|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
השר משה כחלון [צילום: פלאש 90]
"יש לנו קושי עם אהוד ברק"

כחלון בדרך למעלה

השר משה כחלון אינו נלהב ממצב הבנייה בירושלים ובגושי ההתיישבות, אבל מזכיר שאת דרכו המדינית של הליכוד יקבע המרכז שבראשותו. שני התיקים שלו, הרווחה והתקשורת, הם בעיניו כלים לסיוע לחלשים. "הממשלה הפתיעה ברמת ההחלטות החברתיות שהיא קיבלה", הוא אומר
27/04/2011  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות

שבוע לפני פסח השלים משרד התקשורת מכרז, שבעקבותיו עתידות להצטרף לשוק התקשורת הסלולרית שתי חברות חדשות - מירס ואקספון. בינואר 2012 יוכל הצרכן לבחור בין חמש חברות. ביטול הקנסות על מעבר בין חברות אמור ליצור תחרות שלא הייתה, ולאלץ את החברות להוריד את המחירים. שנתיים מאז כינון הממשלה משה כחלון יכול לסמן וי. מדובר ברפורמה בעלת השלכות מוחשיות. על-פי הערכות אופטימיות, הוצאות השימוש בטלפונים ניידים, שהפכו חלק אינטגרלי בחייה של כל משפחה ישראלית, ירדו בכ-30 אחוז.

נפגשנו במשרדו של שר התקשורת והרווחה משה כחלון בתל אביב כמה ימים לפני השלמת המכרז וחשבתי שנפתח בסוגיות הרווחה - בכל זאת, פסח, כל דכפין ייתי וייכול - אבל יש מקום לומר שהורדת התעריפים בשוק הסלולרי, גם אם תסתכם לא ב-30 אחוז אלא רק במחצית מכך, היא סוגיה חברתית לכל דבר. מחיר הקישוריות בשיחות בסלולרי יֵרד בהדרגה עד 2014. גם מחיר השיחות מהטלפון הנייח לסלולרי יָרד ב-60 אחוז.

השר כחלון, כשנכנסת לתפקידך כשר התקשורת אמרת שיש שלוש חברות שיש להן מדינה. היום כבר אין להן?

"היום כבר לא. אבל אנחנו לא בעימות. הן משתפות פעולה יפה עם המשרד".

זה היה מפחיד, המאבק בטייקונים?

"לא מפחיד. זה היה מאבק קשה, ארוך, מייגע אבל לא היה בו שום אלמנט של פחד".

לא הפעילו נגדך לוביסטים כמו במאבק נגד אישור מסקנות ששינסקי?

"הפעילו גם כאן. לא בחלו בשום אמצעי, ניסו להפעיל כל קשר. אבל אני עדיין אומר שהמאבק שלהם היה לגיטימי".

כינו אותך "צאר התקשורת".

"היו דברים. איימו שהשוק הולך להתפוצץ, שיהיו אלפי מובטלים. עכשיו אנחנו רואים שהצרכנים מוציאים כ-40 אחוז פחות, החברות ממשיכות להרוויח ויש מקום בשוק".

אוותר על כל תיק אם אתבקש

מינויו של כחלון לשר הרווחה היה אמור לעורר התנגדות. בקרב סיעות האופוזיציה – כי תפקידה של האופוזיציה לתקוע מקלות בגלגלי הממשלה בכל מהלך שתנקוט ובכל מינוי שברצונה לאשר. בקרב השותפות הקואליציוניות – כי תיק הרווחה לא שייך לליכוד על-פי החלוקה המקורית. הוא נשאר מיותם לאחר הפילוג שיזם ברק. סיעת העצמאות קיבלה ארבעה תיקים, שגם זו תמורה נדיבה שאין כמותה עבור שהותה בקואליציה. ברור שמינויה של עינת וילף לשרת הרווחה לא עמד על הפרק.

