|   15:07:40
דלג
  יעקב בר-און  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
חגי בן-ארצי [צילום: פלאש 90]

"התרגלנו לתרבות פוליטית של שקר"

ד"ר חגי בן-ארצי מוציא לאור ספר חדש על הרב קוק, ושוב תוקף את גיסו רם-המעלה נתניהו: "צחי הנגבי הועף מהשקר בגלל שקר שאיש לא ניזוק ממנו. לעומתו, ראשי-ממשלה משקרים לעם. כן, גם ביבי"
17/12/2010  |   יעקב בר-און   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
"אינני מבין מה עשה נתניהו בשבע השעות וחצי של שיחתו עם מזכירת המדינה האמריקנית קלינטון. איך עם כל הניסיון שלו לא דרש בתחילת השיחה הממושכת שיהיה איזה נייר בסופה? מה החובבנות הזאת?"

"שום הקפאת בנייה לא הייתה באה בחשבון אצל הרב קוק", קובע בהחלטיות ד"ר חגי בן-ארצי, מרצה למחשבת ישראל וגיסו-של, עם הופעת ספרו "החדש יתקדש", בהוצאת "ידיעות ספרים", על הרב יצחק אברהם הכהן קוק, רבה הראשון של ארץ-ישראל, כפוסק מחדש. "אין ספק שלו הרב היה כיום בחיים הוא היה מדרבן לתנופת התיישבות בכל רחבי ארץ-ישראל ומדגיש את נושא החלת הריבונות בכל שטחיה. לשם כך היה נלחם בשצף-קצף נגד כל המפריע למפעל הזה, בין אם גורמים פוליטיים, בין אם גורמים תורניים".

ד"ר בן-ארצי, 60, היודע לומר בנועם גם דברים חדים כתער, נוגע בעבר ומשליך להווה. כדוגמה הוא מביא את פולמוס הכותל, בתרפ"ט, כשהנהגת היישוב הייתה מוכנה להסתפק בזכות התפילה במקום המקודש, תוך כדי ויתור על הבעלות עליו. "המנהיגים של היום יכולים ללמוד מהרב קוק", סבור בן-ארצי. "אתם לא עושים לנו טובה', אמר לשלטונות המנדט. 'ארץ-ישראל היא שלנו ואתם רק משיבים את הגזלה'. כאן הוא תמך בקו התקיף והבלתי מתפשר של בית"ר בהנהגת זאב ז'בוטינסקי".

והליכוד, כביכול ממשיך הדרך של בית"ר?

"בליכוד לא רק שהם מביישים את שמו של ז'בוטינסקי, אלא שהוא היה כעת מתהפך בקברו, לו הוא היה יודע שלמרגלות הצילום שלו, ב'מצודת זאב', מתקיימים דיונים בדבר שתי מדינות לשני עמים בלב ארץ-ישראל, באזור התנ"כי המקודש ביותר לנו. למעשה, אין שום קשר בין התנועה הנושאת את שמו ז'בוטינסקי לבין משנתו".

וציפי חוטובלי וחבריה?

"ציפי חוטובלי סיפור אחר. היא באה מהציונות הדתית, לאחר שאת השירות הלאומי שלה עשתה בבית הרב. פוליטית, היא בליכוד, אבל היא שואבת את ערכיה ואת עוצמתה מהרב קוק. מי שספג את תורתו, ממשיך את מורשתו. לעומת זאת, מי שספג רק את מורשת ז'בוטינסקי ולא העשיר אותה במשנת הרב קוק, נשאר בלי כלום".

אולי אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן [צילום: AP]

"לא רק שליברמן גר בנוקדים שביו"ש, אלא אשתו דתייה וכאלה הם ילדיו. אדם שחי בסביבה כזאת, נושם את אוויר מדבר יהודה, עם דברי עמוס הנביא ברקע ומקפיד שלילדיו יהיה חינוך דתי, זה מראה היכן הנשמה שלו, היכן הלב שלו"

איך נמנעים ממלכודות כאלה?

"דואגים להביא לכך שבראש מדינת ישראל יעמוד אדם שגם אם איננו דתי, ישאב השראה מהתנ"ך ומהאמונה היהודית".

מי?

