים אישיים   |   חגים ומועדים   |   תגובות
ספרינקלס במקום סופגניות [צילום: ארי בוסל]

יהודים תומכי אובמה ממיאמי, בביקור בחנוכה בבורלי הילס [צילום: ארי בוסל]

בשבוע שעבר החלטתי שאין טעם לחגוג את חנוכה, ומיד עשיתי מעשה, יצאתי למסע לבשר לעולם שבטל החג.

הייתי נרגש, שכן אחרי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם-שמום מס. 2334, ערב חג החנוכה (ההחלטה הועברה ביום שישי, ונר ראשון חל במוצאי שבת), הסתבר שהמקום - בירתה הנצחית של מדינת ישראל - לא שלנו. גזלנו אותו, גנבנו, שדדנו, ולפיכך מן ההכרח לא היו חשמונאים, לא היה נס חנוכה (שכן בית המקדש לא היה ולא נברא במקום בו ניצב היום אתר מורשת של האיסלאם) וגם חברים טובים אין לנו. אז מה נשאר: ״באנו חושך לגרש״ או ״סביבוני ירוץ בגיל״? חסל. אין ולא היה.

הסתבר לי עד מהרה שהיהודים כולם מודעים להחלטת האו״ם. אלו התומכים עדין בצורה נלהבת באובמה הסבירו והבינו שהדבר באמת נעשה לטובת ישראל (ואולי אפילו שלא בידיעתו, כה תמים וטוב הוא). אחרים הודו שההחלטה בחלקה אינה נעימה, אך אין היא גורעת ולו קמצוץ מתמיכתה הבלתי מתפשרת של ארה״ב בישראל, ראו, נתנו לנו את כיפת ברזל, תקציב תמיכה רב שנתי ואהבה אין קץ. אך רבים, כה רבים, שמחים שכן החלטה נבונה היא זו, ובלי ההתנחלויות יהיה לכולנו טוב, ובא גואל לעולם.

עד מיאמי הרחקתי, שכן שם בועה של תמיכה בלתי מסויגת בישראל. אלו אמרו לי מיד שבכל אשם נתניהו, הוא ורק הוא אחראי. הוא שנתן למצב להדרדר. הוא שמסרב לפנות את כסאו. הוא שאינו מאמין ששלום ייתכן לשני עמים החיים זה בצד זה ושאינו מנסה לעשות דבר לקראת מטרה נעלה זו. והעובדה היא, הוסיפו המהדרים (שאף פעם לא חשבתי אותם לטפשים גמורים), שההחלטה הייתה פה אחד, כל חברות המועצה גם יחד.

הנקודה הזו הרגיזה אותי לא מעט, שכן בן דודי (על שם משפחתה של אשתו נקרא המרכז הקהילתי ובית הכנסת הידוע ביותר באזור) יודע שמרבית המשפחה נכחדה בשואה, ולכן איני מבין הכיצד הוא יכול לפרש החלטה פה אחד כאילו שקשורה היא בדרך כלשהי לנתניהו ולא לשנאה היוקדת לישראל וליהודים. לקשר דבר שאינו בדבר ולצאת למדים שנתניהו אשם? ועוד מחבריו הקרובים (האחים פליק ובני משפחותיהם, חבריהם הקרובים ושכניהם לספסל בית הכנסת)?

אחרים במיאמי ביקשו שאבהיר להם מי בונה - הממשלה או שזו בניה פרטית. והיכן בונים, מתי ומדוע: האם קנינו את האדמה מהערבים, הלאמנו או גזלנו אותה? כמה מתוקצב לבניה הבלתי חוקית הזו, ומדוע אנחנו בכלל באזור ״יהודה ושומרון״ ולא מפתחים את הנגב והגליל (המעניין היה שהם משתמשים במינוח הנכון לגבי האזור הגאוגרפי אך טועים בשימוש במילה ״התנחלות״ שאין פרושה ״יישוב״ האדמה כי אם ״גניבה״ או ״גזילה״ של דבר שאין לנו עליו בעלות.)

הם לא נשמעו לי מבולבלים כלל ועיקר, ומיד הסתמכו על מה שקראו בידיעות אחרונות ובשאר אתרי חדשות מרכזיים בארץ ושאלו אותי מה הפתרון, שכן הם דוגלים במדינה דמוקרטית ונשמע להם שאני מדבר על מדינת אפרטהייד!

אני בשלי, חוגג. יצאתי לבטל את חג החנוכה, ולא רק היהודים הטובים של לוס אנג׳לס וניו-יורק, ואיתם מספר לא מבוטל של ישראלים, כי אם אחד המעוזים האחרונים של היהדות התומכת בישראל, שם במיאמי, הניף את הדגל הלבן והניח את נשקו.

