|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
חכם, ישר, אידיאולוג - ולכן כה מסוכן [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
שישה בשישי / בעקבות הבחירות

מעכשיו זהו מאבק על עצם הדמוקרטיה

הממשלה הבאה היא איום חסר תקדים על הדמוקרטיה הישראלית בית המשפט העליון הוא קו ההגנה החשוב ביותר, גם אם הדבר יחייב אותו לפסיקות חריגות
04/11/2022  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   בחירות 2022   |   תגובות


הם מאמינים בזה והם לא ישתנו
ברור שהוא רוצה שמשפטו ייפסק [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

הממשלה הבאה מציבה את האיום הגדול ביותר אי-פעם על הדמוקרטיה הישראלית. בנימין נתניהו, המואשם בשחיתות ועומד בפני שתי ועדות חקירה ממלכתיות, ואשר סילק שיטתית כל מתחרה וסירב להסיק מסקנות כאשר נכשל בארבע מערכות בחירות רצופות. ח"כים צייתנים ומלחכי פנכה מהליכוד, המוליכים הסתה נגד מערכת המשפט ונגד כללי יסוד של שלטון החוק והמינהל התקין. סיעות חרדיות, הרואות את בתי המשפט כ"ערכאות של גויים", אינן מקיימות בחירות פנימיות ומדירות כל מי שאיננו גבר חרדי ממוצא עדתי או מהשתייכות חברתית נקודתיים. בצלאל סמוטריץ' המציע תוכנית שתהפוך את ישראל לרודנות מושחתת. איתמר בן-גביר שחייו הם מסכת ארוכה של גזענות, עבירות והתגרויות ברשויות האכיפה.

שלא יספרו לכם סיפורים; אין בקואליציה הזאת שום "גורם ממתן". אריה דרעי המושחת ועבריין המס? כמה עריקים שאולי יבואו מהמחנה הממלכתי, יגנבו את המנדטים ולא יהוו אפילו עלה תאנה? אולי נתניהו עצמו יבלום חלק מהמגמות הללו, אבל אני לא מאמין לרגע שהוא לא רוצה שמשפטו ייפסק או יתבטל; כל נאשם היה רוצה את זה, אפילו אם הוא בטוח לחלוטין בחפותו. ונא לזכור שאין לו רוב בלי החרדים והימין הקיצוני, ושאין לו שום קואליציה אחרת (ועוד נגיע לחלקו של המרכז-שמאל).

אני גם לא מאמין לרגע שסמוטריץ' ובן-גביר ישתנו. לזכותו, באמת לזכותו, של סמוטריץ' צריך לומר שהוא אדם חכם, משכיל, ישר ואידיאולוג; כך גם שמחה רוטמן, שותפו לתוכנית "חוק וצדק". וזה בדיוק מה שהופך אותם למסוכנים כל כך: הם מתכוונים לכל מילה והם מאמינים בכל הצעה והם לא יוותרו בקלות על-אף סעיף. ואילו בן-גביר הגיע לאן שהגיע בשל הקיצוניות הבריונית שלו, אז למה שיוותר עליה?

החשש הגדול ביותר שלי הוא, שחברי הקואליציה החדשה סבורים שלָרוֹב מותר לעשות הכל כולל הכל. הם לא אומרים זאת במפורש, אבל רבים מהם מדברים על כך שהדרג הפוליטי צריך למשול ושיש להסיר מכשולים מדרכו. אני לא זוכר ששמעתי מישהו מהם מדבר על עקרונות בסיסיים של שוויון, זכויות הפרט, הגנה על מיעוטים או עליונות החוק.

זוהי תפיסה שגויה מן היסוד המתאימה למדינות רודניות. אפילו 120 חברי כנסת אינם יכולים למנוע בחירות, לסגור בתי תפילה, לקבוע שרק נשים יתמנו למנכ"לים של משרדי הממשלה, לבטל את משרת מבקר המדינה ועוד כהנה וכהנה. אפילו 120 חברי כנסת כפופים לכללי היסוד של חברה דמוקרטית, כפי שהם באים לידי ביטוי בחקיקתה של הכנסת עצמה, בפסיקת בתי המשפט ובמוסכמות חברתיות. אז אנחנו לא מדברים (כרגע?) על דברים כל כך קיצוניים, אבל העיקרון אמור להיות ברור ומוסכם: גם הרוב כפוף לכללי יסוד.