שס תבעה את התיק לעצמה אבל בקול ענות חלושה. הסיעות האחרות לא התייחסו. היחיד שהביע התמרמרות ואף איים שסיעתו לא תתמוך במינוי היה שר החוץ אביגדור ליברמן, אך התנגדותו לא הייתה עקרונית; כחלון פשוט נקלע לשעה קצרה לתוך סבב נוסף של כיפוף ידיים בין נתניהו לליברמן. ליברמן טען שלשכת נתניהו לא מצאה לנכון לעדכן אותו מראש. בדקה התשעים אחד מיועציו של נתניהו דחף לידיו של ראש הממשלה מכשיר טלפון והפציר בו לנהל שיחה עם ליברמן ולסגור את הצד הפרוצדורלי. זו הייתה סערה בכוס מים, רק שכמות הכוסות בחודשים האחרונים יוצרת בהדרגתיות אך בעקביות אפקט מצטבר של מבול.

אבל מעבר לרעשי הרקע הללו, משה כחלון היה מעומד מוסכם. רק שני ח"כים ממרצ הצביעו נגד מינויו אבל מרצ לא התנגדה כסיעה. נוצרה הסכמה כמעט חסרת תקדים בין כותלי הבית. כחלון, שהסקרים הפנימיים בליכוד מבטיחים לו נכון לעכשיו חזרה על ההישג מ-2005 – המקום הראשון ברשימת המפלגה לכנסת (אחרי המועמד לראשות הממשלה) – נהנה ממעמד שהוא נדיר לפוליטיקאי: מעמד של דמות מוסכמת. אהודה. ראש הממשלה נותן בו אמון ואיש בליכוד אינו מעלה על דעתו להתמודד מולו על תפקיד יו"ר המרכז. אבל לא לעולם חוסן. כשכחלון ייכנס לתחרות על התיקים בכירים, הוא יגלה שסוכת השלום הפכה לגוב אריות.

הם היו שלושה צעירים, שלושה שנכנסו לזירה הליכודית ועקפו את הוותיקים. גדעון סער, משה כחלון וגלעד ארדן. סער, היחיד מהשלושה, נכנס מאז לליגה של הטוענים לכתר. כחלון, אם הליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, יהיה מועמד לתיק כלכלי בכיר. אוצר, תשתיות או תחבורה. פינה צרה בצמרת שבה, כאמור, נשלפות הסכינים.

זה לא כבד, שני משרדים, ועוד שני משרדים ביצועיים?

"שניהם חשובים, גדולים, תובעניים, אבל אסור לנו לשכוח שישנם הצוותים המקצועיים שפועלים במשך כל השנה. מכירים את הבעיות, מספקים פתרונות. המשרדים ממשיכים לתפקד כאילו יש בכל אחד שר במשרה מלאה, כי מדובר באנשי מקצוע ותיקים ומנוסים".

אז אולי צוות מקצועי יכול לנהל משרד ממשלתי בכוחות עצמו, גם בלי שר?

"שר הוא הפה שלהם בממשלה ובכנסת, במקומות שהם לא מגיעים אליהם. אני לא חושב ששר צריך לעסוק בפרטים, בוודאי לא בפרטים קטנים, אבל עליו לקבוע מדיניות ולוודא ביצוע".

תיק הרווחה יישאר בידיך עד סוף הקדנציה?

"הודעתי לראש הממשלה שבכל נקודת זמן שיחליט שאני צריך להיפרד מאחד מהמשרדים – אעשה זאת".

כלומר ראש הממשלה רואה בך שר שאפשר לסמוך עליו שאם ייווצר צורך פוליטי יחזיר את המשרד לידיו בלי לעורר בעיות.

"אני רואה בכך מחמאה. ראש הממשלה רואה בי שר שיכול לקדם משרד חשוב כמשרד הרווחה – וגם להחזיר את התיק, כפי שאמרת, אבל אני סבור שכל שר אחר שהיה מתחייב היה עושה זאת".

שר אחר מהליכוד היה מתחייב?

"ראש הממשלה לא צריך עצות ממני".

