|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

רוני אלוני-סדובניק מציגה:

מעלילה סדרתית

עורכת הדין שהייתה שותפה לעלילת אונס נגד עורך דין אחר, כבר העלילה בזמנו על שלושה שופטים כאילו ביזו קורבן עבירת מין. העובדה שהטענה הזו הופרכה מכל וכל, לא מפריעה לאלוני-סדובניק להמשיך ולהפיץ אותה
16/03/2016  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   תגובות
אלוני-סדובניק. שאלה של אישיות [צילום: יוטיוב]

גם מוטי מורל סדרתי
בית המשפט העליון כבר קבע ממצאים קשים ביחס ליחצ"ן מוטי מורל, שניצח על עלילת האונס חסרת הבסיס. בשנה שעברה נפסק, כי משרדו פעל להכפיש את אלי עזור בעת מאבק השליטה על ג'רוזלם פוסט, וחייב את משה רונן מאותו משרד בתשלום פיצוי של 220,000 שקל.

פסק דינו של בית המשפט העליון בעניינו של אורי דניאל, שנפל קורבן לעלילת אונס שנטוותה בין היתר בידי עו"ד רוני אלוני-סדובניק, הזכיר את הפעם הקודמת בה אותה עורכת דין הייתה שותפה לעלילה. באותו מקרה היא לא הסתפקה בעורך דין; אז קורבנות העלילה היו שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים. וכפי שנראה בהמשך, אלוני-סדובניק ממשיכה להטיח האשמות תוך "הסתמכות" על פרוטוקול שאומר ההפך ממה שהיא טוענת.

מדובר בעניינה של מי שהייתה בת 14.5 כאשר נפלה קורבן להתעללות מינית קשה מצידם של ארבעה צעירים. אלוני-סדובניק כלל לא הייתה מעורבת בתיק ונכנסה אליו כמה שנים מאוחר יותר. העלילה נגעה לעדותה של הנערה בבית המשפט המחוזי בירושלים במרס 2008, בפני השופטים צבי סגל (אז סגן נשיא), משה דרורי (כיום סגן נשיא) ויורם נועם.
ת"א 5809-09-13, מנחם בלום נ' רוני אלוני-סדובניק / כתב תביעה
עורך דין תובע מעו"ד אלוני-סדובניק 200,000 שקל בטענה ללשון הרע
ת"א 5809-09-13, מנחם בלום נ' רוני אלוני-סדובניק / כתב הגנה מתוקן
כתב ההגנה של עו"ד אלוני-סדובניק בתביעת לשון הרע שהגיש נגדה עורך דין

מעניין מי העביר לתקשורת
גולדברג. התבקש לבדוק [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

לטענת אלוני-סדובניק, הנערה פנתה אליה בשנת 2013 והתלוננה על היחס כלפיה בזמן חקירתה הנגדית בידי הסניגור, עו"ד מנחם בלום. "שיא הזוועה התרחש בשלב מסוים של חקירתה באולם (ילדה בת 15 בעת מתן העדות), אל מול פניהם של האנסים ושלושת השופטים – דרש ממנה עו"ד בלום לגשת למרכז האולם, לכרוע על הארץ על ארבע ולהדגים בתנועות את תזוזות הגוף של ראשון האנסים שחדר אליה", לשונה של אלוני-סדובניק בתלונה להנהלת בתי המשפט וללשכת עורכי הדין ביוני 2013.

"הילדה קמה מהרצפה בבכי ורצה החוצה מהאולם, תוך שעו"ד בלום צועק אחריה: 'הגעת לחלק של השקרים אז את מתחילה לבכות'. תיעוד לסיטואציה בה נדרשה הילדה להדגים בגופה מצוי בעמוד 105-104 לפרוטוקול. השופטים ראו ולא נקטו כל צעד להפסקת ההתעללות בתוך אולם המשפט". אלוני-סדובניק הדגישה שהיא מתלוננת גם על בלום וגם על "התנהגות מחדלית, תמוהה ומקוממת של כבוד שופט בית המשפט המחוזי בירושלים [כך במקור] אשר אפשרו חקירתה של נפגעת אונס ועוד קטינה – התעללות כה קשה מול עיניהם ולא הבינו מה הם מעוללים".

התלונה הזאת, שהגיעה עד מהרה לתקשורת, עוררה סערה והיה ברור למדי מי העביר אותה לעיתונאים. במאמר מוסגר: בית המשפט העליון מצא בעניין דניאל, כי אלוני-סדובניק הייתה אמורה להדליף לתקשורת את תלונתה השקרית נגדו ללשכת עורכי הדין. אבל לא זה העיקר. הסערה הביאה את שרת המשפטים דאז, ציפי לבני, לשלוף מהמותן כהרגלה ולבקש מנציב התלונות דאז על שופטים, אליעזר גולדברג, לבדוק את הנושא.

