|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כחלון ונתניהו מכריזים על הנגיד. פול גז בניוטרל [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
תחזית אסטרולוגית 1.11.18-12.10.18

נגיד בנק בירח בטל

דחיית המיזוג בין ערוץ 10 לקשת לא מפתיעה בשל העיתוי שבו הוכרז - זמן ירח בטל. המתח הביטחוני ימשיך ללוות אותנו. כחלון כשר אוצר, הצליח למסמס את כל הרעיונות שלו, ובנט כשר חינוך אינו מסופק מתפקידו
12/10/2018  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות

מופע מולד הירח ב-9.10 על מעלה 15.48 מאזניים. המופע הזה נמצא באינטראקציה עם אדמטוס על נקודת ביניים כרונוס/זאוס. מנהיגים בעולם, כולל מנהיגים צבאיים, מתוסכלים לנוכח התמודדותם מול מגוון מכשולים. אין זה העיתוי האידיאלי ל"הרפתקנות" צבאית, צפויה דחייה פעם אחר פעם (תזכורת: מופע מולד ירח ואו מופע ירח מלא משפיעים בדרך כלל כשבועיים).

הימים האחרונים עמדו בסימן של מאבקי כוח, שיתחילו להתפוגג ב-13.10.

עד ה-16.10 החשיבה במיטבה, ותפתיע אתכם ביכולת שלכם להבין ולנתח מצבים, אולי בצבעים מקוריים. זה זמן טוב לפרסום או לקידום מוצרים הקשורים לתקשורת, למסחר וגם לתחום הטיולים והנסיעות. מי מכם שינסה לשמור סודות אישיים, יתאכזב מעצמו.

ב-16.10 כוכב אורנוס במנעד מתוח עם נקודת האמצע מארס/פלוטו. זהירות! בנהיגה, בשיעורי ספורט או בעבודה עם מכשירי חשמל ואלקטרוניקה. יש כאן איבוד שליטה. לכן גם אם תהיה לכם הזדמנות להרפתקאות אתם מסתכנים מאוד. נסו לזכור שאלה כמה ימים בהם מוטב להיות מאופקים. כדאי ורצוי לדחות הרפתקאות עד 21.10 יום בו הכוכבים נוחים יותר.

מופע הירח המלא ב-24.10 במעלה ראשונה במזל שור. בצמידות לכוכב אורנוס, מול אפולון. ייתכן שנשמע על פריצת דרך בתחום המדע. אלה ימים בהם יש פוטנציאל להרחיב את היכולת המחשבתית. אלה זמנים של הסכמי שלום שיתחילו מבירת ארה"ב וושינגטון (קוריאה הצפונית? ניסיון שיגיע גם אלינו?).

ב-25.10 כירון יאתגר את נקודת האמצע של יופיטר ואורנוס, נכון יהיה לחפש ידע ומידע חדש, בעיקר בתחום הריפוי.

לקראת סוף החודש (28.10-30.10) המפגש בין היופיטר והמרקורי יביא רעיונות חדשים, שמחה והומור. נחמד למפגשים חברתיים.

אחרי ה-31.10 צפויים כמה מבנים קשים, במהלך השבוע, נקודות אמצע של כוכבים. מארס/נפטון, ישפיעו על סאטורן/אורנוס - צירוף שיש בו הונאה. כלומר אנשים חשופים יותר לתרמיות, מישהו עלול להוליך אותם שולל. תוכניות שהתחלתם עלולות להגיע לפח. הכוכב כרונוס נמצא על סאטורן/פלוטו, וזה עלול להשפיע על התנהלות מנהיגים וממשלות, שימצאו עצמם בתוך גרעונות וקושי כלכלי.

ב-2.11 כוכב מרקורי במנעד מתוח עם מארס/נפטון. יהיה חשוב שתדעו לתת הסברים ולהבהיר החלטות שקיבלתם. ייתכן שההשפעה תהיה ארוכה יותר, כמה ימים עד שזה יתפוגג כדי שיתאפשר לכם לעשות מהלכים חדשים.

ונוס בנסיגה

ברמה האישית, ייתכן שמאהב או אהובה מהעבר יופיעו פתאום ויפתיעו אתכם, אל תטפחו ציפיות, זכרו שזה לא עבד בעבר, אין סיבה שזה יצליח עכשיו. ייתכן שתפגשו חבר/ה מבית הספר, או מהצבא, מישהו שהיה חלק מעברכם, אבל הנסיבות גרמו לנתק. אל תצפו שהקשר אכן יתחדש.