הוועדה לבחירת שופטים יכולה גם להדיח
החוק אינו קובע את העילות להדחה

מי כופה על הרוב עמידה בכללי היסוד? וליתר דיוק: מי יכול לבלום ממשלה המבקשת לפעול בניגוד אליהם? אל תבנו על הכנסת; היא חלשה מאוד וכוחה רק הולך ופוחת. הציבור והתקשורת יכולים וחייבים לזעוק, אך בעלי תפיסות עולם רודניות או כמעט-רודניות נוטים להתעלם מהם. נותרנו עם בתי המשפט ובראשם בית המשפט העליון. זה יכול להתחיל בעניינים פעוטים כמו כתב אישום על הסתה נגד יריב פוליטי המוגש לבית משפט השלום, ולהסתיים במאבק אדיר על חוקי יסוד בבית המשפט העליון. זו הזירה ואין בלתה. במובן מסוים, הרשות השופטת אמורה להיות החזקה מבין השלוש, משום שהיא המייצגת את שלטון החוק החל במיוחד על הרשויות השלטוניות.

לכן, המהלכים המסוכנים ביותר עליהם מדברים חברים בקואליציה העתידית (בעיקר סמוטריץ', אבל לא רק הוא) נועדו במפורש לסרס את יכולתם של בתי המשפט – ושוב, בעיקר בית המשפט העליון – לבלום את הממשלה הבאה. מדובר בהשתלטות פוליטית על בתי המשפט – החל בבחירת השופטים וכלה בקביעה מה מותר ובעיקר מה אסור להם להביא בחשבון. חד וחלק. וכאשר בתי המשפט מצויים בשליטה פוליטית, אין דמוקרטיה. חד וחלק. שלא יספרו לכם סיפורים; הם לא רוצים לתקן אלא להרוס, הם לא רוצים לאזן אלא להשתלט.

שימו לב במיוחד להצעות בעניין הוועדה לבחירת שופטים. כולן מכוונות להגדיל משמעותית את כוחם של הפוליטיקאים ולהקטין (ואף לבטל) את כוחם של השופטים ועורכי הדין. הכל מדברים על סמכותה של הוועדה לבחור שופטים ושוכחים שהיא גם הגוף שיכול להדיח שופטים. חוק יסוד השפיטה אומר רק, שהצעה להדיח שופט יכולים להגיש שר המשפטים, נשיא בית המשפט העליון ונציב תלונות הציבור על שופטים, ושדרוש רוב של שבעה מבין תשעת חברי הוועדה כדי לקבל אותה. הוא אינו קובע את עילות ההדחה.

אם הממשלה הנכנסת תשתלט על הוועדה, כל אחד מ-800 שופטי ישראל יהיה מצוי בסכנה של הדחה ממניעים פוליטיים. איך אני יודע? לא רק בגלל הסמכות התיאורטית, אלא גם בגלל האמירות המפורשות של כמה מחברי הקואליציה הבאה ולפיהן הסמכות למנות היא גם הסמכות לפטר, הדיבורים על החלפת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ואפילו על האפשרות של החלפת הרמטכ"ל המיועד, הרצי הלוי, רק משום שהממשלה היוצאת היא שמינתה אותם.

כאשר עסקינן במי שבמשך שנים מאשימים (כולל בצורה שקרית לחלוטין) את בתי המשפט בהטיה פוליטית ומתבכיינים על כך שהפוליטיקאים איבדו את המשילות – אל תפסלו את האפשרות הזאת. די בעצם קיומה כדי להרוס את העצמאות השיפוטית. כאשר שופטים חוששים מפוליטיקאים – הם עלולים ליישר קו איתם. זהו קיצה של הדמוקרטיה, כי לא יהיה מי שיגן על זכויות היסוד ועל מוסדותיה ותהליכיה.

