|   15:07:40
דלג
  איה הוד  
נטורופתית מוסמכת מרכז איה הוד - נטורופתיה לרפואה משלימה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הריון ולידה בראי הנטורופתיה

תופעות כגון: טחורים, סימני מתיחה, בחילות, אנמיה, עייפות ועוד, הם רק חלק מתופעות הלוואי שעלולים לתפוס אותנו בהריון להלן טיפים ותרופות סבתא שיקלו על הסימפטומים
02/12/2010  |   איה הוד   |   כתבות   |   תגובות
להתמודד עם התסמינים [צילום: פלאש 90]

הריון ולידה הם תהליכים מופלאים, טבעיים וגדולים מהחיים, אך מה לעשות, לעיתים גם לא פשוטים. כיצד תצליחו להתמודד עם הסימפטומים השכיחים?

אנמיה מחוסר ברזל

כשאישה מספרת לרופא שלה שהיא בהריון או אפילו רק על תכנון הריון קרוב, מייד היא מקבלת המלצה לנטילת ברזל, חומצה פולית או פורמולה כמו פרנטל. נראה כי התזונה שלנו הפכה כל-כך קלוקלת, שאפילו תהליך טבעי לחלוטין משחר הימים כמו הריון לא יכול לעבור היום בשלום ללא תוספים.

צריכת תוספי ברזל לעיתים אינם פתרון לבעיה. אם קיימת נטייה לחוסר ברזל, יש לבדוק אם יש בעיה ביכולת הספיגה של הברזל בגוף. אחרת, לא משנה כמה ברזל הגוף יקבל, הוא פשוט לא ייספג אל תוך התאים ותחושת העייפות, חולשה, נשירת שיער וכדומה יימשכו.

ברזל נמצא לא רק בבשר. יותר מ-95% מהברזל בתזונה שלנו הוא דווקא מהסוג שנקרא: Non-haem הנמצא במזון מהצומח. צריכת קטניות, נבטי חיטה, משמשים, תאנים ושזיפים מיובשים, אגוזים, ירקות עלים ירוקים, קינואה, כוסמת, דוחן, מולסה, טחינה משומשום מלא, שמרי בירה ועוד - יטיבו וישפרו את רמת הברזל בגוף.

תזונה נבונה ואכילה מסודרת בהריון, היא מהחשובות ביותר. ישנם כמה דברים בסיסים וקלים לביצוע שניתן לעשות גם בכדי לשפר את ספיגת הברזל, כגון: שתייה מרובה של לימונדה, מיץ תפוזים, צריכת פירות והימנעות משתיית תה בסמוך לארוחה. במקרים יותר קשים, ניתן להיעזר בתוספים הומיאופתיים לשיפור הספיגה.

אם את יודעת מראש על היותך אנמית, רצוי לקבל הכוונה מנטורופת לתזונה שתעלה את רמות הברזל, תשפר את הספיגה שלו בגוף ותסייע גם לרמות הפריטין (מאגרי הברזל) לעלות. להתחיל את ההריון עם רמת ברזל והמוגלובין טובה, זו כבר נקודת פתיחה חשובה, מאחר שבהריון יש נטייה לאלו לרדת. כאשר המצב מצריך התערבות מעבר לתזונה, ישנם חומרים טבעיים שניתן לקחת כדי לשפר ספיגה של ברזל ולסייע בכך.

בצקות

בצקת נוצרות כאשר תנועת הנוזלים מכלי הדם לחלל הבין-תאי מתגברת והרקמות הרכות מתנפחות עקב עלייה בנפח הנוזל הבין-תאי.

ישנם גורמים רבים לבצקת כגון: בעיות לב וכלי דם, עצירת נתרן בגוף, זרימת דם לא תקינה, מחסור בחלבון ועוד. בהריון מדובר באגירת עודפי נוזלים, כאשר הבצקות מתבטאות בדרך-כלל ברגליים בשלבי ההריון המתקדמים.

הטיפול בבצקות אפשרי באמצעות:

  • התאמת פורמולות הומוטוקסיקולוגיות (מבוסס על הומיאופתיה מודרנית) הבטוחות לשימוש בהריון;

  • הכוונה תזונתית מנטורופת, קבלת הנחיות לשתיית מים מרובה, הגבלת שימוש במלח או בכל המוצרים המלוחים כמו רוטב סויה, הימנעות מאכילת סושי ומאכלים המכילים אצות, הפחתת צריכת סוכר, כולל פירות עם רמות סוכר גבוה, אכילת מזון טרי וביתי ללא חומרי שימור וצבעי מאכל ועוד;

  • מומלץ לישון ולשבת עם רגליים מורמות. מומלץ, לפני השינה להרים את הרגליים לכמה דקות ולהשעין אותן על הקיר ישרות;

  • רצוי להימנע מישיבה או עמידה ממושכות ומלבוש צמוד מדי.

