|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
ממצאים חמורים ביותר תרומות במזומן לחבר הוועד [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

המלצה נוספת לפירוק עמותת מבטיחי הישועות

21% מהוצאות 'קבר רחל' - לבי"ס לא חוקי

דוח ביקורת עומק שהוזמן על-ידי רשם העמותות קובע כי יש לפרק את עמותת קבר רחל המוכרת לרבים משיחות הטלפון המטרידות חושף כי שכחמישית מהוצאות העמותה הן על בית ספר לא חוקי בצפת העמותה, שהעסיקה מערך גיוס תרומות, התקשרה עם חברה קשורה שסיפקה לה שירותי גיוס תרומות מקבילים בעלות גבוהה ב-15% כותבי הביקורת מביעים חשש מפני "זליגת כספים מהעמותה"
14/08/2017  |   איציק וולף   |   כתבות   |   תגובות
איציק וולף
אור הרשב"י גייסה תרומות במיליונים; 57% הלכו להנהלה, המנכ"ל גזר קופון

הגבלות חוקיות על טלפונים מ"קבר רחל"
עידן יוסף
הסוף להטרדות: ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית - גם ארגונים ועמותות יצטרכו לקבל הסכמה מראש לפני הפצת בקשות תרומה ותעמולה
לרשימה המלאה

עמותת מוסדות רחל אמנו בארץ הקודש (קבר רחל) ניצלה יותר מחמישית מהוצאותיה למימון בית ספר לא חוקי לבנות בצפת, למרות שמדובר בפעילות שאינה תואמת את המטרות המאושרות שלשמן הוקמה העמותה. כך עולה מדוח ביקורת עומק שהזמין רשם העמותות במשרד המשפטים. ביקורת העומק כוללת קביעה חד-משמעית שלפיה קיימת עילה לפירוק העמותה. עם זאת, הומלץ להציע לעמותה תוכנית לתיקון הליקויים בליווי גורם רשמי מטעם רשם העמותות. ככל שהעמותה לא תסכים לביצוע התוכנית - מומלץ לשקול הגשת בקשה לפירוק העמותה.

עוד עולה כי רבות מן התרומות שמגיעות אל העמותה במזומן מופנות לביתו של אברהם בירנהאק, חבר ועד העמותה המנהל לבדו את המערך הכספי שלה, באופן המעלה חשש של "זליגת כספים מהעמותה", כלשון דוח ביקורת העומק. עוד התגלה כי הוצאות ההנהלה וגיוס התרומות הגיעו ביחד ל-54% מכלל ההוצאות של העמותה. משמעות הדבר היא שרק רבע מכלל ההוצאות של העמותה מימנו את הפעילות המהותית שלשמה היא הוקמה.

מדובר בביקורת עומק שבוצעה בין אפריל 2015 ליוני 2016 על-ידי רו"ח רמי אלחנתי ממשרד קדמי אלחנתי רו"ח, על-פי הזמנת רשם העמותות במשרד המשפטים. עמותת מוסדות רחל אמנו בארץ הקודש נוסדה בשנת 2010 ומטרותיה המאושרות הן: הקמת רשת כוללים לכבוד רחל אמנו, תמיכה ועזרה למשפחות נזקקות ותמיכה בלומדי תורה. על-פי תיאורי העמותה, היא מפעילה במתחם קבר רחל כולל ללימוד תורה ולתפילות להצלחה לזקוקים לישועה, עורכת כנסים וימי תפילה לציבור הרחב הכוללים חלוקת עלונים ונוסחי תפילות, מפעילה הסעות חינמיות למתחם קבר רחל, מפעילה מוקד טלפוני לקבלת שמות של זקוקים לישועה, ותומכת בלימוד תורה ובנזקקים.

