|   15:07:40
  הודיה כריש-חזוני  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

פיגועי הצתה

הערבים המתגוררים ביו"ש אינם חדלים להציק לשכניהם הישראלים, ולאחרונה אימצו לעצמם שיטת פיגוע ישנה-חדשה: לשרוף. תושבי היישובים חוששים לצאת לחופשות הקיץ המתוכננות עם הילדים, שמא לא יהיה לאן לחזור. המציתים רואים את התושבים הממהרים להיאבק בלהבות כדי שלא ייפגעו נפשות ורכוש, ורוגמים אותם באבנים
16/09/2011  |   הודיה כריש-חזוני   |   כתבות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
הראל זנד, מצפה-דני:
"ההצתות קורות לרוב בשעות הבוקר, לאחר שאנשים יצאו לעבודה. יש לנו מערכת הודעות שבעזרתה רכז הביטחון מזעיק את כולם. ברגע שמקבלים הודעה על הצתה – אנשים פשוט עוזבים הכול, חותכים מהעבודה ובאים. אין ברירה, כל שנייה היא קריטית. השטח מסביבנו מלא קוצים שנדלקים במהירות, ומשטר הרוחות כאן בלתי צפוי לחלוטין. אנחנו בדרך כלל מגיעים לפני מכבי האש"

שריפה היא חוויה מפוקפקת ביותר. עשן צורב בעיניים וממלא את מערכת הנשימה, ריח חריף ובלתי נסבל שנדבק לבגדים ונזק עצום שנגרם בתוך דקות, מול העיניים, לשטחים מיושבים או לשטחים חקלאיים. וזאת מעבר לסכנה הממשית המאיימת על מבנים ועל חיי אדם, כשהאש הולכת ומתפשטת.

בשבועות האחרונים פוקד את חבל בנימין והשומרון גל של שריפות בסמוך ליישובים. סובלים ממנו במיוחד היישובים נווה-צוף, מעלה-מכמשׂ, מצפה-דני ותל-ציון בבנימין, ואזור הר-ברכה בשומרון. בנוסף יש מקומות שבהם אירעה בחודשים האחרונים הצתה חד-פעמית, דוגמת היישוב עלי ושכונת מצפה-ישי בקדומים.

לתושבים ברור שמדובר בהצתות, כי לפעמים המציתים עצמם נראים נמלטים, מיד לאחר שהדליקו את האש. לדבריהם, מדובר בסוג חדש ומעיק של טרור. לאל"מ ב(מיל.) מוטי יוגב, סגן ראש המועצה האזורית בנימין, ברור שלא מדובר באירועים מקומיים; הוא מגדיר את ההצתות הללו כניסיונות פיגוע לכל דבר. "אלו פיגועי הצתה", אומר יוגב. "זו תופעה של פיגוע לאומני, לא פשיעה פלילית. בכמה מקרים כבר הייתה סכנת חיים ממשית כתוצאה מכך".

מצפה-דני הוקם כשכונת-בת של היישוב מעלה-מכמש, על ספַר מדבר יהודה, ונקרא על שמו של דניאל פריי ז"ל, תושב מעלה-מכמש שנרצח בידי מחבל ערבי שחדר לביתו ביישוב, בשנת 1995. כיום גרות במקום כ-40 משפחות, רובן בקרוונים, שאש מהווה בעבורם סכנה חמורה במיוחד. במצפה-דני מודעים לכך היטב, שכן בעבר אירעו שם שריפות שלא נגרמו מהצתות, וקרוונים עלו באש ונשרפו כליל, על תכולתם, בתוך דקות. "מכל רכושם, אנשים נשארו אז רק עם הבגדים שלבשו עליהם באותו בוקר", אומרים שם.

בימים אלו, השטחים שסביב היישוב שחורים ומפויחים, בשל רצף השריפות שהוצתו שם בתקופה האחרונה. הראל זנד ממצפה-דני מתאר: "בשבועות האחרונים התחלנו לחוות מכה של שריפות. זה התחיל משריפה גדולה מאוד, שנעצרה ממש מטר וחצי מקו הקרוונים. זה היה עלול להיות אסון גדול. עבדנו שם קשה מאוד: הגיעו ארבע כבאיות של מכבי האש, אנשי היישוב וגם מתנדבים מהיישובים הסמוכים, שחלקם פשוט ראו את עמוד העשן הגדול שהיתמר מעלינו, ונחלצו לעזרה. עד שלא חיסלנו את האש, בכלל לא היה לנו ברור שנצליח לעשות זאת. היו גם כמה נפגעים, ברוך ה' במצב לא קשה - כבאי וחייל, והם פונו לבית החולים בשל שאיפת עשן, תשישות והתייבשות".