בואו נשווה רגע לדונלד טראמפ
יחזור בעוד שנתיים לזירת הפשע? [צילום: צ'רלי נויברגול, AP]

בואו נקפוץ לרגע לארה"ב ואל בחירות האמצע לקונגרס המתקיימות בשבוע הבא. הרפובליקנים צפויים לזכות ברוב בבית הנבחרים, יש להם סיכוי טוב לזכות ברוב גם בסנאט, ועל הכף מונחות גם משרות רבות חשיבות ברמת המדינות (מושלים, סגני מושלים, מזכירי מדינה, שופטים עליונים). בזמנם כתקנם, מדובר באיזון שהאמריקנים רגילים לעשות בין הבית הלבן לבין הקונגרס (איזון שמשמעו שיתוק, אבל זה נושא אחר). אבל אנחנו לא בזמנם כתקנם.

רוב המועמדים הרפובליקנים תומכים במפורש, בעוצמה משתנה, בשקריו של דונלד טראמפ על בחירות 2020. אם הם ישלטו בקונגרס הפדרלי ובפיקוח המדינתי על הבחירות, הם עלולים לפגוע ביכולתם להצביע של תומכי הדמוקרטים ולשבת בעמדות שיאפשרו להם לעוות את תוצאות הבחירות לנשיאות בעוד שנתיים. טראמפ עצמו יקבל בשבוע הבא דחיפה נוספת לעבר התמודדות, העלולה להחזיר לחדר הסגלגל אדם ששפיותו מוטלת בספק, ואשר ביצע שורה ארוכה של פיגועים ופשעים נגד הדמוקרטיה והממשל התקין.

איך זה ייתכן? יש כמה סיבות. בהשלכה לישראל חשובה העובדה שהמערכות האמריקניות כשלו ואינן מצליחות לטפל באיום ששמו דונלד טראמפ. המערכות הללו, אשר תפקדו להפליא בפרשת ווטרגייט – בה מעשיו של ריצ'רד ניקסון היו הרבה פחות חמורים משל טראמפ – מפגינות כעת אין-אונות. החקירות על מעשיו של טראמפ לאחר הבחירות ובמיוחד ב-6 בינואר נמרחות עד אין קץ. הרפובליקנים המתונים חוששים מכוחו ואינם מעזים לצאת נגדו. התקשורת מפולגת בין תומכיו של טראמפ שלא יגידו מילה בגנותו, לבין מתנגדיו שאינם מצליחים לשכנע את מי שהאמת אינה מעניינת אותו. בשלוש מילים: הדמוקרטיה המתגוננת נכשלה.

כשלונה של הדמוקרטיה המתגוננת
אחראי לפיצול בגוש המרכז-שמאל [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

כעת נחזור אלינו. גם בישראל הדמוקרטיה המתגוננת נכשלה עד כה. נזכיר, ש"דמוקרטיה מתגוננת" הוא עיקרון שנלמד מן הלקח של רודנים שעלו לשלטון בצורה דמוקרטית ולעיתים אף התיימרו לעמוד לבחירות בהמשך דרכם. משמעותו היא, שכאשר נעשה שימוש בכלים הדמוקרטיים כדי לאיים על הדמוקרטיה עצמה – מותר לה, והיא אף חייבת, להתגונן גם בעזרת אמצעים הפוגעים בדמוקרטיה.

נצחונו של גוש נתניהו, בדמותו הנוכחית, בבחירות השבוע הוא תוצאה של כשלון הדמוקרטיה המתגוננת. היא לא השכילה להרחיק מקרבה את איתמר בן-גביר כאשר יכלה לעשות זאת (האחריות מוטלת על בג"ץ והמחוקק). היא לא השכילה למנוע מנאשם בפלילים לעמוד בראש הממשלה (האחריות מוטלת על הממשלה היוצאת). היא לא השכילה להתאחד מול הגוש המלוכד של מי שמאיימים עליה (האחריות מוטלת על יאיר לפיד, בני גנץ, מרב מיכאלי וזהבה גלאון). ב-1992 הימין היה מפורר והתוצאה הייתה אסון הדמים של אוסלו; ב-2022 השמאל מפורר והתוצאה עלולה להיות אסון משטרי וחברתי.