"אולי...אביגדור ליברמן. לא רק שהוא גר בנוקדים שביו"ש, אלא אשתו דתייה וכאלה הם ילדיו. אדם שחי בסביבה כזאת, נושם את אוויר מדבר יהודה, עם דברי עמוס הנביא ברקע ומקפיד שלילדיו יהיה חינוך דתי, זה מראה היכן הנשמה שלו, היכן הלב שלו. אני מקווה שבסופו של תהליך יעמוד בראש המדינה יהודי שומר תורה ומצוות".

ד"ר בן-ארצי, המודה שאין לו מועמד להנהגה מהציונות הדתית, כשברצונו להמחיש את חשיבות האמונה, הוא מביא דוגמה ממשפחתו. במרכזה אחיו הבכור, מתניה, איש השמאל, אבי יונתן בן-ארצי, סרבן השירות בצבא שיצא נגד המדינה. "כל שלושת ילדיו של אחי שקיבלו חינוך שמאלני הם בחוץ-לארץ", הוא מציין. "למה אפשר היה לצפות נוכח החינוך שקיבלו?"

ואתה?

"אני בדרך הפוכה משל מתניה. לאחר שזכיתי בגיל 15 בחידון התנ"ך העולמי לנוער, לא רק שחזרתי בתשובה, שירתי כקצין בצבא והייתי ממייסדי בית-אל, אלא שזכיתי שבנותיי הולכות בדרכי. הבכורה שבהן אף חיה במאחז גבעת החיש, בגוש-עציון".

וגיסך?

"בעבר הייתה לי השפעה על ביבי. אני מקווה שהתקרבותו לתנ"ך של בנו, אבנר, וההתקרבות לדת של בתו הבכורה, נועה, ישפיעו עליו".

ביבי עבר תהליך מאוד מעציב ומאכזב

"תרבות השקר הפוליטית הנצה אצל בגין, כשהבטיח לבנות את ביתו בנאות-סיני ופינה את היישוב"

למעשה, הדברים מכוונים גם אל גיסך, בנימין נתניהו.

"נכון ואני אומר את הדברים בכאב. הרי אביו, פרופ' בן-ציון נתניהו, היה מזכירו האישי של ז'בוטינסקי והוא איש ארץ-ישראל השלמה. כשמדברים איתו, נוכחים לדעת שהוא נשאר נאמן לשתי גדות לירדן ומבחינתו, גם ההסכם עם ממלכת ירדן היה בגידה בארץ-ישראל. לעומתו, על ביבי עבר תהליך מאוד מעציב ומאכזב. כל מה שהוא מדבר עליו כעת, מנוגד למה שכתב בספרו 'מקום מתחת לשמש', שעזרתי לו בעריכתו ובו הביע התנגדות לעצם הרעיון של מדינה פלשתינית".

ד"ר בן-ארצי איננו חוסך את שבטו מהליכוד ומראשיו. הוא מתאר כתרבות-שקר פוליטית הבעת התנגדות למדינה פלשתינית לקראת הבחירות והיפוך העמדות בעקבותיהן. לדבריו, תרבות השקר הפוליטית הנצה אצל בגין, כשהבטיח לבנות את ביתו בנאות-סיני ופינה את היישוב. וההבדל ביניהם? – "לדברי בגין, חצי האי סיני מעולם לא נכלל באידיאולוגיה המסורתית של הליכוד".

"זה מזעזע אותי", אומר בן-ארצי. "ראה מה קרה עם צחי הנגבי. הוא הועף מהכנסת בגלל שקר שאיש לא ניזוק ממנו ולעומתו, ראשי-ממשלה משקרים לעם ושותקים להם. כן, גם ביבי. ערב הבחירות הוא התנגד למדינה פלשתינית ואחריהן צידד בה בנאומו בבר-אילן. כמוהו כל המנהיגים שלנו. לא די בהכרזות. צריך גם אמונה ודבקות במסורת ישראל שבלעדיה, אמר הרב קוק, הציונות תידלדל ותיעלם עד כדי הפיכתה לשנאת ארץ-ישראל".

בדרישת האמריקנים להקפאה תמורת "כופתאות" הם קונים אותנו בנזיד עדשים?

"בעיניי הבעיה העקרונית היא לא ההקפאה. זאת פונקציה של הכרה במדינה פלשתינית - הבגידה הגדולה ביותר. אם אתה מקפיא ואינך דורש את הדבר מהערבים, אתה מודה שהבנייה ביהודה ובשומרון היא פשע המקביל לפשע של הטרור. בהסכמה להקפאה נותנים את הדלק לדה-לגיטימציה העולמית לעצם קיומה של מדינת ישראל ובעקבותיה – דרישה לחזרה לגבולות 67".

