|   15:07:40
  יעקב אחימאיר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

ברבריות כורסה

"כשדיווחו בעיתונות הבריטית על הטבח באיתמר, עשו זאת באופן שהטיל את האשמה על הנטבחים עצמם" "התקשורת הבריטית מגנה, מתייחסת בביטול, ממעיטה בחשיבות ואף מתעלמת ממצבים שבהם ישראלים הם קורבנותיהם של ערבים"
28/03/2011  |   יעקב אחימאיר   |   כתבות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מלאני פיליפס. ''ישראל תמיד נמצאת בעמדת התגוננות'' [צילום: ערוץ 1]

תמליל ראיון של יעקב אחימאיר את העיתונאית מלאני פיליפס ששודר ב-26.3.11 בתוכנית "רואים עולם" בערוץ 1

מלאני פיליפס: "הנקודה המרכזית שניסיתי להדגיש הייתה שהתקשורת בבריטניה התעלמה למעשה מהטבח באיתמר"...

יעקב אחימאיר: התעלמה?

"כן, הם לא דיווחו עליו. הם הזכירו אותו רק בצורה האגבית ביותר. וכשדיווחו עליו, עשו זאת באופן שהטיל את האשמה בטבח על הנטבחים עצמם, כי הם דיווחו עליו והוסיפו: 'האנשים הללו היו מתנחלים קיצונים' וכמו אמרו: 'הם הזמינו את מה שקיבלו', זה מה שהשתמע מדבריהם, וטענה זו מפריעה לי מאוד. היא סרת-טעם ולמעשה, היא מגונה בעיניי".

השתמשת במילים בוטות ביותר. דיברת על הנחיתות המוסרית של הערבים. קראת לערבים פראים. האם אינך מגזימה בהכללותייך, גב' פיליפס?

"הגיעו תלונות על מה שכתבתי".

תלונות למשטרה?

"אכן, למשטרה. הבסיס לתלונות היה שפגעתי בכל ערבי על פני כדור הארץ".

"גורם מדרבן לרצח המוני של ישראלים"

"מבצעי הטבח באיתמר הם אכן פראים ונחותים מבחינה מוסרית והאנשים שמסיתים ערבים למעשים איומים כאלה הם פראים ונחותים מבחינה מוסרית"

אולי אמרת דברי הסתה.

"העובדה היא שכל אדם מיושב בדעתו שקורא את מה שכתבתי רואה מיד שבהקשר הנושא שעליו כתבתי, התייחסתי לשתי קבוצות אוכלוסיה כשהתייחסתי לנחיתות המוסרית של הערבים, דיברתי על האנשים שביצעו את הטבח באיתמר, ששיספו את גרונותיהם של הילדים והוריהם. כשדיברתי על פראיות, התייחסתי להתנהגותה של הרשות הפלשתינית כשהסיתה, נדמה לי שראש הממשלה נתניהו כינה זאת 'הסתה פרועה' לרצח המוני של יהודים וישראלים, לשנאת יהודים. לרצח המוני של ישראלים, כל זאת באמצעות תכנים של מערכת החינוך, שהרשות הפלשתינית מפיצה בבתי-ספר, באמצעות דרשות שמושמעות במסגדים שנמצאים בפיקוחה, באמצעות הסתה עמוסה דימויים דוחים בטלוויזיה הנמצאת בפיקוח הרשות הפלשתינית.

"בעיניי, כל אלה יוצרים לא רק אווירה אלא אף גורם מדרבן לרצח המוני של ישראלים. כפי שאנחנו רואים, הרשות הפלשתינית מרחיקה-לכת וחוגגת ומרוממת את מעשי הרצח ההמוני הנוראיים הללו, כשהם קוראים לכיכרות ולמקומות ציבוריים אחרים על שם רוצחי ישראלים".

אולם אינך מצטערת או מתנצלת על השימוש במונחים הללו: "הנחיתות המוסרית של הערבים", "הערבים הם פראים", כמכלול?

"לא, כי מבצעי הטבח באיתמר הם אכן פראים ונחותים מבחינה מוסרית והאנשים שמסיתים ערבים למעשים איומים כאלה הם פראים ונחותים מבחינה מוסרית. אני חוזרת ואומרת, אינני טוענת שכל ערבי הוא פרא ונחות מבחינה מוסרית. בהקשר הנושא שכתבתי עליו, כתבתי במפורש על האנשים שמבצעים את הזוועות הללו ועל מי שמסיתים אותם לבצע אותם".

"ישראל צריכה להציג האשמות כלפי בריטניה"

"התקשורת הבריטית, שלדעתי היא המנהיגה העולמית במעשה נורא זה, מסייעת לייצר אווירה כלל-עולמית, לא רק של הסתה לרצח המוני אלא גם כמעט ציונו לשבח"

אם נחזור לסיקור התקשורתי של האירוע הטראגי באיתמר, כותרת המאמר שלך היא "ברבריות כורסה".