בשנת 2013 עמדו הכנסות העמותה על 5.731 מיליון שקל והוצאותיה הסתכמו ב-5.334 מיליון שקל. בשנת 2014 הגיעו ההכנסות לסכום של 5.913 מיליון שקל וההוצאות של העמותה היו גבוהות יותר - 6.793 מיליון שקל. בשנת 2014 נאלצה העמותה לשלם 60 אלף שקל בעקבות תביעה שהוגשה נגדה בגין מסע התרמה טלפוני שביצעה. התשלום בוצע במסגרת פשרה והתביעה נמחקה.
ממצאי ביקורת עומק שנערכה בעמותת מוסדות רחל אמנו בארץ הקודש (ע"ר) / ביקורת עומק
דוח ביקורת עומק שנערכה בהזמנת רשם העמותות במשרד המשפטים ממליץ על פירוק עמותת קבר רחל.

שכר המורים בצפת: 45% מהמשכורות

ביקורת העומק חושפת כי רוב העובדים של העמותה הנשענת על תרומות של הציבו, 19 מתוך 32 העובדים המקבלים ממנה שכר, הועסקו בבית הספר 'בית חינוך' לבנות בצפת. מדובר במוסד חינוכי שפועל ללא רישיון ובניגוד לחוק. תשלומי השכר לעובדי בית הספר הסתכמו בשנת 2013 ב-947 אלף שקל, המהווים 38% מכלל הוצאות השכר של העמותה לאותה שנה. בשנת 2014 שילמה העמותה לעובדים הללו 1.077 מיליון שקל המהווים כבר כ-45% מהוצאות השכר שלה באותה שנה. עוד נמצאו אי-סדרים רבים בתלושי המשכורות של המורים בבית הספר, דוגמת השמטת ימי חופשה ואי-התאמה בין דיווחי נוכחות לבין התשלומים שהופיעו בתלושי המשכורות.

"הביקורת מציינת כי מדובר במוסד שפועל ללא רישיון, בניגוד לחוק, אשר ההוצאות עבורו מהותיות לפעילות העמותה וכל זאת - בניגוד למטרות העמותה המאושרות", נכתב בביקורת העומק. עוד עולה מן הביקורת כי יתרת העתודה לפיצויים לעובדים נטו הסתכמה בסוף שנת 2013 ב-170 אלף שקל, אולם לנוכח הגרעון הגדול של העמותה, שהוציאה בשנת 2014 כ-800 אלף שקל יותר משהכניסה, לא נראה שיש לה מקורות מימון לכיסוי ההתחייבויות הללו. בתגובה לדברים טענה העמותה שתיצור קרן למימון ההתחייבויות לעובדים, אולם לא סיפקה כל אסמכתא שכך נעשה.

הוצאות הנהלה - 53% מההוצאות

במסגרת ביקורת העומק נבחן מנגנון גיוס התרומות ששימש את עמותת מוסדות רחל אמנו בארץ הקודש ונחשף כי שכרן של הטלפניות המתפעלות את המוקד הטלפוני מורכב משכר בסיס בתוספת בונוסים. אותם בונוסים הוענקו לטלפניות כ'עמלת תרומות' בסך 2%, או כ'תמריץ איכות שיחות' על-פי חוות דעת של רבנית שמונתה לפקח על השיחות וכ'בונוס יומי מיוחד'. בפועל, הבונוסים המיוחדים שאינם תלויי סכומי התרומות היו נתונים לשיקול דעת בלעדי של אותה רבנית, וחולקו ללא קריטריונים וללא תיעוד.

בדומה לקביעת ביקורת העומק שנערכה בעמותה-האחות של מוסדות קבר רחל - עמותת אור הזוהר הקדוש וישועות הרשב"י - גם כאן נקבע כי בניגוד לדיווחי העמותה - יש לשייך את שכרן של הטלפניות להוצאות הנהלה ולא להוצאות שכר. זאת, משום שמדובר בפעילות שמיועדת לתכלית של גיוס תרומות. גם הוצאות שהעמותה טענה שנעשו לצורכי 'דפוס והפצה' הוגדרו על-ידי הביקורת כהוצאות לצורך גיוס תרומות. מדובר בעלוני ישועות שהופצו בבתי כנסת ואשר פרסמו סיפורי ניסים תוך שידול הקורא להתקשר אל המוקד ולמסור שמות לתפילה.