צדקתי. חסל סדר חנוכה. אירזו את הסביבונים. החזירו את הנרות לסופרמרקטים, כמו גם את הקמח העודף והשמן הרב. אין ולא היה, והילדים יתקנאו מחדש בילדים הנוצרים להם יש עץ ומתנות, ושירים יפים וסנטה שבא לבקר מהקוטב הצפוני. נמציא משהו חדש, או אולי נלך בעקבות הנוצרים. כך או אחרת, די עם ההתנחלויות, עיזבו את ירושלים, הציבו משקיפים בינלאומיים ורדו לתל אביב. שם בשפלה נוכל להשאר כמעה, עד שגם משם יזרקו אותנו, שכן ה״פלשתינים״ טוענים שיפו (ולכן ת״א ובת ים, חולון ורמת גן) שלהם. ש-ל-ה-ם! היהודים לים!

שתי מדינות לשני עמים, כל זמן שרגל יהודי לא תדרוך על שעל מפלשתין - מהירדן לים, ארץ נקיה מיהודים! שחררו אותה, שחררו כל שעל של פלשתין!

דפי זמרה

הנפתי את שרביט הקסמים שבידי, והדפים שחברי המקהלה אוחזים בידיהם ועליהם המילים הבאות נמחקו והפכו לבנים, מחכים בחיל וברעדה, בתמהון ובציפיה לבאות.

מעוז צור ישועתי,
לך נאה לשבח,
תיכון בית תפילתי,
ושם תודה נזבח.

לבי דאב. השיר, מעוז צור ישועתי, נכתב על-ידי מרדכי כנראה במאה ה-12 (ראה את האות הראשונה של כל בית המצטרפות למילה מרדכי). שרד השיר למעלה מ-800 שנה, והנה מגיע סופו (אך הנאמר בו עדין תקף ״ואין קץ לימי הרעה״). אך למה להתעצב? זה זמן שמחה, אין ולא היה. אין דת. אין היסטוריה. או-טו-טו גם אין יהודים, ובאה עדנה לעולם.

לא הרגשתי מובס, שכן את יהדות ארה״ב איבדנו כבר מזמן. נהפוך הוא, בתאטרון האבסורד בו אנו נוטלים חלק פעיל על הבמה, כשחקנים ראשיים, שחקני עזר ומשנה, פרצו כולם בזמר: ״סוף עידן ההתנחלויות, הללויה!״ ואני הוספתי עם שרביט המנצחים בידי והמקהלה לפני: ״חסל סדר חנוכה, אין ולא היה, הללו-יה!״

אדון עולם

מי הציל אותי מטביעה ומוות ודאי? נכנסתי למאפיה כשרה למהדרין המספקת סופגניות לחנויות ברחבי העיר כולה. נסעתי מרחק שלושת רבעי השעה לכל כיוון למאפיה הזו, שכן לא הכרתי אותה, ושמעה רק גונב לאוזני זה עתה. שגעון, לסוע מרחק כזה עבור סופגניות, אך הייתה סיבה.

כיון שהחלטתי שחסל סדר החג, מדוע לטרוח להביא סופגניות? פשוט: אין קוראים להן יותר סופגניות כי אם עיגולי בצק מלאים בג׳לי, דוגנטס בלשון הגויים. להם משלהם, ולנו (אוכל כשר) משלנו.

העובדים, כולם דוברי ספרדית (מקום כשר למהדרין, אך העובדים כולם נוצרים), לא היו מבינים מדוע אני כל כך עלץ, וכיון שהייתה זו שעה מאוחרת, והחשיכה כבר איימה להתגבר על מקצת האור, לא היו שם קונים בלעדי. אך הנה נכנסה לה אישה דתיה, ושאלה אם עוד נותרו סופגניות.

כמובן שלא יכולתי להתאפק, פניתי ואמרתי: ״חג שמח!״ וֹמיד הוספתי: ״בטל חג החנוכה, אין לנו קשר להר-הבית, לבית המקדש ואף לא לירושלים. התנחלות היא ושייכת לא לנו!״

האישה הסתכלה אלי ומיד אמרה ״אדרבה ואדרבה, אנחנו חוגגים, על הניסים ועל הנפלאות שהשם עשה בימים ההם ועושה עבורנו בזמן הזה.״

הוסיפה את שם הקב״ה, ואני הועמדתי על מקומי, כל החזות הנפלאה של מרד שמרדתי נמסה כלא היתה.

ניחא, לא נבטל את החג, שכן למרות הדעה הרווחת, הצהלה הבינלאומית והמקהלות הישראלית והיהודית, שרדנו את היוונים ושגשגנו, נשרוד גם את האיומים הקיומיים העכשוויים ונמשיך לשגשג גם בעתיד. אימפריות קמו ונעלמו, והיהודים עדין כאן. כך גם הפזמון החוזר: ״ישראל לא שלכם. יש לזרוק את הישראלים לים. יש להפטר אחת ולתמיד מהצרה הצרורה הזו ששמה יהודים״ לא הצליח בעבר וגם לא יצליח בהווה. (ראו ספר חשמונאים, ומסתבר שאותו פזמון חוזר של ״התנחלויות״ ו״כיבוש״ חוזר על עצמו, כמעט באותן מילים ממש, גם אלפיים מאה ושמונים שנה אחר כך. לא נס ליחו.)