הוונוס בנסיגה תשפיע גם על התחום הפיננסי. ונוס מסמלת כסף, הסכמים ובנקים. אם אתם חושבים על השקעה כספית או רכישה בסכומים גבוהים, כדאי לזכור שהערכה פיננסית עם ונוס בנסיגה אינה מדויקת (אני לא מזכירה לכם קנייה של חולצה או נעליים ואביזרים דומים, שאחר כך לא תאהבו, בגלל שהצבע או הסגנון אינו מתאים לכם, ולא הייתם קונים אותם כשהוונוס צועדת במסלולה. המחיר של אלה, גם אם שילמתם יותר מדי, ניתן לספוג). ונוס תסיים את הנסיגה ב-16.11 אבל תדשדש עוד כמה ימים, לפחות שבוע נוסף.

זמני ירח בטל

יום שישי 12.10
הירח בטל משעה 02:13 עד 12:54

יום ראשון 14.10 הירח בטל משעה 03:59 עד 22:18

יום רביעי 17.10 הירח בטל משעה 00:50 עד 10:37

יום שישי 19.10 הירח בטל משעה 15:28 עד 23:22

יום שני 22.10 הירח בטל משעה 02:48 עד 09:59

שלישי 23.10 הירח בטל בטל 21:19 עד למחרת בשעה 17:34

יום שישי 26.10 הירח בטל משעה 17:50 עד 22:42

יום ראשון 28.10 הירח בטל משעה 07:39 עד השעה 02:28 בלילה

יום רביעי 31.10 הירח בטל משעה 05:32 עד 05:43 (אין טעות)

[מעבר לשעון חורף]

יום שישי 2.11
הירח בטל משעה 06:38 עד 07:47

כלכלה ושווקים

העידוד שיקבלו המשקיעים עם הגעת היופיטר למזל קשת, ב-8.11.2018 הוא זמני. קשת המסמל את רחבי העולם, ישפיע על הכלכלה ועל המסחר הבינלאומי. ההרגשה תהיה שהשמיים הם הגבול. אבל, וזה אבל גדול, יופיטר בקשת היה בשנת 2007, השווקים הרקיעו שחקים. אחריו ב-2008-2009 היה המשבר בגדול. יופיטר עבר למזל גדי ב-2008 ואחר כך למזל דלי ב-2009. 2008 הגיע המשבר הגדול בשוק הנדל"ן (בארה"ב) שגרר אחריו את השווקים למטה. זכרו שאנחנו מדברים על הכלכלה העולמית.

ראוי לציין שלאורך 2019, מפגש מאתגר בין יופיטר ונפטון עלול לעורר אינפלציה והחמצת הזדמנויות, זו לא תהיה בשליטה. וייתכן שהמצב הזה יגלוש גם ל-2020 עם השלכות רבות, שחלקן יגרמו למאניה שתוביל אחר כך לדפרסיה ולתבהלה. שילוב יופיטר נפטון בצמידות, או במנעדים מתוחים, אינו זמן אידיאלי להתחיל עסק חדש, כיוון שהוא מקשה על הראייה הנכונה, וטומן בחובו גם סכנה להפסדים גדולים.

קשה להתעלם, שלקראת סוף 2019 יתחילו כוכב סאטורן ופלוטו לרקוד בצמידות. במזל גדי. במהלך 2020 לכן צפוי משבר נוסף.

כוכב ונוס נמצא בנסיגה החל ב-5.10 (הורגש מיד בשווקים) במזל עקרב ויחזור למסלול ב-16.11. גם כוכב יופיטר נמצא במזל עקרב ומביא בדרכו את השפע עד 7.11.

יתכן שבתוך התקופה שכוכב ונוס בנסיגה, נשמע על כמה החלטות של בנקים מרכזיים. האם ההודעה על בחירת הנגיד אצלנו בזמן הוונוס בנסיגה ובזמן ירח בטל תתקדם?

מרקורי הליוצנטרי יימצא במזל קשת עד 20.10. כדרכו גורם לתנודתיות גבוהה בשווקים.

מבנה הכוכבים בזמן הירח המלא, מעיד שהמסחר החופשי בארה"ב מתפתח ומתרחב.