לא כל שר אחר בליכוד היה מתחייב ולא כל שר אחר בליכוד היה עומד בהתחייבותו. כחלון לויאלי לנתניהו באופן מודגש. לאחר הפילוג בעבודה, על נתניהו היה לקבל החלטה. הוא לא היה יכול לשמור אצלו את תיק הרווחה לאורך זמן. החוק מאפשר זאת, אבל צעד כזה היה גורר ביקורת חריפה ועתירות לבג"ץ שכן מדובר בתיק משמעותי שדורש טיפול. הוא לא היה יכול למסור את התיק לשותפה קואליציונית זו או אחרת, כי מינוי שר נוסף היה שובר את יחסי הכוחות בממשלה – את הרוב שיש לליכוד.

הוא גם לא היה יכול למנות לתפקיד מי מהשרים בלי תיק. לא רק משום שהמשרד לא בנוי לשרים כמו בוגי יעלון, דן מרידור, מיקי איתן או בני בגין, אלא גם משום שמידיו של שר ללא תיק לא קל ליטול את התיק בחזרה. כחלון לא משיב היום על השאלה באיזה משני התיקים יבחר אם יצטרף להיפרד מאחד מהם. הוא אומר ששניהם חשובים לו.

מה אתה רוצה להיות בכנסת הבאה?

"מה שייתנו לי. מה שמיועד מלמעלה זה מה שיהיה".

כשאתה אומר מלמעלה אתה מתכוון לראש הממשלה או לבורא עולם?

"ברור שלבורא עולם. לב מלכים ושרים ביד השם".

אם הליכוד לא ירכיב ממשלה לא יהיה לך קשה לחזור לאופוזיציה?

"לא הגעתי לפוליטיקה על תנאי שאהיה רק שר. הייתי שש שנים חבר כנסת, שנתיים אני שר. אין לי שום בעיה לחזור ולהיות חבר כנסת אם צריך. אני אעזוב את הפוליטיקה רק אם אגיע למסקנה שאני לא יכול להשפיע, ולא חשוב אם זה יהיה בקואליציה או באופוזיציה".

תכננת להיפגש עם פולארד בביקורך בארצות הברית.

"כן. לצערי הביקור לא יצא לפועל בגלל מצבו הבריאותי. אני מקווה להיפגש איתו כשיגיע לארץ".

יבנו גם בגושי ההתיישבות

"החלטת מרכז הליכוד נגד הקמת מדינה פלשתינית עדיין בתוקף. כל הסכם מדיני צריך להגיע למרכז הליכוד. זהו הגוף העליון שקובע את מדיניות המפלגה. אם הליכוד ימשיך ללכת בדרך שלו, שום יריב פוליטי לא יאיים עלינו. ואם נסטה מהדרך – נהיה טרף לצד הימני והשמאלי של המפה גם יחד"

אמרת שהליכוד מאמין בעזרה לחלש ובשלמות הארץ. מדברים על נאום בר-אילן 2.

"היום הליכוד נמצא במקום אחר ביחס לשנים שעברו. ראש הממשלה, למרות שמופעלים עליו לחצים ולא הייתי מתחלף איתו ליום אחד, הודיע שהוא מוכן למהלכים מדיניים בתנאי שיהיו מבוקרים וישמרו על הביטחון. לדעתי הליכוד מאוחד במודעות לצורך לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל ועל ארץ ישראל".

איך שמירה על ארץ ישראל מסתדרת עם ההכרה בשתי מדינות?

"את מדברת עם אדם שלא תמך מעולם במדינה פלשתינית. אף פעם לא אמרתי שהתנחלויות הן מכשול לשלום. שיו"ש היא מחסום. ראינו מה קיבלנו בעקבות ההינתקות: חוטפים היום פצמ"רים בדרום".

אבל ראש הממשלה דיבר על שתי מדינות בנאום בר-אילן. וההקפאה, כולל בירושלים, בפועל נמשכת.

כחלון לא מסכים. לדבריו, אין הקפאה בירושלים. אחיו, המשמש יו"ר הוועדה לתכנון בעיר, אישר ימים אחדים לפני שנפגשנו בניית 90 יחידות דיור בגילֹה. "יש בנייה", אומר כחלון, "אולי לא בממדים מספיקים, אבל אני מקווה שזה לא בגלל בעיות מדיניות. יש גם עיכובים ביורוקרטיים".

