|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פרסום ברדיו: כך תמשכו לעסק שלכם מאות לקוחות חדשים
כתיבת המומחים
מה כדאי לעשות כאשר נתקעים עם הרכב?
קצב. אנס, מטרידן, שקרן [צילום: AP] אולמרט. מניפולטור, עבריין סדרתי [פלאש 90]
מזוז. כתב אישום כבקשתך [פלאש 90] קרא. בלי חשבון ובלא מורא [בוצ'צ'ו]

ההליכים והמסקנות

הכישלון כולו שלנו

פרשת הנשיא משה קצב טופחת שוב על פנינו ומוכיחה: התקשורת מעלה בתפקידה, כמעט כרגיל; המערכת הפוליטית איפשרה לעבריינים להעפיל בשורותיה; ועל המערכת המשפטית ניתן לסמוך בערבון מוגבל מאוד לקצב לא נותרה ברירה במערכת המשפטית אלא רק בפני בית דין של מעלה
01/01/2011  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   פרשת קצב   |   תגובות

פרשת הנשיא משה קצב מתבררת מעמודי הכרעת הדין במלוא חומרתה וכיעורה. ההחלטות המוזרות שהתקבלו בדרך מצד גורמי התביעה השונים, הפרטים הרבים השזורים על-פני מאות עמודי העדויות של הנפגעות, המעשים הבזויים שבוצעו על-ידי קצב נגד בחורות צעירות - כל אלה הם חלק קטן ממה שאירע באמת לציבור הרחב, בכללותו, כפי שיפורט להלן.

עבריינים תמיד היו ויהיו. קצב אינו הפוליטיקאי הראשון שסרח. לשם כך הוקמה מערכת משפטית וגורמי חקירה. תפקידם לחקור חשודים ולמצות את הדין עם האשמים. הבעיה המרכזית של ישראל היא: כיצד הצליחו אנשים כמו משה קצב, אהוד אולמרט ואברהם הירשזון, להעפיל למשרות הרמות ביותר במדינת ישראל; ומה חלקה של התקשורת בישראל - שהתרשלה ו/או הסתירה ונמנעה, משיקולים זרים, מפרסומו והבאתו לידיעת הציבור - בכיבוש היעדים על-ידי האישים הנ"ל במערכת הפוליטית. בזאת נכשלנו, כציבור. בכך שלא הצלחנו לייצור מנגנוני בקרה ופיקוח ואכיפה שיישמרו על הציבור מפני עבריינים.

המענים לשאלות אלה הם-הם החשובים ביותר כדי להבטיח חשיפת קלונם של כלי התקשורת והקמת מנגנוני בקרה ופיקוח שלא יאפשרו לאישים כמו קצב-אולמרט-הירשזון לחדור למערכות חשובות במדינת ישראל.

פסק הדין, הכרעת הדין
ביניש. פסק הדין שהכשיר [צילום: פלאש 90]

הכרעת הדין שניתנה ביום 30.12.10 על-ידי השופטים ג'ורג קרא (אב"ד), מרים סוקולוב ויהודית צור, אינה מותירה מקום לספקות. השופטים קבעו, פה-אחד, כי הם מקבלים את עדותן של המתלוננות, וכי הם דוחים את עדותו של קצב. השופטים הרשיעו את קצב באישומים החמורים ביותר שיוחסו לו:

  • שלושה אישומים בנוגע לא' ממשרד התיירות, שהם החמורים ביותר בכתב האישום: אונס במלון פלאזה בירושלים, אונס בלשכתו ומעשה מגונה בכוח בדירתה;
  • מעשה מגונה כלפי ה' מלשכת נשיא המדינה;
  • מעשה מגונה כלפי ל' מלשכת נשיא המדינה ושיבוש הליכי משפט בעניינה.

הכרעת הדין שניתנה על-ידי השופטים היא חדה וברורה. היא אינה מותירה מפלט למשה קצב, האיש. ובכל זאת: הכרעת הדין מציפה בעיה קשה ביותר, העלולה עתה לנגוס עוד יותר באמון הציבור. השאלה המרכזית: למי עלינו להאמין?