והמסקנה?

"מנסים להכניס אותנו, תמורת פיתויים שונים, למלכודת שכל הזמן נשמרנו ממנה ובה דיון על הגבולות תחילה מול הפלשתינים".

ביבי, תתפטר
[צילום: AP]

"מה יפה יותר מלגור על חוף הים בקיסריה, עם בריכה פרטית וממתן הרצאות בעולם תמורת עשרת אלפים דולר להרצאה?"

כאן פונה ד"ר בן-ארצי אל נתניהו כדבר גיס אל גיסו: "לפני שביבי ייכנע ללחץ האמריקני, מה שיביא חלילה להקמת מדינה פלשתינית, אני מבקש ממנו בקשה אחת – 'תתפטר, שים את המפתחות ולך הביתה! בל תירשם בהיסטוריה הלאומית כמי שהקים את המפלצת הנוראית הזאת של מדינה פלשתינית ולמי – לגדולים ולנתעבים שבאויבינו. אם נגזרה הגזרה הזוועתית הזאת, תן להתבוסס בה למי שתמך בכך מלכתחילה. אל תוליך מהלך שיביא לזכור אותך לדראון עולם!".

כמי שמכיר אותו מקרוב, נראה לך שהוא יוותר על מנעמי השלטון?

"מה יפה יותר מלגור על חוף הים בקיסריה, עם בריכה פרטית וממתן הרצאות בעולם תמורת עשרת אלפים דולר להרצאה? אני פונה לביבי באהבה ומבקש שיהיה נאמן לעקרונותיו. אגב, אינני מבין מה הוא עשה בשבע השעות וחצי של שיחתו עם מזכירת המדינה האמריקנית קלינטון. איך עם כל הניסיון שלו לא דרש בתחילת השיחה הממושכת שיהיה איזה נייר בסופה? מה החובבנות הזאת?"

מה היית אומר לנשיא ארה"ב, ברק אובמה?

"הייתי אומר לו שחזון שתי המדינות בארץ-ישראל מת. אם ישאל מדוע – אשיב לו שאינני רוצה את החמאס בלב הארץ שלנו ובשערי ירושלים. ניסינו, התאכזבנו, נו מור!"

אינך מאמין לו?

"להאמין למי שגדל בסביבה מוסלמית רוויית אנטישמיות ובשובו לארצות-הברית הצטרף לכנסייה של ג'רמיה רייט, הכומר האנטישמי הקיצוני? מי שמדבר נגד בנייה ברמות או בגילה הוא אנטישמי. רמות, ריבונו של עולם, זה לא שייך ג'ראח!"

אתה מתייחס לחוסר האמינות של אישים שונים בעוד תחזיתך לפני שנה למלחמה שבפתח לא התממשה.

"אמרתי שעלולה לפרוץ מלחמה בעקבות סכנת הגרעין האירני – וההערכה שלי בתוקף. על מדינת ישראל יהיה לקבל החלטה בטרם תמצא את עצמה מול מיליון חיילים אירנים בגבולותיה, לא שלושת אלפים לוחמי חיזבאללה. המלחמה עם אירן בלתי נמנעת. הקם להורגך, השכם להורגו, בפרט ששליט אירן איננו מחמיץ הזדמנות להכריז שיש למחוק את ישראל מהמפה. כל מלחמה קשה, אבל עדיף עכשיו, כשעדיין אין בידיהם 20 פצצות גרעיניות וכשהאמריקנים עודם בעירק והדבר האחרון שהם רוצים זו מלחמה גרעינית עולמית".

דבר נוסף: "לקראת מלחמה אפשרית, חשוב לשמור על אחדות. פינוי המאחז הקטן ביותר יפגע באחדות שלנו. עלינו לקבל החלטה אסטרטגית שלא יתבצע שום שינוי בשטח לפני המלחמה הזאת".

חגי בן-ארצי, אתה מסתפק בדיבורים בלבד? זכור לנו שלפני חמש שנים התמודדת מול זבולון אורלב על הנהגת המפד"ל.

"כנראה, לא כל אדם מתאים לכל דבר. אומנם היה לי רומן קצר עם הפוליטיקה. חשבתי שהציבור בשל למנהיג דתי. אני מדבר ממקום של מורה ומחנך (באוניברסיטת בר-אילן ובמכללות דוד ילין וליפשיץ, י.ב.). החינוך חשוב לא פחות מהפוליטיקה".

