|   15:07:40
דלג
  יוסף עברון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הפילוסופיה הרצחנית של שליח השטן הנאצי

האם אינך מתיירא להתייצב בפני משפט האלוקים? נשאל אדולף אייכמן ימים אחדים לפני ביצוע גזר דינו על-ידי "הכומר המוודה" ויליאם האל. ואייכמן השיב ביוהרה: "האלוקים שלי הנו גדול מדי מלהתעסק בענייניהם הפעוטים של בני האדם!" 50 שנה למשפטו ולביצוע גזר דינו של אייכמן
12/04/2011  |   יוסף עברון   |   כתבות   |   שואה וגבורה   |   תגובות
אדולף אייכמן [צילום: אתר הכנסת]

הכומר האל ניסה לשכנע את אייכמן לחתום על וידוי, שבו יודה לגבי אחריותו למעשה הטבח ויביע חרטה. תחילה הסכים לכך, אולם משקרא את כתב הווידוי שהובא בפניו, פרץ בזעם: "אינני אשם... זה לא נכון... לא אודה בשום אחריות... עוד לא השתגעתי לספק לבית המשפט בירושלים וידוי חתום, כדי שיוכלו להרשיעני"

ספרו של הכומר הקנדי ויליאם האל, שראה אור זמן קצר לאחר ביצוע גזר דינו של הצורר הנאצי, ובו הוא מספר על וידויו של אייכמן בתא המוות - מהווה, ללא ספק, מסמך היסטורי בעל חשיבות ממדרגה ראשונה לכל המבקשים ללמוד ולהבין את התופעה הנאצית. שיחותיו האישיות של אייכמן עם הכומר מגלמות לפנינו טיפוס שונה מן הדמות שהנבל ביקש להיראות בה לפני העולם.

משך כל סדרת ביקוריו של הכומר הוא ניהל עם אייכמן ויכוחים מייגעים בענייני דת, אמונה ופילוסופיה. אייכמן נהג להשיב בנאומים ארוכים על כל שאלה פשוטה. מה שהדהים את הכומר הייתה העובדה, שאייכמן טען מהרגע הראשון, שהוא מאמין באלוקים, אלוקים משלו המתגלם בטבע, ושהוא נוהג להתפלל מילדותו לאותו האלוקים, ולא חדל מכך אפילו יום אחד.

האם התפללת גם אז, בתקופת הנאצים?", שאל האל. ואייכמן השיב: "בהחלט, איש לא מנע זאת ממני". "כיצד יכולת להתפלל לאלוקים, שעה שאלפי אנשים נטבחו בפקודתך?", השתומם הכומר. השיב אייכמן: "אני עצמי לא רצחתי אף אחד - אחרים הם שהרגו... ואיני נושא בשום אחריות לכך".

בשלב האחרון של פגישותיהם, ניסה הכומר האל לשכנע את אייכמן לחתום על וידוי, שבו יודה לגבי אחריותו למעשה הטבח ויביע חרטה. תחילה הסכים לכך, אולם משקרא את כתב הווידוי שהובא בפניו, פרץ בזעם: "אינני אשם... זה לא נכון... לא אודה בשום אחריות... עוד לא השתגעתי לספק לבית המשפט בירושלים וידוי חתום, כדי שיוכלו להרשיעני". משנרגע קצת, העיר להאל: "אתה מסתכל על העניין מבחינה מוסרית, אולם אני חייב לראות הדבר מבחינה משפטית, כיצד יתקבל וידוי מעין זה, לגבי הציבור והשופטים...".

הנימוס המזויף של אייכמן התנפץ, ככל שהתקרבה שעתו למות - מציין הכומר האל - בעוד שבשיחות הראשונות ביקש לעשות רושם, הרי שבפגישות האחרונות חדל מהעמדת הפנים והחל לנהוג בגסות רוח.