א) משפט א' - האם האזרח הסביר צריך לתת אמון בפסק הדין שניתן על-ידי בית המשפט העליון (הרכב של שלושה שכלל את הנשיאה דורית ביניש) - שדחה עתירות נגד הסדר הטיעון שהושג בזמנו עם קצב ונחתם על-ידי מזוז - לאחר שקבע כי שיקוליו היו נקיים ומקצועיים. השופטת ביניש נזפה, והייתה בדעת מיעוט נגד הסדר הטיעון, אך בסופו של יום הוכשרה עסקת הטיעון בפסק הדין הסופי (לדעת המיעוט הצטרף השופט אדמונד לוי). לית מאן-דפליג כי בפועל, בית המשפט העליון קיבל את עמדת היועמ"ש, מני מזוז, לפיה אין בידי התביעה חומר חקירה מבוסס כדבעי הכולל ראיות לאישומים נגד קצב בדבר מעשי אונס. טיעוניו הסודיים של מזוז, שהתייחסו בחלקם לחוסר אמינותן של חלק מהמתלוננות וכן לקשרים האישיים של חלק מהן עם קצב, שהתקיימו מרצון, כוללים סעיפים שהוסתרו ונאסרו לפרסום בצו שניתן על-ידי שופטי בית המשפט העליון. צו זה עומד בתוקפו, ורק עם הסרתו ניתן יהא להראות את העמדה הסכיזופרנית של מזוז א' לעומת זו של מזוז ב';

ב) משפט ב' - האם האזרח הסביר צריך לתת אמון בהכרעת הדין שניתנה על-ידי שופטי בית המשפט המחוזי, שהרשיעו את קצב גם בעבירות אינוס. אומנם נכון: שופטי בית המשפט המחוזי שמעו את עדויות המתלוננות, כמו גם זו של קצב עצמו - ואילו שופטי בית המשפט העליון קראו רק את טיעוני הצדדים ותצהירים שהגישו - אך ראש התביעה במדינת ישראל, הוא היועמ"ש, הוא איש אחד, והוא שהוביל את ההליך בשתי הערכאות. קשה אפוא להשלים עם מצב, שבו אותו יועמ"ש - שברצותו להצדיק את עסקת הטיעון הצליח לשכנע את השופטים במשפט א' שאין ראיות לאישומים באונס, הצליח הפעם לשכנע את השופטים במשפט ב' שדווקא יש ראיות למכביר להרשעה באונס.

אשמת התקשורת
העיתון שהסתיר מידע [צילום: פלאש 90]

כלי התקשורת בישראל נתנו ביטוי נרחב ביותר, ובצדק, להכרעת הדין במשפטו של קצב. על-פני עשרות עמודים בכל אחד מארבעת העיתונים הגדולים (ידיעות אחרונות, ישראל היום, מעריב, הארץ), הובאו, לפרטי פרטים, תעלולי המיטה של קצב. גם כלי התקשורת בעולם, אפילו בכמה ממדינות ערב, חגגו את התקדים העולמי מבית היוצר של לשכת בית הנשיא. אך אלה גם אלה לא עסקו כדבעי באשמתה של התקשורת בישראל, שהסתירה קודם לכן, במשך שנים, באופן זדוני ומכוון, את המידע הסנסציוני על עבירות המין של קצב.

