|   15:07:40
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

איש הנדל"ן של השבוע

המנוע של מגדל מאייר

עו"ד יגאל צמח איננו קבלן, יזם או אדריכל אך בעקבות ביקור בישראל של היזם ניקולאס ברגרואין נשאב לעולם הנדל"ן היום הוא מדווח על מכירה של 148 דירות מתוך 151 במגדל מאייר בתל אביב
03/02/2017  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: עמית גושר]

מגדל מאייר

"מכרנו 148 מתוך 151 הדירות במגדל מאייר בתל אביב ונותרו למכירה פנטהאוז ושתי דירות". כך אומר, בראיון ל-News1, עו"ד יגאל צמח. הוא צריך לדעת, אולי יותר מכל אדם אחר. צמח הוא מנכ"ל חברת ברגרואין רזידנטאל, שבנתה את מגדל דירות היוקרה בשדרות רוטשילד 36, פינת אלנבי, בתל אביב.

הראיון נערך במקום לא שיגרתי: אחת משתי הדירות המוצעות למכירה, בדרום הקומה ה-40 של המגדל. זוהי דירה בת 295 מ"ר, כולל מרפסות הצופות על תל אביב, יפו, ערים נוספות וחוף הים. היא עומדת למכירה ב-42 מיליון שקל, שהם כ-140 אלף שקל למ"ר. הדירות במגדל הן אכן בין היקרת ביותר שנמכרו אי-פעם בישראל.

מה מצדיק מחיר כזה?

צמח: "המחיר כולל ריהוט מלא [ואכן כך היא הדירה היום - א.ל] מטבח מאובזר וחניות. הקונה יצטרך להביא רק מזוודה. השתמשנו בחומרים המעולים ביותר קנינו גושי בזלת-גרניט בוירג'יניה, שלחנו אותם לסין לחיתוך ומשם לארץ לליטוש. השיש הוא קררה איטלקי. הדירות הן בגובה 3 מטרים נטו, ולכן הבאנו את הדלתות מאיטליה, כי בישראל לא מייצרים דלתות כאלו. מבנה אלומיניום מיוחד מונע סינוור מקרני שמש, וכן הלאה וכן הלאה".

יגאל צמח, נלהב כלו, מוליך אותי לקומה תחתונה, ומציג מה שיעמוד לרשות הקונה וכל הדיירים האחרים: בריכת שחייה חצי אולימפית, בריכה שחיה לילדים. ג'קוזי, שתי סאונות, מכון כושר, מרתף יינות (תא לכל דייר) שולחן סנוקר, לובי לפגישות עסקיות ולמנוחה, בקרוב גם לאונג' לפגישות עסקיות.

צמח איננו קבלן, יזם או אדריכל. הוא למד משפטים בירושלים, נסע לארה"ב להשלים את לימודיו, עשה תואר שני במינהל עסקים בהרוורד, שעוד נחזור אליה. בינתיים נשא לאשה את מימי, שהכיר בצבא. כשחזר לארץ, מונה לסגן מנהל לפיתוח עסקי בחברת עורק (דפי זהב, אמדוקס וכו').שם נערכה פגישה, ששינתה את העתיד שלו.

הפגישה ב"עורק" שהולידה חברת נדל"ן

צמח מגלה מה אירע: "בשנת 2005 הגיע לארץ היזם ניקולאס ברגרואין, לביקור עסקי. אחת מפגישותיו הייתה עם אנשי עורק, כולל איתי. דנו על אפשרות שישקיע בישראל. ראיתי לפני אדם אינטילגנטי ונועז. בתום הפגישה הציע לי לפתע: "בוא לעבוד אתי, נקים חברה משותפת ונבנה כאן. שקלתי והסכמתי".

ברגרואין וצמח חיפשו מגרש לבניית בית מגורים יוקרתי בתל אביב. במחצית השנייה של 2006 קיבלו הצעה, לרכוש מלואי נואי מגרש באלנבי פינת שדרות רוטשילד. צמח: "המדובר היה בעצם בשני מגרשים צמודים, נואי, משקיע יהודי-אנגלי [שלפני מספר חודשים ניסה ללא הצלחה להציל את אורתם סהר - א.ל.], היה תקוע עם אחד מהם. הוא רצה לצאת וחיפש קונה. ברגרואין שילם 30.5 מיליון דולר, וקנה. למגרש הייתה תוכנית בניין ערים מאושרת לבניית מגדל דירות בן 32 קומות. הצלחנו לקבל אישורים, במהלך הבנייה, בשני שלבים, למגדל בן 42 קומות. העסקה הייתה נועזת, כי לפני עשר שנים לא היה "בום" בדירות יוקרה, כמו היום". אבל, ממשיך צמח, ברגרואין דבק בתוכניותיו. כיזם בינלאומי בעל מוניטין, החליט לבנות בישראל מגדל מגורים שונה.