דלקות בדרכי השתן

דלקת בשתן הינה בעיה שכיחה ומוכרת בקרב נשים, אולם זו, כפולה, מכופלת ומסוכנת בתקופת ההריון. אחד הדברים החשובים ביותר שניתן בקלות לעשות כדי למנוע ולהפחית סיכוי לדלקות בשתן הוא לשתות המון מים. נשים רבות שסובלות מהבעיה באופן כרוני באמת מדווחות על שתייה לא מספקת. הקפידי להחזיק בקבוק מים של ליטר וחצי ולסיים אותו מדי יום.

סגולות מיץ החמוציות כידוע, משפיעות גם כן על רמת החומציות בגוף ומונעות הידבקות של החיידקים לדופן השלפוחית. אולם יש לשים לב, כי מיץ חמוציות עם טעם מתקתק אינו יעיל ואף יכול להחמיר את בעיה, עקב נוכחות הסוכר שמחליש את המערכת החיסונית. הוא נפלא לא רק בגלל תכונות החמוציות, אלא גם בגלל אפקט הנוזלים והשתייה ש"שוטפת" החוצה את החיידקים. אפקט הנוזלים כל-כך חשוב, לכן, אם בחרת בבליעת כמוסות חמוציות חשוב שתקפידי על שתי כוסות מים לפחות עם כל כמוסה.

ניתן לטפל בעזרת הרפואה הנטורופתית בדלקות בדרכי השתן, לכוון לתזונה אנטי דלקתית ולקבל המלצות גם לטיפול חיצוני בצריבה ואי הנוחות בצורה של משחה, ג'ל, שמנים אתרים שניתן להכניס לאמבטיות ישיבה ועוד.

טחורים

טחורים זהו סימפטום ידוע ושכיח בתהליך הריון ולידה. טיפול תזונתי בשילוב עם טיפול עדין בצמחי מרפא, מסייע למניעה או החמרה של עצירות וטחורים. בנוסף, שימוש בחומרים הומיאופתים מודרניים בהדרכת איש מקצוע, יעשו פלאים, וישנם מספר טיפים שתוכלי ליישם בבית, באופן עצמאי:

  • בשירותים, הקפידי לנשום עמוק ולהרפות את אזור האגן והבטן - אל תלחצי בכוח;

  • חפשי מגבונים לחים המכילים הממליס והשתמשי בהם בשירותים;

  • אל תתביישי להשתמש בזמן ישיבה באוטו, בבית או בעבודה בגלגל גומי המונע חיכוך וכאב;

  • אמבטיות חמות עם צמחי מרפא מרגיעות ומרככות את האזור;

  • רטיות של קרח יכולות להועיל ולעזור לכיווץ הורידים וחזרתם למקום ובכך, להקל על הכאב.

נשירת שיער

הטיפול הנטורופתי בנשירה מציע שילוב של טיפול תזונתי והתאמתו לאורח חיי האישה ולעבודתה, איזון המערכת ההורמונאלית בעזרת צמחי מרפא, הומיאופתיה מודרנית, וטיפולי גוף-נפש.

הטיפול הנטורופאתי בנשירת שיער, מתייחס למספר היבטים שעלולים לגרום לזה, החל מבעיות נפשיות, מנטליות ופיזיות וקשור בתזונה המכילה את כל הויטמינים ובייחוד ויטמין C, וויטמין B (ביוטין, B5 ,B6, אינוזיטול, חומצה פולית, פאבה ועוד). ויטמיני ה-B משפיעים גם על מערכת העצבים ולכן חיוניים אם קיים ברקע סטרס, לחץ, דאגות ומתח.

עייפות / חולשה

בעיית עייפות יכולה להיות גם אם ישנת היטב בלילה ועלולה לנבוע ממספר סיבות, כגון: שינויים הורמונליים, חסרים תזונתיים כגון ברזל, תזונה לא מאוזנת שלא מכילה מספיק ויטמינים ואת כל אבות המזון, תשישות מההקאות, צרבות שמונעות אכילה, סחיבת המשקל ההולך וגדל ועוד.

רצוי לנוח הרבה ולישון לפחות 8-7 שעות בלילה. אם קיים חוסר ברזל, מומלץ לפנות לנטורופת להתאמת תפריט עשיר בברזל שישפר גם את הספיגה על-ידי הגוף.

עייפות היא דבר נורמלי ומובן בטרימסטר הראשון ואף בסוף ההריון, אך ניתן למזער את רמת העייפות ולסייע בעזרת תזונה נכונה בשעות קבועות, לצד שימוש בתוספי מזון טבעיים, למניעת מצב אנמי ושמירה על איזון של בלוטת התריס, במידה וקיימת בעיה.

יש להקפיד על שתיית מים מרובה, להימנע משתייה בשעות אחר-הצהריים ובערב על-מנת למנוע את הקימות בלילה (עד שכבר הצלחת להירדם). באם קיימות בעיות רגשיות המפריעות לשנתך, חשוב לתת להן ביטוי ולא להתעלם מהן.

לעיתים, בעיות רגשיות ומתחים, עלולים להוציא מאיתנו יותר אנרגיה מכל דבר אחר, לרוקן ולסחוט את כל הכוחות שלנו ולגרום לתשישות ועייפות. חשוב לשתף את הבן הזוג, לחלוק בקושי, לתת לגוף מנוחה ולזכור שמגיע לך לפעול בקצב קצת אחר.