אצלנו

השמש המקודמת במפת המדינה ב-1 אריה, תושפע ב-16.10 מכוכב אורנוס במנעד מתוח לנקודת האמצע מארס/פלוטו. זו סכנה! איבוד שליטה. לכן "הזדמנויות" לפעולות שיש בהן סיכון, אינן רצויות. פעולות טרור ישפיעו, אי-השקט נפיץ יותר. למעשה רצועת הזמן ב-29.9-29.12 מושפעת מהמנעד המתוח בין ראש/זנב דרקון ואורנוס. השפעה שהיא כלל עולמית אבל לא מוסיפה שקט ורוגע למתרחש גם אצלנו.

בתחזית השנתית בערב ראש-השנה, כתבתי על כך שאנחנו למעשה במלחמה. נכון היא אחרת מאלה המוכרות לנו, אבל נזכור שזה בזכות החיילים היושבים על גבול רצועת עזה וחיל-האוויר הפועל מחוץ לגבולות המדינה בפעולות מורכבות ולא קלות כשיש להם הנהגה המוליכה את המדיניות בכל המקומות המוכרים יותר או פחות ועוזרים לכל אלה לפעול (גם אם "הדרך" לא תמיד מוצאת חן בעיני כולם). אנחנו יכולים רק לבקש שהשם ימשיך וישמור עליהם ועלינו.

תזכורת על ערוץ 10

מאז 16.12.2011 הקוראים הקבועים זוכרים שברשימות שונות, נכתב על מצבו הכלכלי השברירי של ערוץ 10. זו בעיה (כלכלית) שקשה יהיה למצוא לה פתרון.

ב-4.7.18 הכריזו על המיזוג עם רשת (רצון טוב להקל על הערוצים החלשים) בשעה 19"04. זה היה בזמן ירח בטל... ומאז שומעים שיש התנגדות לאותו מיזוג. בקיצור, משהו צולע. הרשות השנייה טרם הכריעה.

הנה הדוגמה למשמעות החלטה והסכמה בזמן ירח בטל. זו לחיצת דוושת גז בניוטרל. המשמעות שמגיעים לשום מקום.

ועוד אירוע:

נגיד חדש נבחר, ההודעה של רה"מ ושר האוצר הייתה
ב-9.10.2018 בשעה 14:07, לצערנו הרב, זה גם היה בירח בטל...

ולפוליטיקה:

הבחירות הקרובות צפויות להתקיים ב-2019.

אתחיל לבחון מפות ברשימות הבאות של פוליטיקאים שהם נמצאים בתפקיד, וגם ראשי מפלגה.

שר האוצר משה כחלון.

כחלון בן מזל עקרב (על בסיס נתונים מלאים) הוא היום שר האוצר. ברשימות שלי, כתבתי עליו לא פעם. כך לדוגמה, עוד לפני הבחירות ב-12.12.14 נכתב: "למעשה קיים 'באג' בין המפה שלו ומפת המדינה, כך שאם לא יידע לשקלל את הרצונות שלו מול המציאות, יבין שיש מגבלות גם לכוח שלו (בן מזל עקרב!). בטווח הקצר אולי תהיה לו הצלחה מסוימת, אבל גם כאן, לאורך הזמן, אירועים אזוריים וחיצוניים משבשים את ההתנהלות, שלא פעם תהיה בנויה על הנחות אופטימיות, כולל ניסיון שלו להתנהל מול מוקדי כוח (לדוגמה, הבנקים) שלא יצלח. לאורך הדרך, הוא ייתקל גם במגבלות היכולת שלו אם יחרוג מנושאים כלכליים וינסה להיות מעורב בנושאים מדיניים. הכוכבים מספרים שיהיו אצלו מצבים רבים של דחייה או שיבוש של הדברים שהוא מתכנן להוציא לפועל". ב-9 בספטמבר 2017 שוב עברתי על הנתונים, לאחר שעברו כשנתיים מאז החל את תפקידו כשר אוצר, אחרי שהתחזית מדצמבר 2014, הוכיחה את עצמה כנכונה (מגבלות דחייה? מס הדירה השלישית כדוגמה, וגם הניסיון להוריד את מחירי הדיור (מחיר למשתכן) די צולע והתוכנית שלו "נטו למשפחה" לא הגיעה לקהל אליו כיוון)... האיש נמצא במסגרת (שזו הממשלה) המשרתת את צרכיו, אבל הוא זקוק גם לתמיכה ולעזרה מאותה מסגרת, כדי לשמור על מקומו, או להמשיך ולבטא את עצמו בדרכים מוכרות מתוך אחריות למשבצת בה נמצא. מבנה המפה האישית שלו, עם 6-12, השר מנסה לעשות דברים שאינם שכיחים ויוצר לעצמו אוטונומיה תפקודית. היום ברור שהניסיון שלו להשפיע לא מצליח.