הפוליטיקאים מהמרכז חייבים לנסות להציל מה שניתן, גם אם זה אומר להיכנס לממשלת נתניהו ולבלום לפחות את היוזמות המסוכנות ביותר. אני יודע שזה כנראה לא מעשי ושנתניהו יילך על ממשלת "ימין מלא", אך אם ההזדמנות תצוץ – חייבים לנצל אותה. כן, להפר את ההבטחה שלא לשבת תחת נתניהו. אם היה מצב בו הייתה הצדקה מלאה לשימוש בתירוץ השחוק של "טובת המדינה", זה עכשיו.

תפקידם הקריטי של בתי המשפט
לראות את התמונה הכוללת [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]

אם הכנסת תעביר חוק ולפיו פסקת ההתגברות על פסיקת בג"ץ תקבע שדרוש רוב של 61 בלבד – על בית המשפט העליון לפסול אותו. גם אם לא תימצא עילה נקודתית לפסול אותו, השופטים חייבים להיות ערים לכך שזהו רק שלב ראשון במלחמה הכוללת ושמטרתו היא לאפשר לקואליציה הנכנסת לבטל כל פסק דין שלהם

בהנחה הסבירה שהממשלה תהיה של גוש נתניהו בלבד ושהמפלגות המרכיבות אותה ינסו לממש את הבטחותיהן, בתי המשפט ימצאו את עצמם בחזית. הם יהיו היחידים שבכוחם לבלום סחף אנטי-דמוקרטי, אנטי-ליברלי ואנטי-יהודי (חלק מהדברים שמציעים חובשי הכיפות נוגדים את תפיסותיה הבסיסיות ביותר של היהדות, ולא כאן המקום להרחיב).

הפסיקה תהיה חייבת להביא בחשבון את התמונה הכוללת ולא רק את המקרה הנקודתי. נכון שבתי המשפט לא מתבססים על התקשורת, אך השופטים חיים בתוך עמם (כפי שהם עצמם אומרים) ויודעים לזהות מכות מדינה כמו בנייה בלתי חוקית או עבירות מין ולהגיב בהתאם. כעת עליהם לפקוח עין ולכרות אוזן לאיומים הברורים והמיידיים על הדמוקרטיה הישראלית ובמיוחד על בתי המשפט עצמם. גם אם יש מי שיראו בכך סטייה מנתיב הפסיקה הקבוע, אין מנוס מכך. בהשאלה ניתן ליטול את דבריו של המשורר בתהילים: "עת לעשות לה', הפרו תורתך" – כאשר התורה מצויה בסכנה, יש לפעול מחוץ לקופסה. כנ"ל לגבי הדמוקרטיה העומדת בבסיסה של מדינת היהודים.

כך למשל, אם הכנסת תעביר חוק ולפיו פסקת ההתגברות על פסיקת בג"ץ תקבע שדרוש רוב של 61 בלבד – על בית המשפט העליון לפסול אותו. גם אם לא תימצא עילה נקודתית לפסול אותו, השופטים חייבים להיות ערים לכך שזהו רק שלב ראשון במלחמה הכוללת ושמטרתו היא לאפשר לקואליציה הנכנסת לבטל כל פסק דין שלהם. עוד דוגמה: בית המשפט יכול להשתמש בכלים דיוניים העומדים לרשותו, כמו צווי ביניים, צירוף משיבים נוספים וקביעת מועדי הדיונים, כדי לעכב חוקים הפוגעים בדמוקרטיה.

