|   15:07:40
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

איש הנדל"ן של השבוע

סיבה למסיבה בא' חנוכה

העסקים האחרים של רענן אלוני, מבעליה החדשים של אורתם-סהר: מקומונים, שותפות בשתי תחנות לאנרגיה סולארית, וגם בניית דירות בערים שונות מתכנן מגדל בן 404 דירות בבאר שבע
09/12/2016  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: איליה מלניקוב]

חנניה אסייג פעיל בגרמניה
חנניה אסייג (ובקיצור חנן) הוא בעל שורת חברות פרטיות בתחומים שונים. רק אחת מהן קשורה בעסקי נדל"ן, ואסייג לא פרט על פעילותה. בנוסף, חנניה אסייג הוא בעל 15.5% בחברה הבורסאית סוהו נדל"ן, שעיקר עסקיה הם קנית ומכירת נכסים מניבים בגרמניה. בין היתר, רכשה בעבר ארבעה בנייני מגורים בעיר האלה, ובהןם422 דירות, ולאחר מכן מכרה אותם ברווח ליזמים אחרים. עסקה זו נעשתה, בחלקה לפחות, באמצעות חברה קפריסאית בבעלות סוהו. בינואר-ספטמבר היו לחברה רווחים של כ-8.8 מיליון שקל, ונכסים בסך 47 מיליון שקל. סוהו נמצאת בשליטת עירן מיטל.

בעוד כשבועיים, במוצאי שבת, ידליק רענן אלוני נר ראשון של חנוכה בביתו שבשדי חמד, יחד עם אשתו מיכל (קיקי) וחמשת ילדיו, אחד מהם מאומץ. כל שנה זהו ערב חגיגי לו ולמשפחה, כי רענן נולד בא' חנוכה, לפני 53 שנים. השנה תהיה לו סיבה נוספת למסיבה: השבוע רכש אלוני, עם שותפים, את הבעלות באורתם-סהר, אחת מחברו הבנייה הגדולות בארץ.

רבים מכירים את רענן ("אל תקרא לי מר אלוני") מעסקיו בקריית שמונה, עיר הולדתו, ואולי גם מחברת אמפא-מליבו, שהיה שותף ומנהל בה. רק מעטים יודעים, שלרענן יש כיום גם עסקי נדל"ן מסועפים, ביחוד בבניה למגורים. כך, בהמשך לבניית בנייני מגורים בכמה ערים בארץ, הגיע רענן אלוני לעסקת הנדל"ן הגדולה של השבוע, ואחת הגדוולת של השנה.

הוא התחיל בקריית שמונה, וגדל בצל הפוליטיקה המקומית, כשהיה בן7 נבחר אביו, אברהם אלוני, לראש העירייה וכיהן בתפקיד 10 שנים. אחרי שירות צבאי למד כלכלה ומשפטים, אך לא סיים בגלל מלחמת המפרץ של שנת 1990.

"המקומונים - העסק הרווחי ביותר שלי"

ואחר כך?
אלוני: בשנת 1996 הקמתי רשת מקומונים של צפון הארץ. היא פעילה בראשותי עד היום.

זה רווחי?
אלוני מפתיע בתשובתו: "זה העסק הרווחי ביותר שלי עד עתה".

מתי נכנסת לפעילות כלכלית נוספת?
אלוני: "ב-2000 נכנסתי לעסקי הקמת תחנות שאיבה, כלומר תחנות סולאריות ליצור חשמל בעזרת אור השמש. השקעתי בשלוש תחנות כאלו - בגלבוע, במנרה ובהרי ירושלים.

עסקות אלו טעונות הבהרה. בשבוע שעבר הגיש אלוני לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם התמודד על רכישת אורתם-סהר, מצגת על פעילותו. במצגת נאמר כי "מ-2005 עד היום" השקיע בשלוש התחנות הסולאריות, וכי חלקו בתחנה בגלבוע עומד על 24%, כאשר יתר המניות בידי אלקטרה ושיכון ובינוי.

מכר ברווח את חלקו בתחנת גלבוע

אולם בפרסומים רשמיים של שתי החברות האמורות לא נזכר אלוני כלל. מה שנכתב הוא, ששתי החברות היו הבעלים ב-100% של תחנת השאיבה, ולפני כשנתיים מכרו 51% מהתחנה לקרן האמריקנית אינפרא-רד. מקור רשמי בשיכון ובינוי מסר ל-News1, כי אין קשר בין אינפרא-רד בין אלוני. אז מה הסיפור שלו?

אלוני מסביר: "אכן, הייתי שותף ב-24% בתחנת גלבוע. לפני כשלוש שנים, ב-23 בספטמבר 2013, מכרתי את חלקי לשיכון ובינוי ואלקטרה ב-43 מיליון שקל".

אם כך, מדוע תתחיל לקבל את התמורה, כפי שנכתב בחוזה, רק במאי הקרוב, כמעט ארבע שנים לאחר המכירה?
אלוני: "אז תתחיל התחנה לפעול, ויהיו לה רווחים, שמהם ישלמו לי בעד העסקה מ-2013".