מה עם בנייה בגושי ההתיישבות? עם המכרזים?

"יבנו גם בגושי ההתיישבות. אני לא מתכחש לקושי שיש לנו עם אהוד ברק".

לברק אין היום כוח פוליטי. הוא לא יכול לאיים בפרישה. המדיניות היא של ראש הממשלה.

"זה לא קשור, כמה כוח יש לברק. הוא שותף פוליטי שלנו. אנחנו חושבים אחרת. אסור לשכוח שאנחנו בשלטון ורוב שרי הממשלה הם שרי הליכוד".

אתה יו"ר מרכז הליכוד. המרכז קיבל בזמנו החלטה ששוללת הקמת מדינה פלשתינית.

"היא עדיין בתוקף".

אם ראש הממשלה יסכים לוויתורים מדיניים, המפלגה תצטרך להתמודד עם הסתירה שבין עמדותיה למדיניותה.

"כל הסכם מדיני צריך להגיע למרכז הליכוד. מרכז הליכוד הוא הגוף העליון שקובע את מדיניות המפלגה".

אתה רואה מצב בו המרכז לא מאשר החלטה שיקבל ראש הממשלה?

"אני לא רואה שיש היום פרטנר שאפשר להגיע איתו להסכם. אני לא מבחין אצל הצד השני ברצון להגיע להסכם עמנו".

אתה לא חושש שישראל ביתנו תנגוס בכם? על-פי סקר שערך מכון 'מאגר מוחות', 35 אחוז ממתפקדי הליכוד אומרים שליברמן מבטא את עמדותיהם המדיניות.

"אני חושש מדבר אחד: שהליכוד לא יעשה דברים שהוא מאמין בהם במישור החברתי ובמישור המדיני. אם הוא ילך בדרך שלו, שום יריב פוליטי לא יאיים עלינו. ואם נסטה מהדרך – נהיה טרף לצד הימני והשמאלי של המפה הפוליטית גם יחד".

אם למשל לא יבנה בגושי ההתיישבות – זו סטייה מהדרך?

"הליכוד בונה בגושי ההתיישבות. אם הוא ייכנע ללחצים הוא ייפגע. על המפלגה להישאר נאמנה למסורת שלה".

מה אתה אומר על הפרסומים לגבי הנסיעות של ראש הממשלה? כאיש ליכוד, אתה רואה בקמפיין שהתנהל בתום מושב החורף מרדף פוליטי?

"זו הייתה התקפה מוגזמת וחסרת תקדים מצד כמה גופי תקשורת שאף פעם לא היו ידועים באהבתם הגדולה לממשלת הליכוד ולעומד בראשה. עכשיו שכל אחד יפרש למה. שמעתי את אלוף בן אומר שאילו ראש הממשלה היה מנהל תהליך מדיני לא היו מתעסקים בזה. אין לי ספק שנתניהו ייצא נקי מהפרשה. אני בטוח בזה במאה אחוז. ואז יעברו לדבר הבא. יעלו פרשה חדשה".

בתור יו"ר המרכז, אתה חושב שההחלטה להעביר את בחירת הח"כים למתפקדים הוכיחה את עצמה?

"זה לא שינוי משמעותי. פעילי הליכוד הם אותם אנשים שמשפיעים גם בפריימריז. מתפקד לא פועל בשטח. מי שפועל הם חברי מרכז".

יותר קמחא דפסחא

"הקשישים קיבלו תוספת של מיליארד שקל, קצבאות הילדים גדלו, למערכת הבריאות התווספו 960 מיטות. כל חייל מקבל שנת לימודים חינם. אישור מסקנות ששינסקי הוא אמירה חברתית, ואם יורשה לי לומר, גם הרפורמה בסלולרי חשובה מאוד. חוץ מזה, שכר המינימום עלה. חילצנו 70 אלף איש מקו העוני"

משה כחלון הושבע לשר הרווחה בשבוע האחרון של מושב החורף, במקום יצחק הרצוג שהתפטר עם יתר שרי מפלגת העבודה. "אני שמח שתיק הרווחה נמצא בידי הליכוד", הוא אומר. "אנחנו מפלגה לאומית-חברתית, מפלגה שמאמינה בשלמות הארץ לצד הסיוע לחלש ולנזקק, ואסור לנו לשכוח את המקור שלנו. לצערי בשנים האחרונות הליכוד העביר לשותפות תיקים חברתיים כמו הרווחה. זה אכזב רבים מהבוחרים שלנו. אני מאמין שתיק הרווחה לא צריך להיות בידיה של מפלגה סקטוריאלית שדואגת למגזר מסוים".