האם אינך מתיירא להתייצב בפני משפט האלוקים? - נשאל אדולף אייכמן ימים אחדים לפני ביצוע גזר דינו על-ידי "הכומר המוודה". ואייכמן השיב ביוהרה: "האלוקים שלי הנו גדול מדי מלהתעסק בענייניהם הפעוטים של בני האדם!".

ומשהו מעניין לגבי אמונתו של אייכמן באלוקים; הוא טען וחזר, ששוכנע מקריאה בספרי הפילוסופיה, שהאלוקים מתגלם אך ורק בטבע - וכשהכומר מעיר לו בשאלה: "האם רצונך לומר שגילית דרך חדשה באמונה?", משיב לו אייכמן: "לא! זוהי דרך ישנה ביותר. בימים קדומים עבדו בני האדם את הטבע; הם עבדו את הכוכבים, הירח והשמש - ורק עתה חזרו הפילוסופים מחדש לאותה אמונה ישנה...".

14 פגישות קיים הכומר האל עם אייכמן, ומשביקש ממנו בפגישה ה-13 לקרוא פרק בתנ"ך - השיב לו אייכמן בגסות ובחוצפה: "איני מעוניין בסיפורים היהודיים... בין כה הולך אני למות, ואין לי כל עניין לערוך הצגות של וידוי בפני בני אדם... לא עשית לי כל טוב שבאת אלי 13 פעם... איני חייב לך דבר שבאת...".

"האלוקים הנחה אותי כל הזמן"
לא האמין שיוצא להורג [צילום: AP]

עד שעתו האחרונה, הוא טען שאינו מאמין במוות, ואין לראות באקט זה אלא השתחררותה של הנפש מכבלי הגוף לחיים חדשים. "האלוקים הנחה אותי כל הזמן", הוא טען. אלא שכאן התערבה הגברת האל, שלא הייתה יכולה עוד להתאפק ושאלה: "האם הוא הנחה אותך עד לכלא רמלה?".

ומסכם האל: יותר משהיווה אייכמן טרגדיה ליהדות, הוא היווה טרגדיה לנצרות; כי הוא היה עושה את אותו הדבר לכל עם אחר.

בשיחה שקיימה הגברת האל עם בעלה, היא התקוממה נגד אייכמן בכל תוקף: "רק אלוקים רחום מאוד יכול לסלוח לייצור מעין זה - אני איני אלא אשת כומר פשוטה, ואין בלבי כל רחמים עליו. לשם מה לבזבז מאמצים וזמן? הוא גרוע מכל פושע: קשה, מהיר חימה, כמו היטלר. ראיתי את הקברים, הגופות, כיצד ניפצו בעקביהם המסומרות את ראשי העוללים. הם אנטי-אלוהיים!".

אייכמן לא האמין משך כל מהלך המשפט שהוא יוצא להורג, ומכאן התנהגותו הקרה והמחושבת בכל אותו פרק זמן עד לאישור הסופי של גזר דינו. אולם משנפל הפור, והוא נוכח לדעת שעליו למות, הרי שקרבתו אל המוות הפחידה אותו, והוא זועזע משלוותו העליונה.

לאחר ביקורם השמיני של הכומר האל ואשתו בכלאו, ציינה הגברת האל: "איני יכולה למחוק את דמותו מנגד עיניי, הייתה לו הבעה כזו של פחד בפניו; אותה הבעה שגרם למיליוני קורבנותיו; עתה הוא חש אותה על גופו שלו...".

הצעדה אל התלייה

"אייכמן צעק בגרמנית: 'תחי גרמניה! תחי ארגנטינה! תחי אוסטריה! אלו הן שלוש המדינות, שאני קשור אליהן ביותר... אני מברך את אשתי, את משפחתי ואת כל ידידיי. עלי היה להישמע לחוקי המלחמה... אני מוכן!'"