הרווחת על המכירה?
אלוני: "כן, ודאי, אחרת לא הייתי מוכר".

אז מדוע נכתב במצגת שאתה שותף בתחנה?
אלוני: "ההצעה לרכישת אורתם-סהר גובשה במהירות רבה. דרשו ממני להציג מידע על פעילותי, לא היה זמן. לקחתי מצגת ישנה וצירפתי אותה להצעה. ברגע האחרון הוספתי הערה, שמכרתי את חלקי בתחנת גלבוע". בדיקת המסמכים מגלה, שאלוני דייק בדבריו.

בנוסף, מחזיק אלוני עד היום 8.3% בתחנה סולארית נוספת, במנרה, וכן ב-50 אחוז בתחנה שלישית, בהרי ירושלים. ב-2008 הצטרף אלוני, גם כמנכ"ל, לחברת אמפא-מליבו, שהוקמה כדי לבנות בתים וקוטג'ים במסגרת ההרחבות בקיבוצים. מליבו היא חברה בקבוצת אורתם-סהר, ומכאן ההכרות הראשונה שלו עם החברה ומנהליה.

מה עשיתם?
אלוני: "בנינו עשרות רבות של בתים, וילות וקוטג'ים בשורת קיבוצים בצפון הארץ. היקף הפעילות שלנו היה גדול, והצלחנו מאוד".

"מכרנו דירות בתל אביב ובפתח תקוה"

ב-2012 החליט אלוני להיות עצמאי. הוא פרש מהשותפות, והקים חברה בשם "אלונים". אחר כך השתלבה חברה זו בקבוצת חברות ארז, שאלוני הוא בעליה. היעד: בניה למגורים. מכיון שהוא היה ונשאר יזם פרטי, מתנהלת רוב פעילותו בצנעה.

כך, בשקט בשקט, נכנסו חברותיו של אלוני לשורת פרויקטים. בראיון ל-News1 ובחומר בכתב, הנמצא בידי News1, מפרט אלוני את השקעותיו ועסקיו בנהל"ן למגורים. תחילה הוא מפרט שלושה אתרים שבהם, כדבריו, נמכרו רוב הדירות:
  • פתח תקוה: "בנינו 84 דירות יוקרה במתחם אם המושבות בצפון העיר, ומכרנו את כולן".
  • תל אביב: "סיימנו למכור דירות בשני מקומות - 38 דירות בגדלים שונים ברחוב יהודה הלוי, ובניין מגורים בשכונת פלורנטין בדרום העיר (שכונה זו מבוקשת מאוד בשנים האחרונות, והשבוע פרסם News1, שגם חברת NSA של ניסים אסייג עומדת לבנות בה 241 דירות).
  • ירושלים: "אנחנו בונים 214 דירות בשכונת גילה. כל הדירות נמכרו. הן ימסרו לקונים בעוד כשנה וחצי".

בתוכנית: מגדל בן 404 דירות

מה בתוכנית?
אלוני: "בקרוב נתחיל לבנות 89 דירות בשוכנת רמות א' ירושלים,36 דירות בראש העין ו-18 קוטג'ים באזור".

מהו הפרויקט הגדול ביותר שאתם מתכננים?
אלוני: "מגדל בן 30 קומות בבאר שבע, המיועד ל-303 דירות קטנות, בכוונתנו לנצל את תיקון שבס המורחב, ולבקש מהעירייה אישור להגדיל את מספר הדירות ב-33%, ל-404". אם יאושר, יהיה זה מגדל המגורים רב-הדירות ביותר בישראל. המחיר יהיה דירות קטנות מאוד, ואין ביטחון שהעירייה תאשר.

מה לגבי בניית נכסים מניבים?
אלוני: "אנחנו מתכננים לבנות בבאר שבע גם מרכז מסחרי".

האם כל הפעילות הזו לא תפריע להתרכז בשיקומה של אותרם -סהר?
אלוני: "נמנה מנהל כללי מקצועי ולצדו עובדים מקצועיים, שיעסקו בשיקום החברה. אנחנו כשותפים כמובן נתרום ונפקח".
השבוע פורסם בלעדית ב-News1, שהבעלים כבר מינו מנהל כללי מקצועי, שאול דנקור, מי שהיה מנהל באלקטרה-בניה, ובשנים האחרונות ניהל חברה-בת של קבוצת מנרב.

אלוני הוא בעל 25% בקבוצה הרוכשת. לחנן אסייג [אין קשר לניסים אסייג שהוזכר למעלה - א.ל.] 25%, ולאחים פנחס ואמיר יעקובי 50%. אלוני הוא בעל הניסיון העיקרי בבניה למגורים מבין השותפים, ונראה שיעמוד בראש הקבוצה. לאסייג יש כנראה ניסיון מסוים בבניה למגורים, אך הוא לא פרט. אמיר יעקובי הוא מראשי ארגון הקבלנים בבאר שבע, והחברה בונה בדרום, בהיקף לא גדול.