לדידי, אשמתה של התקשורת לנזקו של הציבור אינה נופלת מזו של קצב עצמו. אחרי הכל, ברי כי כלבי השמירה לא ביצעו מלאכתם, ובכך חשפו את הציבור לנזק עצום. אין מדובר במקרה ראשון, וגם לא בפרשה פלילית אחת, אלא בעיתונות מושחתת הפועלת מתוך שיקולים זרים ומביאה, פעם אחר פעם, אסון כבד על ישראל:

א) פרשת הנשיא עזר ויצמן -

בפרשה זו, שהיייתה לי הזכות לחושפה בראשית שנת 2000, עשו העיתונים מעריב, גלובס וידיעות אחרונות, כל שיכלו, כדי להימנע מפרסומה. רק אחרי שכינסתי מסיבת עיתונאים ומסרתי לפרסום תחקיר מקיף וסנסציוני שכלל מסמכים רבים, המוכיחים כי נשיא מדינת ישראל עזר ויצמן קיבל שלא כדין במשך שנים רבות - גם בתקופה שכיהן כנשיא - סכום של 5,000 דולר לחודש, מאיש עסקים אדוארד סרוסי, ולאחר שכינסתי מסיבת עיתונאים נוספת שבה השתתפו גם כלי נציגי כלי תקשורת מחו"ל, נאלצו העיתונים בישראל ליתן ביטוי לפרשה.

אולם גם לאחר הפרסום עשה המו"ל והעורך האחראי של ידיעות אחרונות, ארנון מוזס, ככל יכולתו, כדי לבצע ספין ולהפוך פרשה זו על ראשי. לדוגמה: על-פני חצי עמוד מס' 2 בחלק החדשות של עיתון יום שישי הוצגתי אני, העיתונאי החושף, כמי שמתעמר בויצמן אישית, וכמי שפוגע בפרטיות משפחת ויצמן ומחטט בענייניהם האישיים.

נאבקתי כמעט לבדי, בלא גיבוי של עיתון. בעקבות פעולות נוספות שביצעתי הדפתי את הטענות המופרכות וחשפתי שוב ושוב מידע נוסף וסנסציוני בראיונות לכלי תקשורת אלקטרוניים. התוצאות ידועות: בעקבות התחקיר והחשיפה נפתחה חקירה פלילית. ויצמן הודח מכהונתו כנשיא המדינה;

ב) פרשת הנשיא קצב -

עם פרוץ הפרשה התברר, כי לידי עיתונאים לא מעטים הגיע מידע רב - בשנים שקדמו להתפוצצות הגדולה - על תעלולי המין של קצב [יודגש המובן מאליו: ל-News1 לא הגיע מידע שכזה, י.י.]. חלקו הגיע לכלי תקשורת עוד במרוצת ההתמודדות בין האישים שמעון פרס ומשה קצב על כהונת הנשיא. תחקיר שהוכן בעיתון ידיעות אחרונות על-ידי העיתונאית שוש מולא, נגנז. המו"ל והעורך האחראי, ארנון מוזס, לא פעל כדבעי להביא את המידע לידיעת הציבור. לידי העיתונאי שלום ירושלמי הגיע מידע דרמטי, אך הוא לא עשה את הדרוש כדי לפרסמו ו/או למצות חקירה/בדיקה מקדמית בנושא.

מידע רב הגיע לכמה כלי תקשורת נוספים, אך כל אלה לא השכילו לחפור ולבדוק ולהצליב ולפרסם את המידע. התוצאה, לאסוננו: עבריין מין הצליח להעפיל עד לתפקיד האזרח מס' 1. אותו עבריין מין נפל בגלל מהלך מטומטם שנקט מצידו - הוא שהגיש תלונה ליועמ"ש נגד א' בטענה לסחיטה, והוא שהביא את חשיפת מעלליו ומעשיו המופקרים;

ג) פרשות אולמרט -

כמעט כל כלי התקשורת הגדולים התגייסו, עוד לפני הבחירות ב-2006, למסע של חיפוי וטשטוש האמת. ידיעות אחרונות, מעריב, ערוץ 2 וגם ערוץ 1, הממלכתי כביכול, אף ניסו לפגוע בי כחושף הפרשה, ובד-בבד עם כך הם פעלו למרק את חטאיו של אהוד אולמרט. באותן תקופות חשפתי פרשות שוחד ומרמה חמורות ביותר בהן כיכב אהוד אולמרט כעבריין ראשי.