"הסוהר פנה לכומר וביקשו לצעוד בראש. תוך כדי הצעדה המוזרה, נעצר רגע אייכמן ופנה לסוהר בבקשה לקנח אפו. התהלוכה נעצרה, והסוהר ניגש בדממה לאייכמן ונטל מכיסו ממחטה. הוא קינח לו את אפו, והמשכנו לצעוד. אייכמן הוכנס לתא הגרדום. חבל עבה התנופף מעל לראשו. עמדתי במרחק מטר אחד ממנו וצעקתי בכל כוחי: ישו! ישו! ישו! הוא הביט בי, אולם לא הראה כל סימן ששמע את דבריי.

"עתה נקראו העיתונאים פנימה. הם התקבצו לצדו של אייכמן, ומיד החלו לרשום. אייכמן צעק בגרמנית: 'תחי גרמניה! תחי ארגנטינה! תחי אוסטריה! אלו הן שלוש המדינות, שאני קשור אליהן ביותר... אני מברך את אשתי, את משפחתי ואת כל ידידיי. עלי היה להישמע לחוקי המלחמה... אני מוכן!'.

"ומאוחר יותר: 'ג'נטלמנים! ניפגש בקרוב! זהו גורל כל אדם. האמנתי באלוהים כל חיי, ואני מת באמונתי באלוהים'. הוא סירב שיסתירו את ראשו.

"המשמר נטל, לאחר מכן, את החבל, והחל להכינו כדי לענדו סביב צווארו... החבל נענד. המשכתי לצעוק את שמו של ישו, אולם הוא לא הגיב כלל על קריאותיי. פתחתי בתפילה, והסיבותי ראשי הצידה... "מוכן!". "פעל!". המנוף הוסט. אייכמן נפל אל תוך הבור. העיתונאים הציצו אל החור. לא יכולתי להסתכל. איש לא דיבר. יצאנו החוצה. לא חשתי משהו מיוחד. צער מילא את לבי, שנפש אחת חזרה לאלוקים מבלי לקבל את הצלתה".

כך חי, וכך מת - אחד הרוצחים הגדולים בתולדות האנושות: ללא חרטה, ללא מחילה וללא מוסר כליות, בהאמינו עד הרגע האחרון לא רק בגזע עליון, אלא גם באלוקים עליון, "שאין לו פנאי לבעיותיהם הפעוטות של בני האדם ומותיר להם לפתרן בעצמם".

"בכל מהלך חייו של אייכמן, לא היה משהו ראוי לציון, או הערצה", מסכם הכומר האל: "עד הרגע האחרון ניתנה לו ההזדמנות להביע חרטה ולחזור בו ממעשיו הנפשעים - אולם הוא מיאן בעקשנות להכיר באשמתו". "אילו ניתנה לו ההזדמנות מחדש - אין ספק בלבי, שהוא היה חוזר שוב על מעשיו האיומים...", הביעה דעתה אשתו של הכומר, הגברת האל.

תאריך:  12/04/2011   |   עודכן:  12/04/2011
יוסף עברון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפילוסופיה הרצחנית של שליח השטן הנאצי
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
12/04/11 12:50
 
