|   15:07:40
  מוטי לוי  
רופא כללית רפואה משלימה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

הריון מושלם

טיפול בתופעות הנלוות להריון בדרכי הרפואה המשלימה
04/10/2010  |   מוטי לוי   |   כתבות   |   תגובות
תופעות פיזיולוגיות מטרידות [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

הריון הוא אחד התהליכים המדהימים בעוצמתם ובמורכבותם בטבע. ההריון הוא אירוע מרגש ומשמח לאישה ההרה ולבני משפחתה. מטבע הדברים התהליך מביא איתו גם תופעות פיזיולוגיות מטרידות ולא נעימות הקשורות בלא מעט שינויים שעוברת האישה ההרה, שמעיבות לעיתים על היופי וההנאה מההריון. תופעות כמו בחילות, עצירות וטחורים מאוד נפוצות ויש להם מענה טיפולי בשיטות מתחום הרפואה המשלימה. דרכי טיפול אלה בעלות היסטוריה של מאות ואלפי שנים בטוחות ומתאימות במיוחד למצבי הריון ואין כל חשש להשתמש בהן בתקופה זו.

בחילות בהריון

במהלך ההריון בעיקר בטרימסטר הראשון מופיעה בחילה כתוצאה מהפרשת ההורמון HCG והאסטרוגן על-ידי העובר. במצבים חמורים במיוחד בהם ישנן הקאות בלתי פוסקות. יתכן גם מצב של התייבשות ואפילו חמצת (שינוי רמת ה-PH של הדם לכיוון חומצי) העלולים לסכן את האם והעובר ודורשים טיפול באשפוז. זה קורה ל-6 עד 8 נשים מתוך 10 ומתחיל בשלב מוקדם, יחסית, של ההריון ונקרא אומנם "בחילות בוקר", אך למעשה הבחילות נמשכות כל היום ברוב המקרים. הבחילות יכולות להיות מלוות בהקאות מועטות אך 2% מהנשים סובלות מהקאות לאורך כל היום, מצב המצריך אשפוז לצורך מתן נוזלים דרך הווריד למניעת התייבשות. ברוב המכריע של המקרים מדובר בתופעה מציקה ולא נעימה אשר ניתן להתגבר עליה די בקלות בעזרת טיפולים שונים ברפואה משלימה.

השיטה הבטוחה ביותר לטיפול בתקופת ההריון הינה ההומאופתיה המתבססת על מתן צמחים וחומרים שונים במהולים גבוהים מאוד. קיימות תרופות הומאופתיות רבות הידועות כיעילות במצבי בחילה ובינהן:

ANTIMOMIUM CRUDUM - לטיפול בנשים הסובלות מהפרעות בעיכול בחילות והקאות, צורך באכילת חמוצים, רתיעה ממגע או ממבטים. לשון עם חיפוי לבן חלבי.

IPECA - בעיקר לבחילות המופיעות בבוקר ואופייניות להריון, נטיה לגזים מרובים וצרבת. הבחילות לא מוקלות אחרי הקאה.

LACTICUM ACIDUM - הקאות, בחילות שנמשכות ימים שלמים, תחושה הנמשכת שעות כאילו המזון תקוע מתחת לעצם החזה, בחילה אחרי ארוחת בוקר.

NUX VOMICA - לשון עם חיפוי חום, בחילות אחרי האוכל, כאבי בטן כתוצאה מגזים בעיקר בבטן עליונה שיהוקים בטעם מר או חומצי.

TABACUIM - בחילות ותחושה לא טובה בעיקר בתנועה גורמות לירידת לחץ דם, לחיוורון ולסחרחורות. לעיתים מכסה זיעה קרה את הגוף. הטבה מסוימת במצב עם יציאה לאוויר הפתוח. הקאות מימיות והתכווצויות באזור הבטן העליונה.

בנוסף להומאופתיה יש לעקוב אחרי מספר הנחיות תזונתיות כגון: צריכה של פופקורן, אורז מלא (חום), צריכת ירקות המשפרים את פעולת מערכת העיכול והכבד כגון: גזר, ארטישוק, לימון, דלעת ועוד. צריכת משקאות כגון: תה ג'ינגר או תה אניס יכולים להקל לעיתים על הבחילות.

גם לרפואה הסינית יש מה לתרום להקלה על בחילות: עיסוי נקודה הנמצאת קרוב לשורש כף היד על מרידיאן הפריקרד יכולה להקל באופן מידי על הבחילות.

קיימות נקודות דיקור שונות המשולבות בהתאם למצב האישה הסובלת מבחילות ויכולות לשפר באופן משמעותי את ההרגשה הרעה.

נוסחה סינית המתבססת על PINELLIA ו-.HOELEN C מומלצת לנטילה לפני השינה כדי למנוע את הבחילות בבוקר. קיימות נוסחאות רבות המותאמות באופן אישי לאישה ההרה, על-ידי המומחה ברפואה סינית.

