|   15:07:40
  מיכל שפר מיכאלי  
מאבחנת ומטפלת בהפרעות קשב וקשיי תפקוד מרכז אלבאום למצויינות אישית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

התמודדות עם סימפטומים של הפרעות קשב וריכוז

ילדים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, היפראקטיביות או קשיי למידה מתמודדים עם קשיים רבים באופן יומיומי להתמודדות זו שותפים נוספים - ההורים ובני המשפחה, הסובלים ב"עקיפין" מההשלכות של הבעיה ומתארים את האינטראקציה עם ילדיהם כרצף של תחושות תסכול, הישרדות, עייפות, לחץ ומתח
24/08/2010  |   מיכל שפר מיכאלי   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: AP]

האינטראקציה והתמיכה בילדים הסובלים מבעיות תפקוד, קשב וריכוז מצריכה מההורים השקעה רבה, סבלנות וקבלה. הציפייה המתמדת מהילד ל"תמורה הולמת", מובילה לעיתים רבות לתחושת דכדוך, תסכול ושחיקה ויוצרת מתחים הפוגעים ביחסים בין ההורה לילד.

על-מנת לצמצם תחושות אלו לא די בהפניית הילד לאבחון וטיפול מקצועי על-ידי גורם חיצוני. חשיבות מכרעת ניתנת ל"טיפול המשפחתי" במהלכו לומד ההורה כיצד ללוות את הילד בשגרת היומיום. כיצד לארגן את הסביבה החיצונית באופן שיסייע לתהליך, כיצד למנוע "התנגחויות" אשר מעצימות את הקושי, וכמובן כיצד לחזק את הילד במקומות בהם הוא מצליח.

תמיכה בהורים

"תוכנית תמיכה בהורים, הינה תוכנית טיפולית משפחתית, במסגרתה נפגש ההורה עם המטפל באופן אישי ולומד טכניקות להתמודדות עם הכנת שיעורי בית, הכנה למבחן, התארגנות בוקר ועוד". מסבירה מיכל שפר מיכאלי ומוסיפה "במהלך הטיפול המשפחתי נבנית תוכנית חיזוקים ונמסרת רשימת תרגילים שהילד יכול לעשות לבד או בהדרכת ההורה. באופן זה ההורים לוקחים חלק פעיל ותורמים משמעותית לאפקטיביות הטיפול, חיזוק הילד ושיפור מערכת היחסים בין בני המשפחה".

אנו ההורים יכולים לעזור להם על-ידי התייחסות נכונה, קבלה, הבנה ותזכורת של טכניקות שניתן לבצע, להלן דוגמאות להתמודדות יומיומית:

1. קושי לעבור ממצב של פעילות, למצב של הפסקה/מנוחה. לילדים אלו קשה "להוריד הילוך". לדוגמה בביה"ס: לעבור מזמן ההפסקה שבה יש פעילות גופנית מוגברת לשיעור חשבון, או משיעור ספורט לעבור לשעת מבחן וכו'. חשוב שילד כזה ידע להרגיע את עצמו בצורה מודעת על-ידי נשימות עמוקות והרפיה קצרה של הגוף, על-מנת להשיג בהדרגה את השקט הדרוש לתהליכי למידה.

לחילופין, לעבור ממצב של ערנות - פעילות יומית למצב של מנוחה ושינה. במקרה הזה הורים יכולים להזכיר לילדים שיש זמן מדורג מודע בו הם יכולים להרפות את הגוף על-ידי נשימות. הורים יכולים לתת מגע מלא (5 דקות) לילד על כל הגוף ובכך להרגיע את מערכת העצבים. מגע זה מההורים משרה תחושת ביטחון ורוגע ומאפשר לילדים להיכנס לתהליך של שינה. אותו דבר ניתן לעשות בבוקר. להעיר את הילדים לתוך מגע אוהב ומכיל שנותן ביטחון למשך היום.

2. לילדי קשב אשר מתמודדים עם קשיי סדר וארגון, רצוי להגדיר תוכנית פעילות מוגדרת מראש כל שבוע. חוסר הוודאות גורם להם לבלגן, וריגוש מיותר, הם זקוקים לגבולות ולסדר חיצוני על-מנת לגרום לסדר פנימי, לכן ניתן ליצור טבלת משימות של פעילות יומית שכוללת חלוקה למשימות מפורטות כולל זמנים, בוקר,צהריים וערב. הטבלה תכלול חוגים, משימות, מסיבות, מבחנים וכו.. זה מפחית את הלחץ ותחושת חוסר הודאות, מאפשר ומלמד את הילדים לעמוד בזמנים, לתכנן מראש, וזמן "עיכול" של אירועים.