מה כן נאמר בפרוטוקול
סגל. "העדה הגיבה" [צילום: בוצ'צ'ו]

מלאכתו של גולדברג הייתה קלה, משום שהפרוטוקול – הפלא ופלא – ממש לא תומך בטענות החמורות של אלוני-סדובניק. למען הרקע נסביר, כי השאלה הייתה היכן היו רגליו של אחד הנאשמים והאם באותו מצב ניתן היה לאנוס אותה. גם אנחנו הלכנו לאותם שני עמודים, וזה מה שמצאנו.

התובע, זוהר גיאת: איפה היו הרגליים שלך ואיפה הרגליים שלו במהלך כל האירוע?

דרורי: הכוונה של זה שהחדיר את איבר המין.

הנערה: הרגליים שלו היו מקופלות.

נועם: היא הדגימה. מקופלות לאחור?

הנערה: ככה. על הרצפה.

סגל: תדגימי לנו.

הנערה: ככה ואני הייתי כאן.

סגל: העדה הגיבה בפרוטוקול מצב שבו רגליו של הנאשם 2,

דרורי: איזה חולצה יש לו?

סגל: חולצה לבנה. רגליו מקופלות אחורנית.

נועם: שוקיים מאחור ורגליים מלפני[ם].

סגל: וירכיים מלפנים כשהגוף שלך בין הירכיים שלו?

הנערה: נכון.

בלום: הוא בעצם יושב על העקבים.

דרורי: לא, הוא יושב על הרגליים.

בלום: אבל הוא יושב אחורנית, הוא חייב לשבת.

הנערה: ככה, ככה.

דרורי: הנה היא אומרת, זאת אומרת שהברכיים שלו ולמעשה כל החלק התחתון של הרגליים מהברכיים עד לקרסוליים הוא על הרצפה?

הנערה: כן.

בלום: הוא היה שעון אחורנית, זה מה שהיא הדגימה... הוא כאילו יושב על החלק האחורי של הרגליים שלו, נכון?

הנערה: מה זאת אומרת חלק אחורי?

בלום: אני אגיד לך, הנה אני אעשה את זה, בגילי, ככה הוא היה?

הנערה: נכון.

בלום: זה מה שהדגמת, נכון?

הנערה: נכון.

זה כל הקטע הרלוונטי. חד וחלק: הנערה לא התבקשה להדגים את האונס, ובוודאי שלא "לגשת למרכז האולם, לכרוע על הארץ על ארבע ולהדגים בתנועות את תזוזות הגוף של ראשון האנסים שחדר אליה", כלשון תלונתה של אלוני-סדובניק. כל מה שהדגימה הנערה – תחילה מיוזמתה (!), ואז לבקשתו של סגל – היה מצג רגליו של הנאשם. לא תזוזות, ולא שום דבר דומה. בלום היה זה שהמשיך להדגים, והנערה לא ברחה מהאולם בוכיה לקול צעקותיו. לא היה ולא נברא.

כדאי גם להזכיר, שאלוני-סדובניק לא נכחה באולם ולא ייצגה אז את הנערה. באולם כן נכחה עו"ד טלי אייזנברג שייצגה אותה, אבל אלוני-סדובניק לא טרחה לבדוק איתה מה התרחש. איך אני יודע את זה? כי זה מה שכתבה אייזנברג לגולדברג: "לא זכור לי כי הנפגעת התבקשה לגשת למרכז האולם ולכרוע על ארבע, כאמור בתלונה, או כי הייתה על הרצפה". לא היה ולא נברא – כבר אמרנו?

האמת לא משנה לה
גרוניס. "מבלי לבדוק את העובדות" [איציק וולף]

באוגוסט 2013 התייחס לכך נשיא בית המשפט העליון דאז, אשר גרוניס: בשמה של "עורכת דין שלא ייצגה בתיק ולא נכחה באולם ומבלי לבדוק את העובדות לאשורן, הכריזו אמצעי תקשורת שונים, כי שלושה שופטים הכריחו קורבן אונס להדגים את המעשה שבוצע בה. תמונות השופטים הופיעו בעיתונות ושמם המקצועי נפגע. נציב תלונות הציבור על שופטים קבע שמדובר בעלילה".

אז מה היה לנו? קביעה של נציב התלונות שמדובר בעלילה ואמירה פומבית של נשיא בית המשפט העליון שמדובר בעלילה. אבל דברים קטנים כאלו, כמו גם העובדות, לא מפריעים לאלוני-סדובניק. היא ממשיכה לטעון שהדברים התרחשו, ועושה זאת בבית המשפט.

בלום הגיש נגד אלוני-סדובניק תביעת לשון הרע, האמורה להתחיל להתברר בשבוע הבא (23.3.16) בבית משפט השלום בירושלים. בין היתר הוא מתייחס לטענותיה בדבר אותה הדגמה. בכתב ההגנה אומרת אלוני-סדובניק: "לטענת הנפגעת ועדים נוספים שנכחו באולם – התובע ביקש מהנפגעת להדגים את אופן החדירה". לא משנה מה שקבע גולדברג, לא משנה מה שתיעד הפרוטוקול, לא משנה מה שאמרה אייזנברג. לאלוני-סדובניק יש אמת משלה.