"הביקורת סבורה כי גם הוצאה זו שייכת במהותה להנהלה וכלליות וגיוס תרומות. בהתאם לכך, שיעור הוצאות הנהלה וכלליות בארבע השנים האחרונות הינו גבוה יחסית למחזור העמותה ואינו עומד בהנחיות להתנהלות עמותות. שיעור הנהלה וכלליות בהתאם לחישוב הביקורת עמד בשנת 2014 על 54%. הביקורת סבורה כי שיעורי הנהלה וכלליות אינם סבירים ומעלים חשש לחלוקת רווחים ולשימוש בכספי העמותה בניגוד למטרותיה", לשון ביקורת העומק.

התקשרות תמוהה עם חל"צ
[צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

עוד נחשף בדוח ביקורת העומק כי כחלק ממערך גיוס התרומות התקשרה עמותת קבר רחל עם החברה 'למען אחי - קרן חסד לעידוד ולתמיכה בע"מ'. מדובר בחברה לתועלת הציבור שהפעילה למעשה את שירותי גיוס התרומות של עמותת קבר רחל תמורת תשלום כל ההוצאות של החברה על-ידי העמותה - כולל הוצאות שכר דירה, אחזקת מחשבים, משכורות של העובדים ושירותים חיצוניים. זאת, בתוספת לעמלה של עד 15% לפי הצורך של החברה בהגנה על הוצאות צפויות שלה.

ההתקשרות בין הצדדים החלה בשנת 2014 ולטענת עמותת קבר רחל, נוצר לה בגין שירותי החברה חוב של 246 אלף שקל, שמתוכם שולמו 174 אלף שקל.

עורכי ביקורת העומק הביעו תמיהה על עצם ההתקשרות בין עמותת קבר רחל לבין חברת גיוס התרומות: "תמוה בעיני הביקורת מדוע העמותה זקוקה לשירותי החל"צ, שכן נראה שעד להתקשרות העמותה העסיקה עובדי גיוס תרומות, ולמעשה, לפי ההסכם, החל"צ תעסיק באופן ישיר עובדי גיוס תרומות והעמותה תשלם לחל"צ את עלות שכרם בתוספת של 15%. אין מסמך המפרט את אופן ההתחשבנות המדויק בין החברה לעמותה, לפיכך לא ברור כיצד נקבע החוב בסך של 246 אלף שקל ומדוע שולם סך של 174 אלף שקל. הביקורת סבורה כי יש בהתקשרות זו חשש לניגוד עניינים", קבעו.

החשש לניגוד עניינים מאחורי ההתקשרות התמוהה והלא הגיונית עסקית בין שני הגופים רק מתעצם לנוכח קשרים אישיים שייתכן שישנם בין מייסדי העמותה והחל"צ - שייסדו ביחד עמותה שלישית - 'הקרן למוסדות תורה, חינוך וחסד בארץ הקודש'.

ההמלצה: פירוק העמותה

"הליקויים החמורים שעלו בדוח הביקורת, ובהם שיעור הוצאות הנהלה וכלליות גבוה, הפעלת בית ספר שלא בהתאם למטרות המאושרות, התקשרות לקויה עם צד קשור, היעדר פיקוח על חלוקת תווי שי, חוסר הפרדת תפקידים, קבלת המחאות במזומן ללא פיקוח ועוד, מקימים עילה לפירוק העמותה", נקבע באופן נחרץ בביקורת העומק.

עם זאת, הומלץ על תוכנית לתיקון הליקויים שבמסגרתה ימונה לעמותת קבר רחל גורם מלווה מטעם רשם העמותות על חשבון העמותה ואשר יפעל לתיקון הליקויים וליישום המלצות הדוח. "ככל שהעמותה תסרב לבצע תוכנית לתיקון ליקויים כאמור, מומלץ לשקול הגשת בקשה לפירוק העמותה".