במקביל, אולי לא תהיה לשופטים ברירה אלא לבחור את המלחמות שינהלו ואת אלו שבהן יוותרו. כדי להדגיש את החומרה של צעדים הפוגעים במערכות החוק והמשפט, ייתכן שבג"ץ יצטרך להימנע מלהתערב בצעדים פסולים אחרים. כך, למשל, אם נתניהו יקיים את הבטחתו לחרדים והמדינה תממן מוסדות חינוך נעדרי לימודי ליבה. אולי אפילו בנוגע למינויו של דרעי לשר; ממש לא תקין, אבל לא מלחמה חיונית.

האם הממשלה תכבד את הפסיקה
מתקפה ישירה על השורשים [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]

אם בתי המשפט יפסקו נגד צעדים אנטי-דמוקרטיים, תעלה במלוא עוצמתה השאלה שהתשובה עליה הייתה ברורה עד השבוע: האם הממשלה תכבד את הפסיקה. לא היו אף ממשלה ואף ראש ממשלה שחשבו לרגע להפר פסיקה, וזה כולל את הריכוזיים והחזקים ביותר ביניהם, וזה כולל את נתניהו עצמו. אבל כעת זהו נתניהו הנאשם, שהישרדותו הפוליטית תלויה בעשרות חברי כנסת שבעיניהם פסיקת בית המשפט מחייבת רק כאשר היא לטובתם, ואשר רואים את בית המשפט כמכשול בפני מימוש מאווייהם.

אני לא רוצה אפילו לדמיין מה יקרה אם הממשלה תחליט שאיננה מכבדת פסיקה. זה יכול להתחיל מסירוב לכנס את הוועדה לבחירת שופטים והימנעות מבחירת נשיא בית המשפט העליון (אסתר חיות פורשת באוקטובר הבא), זה יכול להימשך בייבוש מכוון של יועצים משפטיים ובהתעלמות מהם, וזה עלול להגיע עד אלימות ברחובות.

כבר עמדתי כאן על העובדה, שלישראל יש שורשים דמוקרטיים איתנים במיוחד בדמות 125 שנותיה של התנועה הציונית, שהייתה – בניגוד לכל סביבתה – דמוקרטית מן היום הראשון, מורשת של מאות שנות חיים קהילתיים. אבל גם השורשים העמוקים ביותר, כאלו המאפשרים לנופו של העץ לעמוד בפני סופות עזות, עלולים להיעקר בפעולה המכוונת במישרין כלפיהם. מזמן לא קיוויתי כל כך שאני פסימי ללא הצדקה ושאני טועה לחלוטין ושבעוד שנה-שנתיים תנופפו נגדי במאמרים הללו. הלוואי.