בוז'י הרצוג, קודמך בתפקיד, דאג למגזר מסוים?

"לא. לדעתי השר הקודם היה שר טוב שהעלה את המשרד הזה כיתה. אבל כל שר מגיע עם אוריינטציה משלו".

מה הייתה האוריינטציה של הרצוג, אני שואלת, אבל כחלון מעדיף שלא להתייחס. הוא גם מסרב בתוקף להתייחס לחשיפת 'ויקיליקס' שמייחסת להרצוג התבטאויות נגד פרץ "שנתפס כמרוקאי". בסביבתו מסבירים שיש שרי רווחה שפועלים מהראש, מתוך גישה אקדמית, ויש כאלה שפועלים גם מהבטן, משום שהם מכירים את הבעיות מבפנים; כחלון בא מלמטה ויודע מי הם המובטלים ומעוטי היכולת.

מאז נכנס למשרד הרווחה כבר הספיק לקבל החלטה מעשית. כחלון הורה לשנות את נוהל הבדיקה שעובר קשיש המעוניין לקבל שעות סיוע מהביטוח הלאומי. הבדיקות היו בדיקות משפילות. מעתה לא יתבקשו הקשישים להתפשט, להיכנס לשירותים ולהפגין את היעדר היכולת שלהם להתמודד עם חיי היומיום כשתיכנס לביתם אחות גריאטרית. היא פשוט תשהה בבית כחצי שעה ותתרשם. כן פועל כחלון להוריד את הגיל שבו יקבלו קשישים סיוע באופן אוטומטי ללא בדיקה, מתשעים לשמונים.

בשיתוף עם סגן שר האוצר יצחק כהן משס הוא הגדיל השנה את תקציב קמחא דפסחא שמעבירה המדינה לעמותות המסייעות לנזקקים, מ-3.5 מיליון שקל שחולקו בשנה שעברה, ל-8 מיליון. גם תשלומי אבטלה וקצבאות ילדים הוקדמו החודש, כנהוג, כדי לאפשר למקבליהם להיערך טוב יותר לחג.

פעילי שטח רבים בליכוד מתלוננים על פגיעה במפלגה בגלל תדמיתה האנטי-חברתית של הממשלה. בגלל עליות מחירי הלחם והדלק.

"הממשלה הפתיעה ברמת ההחלטות החברתיות שהיא קיבלה. לא מעט ציפו שיתקבלו החלטות שיפגעו בחלשים, במעמד הביניים".

וההחלטות הפוגעות התקבלו, לא?

"בפועל, הקשישים קיבלו תוספת של מיליארד שקל, קצבאות הילדים גדלו, למערכת הבריאות התווספו 960 מיטות. הזקנה מהמסדרון שבנהרייה כבר לא במסדרון".

אבל לא בזכותו של ברק?

"ברק הוא חלק מהקואליציה. כל חייל מקבל שנת לימודים חינם. אישור מסקנות ששינסקי הוא אמירה חברתית, ואם יורשה לי לומר, גם הרפורמה בסלולרי חשובה מאוד. חוץ מזה, שכר המינימום עלה. חילצנו 70 אלף איש מקו העוני".

מה עם עליית מחירי הדלק?

"עוד לא ראיתי עני שיש לו מרצדס".

אבל אני ראיתי עניים שיש להם סובארו ישנה.

