- מי מממן את השירות וכמה זמן זה יימשך? - הקשה אחד העיתונאים. קובי לא רצה לענות והתחמק מן השאלות. במקום זאת שינה מיד נושא והחל להטיח אש וגופרית בשר הפנים
אריה דרעי. קובי יודע בהחלט למה - עיריית טבריה מבהירה כי לא נתנה שקל למיזם ההסעות. מי שמממן אותן הם גורמים פרטיים. קובי מוכן להודות כי השירות יוצע בהתאם לביקוש בנוע תנוע, האגודה השיתופית שמפעילה את האוטובוס, מדגישים כי מדובר בהרצה ומודים בחצי פה שהמהלך נועד להניע עוד ראשי ערים ולקדם מהלך פוליטי - הפעלת
תחבורה ציבורית בשבת.
נסיעת השבת, שכמובן אינה מוגדרת כתחבורה ציבורית, אומנם הוצעה ללא תשלום, אך לא לאורך זמן. הסעות עולות כסף ומישהו צריך לממן. דגם ההפעלה של נוע תנוע ושל שבוס בגוש-דן, בירושלים ובדרום מתבסס על גביית תשלום מן הנוסעים, לרוב בסך 9-7 שקלים עבור כל נסיעה. זאת בנוסף לדמי חברות באגודה, מאחר שהחוק אינו מאפשר להסיע נוסעים בשכר ללא קבלת רישיון מ
משרד התחבורה. המשמעות ברורה: כבר בשלב הראשון האוטובוס יהפוך לרכב הסעים קטן, שלא יוכל לשרת את התיירים הרבים הפוקדים את העיר, בשל הצורך להרשם מראש כחברי האגודה.
אם גביית התשלום הייתה מתחילה כבר בשבת הראשונה, כמעט כל ה"טרמפיסטים" שעלו לקו בנסיעתו הראשונה לא היו רשאים לעלות עליו, וחברת ההסעים "טיולי האוקיאנוס השקט" שהוציאה את הנסיעה הייתה נקנסת. אם להביט על ההיענות הדלה של תושבי טבריה, עיר מסורתית ברובה, ליוזמה של רון קובי הרי שסיכוייו של המיזם להאריך ימים אינם גבוהים, גם בהינתן "צינור חמצן" כלכלי שיאפשר בתקופה הקרובה נסיעות חינם.
ברקע הדברים עומד נושא חוקיות המיזם. היעוץ המשפטי של משרד התחבורה הודיע לפני יותר משנה וחצי לחברי כנסת חרדיים שפנו אליו ולתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, גוף הפועל בכלים משפטיים, כי הנושא מצוי בבחינה משפטית. ביום שישי דיווח עיתון יתד נאמן על פנייה ששלח יו"ר ועדת הכספים ח"כ
משה גפני (
יהדות התורה), כנראה גם כן בקריצה לקבל בוחריו, למנוע את החרפה, כלשונו, ולפעול מול פעילות לא-חוקית מצד נוע תנוע.
הנהג אסף על הדרך תושב של העיר ובנו הקטן, תוך שהוא נוסע על הציר הראשי שהיה ריק כמעט לחלוטין מכלי רכב. כמה צילומים בטיילת בשביל העיתונות, ואת ה"טרמפיסטים" שהצטרפו הטרידה בעיקר השאלה אין לחזור חזרה למעלה, כדי לעלות למכוניות הפרטיות בהן הגיעו ולנסוע חזרה לבתיהם. אחרי ההצגה לתקשורת, הנסיעות הבאות של קו השבת היו ריקות כמעט לחלוטין.