לא סתם כך נסעתי מרחק כה רב לקנות סופגניות. נסעתי שכן יועד ששם אפגוש את אותה אישה דתיה, מאמינה, עבורה האלוהים הוא צוק איתן, גם אם נראה שאנשיו - היהודים והישראלים כאחד, עמו, חלק מבשרו - לא חודלים לזרוק לעברו עגבניות בשלות ותפוחי אדמה רקובים. הם בשלהם, ואותה אישה מנקה, מנחמת, מתנצלת בשם עמה, עומדת איתן למראה חילול הקודש. מסתבר שעוד יש לנו עתיד, ונתון הוא ביד אישה.

״השם,״ היא אמרה, ואני נאלמתי דום, ידעתי שאיתה הצדק.

והמקהלה לפני פוצחת בזמר:

אדון עולם אשר מלך
בטרם כל יציר נברא

והוא היה, והוא הווה
והוא יהיה בתפארה

והוא אלי וחי גואלי
וצור חבלי בעת צרה.
והוא נסי ומנוסי
מנת כוסי ביום אקרא.

תאריך:  29/12/2016   |   עודכן:  29/12/2016
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חסל סדר חנוכה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלטע קאקער
30/12/16 02:22
2
משה מיכאל
30/12/16 08:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
במוצאי השבת הקרובה, שעה קלה לאחר ששלומי אמוני ישראל ידליקו נר שמיני של חנוכה, ייצאו ישראלים רבים לחגיגות סיום השנה האזרחית ותחילת 2017. יהודים אחרים בעולם נוהגים להציב עץ אשוח נוצרי ליד החנוכיה בחג המולד, ואת הסילבסטר שלאחריו חוגגים עד אובדן עשתונות. נעלמה מהם הסתירה המובנית בין חנוכה, שיסודו התרסה כנגד ההתייוונות, לבין החגא הנוצרי שאימוצו מבטא מגמות התייוונות והתבוללות.
29/12/2016  |  מנחם רהט  |   מאמרים
התאוצה של הסביבון אינה מעשה אצבעות מיומנות בלבד. שמותיו מסחררים אותו. לו היינו מתפנים בימי החנוכה האלה ללמוד את תולדות חייו היינו מסתחררים מלימוד זה בלבד. בל די לנו בסחרחורת אחת. שמות.
29/12/2016  |  יצחק מאיר  |   כתבות
ראש הממשלה בנימין נתניהו הדליק נרות חנוכה עם ילדי עובדי משרד ראש הממשלה ובחן אותם על מורשת החנוכה
29/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
התפתחותה של מדינת ישראל מסייעת לראות בהיבט מחודש את תולדות העם העברי בארצו. הדברים אמורים בתקופות שטבוע בהן חותם של תחייה לאומית ושל מאבק צבאי. בדרך זו מצטיירת לנגד עינינו תמונה חדשה, שראשיתה בתקופת דוד ושלמה וסיומה בימי מלחמת בר-כוכבא.
28/12/2016  |  ראובן לייב  |   מאמרים
לשם שינוי ולמען הבריאות הנפשית שלנו, אני מציע לצאת להפסקה מנושא האו"ם ומעללי אובמה לטובת מעללים מעולם אחר רחוק מהאו"ם. ברצוני להזכר קצת בימים עברו של חג המולד שהיה בחלב. חלב שפעם באמת ובתמים הייתה עיר של חיים לא של מוות. אם נתעמק קצת נגיע אף כאן לאובמה שידו בחשה גם בסוריה וגרמה לחורבן חלב. כן כן אני מאמין באמונה שלמה כי המדיניות של אובמה היא זו שגרמה לתהוות האביב הערבי שלא פסח גם על סוריה, והגיע לשיאו בעיר חלב. אבל אני הולך הפעם לחלב האחרת, לעיר שיצרה פעם חיים.
26/12/2016  |  אלברט שבות  |   כתבות
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  
כל הארץ סוכות   /  יפעת גדות
לראשונה: קווים אזוריים גם בכיפור   /  עידן יוסף
משטרת ישראל השלימה ההיערכות ליום כיפור  /  יפעת גדות
במד"א מאירים חנוכה בטוח  /  זכי הלר
ליבת הנס  /  יצחק מאיר
חנוכה של אור וחושך  /  חניאל פרבר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
חברון [צילום: משה מילנר/לע"מ]
שירה אדרי
בשנת 1929, במהלך מאורעות תרפ"ט (1929), הרבה לפני "הכיבוש", נשים וילדות יהודיות רבות נאנסו על-ידי הפורעים הערבים
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il