תאריך:  14/08/2017   |   עודכן:  14/08/2017
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
21% מהוצאות 'קבר רחל' - לבי"ס לא חוקי
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שבץ חלובה
14/08/17 19:29
2
בבר
14/08/17 20:20
 
מושיקו
14/08/17 23:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשדמעות חונקות בגרון, אחרי פרץ של צחוק, עצב, מתח, הנאה, חוויות והתרוממות רוח שלא חוויתי מזה שנים, סיימתי את קריאת יצירת המופת של יהושע סובול, הספר הישראלי הטוב ביותר שקראתי מעודי. חופשת שחרור הוא קריאת שחרור, דהירה פרועה אל החופש, עצמאות מהשבלונות המתקתקות של הספרות הקונבנציונלית. בעמוד אחד של הספר שלו יש יותר תובנות, ריגושים ואינטלקטואליות מאשר ברומנים שלמים, ואני אהיה זקוק לשבועות רבים על-מנת שהנשימה שלי תחזור לקצב הרגיל שלה, כי את הספר של סובול קוראים בנשימה עצורה תרתי משמע. כשקראתי על הדמויות בספר נבהלתי מעט, חששתי מגודש הדמויות בספר קצר יחסית של 422 עמודים, קצר לעומת יצירות מופת של סרבנטס, הוגו וזולא: דון קישוט, עלובי החיים והרוגון מאקאר. אבל הסיפא של הספר "לא תם ולא נשלם" נותן לנו תקווה שהסגה תגיע לממדים אלה ואני מצפה בקוצר רוח להמשך העלילה.
14/08/2017  |  יעקב קורי  |   כתבות
בימים אלה נכנס הכוכב סטורן למעלה בה ייצא מהרטרו בו שהה בחודשים האחרונים עד אשר ב-25 בחודש הקרוב יתיישר לחלוטין מהנסיגה בה שהה מחודש מאי 17. למרות שעדיין לא הגענו לתאריך זה בלוח השנה, הרי שהתהליך מתרחש כבר עכשיו ולמעשה כל תהליכי השינוי אותם הוא גורם לנו לעבור, ניכרים בכל תקופת ההתיישרות וכאשר יגיע התאריך האמור, הרי שמרבית השינויים יהיו בבחינת תהליך שכבר התרחש.
14/08/2017  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
יש בישראל עיתונאים החושבים שהכללים לא חלים עליהם. כאלה הסבורים שמותר להם להשתמש במסמכים גנובים, כאלה החושבים שמותר להם להתעלם מעובדות מוכחות, וגם כאלה הבטוחים שהם מעל לכל ביקורת. עיתונאים המשוכנעים שמותר להם להגיד הכל בכל מכל כל - ושאסור להגיד עליהם אפילו מילה אחת. עיתונאים שנזעקים לצעוק בקולי-קולות שסותמים להם את הפה. עיתונאים שמסיתים נגד אחרים ואז בוכים שמסיתים נגדם.
14/08/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
מפגש מרשים וחד-פעמי של שילוב משותף בין המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים לבין המקהלה האמריקנית "קולות המאה ה-21" נערך אתמול (13 באוגוסט) בבניין האקדמיה שבגבעת רם בבירה.
14/08/2017  |  ראובן לייב  |   כתבות
ביום ראשון 12 בדצמבר 1954, סמוך לשעה 8 בבוקר, קרבו 2 מטוסי קרב של חיל-האוויר הישראלי לעבר מטוס סורי אזרחי דו מנועי מדגם דקוטה שטס באזור הפקוח האווירי של ישראל והיה בדרכו מדמשק לקהיר. הטייסים הישראלים הורו לטייס המטוס הסורי ולאלחוטן המטוס בסימנים מוסכמים לנחות בשדה התעופה לוד כשהם מלווים אותו כל העת עד לנחיתתו בלוד.
13/08/2017  |  אלי אלון  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
רגב. יהירות ושחצנות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
יוסי אוחיון
למרבה הצער ביבי, שריו וממשלתו הרעה ממאנים או לא יודעים ללמוד מטעויות    בשל כך אנחנו והמדינה צועדים מכישלון לכישלון ונופלים לכל בור אפשרי
מיכאל מירו
מיכאל מירו
העימות הבלתי פוסק בין מעצמות יכול לעלות לנו כעת ובכלל ביוקר    אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפעול ללא תיאום, כי אם נעשה זאת נמצא את עצמנו מדממים לבד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il