בהשוואה בין המפה האישית שלו ומפת המדינה, אי-אפשר להתעלם מכך שצמד הכוכבים מרקורי-נפטון נמצא על זנב דרקון של המדינה בבית 2 (כספים, טריטוריה). האם החשיבה היצירתית של כחלון "החזירה" את המסגרת הכלכלית לתוכניות מהעבר שכבר לא מתאימות יותר למדינה? המחשבה האסטרולוגית היא שמבנה כזה עלול "לתקוע" את הפוטנציאל הכלכלי הקיים, כלומר יעצור את ההתפתחות.

במפה המשותפת של השר כחלון עם מדינת ישראל בשנים 2019-2018, יש לו הזדמנות להמשיך לטפח את מה שעשה עד כה בתחום עליו אחראי. לא מומלץ לצאת עם רעיונות חדשים או לשדה חדש, הכוכבים 4-10, 2-8 ו-6-12 שכבר מלווים וימשיכו ללוות אותו מציגים מסגרת המחייבת אותו בקודים וכללי משחק פיננסיים שיכתיבו את ההחלטות שיקבל. במצב כוכבים כזה אין מקום לביטוי הרצונות שלו. יהיה עליו להבין שהוא בתוך מסגרת שבה המסלול מוכתב, ואז יוכל ללכת "על בטוח". התקווה שלו להיות שר אוצר שיעשה את המהפך הגדול בשוק הדיור, או שיקבל הערכה ומחמאות על פועלו למען המדינה, לא יגיעו.

שר החינוך נפתלי בנט

ברשימה שהופיעה כאן על נפתלי בנט כשר החינוך ב-2.12.2016 נכתב: "במהלך השנה 2017-2016, הכוכבים על הצירים 1-7, 5-11 מציגים נועזות. דינמיקה המעוררת אותו ליזום בכמה כיוונים, שיש בהם למעשה מצבי מבחן וחוסר ודאות. כולנו שמענו שהשר החליט לבחור פרויקט לחיזוק המתמטיקה, עם כל המשמעויות שיש לכך... מבנה הכוכבים דוחף אותו לבחור פרויקטים ייחודיים. בה-בעת היה ויהיה עליו ללמוד שהוא נדרש לסבלנות (קשה מאוד לבן מזל טלה), לתהליך הפיתוח של הרעיון החדשני, שאינו מניב תוצאות מיידיות. ציר 1-7, מלמד גם היכולת להכיל כשלונות, ללמוד מהם וללכת הלאה... עליו היה להבין מאז שקיבל את החלטה בתחום משרדו או בכל תחום אחר הקשור לעיסוקיו, שהשינוי אפשרי רק בהדרגה, ולא יביא תוצאות מיידיות". כאמור, זה לא קל לבן מזל טלה. המילה סבלנות אינה קיימת ובמקומה מופיעה האימפולסיביות ואולי גם "דיבורים הקודמים למעשים". בן מזל טלה יעשה הכל להאדרה עצמית. ואכן נכתב באותה רשימה: "הנתונים מתקבלים מהמפות בסך-הכל לאורך 2017-2016, אינם שוללים הצלחה - אבל מוגבלת. כוכבים על ציר 2-8 אינם תומכים בפריצת דרך". וסיימתי את אותה רשימה: "הוא חווה מצבים שיש בהם ניגודים בין האינטרסים שלו והלחץ חברתי, שאינו מעניק לו תמיכה מיידית מהציבור הרחב (2-8 יש פער בין הצד הייצוגי של נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי ובין מה שקורה בפועל .

