אחת האימרות האהובות בעברית היא "נותנים לך - תיקח, מרביצים לך - תברח", אבל פעמים רבות מתנות שניתנות לנו על-ידי גופים שיווקיים אלו ואחרים עוטפות מכות גדולות למדי לחשבון הפרטי שלנו ונוקאאוט לתכנון כלכלת הבית.
חינם עכשיו, שלם אחר-כך ערוצים בחינם, שירות מנגינה אישית לטלפון, עידכוני חדשות ומה לא מוצעים לנו תדיר בחינם לתקופת התנסות, שבסופה נוכל להסיר את עצמנו מהשירות. העיקרון המנחה של מתנות מסוג זה נובע מעיקרון פסיכולוגי המכונה עיקרון הסטטוס קוו - אנשים נוטים שלא לעשות שינויים ממצב קיים וכך אחוז גדול ממקבלי המתנה ימשיכו לשלם עליה חודשים רבים לפני שיתנתקו ממנה, אתם אולי לא מרגישים את התוספת, אבל כלכלת הבית שלכם כן.
חבר מועדון? רשתות רבות מציעות למצטרפים למועדון הלקוחות הטבות כבר בעת התשלום על החברות; זוהי מתנה שיכולה להשתלם, אך רק כאשר אתם באמת קונים ברשת זו לעיתים קרובות ולא כאשר אתם קונים מזדמנים, שכן הוצאתם סכום מתוך תקציב כלכלת הבית על חברות במועדון שלא תשתמשו בהטבותיו.
1+1 = הוצאה גדולה מבצעי 1+1 משכנעים אתכם לאגור מוצרים שסביר להניח שלא הייתם קונים בזוג. תכנון נכון של כלכלת הבית מונע מכלל המצמצם למינימום ההכרחי את צבירת המלאי, וכאשר מתפתים למבצעים מסוג זה, מגלים בקופה כי אנו משלמים יותר משתכננו להוציא מלכתחילה על מוצר שאנחנו לא צריכים ממנו לטווח הקרוב כמות גדולה, ובטווח הארוך שוכחים מקיומו בארון המזווה.
איזה שדרוג חברות
סלולר נוטות להציע מכשירים חינם תוך התניה להיקף גבוה של שיחות בחודש. מכיוון שאיננו משקיעים זמן בלסכם את כמות הדקות שכבר דיברנו, יוצא כי אנו משוחחים הרבה יותר ומשלשלים לכיסה של חברת הסלולר סכומים גבוהים יותר מתוך תקציב כלכלת הבית, מאשר לו קנינו את המכשיר בערכו המקורי מלכתחילה.
קנה עכשיו, שלם רק בחודש הבא כרטיסי אשראי חוץ-בנקאיים המציעים אפשרות לדחיית מועד החיוב לחודשים הבאים הפכו לנפוצים מאוד בשנים האחרונות והם נראים לבעלי מינוס בבנק כמתנה משמים. בפועל, העמלות על דחיית חיוב מגדילות את ההחזר בין 2%-10%, מקטינות את השליטה שלכם על תקציב כלכלת הבית ומגדילות את המינוס באופן תדיר.