"מה שהיה תלוי בנו עשינו, אבל יש נסיבות כלל עולמיות. כשמחירי הדלק בעולם עולים כי בהודו ובסין צריכת הדלק גוברת, זה משפיע גם עלינו".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  27/04/2011   |   עודכן:  27/04/2011
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כחלון בדרך למעלה
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
27/04/11 09:52
2
גיא זלמנוביץ'
27/04/11 10:17
3
ערוץ 10
27/04/11 12:46
4
לאטמה
27/04/11 13:38
5
פראבדה
27/04/11 16:14
6
ד.ט.
28/04/11 06:42
7
עטרה קלימי שגב
28/04/11 11:34
8
ליכודניק שנבגד
28/04/11 20:02
9
מציל ערוץ שמאל
29/04/11 21:37
10
כחלון הכושל
30/04/11 04:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתיאטרון ערבי עברי ביפו קבוצת שחקנים חמישה במספר - שלוש בנות ושני בנים בוגרי סמינר הקיבוצים המעדיפים להקרא אנסמבל הציגה מופע סאטירה. ההצגה מבקרת בצורה הומוריסטית אירועים שקרו במלחמות, מלחמות, יחסי יהודים ערבים ועוד. הכל בדיבור, תנועה, שירים ומוזיקה ובקצב מהיר ביותר. הכל מוגש בצורה חביבה ,רעננה,מלאת מרץ ונעורים. המוטו הוא "אני מול עצמי ומה שנאמר בעצמי".
27/04/2011  |  ליאון אלי  |   כתבות
בעולם רווי התחרות שלנו, כל קמעונאי חייב להשאיר חותם ורצוי מאוד שיהיה גם חיובי על לקוחותיו. ישנן מספר דרכים ליצירת חותם זה, אשר חשיבותו הולכת וגדלה בשוק הצפוף במיוחד בישראל. קיימות מספר דרכים, אולם נראה שדווקא השילוב והמינון ביניהן יכול להניב את התוצאה המקווה.
27/04/2011  |  יובל לובנשטיין  |   כתבות
בשבוע שעבר, עשר שנים לאחר שראה אור לראשונה, יצא לאור המיזם "הכי טובים" של עיתון מעריב, מגזין שבו נמנים בעלי המקצוע הטובים ביותר במגוון תחומים. במרכז המיזם, שיצא במהדורה חגיגית, עמדה גם הפעם הרשימה שבשלה בא לעולם - רשימת הרופאים הטובים בישראל.
27/04/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
השופט: אלכס קיסרי, בית המשפט המחוזי, חיפה.
27/04/2011  |  איתמר לוין  |   כתבות
בשנת 1954 פנה סרגיי קורוליוב, ראש תוכנית החלל הרוסית, לראשי ברית המועצות בהצעה לפתח לוויין שיסתובב סביב כדור הארץ. קורוליוב העביר דוח על המאמצים הנעשים בארצות הברית בכיוון זה, והעריך שהאמריקנים מפתחים טילים שנועדו לשם הצבת לוויינים בחלל. הימים היו ימי המלחמה הקרה בין ברית המועצות לארה"ב, ומשמעות כושר הנשיאה המוגבר של הטילים - שנועדו לצורכי החלל אך באותה מידה אפשר היה לשגר בעזרתם נשק אטומי למטרות מרוחקות על פני כל כדור הארץ - לא נעלמה מעיני הסובייטים. כושר הנשיאה לטווחים עצומים והיתרון המודיעיני הנובע מהצבת לוויינים לשם תצפית מהחלל היוו איום חדש ומסוכן ביותר על ברה"מ. כך נוצרה התוכנית הסובייטית לכיבוש החלל שכונתה בשם 'ספוטניק 1' (משמעות המילה היא בן-לוויה, לוויין), תוכנית שהתמודדה במשך שנים רבות במרוץ צמוד עם התוכנית האמריקנית המקבילה לה.
27/04/2011  |  יהודה וגמן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
הנושא הלוהט ביותר בימים אלה, לקראת הכרעה, הוא כמובן המחלוקת אם חובתה של ישראל להגיב על ניסיון החדירה האירני של הכטב"מים לתחומה של המדינה
עפר דרורי
עפר דרורי
הספר הכתוב יוצא מן הכלל חושף את פעילותו של אלון כמנהיג צבאי במלחמת העצמאות, ומפרט קרבות בהם אלון שינה את פני המערכה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il