כלומר?

צמח: "הוחלט לבנות את מגדל המגורים היפה והמעולה ביותר בישראל. שכרנו את שירותיו של האדריכל הבינלאומי ריצ'רד מאייר, כי רצינו לבנות דבר טוב ומיוחד. זה לא היה קל. כל התוכניות והשרטוטים נבדקו תחילה על-ידי העירייה ואדריכלים מקומיים. אחר כך שלחנו אותן באי-מייל למאייר, לחוץ לארץ. לאחר בדיקות ותיקונים, החזיר אותן לארץ באי-מייל. ההליך עלה זמן וכסף, אבל היה כדאי. באמצע 2007, עם התוכניות והמימון הפיננסי ביד, החלה הבנייה הוקמה חברת ברגרואין רזידנטל. אורי דורי נבחר לקבלן ראשי".

מיהם היזמים?

צמח: "ההרכב הסופי הוא ברגרואין 48%, האחים עידו ויצחק חג'ג' 24%, אחיקם, ניר וליאור כהן (לשעבר בעלי פקר פלדה) 24%, ואנוכי 4%. גם מוניתי למנכ"ל החברה ואחראי להבנייה והשיווק".

"בשנת המשבר 2009 לא מכרנו אף דירה"


היה קל למכור?

צמח: "המכירות התחילו טוב. אבל ב-2009, שנת המשבר הכלכלי העולמי לא מכרנו אף דירה. אחר כך החל השוק העולמי להתאושש, והמכירות התחדשו וגברו.

והמחירים?

צמח: "התחלתנו בפחות מ-10,000 דולר למ"ר, כולל מע"מ. לאחר מכן עלו המחירים ל-20,000 דולר למ"ר. דירות אחרונות נמכרו ב-30,000 דולר למ"ר ויותר. הדירה שבה נערך הראיון מוצעת כאמור למכירה בכ-142 אלף שקל, שהם 47,500 דולר למ"ר. צמח: "זו אומנם דירה ולא פנטהאוז, אבל היא בקומה 40", כמו פנטהאוז".

מי הקונים?

צמח:" אסור לי להגיד".

רוטשילד, שעשוע, רוטבליט, אולי מקסימוב

בדיקת News1 העלתה, עם זאת, רשימה של כמה מהקונים. שחלקם פורסמו בעבר. הדירה היקרה ביתר נמכרה, ככל הידוע, לפרופ' אמנון שעשוע, ממפתחי מכשירי המובילאיי, שרכש דופלקס בכ-80 מיליון שקל. הקונה המכובד ביותר הוא אולי נתן (נאט) רוטשילד, נינו של הברון אדמונד דה רוטשילד, שהשדרה שבה עומד המגדל קרויה שמו. היה "ברור" שבן המשפחה "חייב" לקנות כאן דירת יוקרה.. הוא עשה זאת בגדול ורכש טריפלקס (דירה בת שלוש קומות) בן 500 מ"ר, ב-60 מיליון שקל. בעבר פורסם שאיש העסקים הקנדי מוטי מקסיבוב רכש דירות, אך לא ברור אם ואיזה חלק מהעסקה יצאה לפועל. צמח שותק.

זיו אבירים ממובילאיי רכש דירת יוקרה בכ-30 מיליון שקל. קונים אחרים, ששילמו בדרך כלל "רק" 19-17 מיליון שקל, הם בעל חברת הספנות ג'קי אלאלוף, הפרסומאי מיקי בר, מנכ"ל סופרארם ליאור רוטבלט ובנקאי ההשקעות היהודי-אנגלי ליונל בוטבול. רבים מהקונים הם תושבי חוץ, השומרים על עילום שמם, וחלקם לא ידורו כאן באורח קבע. זהו בית מגורים שקט.

כמה דיירים יהיו בבנין?

שמח: "חלקם רכשו שתי דירות. לכן, על151 דירות יש לנו כ-80 רוכשים. קיבלנו טופס 4, ורבים מהקונים נכנסו. אתה רואה פועלים בשטח, כי אנחנו עמלים על שיפורים אחרונים".