במדינה מתוקנת, די היה בזאת כדי לסלק את אולמרט מהתמודדות על כס ראש הממשלה. אלא שלעזרתו התגייסו בכירי העיתונאים בישראל, ובהם: נחום ברנע, אמנון דנקנר, אילה חסון-נשר, אמנון אברמוביץ', בן כספית, וכתבלבי חצר נוספים. הם פעלו ללא לאות כדי להמליך את אולמרט לראשות הממשלה.

גם כאן התוצאות ידועות, לאסוננו: אולמרט הצליח להגיע לראשות הממשלה. ברצותו לשמור בידיו את האוצר הגדול, הוא מינה את מקורבו ואיש סודו, אברהם הירשזון, לתפקיד שר האוצר (הירשזון נאלץ לפרוש לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, הוא הורשע בגניבה ובעבירות נוספות); במקביל הוא מינה את עמיר פרץ לשר הביטחון, ויחד עימו המיט על ישראל את המפלה הצבאית והמדינית הגדולה ביותר - היא מלחמת לבנון השנייה.

אולמרט נאלץ בסופו של דבר להתפטר בעקבות החשיפות ב-News1 והבדיקות והחקירות שנפתחו בעטיין בזו אחר זו. נגד אולמרט הוגש כתב אישום חמור בגין חלק מהפרשות, כתבי אישום נוספים יוגשו גם כן, כולל בפרשה הענקית - פרשת הולילנד, שגם היא נחשפה ב-News1.

בכל אותן תקופות זכה אולמרט, והוא עדיין זוכה, להגנת ידיעות אחרונות וארנון מוזס בראשו. כך גם בשני המקרים הקודמים - פרשת ויצמן, ופרשת קצב. דבר זה מחייב חשיבה מחודשת.

מאחר שהוכח שוב ושוב כי ידיעות אחרנות, על עורכיו עיתונאיו ובעליו, פעלו מתוך שיקולים זרים ומסחריים, ומעלו בתפקידם ובחובתם כלפי הציבור, עולה השאלה הבלתי נמנעת: האם זכאי ידיעות אחרונות לכל אותן הקלות והגנות הניתנות במדינה חופשית ודמוקרטית לעיתון.

קצב, סוף.
קצב. עבריין מין [צילום: פלאש 90]

לאחר ארבע וחצי שנים של מאבק דרמטי ומפרך, הורשע קצב בעבירות מין חמורות ביותר - כולל שני מעשי אונס. מדובר בקביעות שלא יותירו ברירה אלא לשולחו לכלא לשנים לא מעטות. האיש היחיד שיכול לחלצו מן הכלא הוא יריבו הפוליטי דאז, נשיא המדינה שמעון פרס - אם יעניק לו חנינה. פרס יוכל לשקול זאת בהתחשב באינטרס הציבורי, המדיני והלאומי.

ניתנת האמת להאמר: קצב לא זכה למשפט הוגן. לא בתקשורת ולא בבית המשפט. ספק רב אם נוכח הרשעתו בשני מעשי אינוס - האם יזכה, לאורך זמן, להגנת מקורביו וכל בני משפחתו. קצב נותר אפוא לבדו, בלא הגנה ובלא מושיע.

בנסיבות שנוצרו, ועל-אף פסק הדין שניתן בבית המשפט העליון בעתירות שנדונו במסגרת משפט א' [ראו לעיל], לא נותרה לדעתי ברירה לקצב במערכת המשפטית אלא רק בפני בית דין של מעלה.