תופעת עצירות במהלך ההריון

ברפואה משלימה קיימות מספר שיטות בטוחות ויעילות לטיפול בתופעת העצירות:

עצירות הינו מצב המאפיין בקושי בהוצאת צואה מן הגוף ו/או יציאות שאינן תכופות. מנקודת מבט נטורופתית מצב נורמלי הוא מצב של יציאה אחת ליום לפחות. אישה אשר לא סבלה מעצירות לפני ההריון עלולה לסבול מבעיה זו מכמה סיבות:

1) הקאות מרובות הגורמות לחוסר נוזלים בגוף. במקרה כזה ישנה ספיגה מוגברת של נוזלים במעי הגס והצואה הופכת להיות קשה.

2) שינויים בהרגלי התזונה עקב בחילות, צרבות וקשיים בעיכול. כתוצאה מכך תתכן תזונה לא סדירה והעדפה למזונות דלים בסיבים ומכאן הדרך לעצירות קצרה.

3) צריכה של ברזל עקב אנמיה במהלך ההריון.

4) גדילה של הרחם ושינויים הורמונליים.

ישנם מספר עקרונות תזונתיים והתנהגותיים שהשמירה עליהם יכולה להקל משמעותית או למנוע הופעה של עצירות בהריון: א. שתייה מרובה המחולקת בצורה שווה לאורך היום. ב. צריכה מוגברת של פירות. ג. העלאת כמות הסיבים בתזונה על-ידי מעבר למזון עשיר בסיבים כמו ירקות, אורז מלא, חיטה מלאה, קוואקר ודגנים אחרים. ד. ביצוע פעילות גופנית כמו הליכה או שחיה מתונה.

ניתן לצרוך גם פירות יבשים, כגון: משרה שזיפים במים פושרים הידוע כיעיל מאוד בטיפול בעצירות וניתן לאכילה בבקור על בטן ריקה. ניתן להוסיף גם זרעי שומשום או פשתן ולשתות את המים שנותרו.

רפלקסולוגיה בשילוב הומיאופתיה - לטיפול בתופעת העצירות בעת ההריון.

הרפלקסולוגיה הינה שיטת טיפול שהוכיחה את עצמה בנשים הרות הסובלות מעצירות. שיטה זו מתבססת על העיקרון כי תמונת הגוף נמצאת בכפות הרגליים וישנם חיבורים עצביים בין כפות הרגליים לבין האיברים השונים בגוף.

במצבי עצירות ניתן לעסות את האזורים התואמים למעי הגס ובד"כ תוך מספר מועט של טיפולים מופיעה הטבה משמעותית במצב העצירות. חשוב לציין כי על עיסוי זה להתבצע על-ידי רפלקסולוג מנוסה כדי לא לגרום להפרעות כתוצאה מלחיצה בנקודות לא מתאימות.

ההומאופתיה הידועה בבטיחותה בטיפול בנשים הרות מציעה לנו מספר תרופות בעלות השפעה מיטיבה.

ALUMINA - אחת התרופות המרכזיות לטיפול בעצירות בהומאופתיה. בד"כ מטפלת בעצירות ממושכת, קושי ביציאות אפילו אם הן רכות. חוסר דחף ליציאה, מופיע רק לאחר הצטברות כמות גדולה של צואה ברקטום.

LYCOPODIUM - גזים מרובים, בטן נפוחה, קושי בעיכול מזון, רעשים מרובים בבטן - דחף ליציאה ללא הצלחה מתאים במיוחד לנשים הרות.

MUX VOMICA - עצירות קשה בעיקר בנשים שאינן מבצעות פעילות גופנית, שותות הרבה קפה ומעשנות נטיה לטחורים.

בד"כ שילוב של רפלקסולוגיה, הומאופתיה ותזונה מהווה הרכב מנצח בטיפול בעצירות במהלך ההריון.

טיפול בטחורים במהלך ההריון

טחורים הינם מצב בו מופיעות דליות בוורידים הממוקמים באזור הרקטום. ורידים אלו נקראים HEMORRHOIDAL PLEXUS והתרחבות שלהם נגרמת במספר מצבים בינהם הריון. בד"כ זוהי תופעה מציקה מלווה בכאבים ולעיתים בדימום בעת היציאות. ראשית יש כמובן להיבדק על-ידי רופא ולוודא שאכן מדובר בטחורים ולא בסיבה אחרת לדימום.

במרפאות "כללית רפואה משלימה" מתבצעים טיפולים המבוססים על מספר עקרונות מתחום הרפואה המשלימה:

1) תזונה - הגדלת כמות הנוזלים אצל נשים השותות מעט, הגדלת כמות המזון העשיר בסיבים.מזונות המומלצים במצב זה: כוסמת, דגים, מנדרינה, תאנים, שזיפים, גויאבות, מלפפונים, טופו.