תאריך:  04/11/2022   |   עודכן:  04/11/2022
איתמר לוין
+על פחדים ועלבונות
15:55 04/11/22  |  שלמה פילבר   |   לרשימה המלאה
כל קמפיינר מתחיל יודע לשנן כי פחד, נגטיב או תקווה הם דלק טוב למסרים מנצחים. אבל בישראל רוויית הקמפיינים נראה שהתפתח מניע נוסף שהוכיח את עצמו כדלק סילוני להוצאת מצביעים מהבית: העלבון
ספירת הקולות בוועדת הבחירות המרכזית [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+חברי כנסת מגוש השמאל שוקלים להתמודד בבחירות המקומיות
13:56 04/11/22  |  עידן יוסף
אחרי ההפסד, שוקלים מספר ח״כים מגוש השמאל לפרוש מהכנסת ולהתמודד ברשויות המקומיות. שר התיירות יואל רזבוזוב שוקל לרוץ לראשות עיריית נתניה. יו״ר הכנסת מיקי לוי בוחן ריצה לראשות עיריית ירושלים.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי שוקלת להתמודד לראשות תל אביב יפו וח״כ טניה מזרסקי שוקלת לרוץ לראשות עיריית כרמיאל. בנוסף מסתמן שהשר אלעזר שטרן יפרוש מהחיים הפוליטיים (מקור ראשון).
+94 ח"כים ממשיכים לכנסת הבאה
13:48 04/11/22  |  עידן יוסף
94 ח"כים ממשיכים לכנסת הבאה, 23 ח"כים חדשים, 3 ח"כים חוזרים. נוכחות דלילה של 9 נשים בקואליציה, אך מספרן צפוי לעלות עם התפטרותם של שרים לפי החוק הנורווגי. הח"כ הוותיק ביותר הוא משה גפני עם 31 שנים, במקום השני נתניהו עם 29 שנים.
+ראשי ממשלות פולין ויוון בירכו את נתניהו
13:22 04/11/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו שוחח (ו') עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס ועם ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי, שבירכו אותו על ניצחונו בבחירות. נתניהו אמר להם שהוא יפעל יחד איתם בשיתוף פעולה כדי לחזק את היחסים בין המדינות.
+הבגידה של מרב מיכאלי ביאיר לפיד
13:00 04/11/22  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה
האגו הנפוח של מיכאלי, שהלך והתנפח לממדים של כדור פורח, הוא זה שהסתיר לה את המציאות? האם כדי כך תפח האגו של הנכדה של ישראל קסטנר - עד שלא עלה בדעתה לעשות איזו "הנחה קטנה" לבן של טומי לפיד?
מיכאלי בהצהרה לתקשורת [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+טלי גוטליב: טוב תעשה מיארה אם תתפטר
11:29 04/11/22  |  עידן יוסף
חברת הכנסת המיועדת טלי גוטליב (הליכוד): "צריך לפצל את תפקיד היועצת המשפטית לממשלה. לא יעלה על הדעת שאני אהיה עורכת דין שלך ומאחורי גבך אחקור על אודותייך. ככל שדעתי תישמע בעניין, אני רוצה לתהות על התאמתה של גברת בהרב-מיארה. טוב היא תעשה אם תבין לבד ותתפטר". היא אמרה את הדברים בראיון לכאן רשת ב'.
+דרוקר: הפגנות המוניות ברחובות יעצרו את שלטון הימין
10:42 04/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפרשן הפוליטי של חדשות 13 על מרב מיכאלי: "לא צריכה לדאוג להישרדותה הפוליטית, אלא שתוכל לשבת בבית קפה בת"א בלי שיתרחקו ממנה"  ▪  על בן-גביר: "תומכיו יתאכזבו ממנו"
דרוקר. שלטון דורסני [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שגריר ארה"ב בישראל התקשר לברך את דרעי
10:34 04/11/22  |  עידן יוסף
שגריר ארה״ב בישראל תום ניידס התקשר לברך את יו״ר ש״ס אריה דרעי על ההישג המרשים וניצחון גוש הימין, ״מצפה לעבוד עם ממשלתכם, יש לנו אינטרסים משותפים״ (חדשות 12).
+הרש"פ נגד ממשלת הימין בישראל
10:16 04/11/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
הנהגת הרש"פ מודאגת מאוד מניצחון הימין בבחירות בישראל ונערכת לקמפיין הכפשה של ממשלת נתניהו בזירה הבינלאומית. גורמים בכירים בפתח קוראים ליו"ר הרש"פ אבו מאזן לגבש אסטרטגיה חדשה נגד ישראל ולהתפייס עם תנועת חמאס
חמושים פלשתינים בג'נין [צילום: נאסר אשתייה/פלאש 90]
+אקורד הסיום? משרד החינוך יתקצב סדנות להט"ביות בבתי הספר
08:41 04/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פרסם קול קורא לתקצוב שנתי של תוכנית פעילות בנושא לסביות, הומואים, טראנסג'נדרים ובי-סקסואלים  ▪  התוכנית מיועדת גם לבתי הספר הממלכתיים דתיים והערביים
ילד בהפגנה להט"בית מחזיק בשלט "הכי טוב לי אמא ואמא" [צילום אילוסטרציה: תומר נויברג/פלאש 90]
+הארץ: מרב מיכאלי חתומה על כשלון גוש השינוי
08:34 04/11/22  |  עידן יוסף
עיתון 'הארץ' במאמר מערכת: "יו"ר העבודה, מרב מיכאלי, חתומה על הכישלון של גוש השינוי. ביהירותה סירבה להתאחד עם מרצ והביאה לחיסולה של המפלגה האחות. אתמול הוסיפה את חטא החוצפה על פשע היהירות. בנאומה האשימה את ראש הממשלה לפיד בכישלון בבחירות".
+ישראל כ"ץ מעוניין בתיק האוצר למרות שהוצב בעשירייה השנייה
08:32 04/11/22  |  עידן יוסף
חלוקת התיקים בממשלה החדשה - לפי דיווחים בסביבתו של נתניהו, ישראל כ"ץ מעוניין הפעם בתיק הביטחון, למרות שנדחק לעשירייה השנייה. המועמדים של נתניהו לתיק האוצר - אלי כהן או ניר ברקת. יריב לוין שהיה המועמד הטבעי למשרד המשפטים, רוצה את תפקיד שר החוץ.
+הוחזרה האבטחה סביב שרה נתניהו
08:29 04/11/22  |  עידן יוסף
השב״כ הורה להחזיר לאלתר את האבטחה על שרה נתניהו שהופסקה בדצמבר 2021 בהוראת נפתלי בנט. לפי שעה לא ברור האם האבטחה תחזור גם על ילדיו של נתניהו, יאיר ואבנר (ynet).
+שר החוץ האמריקני התקשר להודות ללפיד
08:26 04/11/22  |  עידן יוסף
שר החוץ האמריקני טוני בלינקן שוחח בטלפון עם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, שיבח את ישראל על מערכת בחירות חופשית והוגנת והודה לו על השותפות.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעכשיו זהו מאבק על עצם הדמוקרטיה
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עידן א
4/11/22 09:18
2
תופסן שגוי
4/11/22 11:05
3
סיני
4/11/22 11:05
4
של המדינה
4/11/22 11:06
5
בני בנקר
4/11/22 11:24
 