פסק הדין, הכרעת הדין

הכרעת הדין שניתנה ביום 30.12.10 על-ידי השופטים ג'ורג קרא (אב"ד), מרים סוקולוב ויהודית שבח, אינה מותירה מקום לספקות. השופטים קבעו, פה-אחד, כי הם מקבלים את עדותן של המתלוננות, וכי הם דוחים את עדותו של קצב. השופטים הרשיעו את קצב באישומים החמורים ביותר שיוחסו לו:

  • שלושה אישומים בנוגע לא' ממשרד התיירות, שהם החמורים ביותר בכתב האישום: אונס במלון פלאזה בירושלים, אונס בלשכתו ומעשה מגונה בכוח בדירתה;
  • מעשה מגונה כלפי ה' מלשכת נשיא המדינה;
  • מעשה מגונה כלפי ל' מלשכת נשיא המדינה ושיבוש הליכי משפט בעניינה.

הכרעת הדין שניתנה על-ידי השופטים היא חדה וברורה. היא אינה מותירה מפלט למשה קצב, האיש. ובכל זאת: הכרעת הדין מציפה בעיה קשה ביותר, העלולה עתה לנגוס עוד יותר באמון הציבור. השאלה המרכזית: למי עלינו להאמין?

א) משפט א' - האם האזרח הסביר צריך לתת אמון בפסק הדין שניתן על-ידי בית המשפט העליון (הרכב של חמישה שכלל את הנשיאה דורית ביניש) - שדחה עתירות נגד הסדר הטיעון שהושג בזמנו עם קצב ונחתם על-ידי מזוז - לאחר שקבע כי שיקוליו היו נקיים ומקצועיים. השופטת ביניש נזפה, אך בסופו של יום הוכשרה עסקת הטיעון בפסק הדין הסופי. לית מאן-דפליג כי בפועל, בית המשפט העליון קיבל את עמדת היועמ"ש, מני מזוז, לפיה אין בידי התביעה חומר חקירה מבוסס כדבעי הכולל ראיות לאישומים נגד קצב בדבר מעשי אונס. טיעוניו הסודיים של מזוז, שהתייחסו בחלקם לחוסר אמינותן של חלק מהמתלוננות וכן לקשרים האישיים של חלק מהן עם קצב, שהתקיימו מרצון, כוללים סעיפים שהוסתרו ונאסרו לפרסום בצו שניתן על-ידי שופטי בית המשפט העליון. צו זה עומד בתוקפו, ורק עם הסרתו ניתן יהא להראות את העמדה הסכיזופרנית של מזוז א' לעומת זו של מזוז ב';

ב) משפט ב' - האם האזרח הסביר צריך לתת אמון בהכרעת הדין שניתנה על-ידי שופטי בית המשפט המחוזי, שהרשיעו את קצב גם בעבירות אינוס. אומנם נכון: שופטי בית המשפט המחוזי שמעו את עדויות המתלוננות, כמו גם זו של קצב עצמו - ואילו שופטי בית המשפט העליון קראו רק את טיעוני הצדדים ותצהירים שהגישו - אך ראש התביעה במדינת ישראל, הוא היועמ"ש, הוא איש אחד, והוא שהוביל את ההליך בשתי הערכאות. קשה אפוא להשלים עם מצב, שבו אותו יועמ"ש - שברצותו להצדיק את עסקת הטיעון הצליח לשכנע את השופטים במשפט א' שאין ראיות לאישומים באונס, הצליח הפעם לשכנע את השופטים במשפט ב' שדווקא יש ראיות למכביר להרשעה באונס.

תאריך:  01/01/2011   |   עודכן:  02/01/2011
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 זכות השמיעה 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכישלון כולו שלנו
תגובות  [ 91 ] מוצגות   [ 91 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דוד המלך
1/01/11 11:05
 
התשובה לשאלתך
1/01/11 11:17
 
תיקון טעות
1/01/11 12:26
 
מוטי1
1/01/11 13:20
2
אזרח ישראלי
1/01/11 11:21
 
חץ
1/01/11 12:35
 
אזרח ישראלי
1/01/11 18:58
3
תמיר
1/01/11 11:22
 
ש. גוטווין
2/01/11 05:14
4
ממני
1/01/11 11:24
 
גילו האמת
1/01/11 12:04
5
טהורת המידות
1/01/11 11:25
 
מומו
1/01/11 14:20
 
חסרות אינטגריטי
1/01/11 15:25
 
לטהורת המידות.
1/01/11 18:53
 
טהורת המידות
2/01/11 15:01
6
הכנסם לתפקיד
1/01/11 11:49
7
רונן גולדשטיין
1/01/11 11:51
 