2) צמחי מרפא: ניתן למרוח את האזור הצורב באלוה-ורה, לסירוגין עם משחת קלנדולה.

3) הטיפול ההומאופתי בטחורים בתקופה ההריון נותן תוצאות מהירות מאוד ובטוחות מאוד מאחר שמדובר בחומרים המצויים בדילולים גבוהים מאוד. AESCULUS ו-HAMAMELIS מהווים את הטיפול היעיל ביותר בטחורים במהלך ההריון. טיפול זה מקל לעיתים קרובות גם על דליות בוורידי הרגליים.

4) דיקור סיני - מהווה פתרון טוב בעיקר בטרימסטר שני ושלישי הרופא הסיני מבצע בד"כ פעולה של חיזוק הטחול על-ידי דיקור במספר נקודות ספציפיות. הטחול ברפואה הסינית נחשב כאיבר העיקרי השומר על טונוס דפנות הוורידים ומונע דימומים. כאשר הוא נחלש עקב אורח חיים לחוץ, מיעוט בשינה וצריכה גבוהה של ממתקים יוופיעו טחורים לכן מנקודת מבט זו בנוסף על הדיקור יש להימנע מצריכת סוכרים. יש לתת לגוף שעות מנוחה מספיקות ולהימנע ממצבי לחץ. רצוי לצרוך ירקות מחזקי טחול כגון: גזר, בטטות, דלעת וירקות כתומים אחרים.

הכותב הוא הרופא הראשי של רשת מרפאות "כללית רפואה משלימה".
תאריך:  04/10/2010   |   עודכן:  04/10/2010
ד"ר מוטי לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הריון מושלם
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יערה31
9/12/11 13:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"בכ"ה בתשרי תרע"א, 28 באוקטובר 1910, באנו עשרה חברים ושתי חברות לאום ג'וני...ניגשנו להקים יישוב עצמאי של פועלים עבריים על אדמת הלאום. יישוב שיתופי ללא מנצלים ומנוצלים - קומונה!"
04/10/2010  |  יעקב בר-און  |   כתבות
הריאליטי הוא מקפצה לפרסום, על כך כבר אין מי שחולק. בין אם אנחנו אוהבים זאת ובין אם לא – זו המציאות בשנים האחרונות והיא הולכת ונעשית לגיטימית יותר ויותר. בדיקה קלילה מגלה שאכן רבים הכוכבים שנולדו מתוך אנונימיות על המסך ובדיקה מעמיקה עוד יותר מעלה שדווקא הפורמט של "הישרדות", באופן מפתיע, הוא שמוליד בוגרים שמצליחים להמשיך אל מעבר ל-15 דקות התהילה הסטנדרטיות. רבים מהשורדים זוכים להצעות מפתות מצד ערוץ 10 עצמו, חוזים שמנמנים ואופציות לא רעות להצלחה. זו - אם תגיע - כבר תלויה ביכולת האמיתית שלהם.
03/10/2010  |  מתן אברמוביץ'  |   כתבות
חיים הכט
03/10/2010  |  בן פרץ  |   כתבות
"האירוע שהכי ריגש אותי השנה הוא שהפכתי לסבא. בתי בת-דרור, הלומדת במרכז האוניברסיטאי באריאל, ילדה את נכדי הבכור תום דניאל. בעקבות זאת עברנו מהיישוב מתת שבגליל למושב גיתית שבבקעת הירדן, להיות קרובים אליהם. יש בבקעה חלוציות אחרת מאשר בגליל. אומרים עליי שאני הולך למקומות הרחוקים, אבל גיתית קרובה למרכז הרבה יותר מאשר מתת. זה טוב לשושי, אשתי, שעבודתה כעורכת דין מביאה אותה הרבה פעמים לתל אביב. לי, כזמר, לא משנה היכן שאני נמצא, העיקר שיהיה לי פסנתר. אבל ההקפאה הרגה אותנו".
02/10/2010  |  יעקב בר-און  |   כתבות
"הפתרון לבעיות עם ישראל הוא בתשובה אמיתית ולא בפוליטיקה. אני מאמין שמי שמנהל את העולם הוא הבורא יתברך, לא פוליטיקאים. לכן, אני לא חושב שהגורל שלי ושלך תלוי בהחלטות של אובמה, גם לא בהחלטות אחמדינג'אד. הפנים שלנו לא טובות. אנחנו לא מתפקדים נכון - לא החרדים, לא הדתיים ולא החילונים. אין פתרונות-קסם. על האנשים לקבל אחריות אישית ולעסוק בבירור הדדי בינם לבין עצמם איך משתפרים ואיך מתקנים".
01/10/2010  |  יעקב בר-און  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 336/61, אדולף אייכמן נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, שמעון אגרנט, משה זילברג, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 במאי 1962
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il