הם שיחליטו
4/11/22 13:50
6
חשדנית
4/11/22 12:46
7
עובד 1
4/11/22 13:09
8
טירה
4/11/22 13:17
9
אלי מאיר
4/11/22 21:58
 
חוקי הכנסת
5/11/22 11:51
 
אלי מאיר
5/11/22 18:58
10
ביביסט
5/11/22 16:01
 
ביביסט=פשיסט
5/11/22 17:53
11
Q
5/11/22 22:47
12
ברוך מרדכי 374
7/11/22 14:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
מנהיגים מן העולם פרסמו (יום ה', 3.11.22) הודעות ברכה לראש האופוזיציה וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, בעקבות נצחונו בבחירות בישראל.
03/11/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, הודיע לראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, על כוונתו להתפטר מתפקידו בימים הקרובים. זאת, לנוכח ההכרעה בבחירות ולקראת הקמתה הצפויה של ממשלה חדשה.
03/11/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אינו רשאי להחליט לבדו בנוגע לכשירות מועמדים לכנסת, אלא מליאת הוועדה (המורכבת מנציגי הסיעות בכנסת היוצאת). כך קובעת נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בפסק הדין בו ביטל בית המשפט העליון את החלטתו של היו"ר הנוכחי, יצחק עמית, לפסול את התמודדותו של עמיחי שיקלי בבחירות האחרונות. פסק הדין ניתן בחודש שעבר וכעת (3.11.22) מתפרסמים הנימוקים.
03/11/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה, יאיר לפיד, התקשר לראש האופוזיציה, בנימין נתניהו וברך אותו על נצחונו בבחירות. מלשכת לפיד נמסר כי ראש הממשלה עדכן את ראש האופוזיציה שהנחה את כל זרועות משרדו להכין העברת שלטון מסודרת.
03/11/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר מרצ, זהבה גלאון, מאשימה את ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, בניהול קמפיין ש'שתה' את קולות המצביעים של מפלגתה תוך חוסר הבנה של המשמעות שתהיה על גוש השמאל.
03/11/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
דרור אידר
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר    הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"    חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il