פתרון זול ומתאים
1/01/11 12:10
8
לא תמים
1/01/11 11:53
9
לא של כולנו
1/01/11 11:59
10
ראספוטין בן מדביד
1/01/11 12:12
11
מינוי בכיר בישראל
1/01/11 12:20
12
של הפרענקים
1/01/11 12:20
 
שלומי_12364
1/01/11 12:57
 
מה יוצא מגזענות
1/01/11 21:36
 
סססס
2/01/11 04:38
 
xxxx
2/01/11 05:25
13
אלון ה
1/01/11 12:33
14
xxxx
1/01/11 12:55
15
עדי הנגבי
1/01/11 13:12
16
פטריוט ישראלי
1/01/11 13:21
17
גיגי
1/01/11 13:26
 
מישהו אחר?
1/01/11 14:35
18
אייל - גבעתיים
1/01/11 13:33
 
א.
1/01/11 14:53
19
שישקוביץ
1/01/11 13:37
20
עדי הנגבי
1/01/11 13:57
21
אילנה דיין
1/01/11 14:06
 
איצקו
2/01/11 05:35
22
עזבה את בעלה ?
1/01/11 14:09
 
אנסי קצב
1/01/11 14:35
 
הנוכלים של ישראל
1/01/11 14:48
23
בוס לעובדת שלו
1/01/11 14:21
24
כל מילה בסלע
1/01/11 14:47
25
רונן גולדשטיין
1/01/11 14:47
26
שאפו לי.י.
1/01/11 15:17
27
דני כפר סבא
1/01/11 15:48
28
עוד סתם אזרח
1/01/11 16:28
29
רני הגבוה
1/01/11 16:44
30
שאלה ליואב יצחק
1/01/11 17:04
31
לציבור המגיבים.
1/01/11 17:28
32
יוסף מגבעתיים
1/01/11 17:55
33
אפיס
1/01/11 18:01
34
רוני מכפר שלם
1/01/11 18:13
35
dubrman
1/01/11 18:46
36
abi
1/01/11 18:59
37
S
1/01/11 19:06
38
s3
1/01/11 19:12
39
איך לא שמעת
1/01/11 20:03
40
שושפרי
1/01/11 20:07
 
לשושפרי שוב טעית
1/01/11 21:33
 
לבירא עמיקתא
2/01/11 06:47
 
שושפרי
2/01/11 09:58
41
S
1/01/11 20:35
42
מב"י
1/01/11 21:07
43
למה לא נוגעים בו
1/01/11 21:32
 
שימעל'ה
2/01/11 05:45
44
שבוע טוב
1/01/11 21:37
45
י.
1/01/11 22:47
46
סש"ע
2/01/11 00:39
47
ביקרתי באתר ג'רבי
2/01/11 00:41
 
מזרחים נגד ישראל
2/01/11 00:53
48
אני האלף והתו **
2/01/11 02:14
49
גלוברמן
2/01/11 02:42
50
יש לו גב חזק
2/01/11 09:09
 
א.ל. רמת-גן
2/01/11 13:03
51
א.ל. רמת-גן
2/01/11 09:34
52
א.א בית שמש
2/01/11 10:14
53
עידן סובול
2/01/11 10:32
 