הפרויקט הבא: מלון ללא ברגרואין


עכשיו אתה יכול לנוח.

צמח: "בכלל לא. אנחנו נכנסים לפרויקט חדש. לפני שבועות מספר רכשנו מחברת אזורים, ב-75 מיליון שקל, מגרש בן 10 דונם על שטח מיובש בחוף הים הרצליה, ליתר דיוק על שטח מיובש. אנחנו מתכננים מלון מיוחד"

מי זה "אנחנו"?

צמח: "האחים חג'ג' 70 אחוז, האחים כהן 25 אחוז ואנוכי 5 אחוזים".ברגרואין לא בפנים".

מה יהיה המיוחד במלון שלהם?

צמח: "זהו מלון דירות-נופש. על-פי פסק דין של בית המשפט העליון, אנחנו מוכרים למשקיעים דירות, שיעמדו לרשותם שלושה חודשים בשנה, לפי בחירתם. ביתר תשעת החודשים יהוו הדירות את מאגר החדרים של המלון".

כמה חדרים יהיו?

"תב"ע מאשרת 135 חדרים. אנחנו שוקלים לבקש הגדלה".

"המלון יישב ממש על הים"


מה המיוחד במלון? איך יעמוד בתחרות מול מלונות אחרים בהרצליה?

צמח: "זהו המלון היחיד בישראל ששתיים מפאותיו, המערבית והדרומית, יושבות ממש על הים. המלון ישים דגש על עיצוב מיוחד, שיעשה על-ידי מעצב בינלאומי מוביל. גם תהיה תצוגה של יצירות אמנות ישראליות ובינלאומיות".

מה עוד יהיה יחודי?

צמח: "המלון יהיה בנוי על סגנון חיים. ההנחה היא, שהתיירים בעלי האמצעים של היום, בני 40 ופחות, רוצים להכיר ולהיות מעורבים עם המקומיים. כל השטחים הציבוריים, כולל מסעדות ובתי קפה, יהיו פתוחים לישראלים, עם כניסה נפרדת, ללא צורך לעבור בכניסה הראשית. התייר יפגוש על הבר ישראלי או ישראלית, ויכירו זה את זה. הים יהיה נושא מרכזי, שישפיע על חומרי הבניין ועל העיצוב. המלון צמוד למעגן יאכטות, ולבעליהן תהיה כניסה ישירה למלון".

מתי בונים וכמה זה יעלה?

צמח: "אנחנו מקווים להתחיל בבניה ב-2018. ההשקעה תהיה 100 מיליון דולר ויותר, ותמומן מהון עצמי וליווי בנקאי-פיננסי".

היא רצה מרתון, הוא בטירונות שנתית

בשעות הפנאי הלא רבות שלו, נמצא צמח בביתו באפקה, עם אשתו מימי ושלשת ילדיו: "מימי היא עורכת דין, שותפה במשרד צמח-שניידר, מומחית במיזוגים ורכישות. חוץ מזה היא אילה שלוחה, רצת מרתון. אני רץ רק חצי מרתון. כולנו מקפידים על אוכל בריא.".
"הבן הבכור איתי, 19" - ממשיך האב הגאה - "משרת בפרויקט "חבצלות" של צה"ל, למחוננים. חייה של עדי, בת 16, סובבים סביב גלישת גלים, וכל היתר כנראה פחות חשוב לה. עמית 12, הוא סתם תלמיד טוב".

מה בעתיד?

צמח חושף: "אני חוזר למקורות. זה כמה שנים שאני משתתף בתוכנית לימודים בת תשע שנים, למנהלים בכירים, באוניברסיטת הרוורד. הקורס נערך מטעם חברת YPO, שחברים בה 24,000 מנהלים מכל העולם, 110 מהם בישראל. קבוצות מנהלים נרשמו לתוכנית יחודית, המיועדת למנהלים עסוקים: מקבלים חומר הביתה, ללמוד אותו במשך כמה חודשים. אחר כך מגיעים לארה"ב, אחת לשנה, לשבוע לימודים - הרצאות של גדולי המומחים, מ-7 בבוקר עד 12 בלילה, עם הפסקות קצרות, כמו בטירונות".