"משרד השיכון יכול להיות רגוע"

מה תהיה המדיניות?
אלוני: "נמשיך לבנות את כל הדירות שבהן אנחנו יזמים. הכוונה היא למאות דירות בחדרה, בקריות, בראש העין ובחריש. בדרך כלל יש לנו שותפים בפרויקטים אלו, ובראשם אפי קפיטל, שהתמודדה מולנו על רכישת החברה. משרד השיכון, שמוכר דירות אלו במסגרת מחיר למשתכן, יכול להיות רגוע. לגבי פרויקטים שבהם אנחנו קבלני ביצוע, נבדוק כל אחד ונחליט".

פירעון חובות?
אלוני: "העובדים ורשות המיסים יקבלו את כל החוב. הבנקים, שהם נושים מובטחים, יקבלו את עיקר החוב, ואני רוצה לשבח אותם שוויתרו על מקצת הכסף. אנחנו משקיעים בחברה קרוב ל-100 מיליון שקל, ונפרע חובות לבעלי אגרות החוב ולנושים אחרים מתוך כספים אלו, ומרווחים בעתיד".

"רק אדם אחד אשם בנפילה: נחום"

אלוני כבר הודיע, שהבעלים החדשים ירכשו 100% מאורתם-סהר, גם מבעלי השליטה אמיר נחום ואורי דורי, וגם מכל האחרים. כולל הציבור בבורסה. אורתם-סהר תהפוך לחברה פרטית. היא תדווח רק לבית המשפט, ולא לציבור דרך הבורסה.

נחום האשים השבוע, כפי שפרסמנו, שורת גורמים בנפילת החברה, אך לא את עצמו.
אלוני: "יש רק אדם אחד האשם בנפילתה של ארתם-סהר - אמיר נחום. כבר קיבלתי חומר ומסמכים המאששים טיעון זה".

תאריך:  09/12/2016   |   עודכן:  09/12/2016
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתקופת המו"מ על הסכם שלום עם ירדן, שימש ביתה של גיטה שרובר בירושלים כדירת מיסתור לניהול המו"מ, בהשתתפות בכירים משני הצדדים. כך סיפרה (יום ו', 9.12.16) יונה ברטל, שהייתה מנהלת לשכתו של פרס, תחילה כראש הממשלה ואחר כך כנשיא. היא הרצתה בפני חברי המועדון המסחרי והתעשייתי בתל אביב. עוד סיפרה, כי אליקים רובינשטיין, היום שופט עליון ואז מעורב במו"מ, סיפר בדיחות ביידיש לראש ממשלת ירדן.
09/12/2016  |  אלעזר לוין  |   כתבות
אפלפלד נימק את הימנעותו לספר על שנות השואה עצמן בתשובה שאחז בה אז, לפיה אי-אפשר לספר בכלים אמנותיים על מה שהתרחש ליהודים במחנות באותן שנים
08/12/2016  |  יוסף אורן  |   כתבות
מה אנו יודעים על קרואטיה ועל הקרואטים? שהארץ יפהפייה מדהימה, ומהווה אטרקציית נופש לתיירים. שהתושבים אירופים בהליכותיהם, וגורמים לישראלים לחוש פראים ופרימיטיביים לידם, וכן - שהבחורות כולן יפות והבחורים תמירים וגבוהים - ומכאן הצלחתם בעולם ככדורסלנים. אבל תיאטרון? מי שיער שיש להם תיאטרון כה משובח, שרק נעם סמל וחריצותו ללא גבול להביא לתושבי ישראל תיאטרון מהמשובח ביותר שיש, רק הודות לו הומחשה עובדה זו לפנינו?
08/12/2016  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
המחזמר הנודע מצחיקונת שהביא תהילת עולם לברברה סטרייסנד, המועלה בתיאטרון הקאמרי, הוא חוויה מוזיקלית המאפשרת למיה דגן לככב בתפקיד חייה. הבמאי צדי צרפתי הצליח להעלות מחזמר מרשים, נעזר בכוריאוגרפיה המדהימה של עוז מורג, והתוצאה היא מחזמר מרגש, תוסס ומעניין.
08/12/2016  |  חיים נוי  |   כתבות
מרד המכבים החל כהתקוממות חברתית נגד עילית מתייוונת ונצלנית. בניגוד למסורת המקובלת שמרד החשמונאים פרץ מסיבות דתיות, עובדה היא שגזירות אנטיכוס אפיפנס נגד הדת היהודית היו תגובה למה שקדם למרד החשמונאי. למרד החשמונאים שהחל ב-167 לפנה"ס, בתגובה לגזירות אנטיכוס אפיפנס נגד הדת היהודית, קדמה מלחמת מעמדות בין עשירי ירושלים המתייונים לבין פשוטי העם, הפלביים, שלא נימנו על המתיוונים ואיכרים מיהודה, שאדמותיהם הופקעו לטובת עשירי ירושלים המתיוונים. השלטון הסילווקי תמך בעילית המתיוונת נגד פשוטי העם, וכך הפכה מלחמת המעמדות למרד נגד השלטון הסילווקי.
08/12/2016  |  רבקה שפק ליסק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il