הנ"ל
2/01/11 11:51
54
החושף
2/01/11 11:29
55
חבצלת
2/01/11 11:48
56
גיורא הצפוני
2/01/11 16:38
57
danel
2/01/11 17:38
58
אלטע קאקער
2/01/11 17:47
59
צנזורה עצמית
5/01/11 08:49
60
אפיס
7/01/11 20:57
61
מוני יקים אנטיציו
16/01/11 11:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
את סיפורי על העט הנובע מונט-בלאן שהיה שייך לאמי, ונסגר איתה בגטו יחד עם שועל הכסף שלה, עם בעלה ועם ילדיה - אני מקדיש לנבחרת היסטוריוני השואה שמוזיאון 'יד ושם' מחשיב. לאותם חוקרים שכל חיבור שלהם המתאר-כביכול את חיי הגטו מפיץ ריח של מניפולציה המשרתת תעמולה אידיאולוגית, הנראית כמכוונת לפנקסו של מרצה בתנועה הקיבוצית.
31/12/2010  |  אדוארד אטלר  |   כתבות
אנחנו כמה ימים לפני ליקוי חמה ב-4.1.11, וההמלצה היא לדחות החלטות חשובות והסכמים בעלי משמעות ל-5.1. אחרי הליקוי האנרגיה תהיה אינטנסיבית, המודעות עולה וכל פעולה שתעשו תהיה לה חשיבות גדולה. זיכרו שהמילים והפעולות בימים שאחרי הליקוי יש להן כוח והשפעה יותר מתמיד. אם נולדתם בשבוע שהוא אחרי הליקוי, היו מוכנים לשנה משמעותית ויוצאת דופן. יתעורר צורך לבטא את הרצונות האישיים ולפעול על בסיס הדחפים המונעים מהשראה פנימית.
31/12/2010  |  טובה ספרא  |   כתבות
2010 הייתה שנת גאות למחירי הדירות, שהגיעו לשיאים חדשים כמעט בכל הארץ. יפו העתיקה, שבעבר תוארה כשכונה מוזנחת וזולה, משתתפת באופן פעיל בחגיגה. אחד המנצחים עליה הוא אריה שפר, 54, בעל משרד התיווך "נדל"ן הים התיכון", הנמצא במוקד הפעילות.
31/12/2010  |  אלעזר לוין  |   כתבות
משרד הקליטה וארגון "נתיב" מסייעים זו השנה הרביעית בתצוגת פסטיבל הצילום של עולים. הצילומים נשלחים לתערוכות בכל רחבי רוסיה. הצילומים המקסימים והמפתיעים באיכותם מוצגים בצפיפות, בגודל קטן מהראוי, וחבל שלא מוקדש להם חלל גדול יותר, כדי שהצילומים יוכלו להרשים בצורה הראויה להם. ייתכן שהרצון להציג מה שיותר צלמים, הביא לתוצאה זו. אך אם תדמיינו את הצילומים בגודל ראוי יותר, לבטח תוכלו להתבשם מהיופי והרעננות שהם מבטאים.
31/12/2010  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בשבוע שעבר פרסמנו ב'מקור ראשון' לראשונה עדות של הנספח הצבאי הבריטי בדמשק ב-1982, לפיה ראה את נעדרי קרב סולטן יעקוב על טנק ברחובות דמשק. הנספח, קולונל אדריאן פק, רואיין, ועדותו תועדה על-ידי ד"ר בוב קארול, כומר אוונגליסטי המכהן כראש MIA UK, ארגון הומניטרי הפועל להשגת מידע על נעדרי קרב סולטן יעקוב.
31/12/2010  |  פזית רבינא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מלחמת "חרבות ברזל" הוכיחה קיומו של תהליך ריקבון מטריד בחברה הישראלית המקיף את רוב תחומי הקיום הלאומיים שלנו, למן רמת הביטחון הלאומי ועד לאופיו ואיכותו של המשק, השירות הציבורי ומערכ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אני? בגילי? להגן על שבתאי? למה בדיוק? על ששמר על זכות השתיקה כאשר נוער הגבעות השתולל ביהודה ובשומרון נגד אוכלוסייה פלשתינית?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רעיון המדינה הפלשתינית משמעו אחד: הפיכת הגדה המערבית לעזה שנייה, תחת שלטון חמאס, ולניסיונות חוזרים ונשנים לתקוף את ישראל המצומקת, לבתר ולהשמיד אותה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il