"כן".

מצד התקשורת.

"נכון מאוד. התקשורת הבריטית, שלדעתי היא המנהיגה העולמית במעשה נורא זה, מסייעת לייצר אווירה כלל-עולמית, לא רק של הסתה לרצח המוני אלא גם כמעט ציונו לשבח. כיוון שהעניין נתפש כאילו ערבים מבצעים את המעשים האיומים הללו... המעשים תמיד מוצגים בתקשורת הבריטית כמעין התקוממות לגיטימית לתוקפנות, לאי-ציות לחוק וכדומה. כתוצאה מכך, התקשורת הבריטית מגנה, מתייחסת בביטול, ממעיטה בחשיבות ואף מתעלמת ממצבים שבהם ישראלים הם קורבנותיהם של ערבים ובמקום זאת, מציגים את הערבים כאילו היו הם הקורבנות של הישראלים.

"לדוגמה, בימים האחרונים, הפיצוץ באוטובוס, הפצצה שהתפוצצה ליד אוטובוס בירושלים... כידוע לנו, לפיצוץ זה קדם מטח נורא של רקטות מעזה. אין כמעט שום איזכור למטחי הרקטות הללו בתקשורת הבריטית, אי-אפשר למצוא שום איזכור לקיומם".

מה צריכה להיות התגובה הפומבית הישראלית לסיקור תקשורתי מסוג זה, כמו זה שנעשה באירוע הטבח באיתמר?

"לדעתי, אחד המאפיינים המצערים בתופעת הדמוניזציה והדה-לגיטימציה של ישראל, שזכתה לתהודה רבה כל-כך, להשפעה רבה כל-כך על בריטניה ועל הדיון הציבורי המתנהל בה, אחד המאפיינים המצערים של התופעה הוא השתיקה המוחלטת של ישראל, אל מול העיוות המוסרי והאינטלקטואלי הדוחה והמגונה הזה".

כוונתך לשתיקה מבחינה רשמית.

"כן. לא מדובר רק בדוברים מטעם ישראל, שלא מבצעים את מלאכתם, יש טובים יותר וטובים פחות, אך לא בזה העניין. העניין הוא בכך שבישראל לא מבינים את העובדה שהיא צריכה להציג האשמות כלפי בריטניה, כלפי התקשורת המערבית, על כך שהן משייכות את עצמן לכוחות הרשע והשחור. על ישראל להאשים את התקשורת המערבית, ואת זו הבריטית, שבעיניי היא המובילה בתחום. על ישראל לומר שהתקשורת הבריטית מדווחת שקרים, שהיא אשמה ביצירת היפוך תפקידים לא מוסרי של החלפת הרוצח בקורבנו. שהיא יוצרת מצב שבו היא נמנעת מלדווח על מתקפות על ישראל ומדווחת רק על תגובות צבאיות ישראליות לאותן מתקפות, ובכך יוצרת דימוי שקרי לחלוטין שישראל היא התוקפנית וכתוצאה מכך, מעוררת שנאה כלפי ישראל בעולם, שנאה שמובילה לרצח המוני. לדעתי, ישראל צריכה להציג האשמות כאלה כלפי התקשורת המערבית והבריטית שעל פיהן, הן שותפות לרצח המוני".

מה העולם צריך לומר לרשות הפלשתינית

אינך רואה דרך לישראל לשנות את המצב, את מצבה בדעת הקהל?

"ישראל תמיד נמצאת בעמדת התגוננות. ישראל תמיד אומרת: 'לא אנחנו אשמים', 'אנחנו לא עשינו את הדברים האיומים האלה'. 'אינכם רואים שהם עושים זאת?'. במקום זאת, ישראל צריכה לומר: 'עולם, העימות הנורא הזה קורה באשמתך', 'כיוון שאתה מתמיד כל העת במתן תמריצים לתוקפנות ערבית והענשת קורבנותיו הישראלים'. כל עוד העולם עושה זאת, התוקפנות הערבית פשוט תימשך. לא מדובר בנוסחה מדעית מורכבת, כך פועל הטבע האנושי. מי שמעניק תמריצים לאדם תוקפני, תהיה לו כל סיבה לפעול בתוקפנות. מה שהעולם צריך לעשות, הוא לומר לערביי הרשות הפלשתינית, ודאי שלחמאס, אבל העולם צריך לומר לרשות הפלשתינית:

'מה זה צריך להיות? אחרי שנה, אתם עדיין אומרים שלעולם לא תקבלו את ישראל כמדינה יהודית? מה אתם מנסים לומר? שאם תקום מדינה פלשתינית אף יהודי לא יוכל לגור במדינה הפלשתינית? איך אתם מצפים מאיתנו לתמוך במדיניות גזענית כזאת, כשאתם גזענים כאלה, כל-כך אנטי-יהודיים? כל עוד אתם לא מכירים בזכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינה יהודית, אנחנו, צר לי, אנו, העולם התרבותי, לא רוצים שום קשר אליכם, לא נמשיך לממן את ההסתה שלכם ואת הדעות הקדומות שלכם. כשתחליטו להצטרף לעולם התרבותי, נקבל אתכם בברכה'.