צרבות

במהלך ההריון, הקיבה נלחצת כלפי מעלה כתוצאה מגדילת הרחם ופעילות הורמונלית הגורמת לריפיון של שריר הסוגר, שנמצא בין צינור הוושט לקיבה. מסיבה זו, קל יותר לחומצות הקיבה לעלות למעלה, להיכנס לוושט ולגרום לגירוי, צריבה ואף כאב בבית החזה.

להלן מגוון הצעות עשה / אל תעשה להקלה על צרבות:

  • בזמן השינה, מומלץ לא לשכב לגמרי במאוזן ולהגביה את הראש עם כריות;

  • הימנעי מהתכופפות לפנים עם הגב וכן מכל דבר שעלול להפעיל לחץ על אזור הבטן והסרעפת כגון: חזיות ובגדים לוחצים;

  • תרגילי מתיחות של הגוף - מסייעים רבות להרפיית מערכת העיכול;

  • הקפידי על צריכת ארוחות קטנות לעיתים תכופות, והימנעי מקיבה מלאה מדי, בייחוד לפני זמן שינה (רצוי לא לשכב אחרי ארוחות);

  • הימנעי ממזון מטוגן ושומני המאט את קצב התרוקנות הקיבה. כמו גם מתובל, חריף וחומצי (פרי הדר, עגבניות ועוד). אכילת מזונות בסיסיים סותרי חומצה כמו יוגורט מסייעים רבות;

  • הימנעי מאלכוהול וקפאין וכמובן מעישון (כן, יש כאלה שממשיכות לעשן בזמן הריון), ניקוטין מחליש את פעולת שריר הסוגר ועלול לגרום כך לצרבת;

  • מומלץ לאכול שקדים טבעיים לא קלויים;

  • שתייה או לעיסת זנגוויל ושתיית תה קמומיל.

מרכז איה הוד
מחברת המאמר הינה נטורופתית מוסמכת ומנהלת מרכז לרפואה משלימה
תאריך:  02/12/2010   |   עודכן:  02/12/2010
איה הוד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הריון ולידה בראי הנטורופתיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יובל ג
2/12/10 23:16
2
מלכה29
6/11/11 19:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצון להראות צעיר יותר, אינו תלוי מין ונמצא בתהליך של עלייה מתמדת. המודעות לאסתטיקה לא פסחה על הגברים. תופעה זו ניכרת בתחומים רבים: גיוס הולך וגובר של הפרוצדורות הקוסמטיות ליצירת מראה פנים אסתטי וצעיר, סיגול אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית, תזונה נכונה ושימוש במוצרים קוסמטיים לפנים ולשיער.
02/12/2010  |  ד"ר שרית כהן  |   כתבות
יופי של יום היה לי היום. איזה שקט. בלי צלצולים באמצע פגישות, בלי שיחות באמצע האוכל, בלי מסרונים באמצע הדלקת נרות חנוכה. והכל - בזכותה של התקלה ברשת סלקום.
01/12/2010  |  איתמר לוין  |   כתבות
קמתי בבוקר, ולא ראיתי שום הפגנה מול האטליז השכונתי. מהחלונות של שכניי נישא אותו ריח של תבשילי בשר ועוף בגריל, כאילו כלום לא קרה. התחקיר המזעזע ששידר אמש רפי גינת על תעשיית הבשר לא הזיז לעם ישראל את קצה הפופיק של המצפון. וזה למרות שהייתה זו התוכנית הקשה ביותר ששודרה אי-פעם בטלוויזיה הישראלית, אשר חשפה את עומק האכזריות הנהוגה במחנות הריכוז שבהם 'מגודלים' מאות מיליוני בעלי חיים מדי שנה.
01/12/2010  |  חגית כהן  |   כתבות
"מוריס שימל" המועלה בתיאטרון הבימה, הוא קומדיה גרוטסקית, שופעת רעיונות ודימויים, קלאסיקה של חנוך לוין במיטבה. ההצגה קולחת, ללא רגע דל, גורפת פרצי צחוק וגם נותנת חומר למחשבה מעמיקה יותר, לפעמים מרגשת מאוד.
01/12/2010  |  חיים נוי  |   כתבות
כוכב אורנוס, השליט הטבעי של מזל דלי המקושר עם רצון לחופש ושחרור ממסגרת מחייבת, ייצא החודש מהנסיגה בה שהה במזל דגים בשנים האחרונות ויחזור להילוכו הרגיל עד לחודש מרס, בו ייצא לחלוטין ממזל דגים ויעבור למזל טלה. ביציאה הנוכחית בחודש הקרוב, ישפיע הכוכב על המזלות הבאים: דגים, מאזניים, אריה, בתולה, קשת ותאומים. כל המזלות שלא צוינו, יזרמו עם אנרגיה זו באופן טבעי כתוצאה מקרבה לילידי המזלות שציינתי ולא יתנגדו לשינויים. ייתכנו שינויים משמעותיים פתאומיים בחייכם, אך תקבלו אותם בברכה ותיהנו מתוצאותיהם.
01/12/2010  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il