הרב קוק פוסק מחדש

"הספר שלי 'החדש יתקדש', הוא חדשני", אומר ד"ר בן-ארצי. "שנים נתפש הרב קוק בקהילת החוקרים באופן חד-צדדי. הסכימו שבתחום ההגות והפילוסופיה הוא היה חדשן עצום, קשור לציונות ולמודרנה. אבל כפוסק, היה שטענו שהיה שמרני כאחד מרבני היישוב הישן. בספר שלי אני מוכיח את גדולתו כפוסק מחדש ופורץ דרך, תוך כדי הצגת הפולמוסים שלו עם הפוסקים החרדיים, שבהם חלק על הפסיקות שלהם".

משפחת שליט מפעילה לחץ ברוטאלי וגס
[צילום: AP]

לבסוף, האם אינך מתחרט על התנצחותך, שזכתה לחשיפה, עם נועם שליט, המצפה למעלה מארבע שנים לשוב בנו, גלעד, מהשבי?

"אינני מתחרט. משפחת שליט מפעילה לחץ ברוטאלי וגס על ממשלת ישראל בעצם התייצבותה באוהל מול בית ראש הממשלה תוך הבטחה שלא תזוז עד שביבי ייכנע לה. שחרור כל המחבלים כדרישת משפחת שליט יסכן את כולנו".

וכאבה?

"כל שחרור המוני של מחבלים הוליך לגל עצום של טרור עם קרבנות רבים. אין דוחים נפש מפני נפש!"

פורסם במקור: דיוקן, מקור ראשון
תאריך:  17/12/2010   |   עודכן:  17/12/2010
יעקב בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"התרגלנו לתרבות פוליטית של שקר"
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תומך בכל לב
18/12/10 12:13
2
רונן גולדשטיין
18/12/10 12:28
 
קורןנאוה טבריה
19/12/10 03:40
3
ירדנה
18/12/10 13:31
4
קורןנאוה טבריה
18/12/10 16:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שלונסקי נולד בכפר האוקריאני קריוקוב ב-6 במרס 1900, שנה ראשונה למאה סוערת, שעל גליה היטלטלו חייו. בבית הוריו הושפע שלונסקי הצעיר מן הגוונים השונים של ההוויה היהודית המודרנית: ציונות והשכלה, סוציאליזם מהפכני וחסידות. סמלית העובדה שהפרסום הראשון של שלונסקי, מי שעתיד לתרגם את הימנון הפועלים "האינטרנציונל" לעברית, היה דווקא מכתב ששלח כנער צעיר לשבועון מנוקד של תלמידי ישיבת חב"ד לובאוויטש בעיר מגוריו.
17/12/2010  |  רני יגר  |   כתבות
במהלך סוף השבוע הימים מעניינים יותר ומשחררים, הצורך העיקרי הוא בחוסר מחויבות. ייתכנו חדשות לא צפויות, ואולי יגיעו אורחים בלי שהזמנתם אותם.
17/12/2010  |  טובה ספרא  |   כתבות
קטלוג ה"אופנה" היה עטוף במגילת ידיעות אחרונות של סוף-שבוע. הסתבר, כי זה נשלח אל בתים רבים. נערים ונערות, ילדות וילדים צפו בג'ינסים קרועים, מדוגמנים על-ידי מיטב הדוגמנים, במיטב התנוחות; גבר משפריץ מתוך בקבוק שקרוב לאיבר מינו, חצאי פטמות, ישיבה עם רגליים פתוחות והמון פרצופים מפתים.
17/12/2010  |  אורן קאשי  |   כתבות
ב-11.11.09, לאחר מאבק ארוך וקשה במחלת הסרטן, נפטר דרור שטרנשוס, והוא רק בן 52. דרור, פרסומאי ותיק ויועץ אסטרטגי, איש שמאל בכל רמ"ח אבריו, ציווה את גופו למדע. לכן יערכו אשתו, ארבעת ילדיו וחבריו הרבים את הלווייתו רק עתה, כשנה לאחר מותו: ביום שני (20.12.10), בשעה 11:00, בבית הקברות מורשה ברמת השרון.
17/12/2010  |  נפתלי רז  |   כתבות
מאז שנת ה'תשנ"ד - 1994 מתקיים בירושלים טקס מיוחד לבחירת כלת אור או חתן האור, ובדרך זו יש ביטוי של כבוד והוקרה לאישי רוח ולסופרים.
16/12/2010  |  הרצל ובלפור חקק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il