"זה מה שישראל צריכה לומר לעולם, אך ישראל לא אומרת זאת, היא שותקת".

פורסם במקור: "רואים עולם", חדשות הערוץ הראשון
תאריך:  28/03/2011   |   עודכן:  28/03/2011
יעקב אחימאיר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברבריות כורסה
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אמיר2008
28/03/11 21:33
2
אילן הדר
28/03/11 21:39
 
איילת השחר
29/03/11 12:50
3
הניה
28/03/11 22:05
4
ענת - לא לפחד כלל
28/03/11 22:23
 
זה אני יודע
29/03/11 10:58
 
החשדן
9/04/11 10:54
5
המומחה
28/03/11 23:53
6
המומחה
29/03/11 00:26
 
רחובותית
29/03/11 14:25
7
קורןנאוה טבריה
29/03/11 06:10
8
איילת השחר
29/03/11 06:54
9
קורןנאוה טבריה
29/03/11 10:00
10
המומחה
29/03/11 10:12
11
ישעיהו שלמון
29/03/11 11:27
 
המומחה
29/03/11 15:21
 
נ"ל
29/03/11 15:43
12
יצחק שמעון
29/03/11 19:43
13
אליהו חיים
29/03/11 21:26
14
אבי מ
29/03/11 21:58
15
אורי גנני
29/03/11 22:23
16
לחי חמור
30/03/11 07:45
17
שמלנים גזענים ימש
30/03/11 08:14
18
בחברון ...לונדון
30/03/11 11:45
19
אחד מציאותי
9/04/11 06:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם רוב הערותיי על ענייני חוץ - קפטן ברנן מזכיר לי את צבי נדיבי המנוח; למי יש כבוד?; הכל שפיט?; זהירות, פסח בפתח; והאם בלוגר הוא עיתונאי לצורך החוק?
28/03/2011  |  אביתר בן-צדף  |   כתבות
בקיץ 1932 עלתה אמי עליה השלום ארצה, כעולה בלתי-לֶגאלית, לא חוקית. היא הייתה בת עשירים מפונקת, בת 19 אביבים, הרגילה בתפנוקי העיר המערב-אירופית הגדולה. יחד עם חבריה הנאמנים והנלבבים ייסדה והקימה את קן תנועת 'השומר הצעיר' בעיר בריסל ואת התנועה ה'שומרית' הארצית בבלגיה כולה. בשמלת קיץ דקה בלבד ובנעליים עירוניות עדינות, היא 'גנבה' את הגבול מלבנון לפלשתינה-א"י.
28/03/2011  |  אלישע פורת  |   כתבות
יורם ארבל לא העלה בדעתו שהקדשה אישית של שידור כדורגל למי שהורשעה במסירת מידע צבאי חסוי לעיתונאי תעשה כזה בלגן. בערוץ 10 נבהלו מתגובות הציבור והחליטו להיות בסדר עם כולם - עם דרישות הקהל ועם השדרן הוותיק - והשעו היום בצהריים את ארבל ל-48 שעות, אף שבינתיים כבר הספיק להתנצל. למה דווקא 48 ולא 72? כי ביום שלישי אמור ארבל לשדר את משחק הנבחרת מול גאורגיה.
28/03/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
תיאטרון מבוסס בדרך כלל על סיפור. המחזה "בכל מקום באמבטיה שאין בו מים" מהווה שינוי מרענן. מהסוג שמוצאים בציור מופשט משובח, במוזיקה חדשנית או בכל יצירה ספרותית ששפתה עוסקת בהלכי נפש האדם.
27/03/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
האביב בפתח וכל העוסקים בתחום כלי הבית מציגים לראווה את מרכולתם, כולל מערכות האוכל הכוללות צלחות למגוון שימושים. הצלחות הנמצאות בכל בית, הן פריט מובן מאליו. האם תמיד היה זה כך ?, ממתי אנו משתמשים בכלים אלו?, מה ההבדל בין פורצלן לקרמיקה ואו stoneware?, מדוע במסעדות נהוג להגיש בכלים בעלי "צורה אחרת"? והאם השתנו הרגלי הצריכה בתחום?
27/03/2011  |  יובל לובנשטיין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il