גם זנד עצמו פונה לבית החולים עקב שאיפת עשן וחשש לכוויות בדרכי הנשימה. "זו הייתה מלחמה קשה שארכה כמה שעות. אני יכול להעיד על עצמי שלא ממש תכננתי באותו בוקר לכבות שריפה, ולכן יכול להיות שכבר הגעתי מעט מיובש. פעמיים במהלך המלחמה באש נשכבתי לכמה רגעים, תוך שאני מבקש ממישהו לשמור שהאש לא תהיה קרובה מדי אליי, כי חשתי שאני עומד להתעלף".

איזה ציוד היה לכם?

"כיוון שאנחנו נמצאים באזור מוּעד לשריפות, היישוב באופן יחסי די מצויד. המועצה האזורית בנימין עזרה לנו בכך מאוד. יש לנו הרבה מחבטים שבעזרתם חונקים את האש, מה שאומר שעובדים בצמידות גדולה לאש עצמה, ללהבות; יש לנו מרססי גב עם חומר כיבוי; וגם מכשיר יקר שנקנה בהשקעה גדולה של המועצה, שבעזרת לחץ אוויר מוציא תמהיל של מים וחומרים. הוא מכבה בצורה יעילה מאוד, אבל נגמר מהר; ויש, כמובן, גם צינורות כיבוי".

זנד מספר שתושבי היישוב כולו נמצאים לאחרונה במעין כוננות של היענות במהירות לקריאה סלולרית במקרה של אש. "מעטים עובדים ביישוב עצמו, תושבים רבים יותר עובדים בסביבה הקרובה, ביישובים הסמוכים ועד ירושלים. השריפות קרו בדרך כלל בשעות הבוקר, לאחר שאנשים כבר יצאו לעבודה. יש לנו מערכת הודעות מיוחדת שבעזרתה רכז הביטחון של היישוב יכול להזעיק את כולם. ברגע שהם מקבלים הודעה - אנשים פשוט עוזבים הכול, חותכים מהעבודה ובאים. כי אין ברירה, כל שנייה קריטית. השטח מסביבנו מלא קוצים שנדלקים במהירות, ומשטר הרוחות כאן הוא בלתי צפוי לחלוטין. אנחנו בדרך כלל מגיעים לפני מכבי האש".

האווירה ביישוב בימים אלו אינה פשוטה, מוסיף זנד, ויש תושבים שחששו אפילו לצאת לחופשת הקיץ המתוכננת שלהם. "אנשים פחדו ממה שעלול לקרות אם ייסעו ליומיים-שלושה למקום מרוחק ולא יהיו זמינים. גם אצל הילדים כאן יש הרבה חששות. בכמה מקרים של הצתה פינינו אותם ממבנה גן הילדים או מהבתים אל בתים הנמצאים בצד השני של היישוב. יש אצלם חרדות מהאש".

גל השריפות הנוכחי אומנם לא גרם לנזקים בנפש במצפה-דני, וגם לא לנזקי רכוש משמעותיים, אבל ברמה האישית הנזקים מצטברים. "אנשים נפגעו כלכלית כי איבדו הרבה שעות עבודה. נאלצנו לזרוק נעליים ובגדים - כי לאחר מאמץ של כיבוי כמה שריפות, הם פשוט נגמרים".

איפה השב"כ?
מוטי יוגב

סגן ראש מועצת בנימין, מוטי יוגב, מפרט את שלוש הגזרות בבנימין שסובלות במיוחד מעניין ההצתות: "הגִזרה ה'כבדה' ביותר היא כוכב-יעקב-תל-ציון, לשם מגיעים צעירים פלשתינים מכיוון קלנדייה. באחת ההצתות האש התפשטה במהירות בשל רוחות חזקות, היא התקרבה לבתים, ונאלצנו למלֵט אנשים מבתיהם. הייתה גם פגיעה ונזק לגדר הביטחון של היישוב. זה קרה לפחות שבע פעמים בתוך כחודש וחצי".

השערותיו של יוגב שמדובר בפיגוע לכל דבר קיבלו אישוש בימים האחרונים. המשטרה עצרה כמה צעירים מקלנדייה, שעל-פי החשד התארגנו דרך האינטרנט, ויצאו יחד להצית שריפות ליד כוכב-יעקב ותל-ציון. בחקירה, שעדיין נמשכת, עולה שמטרתם בגרימת הנזק הזה הייתה לאומנית.

הגזרה השנייה בבנימין היא אזור מעלה-מכמש-מצפה-דני, "שם גברה חוצפתם של הבדווים, והם החלו במתקפה בעיקר על מצפה-דני. אלו בדווים שפלשו לאדמות מדינה והקימו בהם מאהלים ואפילו מבנים".

גם זנד אומר שלתושבי מצפה-דני ברור שמציתי האש מגיעים ממאהלי הבדווים הסמוכים להם. אחד המאהלים ממוקם מצפון ליישוב ואחר מדרום לו. "ההצתות החלו מהמאהל הצפוני. חוקר שריפות של מכבי האש אישר שמדובר בהצתה, ובמקרים אחרים, גששים של כוחות הביטחון אמרו שיש עקבות ברורות אל המאהלים. חלק מהעקבות אפילו חזרו על עצמן בכמה שריפות".