3. התמודדות עם מבחנים: לילדים אלו מטלות ביה"ס נראות לעיתים בלתי פתירות במיוחד אם יש צורך במשימות ארכות טווח, מונוטוניות "ומשעממות". יש להם קושי להישאר מרוכזים לאורך זמן, הם נוטים לדחות את הלימודים (שיעורים, חזרה למבחנים) לרגע האחרון עד כמה שניתן. לרוב הם לומדים יום לפני, עוברים על החומר ובגלל שהכול נמרח על אין ספור שעות הם בטוחים שהם למדו מספיק ולמעשה החומר לא הופנם כהלכה ילד זה צריך ללמוד בהדרגה ולשנן את החומר לפחות 4 פעמים ולכן אחד ההורים יכול לחלק את חומר הבחינה לפרקים או נושאים. יש לפרוש את החומר על פני-5 4 ימים כאשר ביום האחרון יש חזרה ולא למידה חדשה. (הילד יתמודד כול פעם רק עם נושא אחד וזה פחות ירתיע אותו). ילדים בוגרים יכולים ללמוד תוך כדי פעילות מוטורית כגון הליכה על הליכון, פעילות כזו יכולה לשמור על הערנות.

ילדים צעירים יכולים ללמוד לפרק זמן של 15 דקות בהתחלה, (תלוי בילד) ואז לעצור ולעשות פעילות מוטורית כמו הצלבת ידיים רגליים, קפיצות, או כול פעילות מוטורית של מספר דקות שתגרום לפריקת המתח מצד אחד ותשמור על הערנות מצד שני והילד יכול להיות יותר ממוקד וקשוב יותר.

בהצלחה.

הכותבת היא מייסדת ומנכ"ל "עיגולים של שמחה", מרכז המתמחה בייעוץ, הכוונה, אבחון וטיפול בקשיי תפקוד ולמידה בקרב ילדים ומבוגרים.
תאריך:  24/08/2010   |   עודכן:  25/08/2010
מיכל שפר מיכאלי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התמודדות עם סימפטומים של הפרעות קשב וריכוז
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
והשבוע נגיד מזל טוב למזל החודש - בתולה:
24/08/2010  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
לאחרונה נעשה ניסיון שקוף ועלוב להפחיד אותי ולגרום לי לסגת מהמאבק לצמצום הריכוזיות במשק. אין בכוונתי להיכנע לנסיונות אלה ואמשיך להלחם. כדי לשתף אתכם בכוחות הפועלים מאחורי הקלעים בתחום זה, אגולל בפניכם את סיפור המעשה:
24/08/2010  |  עינת וילף  |   כתבות
פועל בניין שהגיע לקבלת טיפול באחת המרפאות בארצות הברית, יצר מבלי שידע, מהפך בגישתם של חוקרים ורופאים אמריקנים לרפואה המשלימה. הפועל התלונן על כאבי גב שהחריפו והלכו עם הזמן. אבחון המקרה כלל התייעצות מומחים ובדיקת הדמיה - MRI, שלאחריה החליטו הרופאים על הטיפול המתאים: פיזיותרפיה בשילוב דיקור.
23/08/2010  |  ד"ר זיו בר  |   כתבות
פסטיבל הקריקטורה, הקומיקס והאנימציה, "אנימקס" בסינמטק תל אביב, זכה השנה להצלחה אדירה. הפסטיבל, שחגג את שנתו העשירית, נמשך חמישה ימים ולאור התוכנית הגדושה וההיענות הגדולה של קהל האוהדים, נראה כי אפשר היה להאריכו לפחות לשבוע.
ב-21 באוגוסט 2010 נחנכה רשמית תחנת הכוח הגרעינית הראשונה של אירן בבושהר, שנבנתה על-ידי רוסיה. נראה שבכך הגיעה לקיצה פרשה ממושכת זו, שהפכה בשנים האחרונות למעין מנוף ללחצים בינלאומיים על אירן ולוותה בסימני שאלה עד השלב האחרון. אירוע השקתה של התחנה צוין בטקס חגיגי במעמד סגן נשיא אירן וראש הסוכנות הגרעינית שלה, עלי אכבר סאלחי וראש הסוכנות הגרעינית הרוסית (ROSATOM) סרגי קיריינקו. לקראת הטקס הוחל בהכנסתם לליבת הכור של 163 מוטות הדלק הגרעיני שהובאו מרוסיה ונפתח שלב ההכנות להתנעת התחנה הצפוי, כנראה, בסוף ספטמבר 2010.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
יצחק בריק
יצחק בריק
נתניהו יודע היטב שמה שקורה בימים אלה בזירה הדרומית ובזירה הצפונית עלול להביא לקריסת המדינה    נתניהו איש חכם והוא קורא את המפה היטב    הוא מכיר היטב את המצב העגום ואת האמת לאשורה    י...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il