במהלך 2019-2018 במפה המשותפת של שר החינוך עם המדינה שלנו, באחד המעגלים יש כוכבים מעניקים לו הזדמנות רק עד פברואר 2019 אולי לקבל יותר אהדה אבל זו תהיה מוגבלת (בגלל כוכבים במעגלים אחרים), ויהיה עליו לבחון למה זה קורה ומה עליו לשנות כדי לשנות את המגמה. במעגל אחר, שהוא נכון עד סוף 2019 הבעיה תהיה בחוסר ודאות, שתקשה עליו גם לגבש שיתופי פעולה. הכוכבים במעגל הזה משלבים גם 4-10, 2-8 3-9 לסירוגין עם 6-12. המשמעות היא שבתקופת הבחירות יהיה עליו להשקיע מאמץ בבוחרים שלו, כדי לשמור עליהם. החולשה של 2-8, שהניסונות שלו להביא לחשיפה רחבה, כזו שתביא להרחבת מעגל התומכים בו, תהיה מוגבלת.

בתפקידו כשר החינוך, הוא אינו מסופק (2-8) ואלה לא חדשות. הוא מרגיש מבוזבז ומכוון עצמו רק להיות שר הביטחון! (כבן מזל טלה בטוח מאוד בעצמו) קל להבין זאת לפי הראיונות שמעניק בכל הזדמנות על מה ואיך צריך לנהל את החזית בעוטף הרצועה. בזמן שתפקידו הוא למעשה שר חינוך. סבירות גבוהה שעם הכוכבים המלווים אותו לא יזכה לשיתוף פעולה כזה שמייחל לו, למרות שבתפקידו כשר (אחרי הבחירות ייתכן גם שיקבל תפקיד אחר אם ישתלב בקואליציה) והוא יזכה לאמון ולתמיכה מהממשלה, ויישאר גם בעתיד במוקד קבלת ההחלטות (3-9).

כשנדע את תאריך הבחירות, יהיה קל למקד את ה"תוצאה". כך שנחכה בסבלנות. אבל הקוראים הקבועים זוכרים, שכתבתי למרות כל הספקולציות (של הפרשנים החכמים מטעם עצמם בתקשורת) שהבחירות יתקיימו רק ב-2019.

" סבלנות היא אחד המרכיבים ההכרחיים של גאונות" [בנג'מין פרנקלין)

תאריך:  12/10/2018   |   עודכן:  12/10/2018
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פעם העובדות היו הבסיס לקביעת עמדות. אחר כך הן הפכו ללא חשובות. עכשיו אנחנו במצב בו הן פשוט לא מעניינות; הדעה נקבעת מראש, ואם העובדות לא מסתדרות איתה - מתעלמים מהן
12/10/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
תיקון הנר/בלפור חקק
11/10/2018  |  חגי קמרט  |   כתבות
לא מזמן שודרה תוכנית לרגל המבצע המתוכנן של חיל-האוויר הישראלי במלחמת ששת הימים, בו תוארה מלאכת המחשבת בכל הקשור בהריסת שדות התעופה של מדינות ערב והשמדת המטוסים תוך טיסה נמוכה בגובה גלי הים ומתחת לרדאר.
11/10/2018  |  יובל לובנשטיין  |   כתבות
"מיקה שלי", מחזמר מרגש, המבוסס על לחניו הנודעים של יאיר רוזנבלום המנוח לשירים שהפכו מזמן לנכס צאן ברזל, שב וכובש את לב הצופים בהפקה חדשה של תיאטרון הבימה. המחזמר הועלה לראשונה בבית צבי ביולי 2003 ועד מהרה הפך למחזמר קאלט שסחף אחריו המוני אוהדים. המופע הוצג ברחבי הארץ, נפתחו פורומים ומועדוני מעריצים והקהל הצעיר שבא פעם אחר פעם לצפות בהצגה, עקב בקפדנות אחר השחקנים הצעירים וניהל פעילות רשת ענפה אחריהם, בעידן של טרום הפייסבוק.
11/10/2018  |  חיים נוי  |   כתבות
ספרו החדש של יוסף כהן אלרן הוא אכן פרק מתוך טרילוגיה, אבל גם הטרילוגיה שלו אינה יצירה בחלל ריק. בכל הגלריה של גיבוריו לאורך השנים, אפשר לראות ארץ 'לעולם לא' שאינה נגמרת - זירת חיים נפתלת, שקיבצה אליה בני אנוש לוחמים, דמויות שאינן חדלות לחוש סערות, סופה נצחית ומטלטלת של אהבות וייסורי קיום.
10/10/2018  |  הרצל חקק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il