ולא רק בנושא הזה. למרות ששלושה מבין ארבעת הנאשמים שייצג בלום הורשעו במעשה מגונה בכוח, היא מתעקשת לומר שזה היה אונס ושמדובר באנסים. שלושה שופטים של בית המשפט המחוזי ושלושה שופטים של בית המשפט העליון אמרו את דברם, אבל אלוני-סדובניק היא כנראה שופטת-העל שתחרוץ אחרונה את הדין.

יש עוד בלוף קטן בכתב ההגנה של אלוני-סדובניק: היא "מעולם לא התבטאה נגד השופטים אלא רק כלפי התנהגותו של התובע". מעניין. אני זוכר שהיא כתבה על "התנהגות מחדלית, תמוהה ומקוממת" ועל "התעללות כה קשה מול עיניהם ולא הבינו מה הם מעוללים". אולי בקנה המידה של אלוני-סדובניק, זה לא נקרא "להתבטא נגד השופטים".

אלוני-סדובניק מייצגת נפגעות של עבירות מין, לעיתים קטינות. לא צריך להכביר מילים על המצב הנורא בו הן מצויות ועל החובה לטפל בהן במקצועיות וברגישות מאין כמותן. התנהגותה של אלוני-סדובניק מעלה את השאלה, האם מבחינת אישיותה – ולא רק מבחינת מקצועיותה – היא ראויה להיות עורכת דין בכלל, ובתחום הכל-כך רגיש הזה בפרט.

תאריך:  16/03/2016   |   עודכן:  16/03/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעלילה סדרתית
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע"ק
16/03/16 09:02
 
ולפרסם התוצאות.
17/03/16 19:23
2
קורןנאוה טבריה
16/03/16 09:27
3
קורןנאוה טבריה
16/03/16 09:42
4
עוד א.ב
16/03/16 09:51
5
שואל השאלות
16/03/16 10:47
6
יש לה רשיון?
16/03/16 10:58
 
ע_הראל
16/03/16 15:11
7
מה עם הרשיון שלה?
16/03/16 13:47
8
אלברט שבות
16/03/16 18:05
9
חשדנית
18/03/16 08:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"אישה בורחת מבשורה", מחזה המבוסס על ספר המופת של דויד גרוסמן, הוא מטלטל ועוצמתי ומעניק לצופים חוויית תיאטרון בלתי שגרתית.
15/03/2016  |  חיים נוי  |   כתבות
הכלבה של משפחת נתניהו, קאיה, שוב תופסת את הכותרות המרכזיות, לאחר שנשכה את חברת הכנסת שרון השכל ואת בעלה של סגנית השר ציפי חוטובלי, מצטרף גם המאבטח לחגיגה. נראה כי הרעש התקשורתי גרר תגובה נמרצת מצד משפחת נתניהו, ששלחה בזמנו את קאיה להסגר - וזאת למרות הביקורת שנחתה על צעד זה, והדעה שעדיף היה להשאיר את קאיה בהסגר ביתי, עקב מצבה החרדתי.
15/03/2016  |  טל שלוש  |   כתבות
מומיה מצרית, היחידה בישראל בת כ-2,400 שנה, הגיעה לבדיקת סי-טי בבית החולים כרמל בחיפה. את המומיה הנדירה בדק פרופ' נתן פלד מנהל מכון הדימות, שנחשב לאחד המומחים בישראל בתחום סריקת ממצאים ארכיאולוגיים.
15/03/2016  |  עידן יוסף  |   כתבות
שערי החליפין הנוחים הן של הדולר והן של היורו מאפשרים ליבואנים לשמור על רמות מחירים "סבירות" ולספוג את העליות בחומרי הגלם, והכי חשוב לאגור שומן רב לימי סגריר. עיון בדוחות הכספיים של החברות, אשר עיקר עיסוקן יבוא, מראה גידול חד ברווחים.
15/03/2016  |  יובל לובנשטיין  |   כתבות
מאות השתתפו בכינוס הבינלאומי לשימור מבנים בהשתתפות מומחי שימור מהארץ ומחו"ל שהתקיים ביום שני (14.3.16) בתיאטרון הבימה בתל אביב. על כך מסר דובר המועצה לשימור אתרים שארגנה את האירוע.
15/03/2016  |  יורם דורי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
הרצל ובלפור חקק עם הפרופ' נורית גוברין 2024 [צילום: יאיר בן-חיים]
נורית גברון
אין אלה "שירי תשבץ" המורכבים מפסוקים כלשונם המונחים זה ליד זה, אלא התכה חדשה, והרכבה חדשה של שירים שחומרי הגלם שלהם לקוחים מספרות הדורות, ויוצרים יצירה עצמאית ומקורית, אם כי לא פעם...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
ממשלת נתניהו מובילה אותנו למציאות מכאיבה, כששורה ארוכה של מדינות באירופה ובאמריקה מגנות בחריפות רבה את מדיניותה של ישראל ואף נוקטות בימים אלו בשלל צעדים מעשיים הפוגעים בכלכלה של מד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il