מגדל מאייר, תל אביב
תאריך:  03/02/2017   |   עודכן:  03/02/2017
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפנינו ימים שבהם הכוכבים במזל טלה יקצינו את אי-הנוחות, בעיקר בסגנון הדיבור. כוכב וונוס שעובר למזל טלה ויצטרף בדרך לכוכב מארס, יחזק את הסגנון הבוטה עם מילים צורמות, ולצערי הרב נשמע דיונים ושיחות "מתובלים" בהרבה גסות רוח שרק תתעצם בימים הבאים. וונוס במזל טלה אינה במיטבה ומקבלת אופי אגרסיבי יותר, והשילוב ישפיע על מערכות יחסים בכל מקום. האופי הלוחמני לצד אנרגיה שתלטנית, שתשפיע על היקום. בעולם הגיאופוליטי כולו, התגובות יהיו אסרטיביות יותר, והעימותים יביאו ל"קרבות" בינאישיים וגם חברתיים. ערנות אישית יכולה לעזור לכל אחד להתמודד במצב הזה, כדי לאזן את הקיצוניות. חישבו על כך שאת המילים שיצאו לאוויר העולם לא ניתן להשיב. חישבו על כך שהמילים והדרך בה אתם מבטאים את עצמכם הם כרטיס הביקור שלכם. נזכור שהוונוס המתחילה נסיגה בתחילת מרס, תחזור על עקבותיה במהלך מרס, במזל טלה. הוונוס שהיא "אינה במיטבה" במזל טלה, כשתהיה בנסיגה, הכל מועצם, והתוצאה תשפיע גם בתחום הפיננסי.
03/02/2017  |  טובה ספרא  |   כתבות
בשבוע שעבר התקיים הכנס השנתי העשירי של המכון למחקרי ביטחון לאומי, בהשתתפות מדינאים, אנשי צבא, אנשי תקשורת ומומחים מהקהילה הביטחונית-מדינית מישראל ומהעולם. כמו בכל כנס מהסוג הזה, נשמעו קולות מגוונים בנושאים שונים, שציירו תמונה מורכבת באשר למצב בו נתונה ישראל כיום והאתגרים הצפויים לה בשנת 2017. לא בהכרח ניתן לגבש אמירות ברורות ואחידות לגבי כל סוגיה על בסיס פסיפס הדעות שהוצגו בכנס, אך לבטח עולות כמה מגמות ברורות שמאפיינות את נקודת הזמן הנוכחית.
02/02/2017  |  אודי דקל, עומר עינב  |   כתבות
בשלהי שנת 1957 (29.10.57), השליך צעיר תימהוני בשם משה דואק מיציע הקהל בכנסת ששכנה אז ב"בית פרומין" ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים, רימון לעבר אולם המליאה בו ישבו חברי הכנסת והשרים. הרימון התפוצץ וגרם לפציעתו הקשה של שר הדתות דאז איש המפד"ל משה שפירא(שבעקבות האירוע הוסף לו השם חיים).ולפציעתם באורח קל של ראש הממשלה דוד בן-גוריון, גולדה מאיר, שרת החוץ ומשה כרמל שר התחבורה. משליך הרימון, דואק ניסה להימלט, אולם כמה אנשים התנפלו עליו ותפסוהו עד לבא הסדרנים והשוטרים. פרשת זריקת הרימון הסעירה בשעתו את המדינה וזכתה לסיקור נרחב בעיתונות דאז. אירוע התנקשות זה, ידוע ומפורסם ונכנס לדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל. אולם, לא רבים יודעים כי שמונה שנים לפני אירוע השלכת הרימון התרחש בכנסת ישראל, עוד כשזו שכנב באולם "קסם" אירוע דומה המזכיר מבחינות רבות את פרשת זריקת הרימון על-ידי דואק.
02/02/2017  |  אלי אלון  |   כתבות
המגנזיום, "מינרל החיים", הוא המינרל הרביעי בחשיבותו לגוף האדם. הוא משתתף בתהליכי ייצור אנרגיה, שמירה על הקוד הגנטי וחשוב לשמירה על מערכת כלי הדם והלב. מחסור במגנזיום גורם לתופעות בריאותיות שונות:
01/02/2017  |  ניצן פרימור  |   כתבות
בימי החורף הקרים קורה לעיתים שהדבש הנמצא בצנצנת מתגבש. יש שסבורים שההתגבשות מעידה על כך שהדבש התקלקל והם ממהרים להחזיר אותו לחנות שבה הוא נרכש או להשליך את הצנצנת עם הדבש שנותר לאשפה.
01/02/2017  |  יורם פז  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il