עודיש
12/04/11 23:37
 
קורןנאוה טבריה
13/04/11 06:26
2
קורןנאוה טבריה
12/04/11 14:40
3
אחת העם
12/04/11 21:38
4
רונית לב
13/04/11 11:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרקליט המדינה משה לדור שיגר מכתב תשובה להוריה של שחר גרינשפן והודיע להם שהוא לא יכול לערער על העונש הקל שגזר בית המשפט על הנהג השיכור שפגע בילדתם, פצע אותה קשה והותיר אותה משותקת. אומר לדור במכתבו אל ההורים: "הגם שברור לנו כבר עתה כי הסדר הטיעון היה שגוי ביותר, על-פי הדין כיום אין זה אפשרי לצערי להגיש ערעור על גזר הדין".
12/04/2011  |  עו"ד יוסי דר  |   כתבות
מחזהו האנטי מלחמתי של ירוסלב האשק "החייל האמיץ שוויק" היה להצלחה מסחררת במאה שעברה, והוצגה 600 פעם בתיאטרון ה"אוהל". הסיבה: הופעתו של מאיר מרגלית האגדי בתפקיד שווייק גילגלה את הצופים מצחוק, אך לא החסירה את המסר הנוקב של המחזאי. קשה מאוד להכנס לנעליו של מרגלית. גם ההעלאה המחודשת של המחזה בהבימה לפני כמה שנים, עם שלמה בר אבא כשוויק, לא הייתה כה מזהירה כהצגתה ב"אוהל".
11/04/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
קשה מאוד למצוא את הדבר שיוציא את כבוד השופט אליעזר גולדברג משלוותו. גם כאשר יש לו ביקורת נוקבת, הוא יאמר אותה במילים הכי "אנדרסטייטמנטיות" שהוא יוכל, בדיבור שקט ואִטי, תוך ברירה מדויקת של המילים. כבר יותר מחמישים שנה, כעורך דין, כשופט, כמבקר המדינה וכעת כנציב תלונות הציבור על שופטים, הוא מביט במערכות השלטון בישראל ונמנע בשיטתיות מלחשוף את מחשבותיו עליהן. מי שרוצה באמת לדעת מה דעתו צריך להביט בו כאשר הוא מתחמק באלגנטיות משאלות הנוגעות לאישים או למעשים ספציפיים ונמלט אל מחוזות התשובות הכלליות. יחד עם ההתחמקות, הוא יכה בעוז באצבעותיו על השולחן, ואז תדע שדעתו אינה נוחה מנשוא השאלה, או שבעיניו יבזיק לפתע ולהרף עין איזה זיק שובב, כאומר "תשובה מפורשת לא אתן, אבל אתה בהחלט רשאי להבין מתוך דבריי מה אני חושב".
11/04/2011  |  מיכאל טוכפלד  |   כתבות
התופעה של הקופונים באינטרנט כמו כל טרנד ובמיוחד בישראל, נכנסה לחיינו בסערה. האם היא גם בדרך החוצה באותה מהירות כפי שנכנס?. התופעה של הקופונים, אכן הייתה משהו מרענן וחדשני, אולם האם הכמות המוגזמת של הקופונים, כבר לא מעצבנת ומרגיזה?.
11/04/2011  |  יובל לובנשטיין  |   כתבות
בינואר השנה עשתה "גרופון" כותרות: "דה מרקר" פרסם שאתר הקופונים האמריקני, השלים סבב גיוס הון ענק של 950 מיליון דולר. ההשקעות הגיעו ממספר קרנות הון סיכון וממשקיעים פרטיים. בדצמבר 2010 גייסה גרופון, 500 מיליון דולר בסבב גיוס ההון הראשון שערכה - חודש בלבד לאחר שדחתה הצעת רכישה על סך 6 מיליארד דולר מענקית הרשת גוגל!. גרופון הצהירה בדוחות שפרסמה בזמנו, כי ההון שיגויס ישמש לקניית מניות בחזרה מהמשקיעים. התשואה מההשקעות של ינואר תשמש להתרחבות נוספת מחוץ לגבולות ארה"ב ולשיפורים טכנולוגיים, וכמו-כן למתן החזרים למשקיעים קודמים ולעובדים.
11/04/2011  |  בני אקילוב  |   כתבות
אורי מילשטיין
מגזין סגולה
אורי מילשטיין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
איתן לסרי
איתן לסרי
ברשימת החומרים שאסר ארדואן: פרופילים וכבלים מאלומיניום, מנחושת, פרופילים מפלדה, חומרים המיועדים לקונסטרוקציות בנייה, כבלים חשמליים, זכוכית המיועדת לבנייה ועוד    ענף הבנייה צפוי לשל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il