לאחרונה החליטו כמה מחברי היישוב ללכת אל המאהלים ולנסות להידבר עם המבוגרים או הנכבדים שם, כדי לעצור את התופעה המסוכנת. הם אומנם דיברו עם המבוגרים במאהל הצפוני, אך ימים ספורים בלבד לאחר מכן נפגעו שוב מהצתה. ניסיונות ההידברות במאהל הדרומי הפכו מהר מאוד ליידוי אבנים על חברי היישוב. "כמה מהאבנים גם פגעו", הם מעידים.

החזית השלישית בבנימין שסובלת מהצתות היא אזור נווה-צוף. "במהלך התקופה האחרונה יש שם התפרעויות שכנראה מגובות בידי אנרכיסטים ופעילי שמאל קיצוני. במהלך ההתפרעויות הללו מתקרבים נערים מהכפר הסמוך אל מעיין מאיר, המטופח בידי היישוב, ומגלגלים לכיוונו צמיגים בוערים. ההתנהלות הזאת אינה חד-פעמית: יש שם כבר במשך תקופה התפרעויות בימי שישי, ולאחרונה הן התרחבו גם לשאר ימות השבוע".

יוגב אומר שלהערכתו יש לגל ההצתות האחרון כמה גורמים. ראשית, הוא אינו שולל את ההקשר של תקופת החופש הגדול: "גם אצלם יש נוער משועמם ללא מסגרת. אבל העובדה שמדובר בצעירים אינה מורידה מחומרת העניין". שנית, "יש ציפיות של הפלשתינים לקראת ספטמבר, ומצדנו יש רפיון ידיים בהוראות הפתיחה באש".

הצבא מתייחס כמוך לגל ההצתות הזה?

"לצערי, למערכת הצבאית לוקח יותר מדי זמן להבין את המציאות. בעגה הצבאית קוראים לזה 'תקרית'. לקראת ספטמבר, יש אירועים של הרמת ראש והסלמה שצריך לגדוע. יש לעצור את האנשים האלו, ובמקרה הצורך גם לבצע נוהל מעצר חשוד, ואם יש צורך - לירות. היו מקרים שבהם מציתים ניסו לחדור דרך גדר היישוב, וכך צריך להתייחס לעניין - כאל ניסיון לפיגוע חדירה".

"צריך להשתמש במודיעין", אומר יוגב. "כשגשש מגלה עקבות, צריך ללכת אחריהן עד האוהל, עד הבית, ולבצע מעצרים. צריך להפעיל גם שב"כ וגם משטרה. אנחנו נתקלים בריכוזי הכוח של המשטרה המוקצים לפינוי מאחזונצ'יקים באזור. ההעמדה לדין חייבת להיות מחמירה, כי אם זו הופכת לתופעה רווחת, צריך טיפול גם בפן המשפטי - צריך להושיב מציתים למספיק שנים בכלא, כדי להבהיר שזה לא כדאי".

זנד ממצפה-דני אומר שתושבי היישוב שלו דווקא חשים שהצבא "הביע עמדה נחושה ורצון למגר את תופעת ההצתות הזאת". הצבא גם הגביר את סיוריו באזור, אלא שלמיטב ידיעתם איש מהמציתים באזורם טרם נתפס. "אנחנו מרגישים שמדובר בפיגוע לכל דבר. מבחינתי, אין הבדל אם מדובר באדם נועז, שנכנס לתוך היישוב ומניח מטען, או אם זה מישהו שמצית את האש מרחוק. המטרה של שניהם זהה. איני רואה סיבה שזה לא יוגדר כפח"ע (פעילות חבלנית עוינת)".

שגרת אש

פלשתינים מכפר הסמוך לעלי הבעירו צמיגים ליד מטע זיתים למטרות תעמולה. "הם הביאו עמם צלמים כדי לתעד את שריפת עצי הזית ולהציגה כניסיון של המתנחלים לפגוע בכפר. צוות הביטחון של היישוב, שחש למקום כדי לכבות את האש המאיימת על תושבי עלי, נדהם לגלות את השריפה מתפשטת לכיוון הכפר, ואת ראש הכפר ותושביו עם ארגוני השמאל – עומדים ומצלמים במקום לכבות את האש"

באזור השומרון סובלים בתקופה האחרונה מהצתות אש במיוחד היישובים הממוקמים סביב לכפרים בורין ומדמה, אומר יוסי דגן מהמועצה האזורית שומרון. הכוונה ליישובים יצהר, הר-ברכה וגבעת-רונן. "ביום חמישי שעבר הייתה הצתה ליד גבעת-רונן. כמה מאנשי היישוב ירדו לכבות את האש שהלכה והתקרבה אליהם, כי כוחות הביטחון מגיעים באיחור.

"בדרך כלל, מה שקורה הוא שלעבר האנשים שיורדים כדי לכבות את האש נזרקות אבנים בידי הערבים שממתינים שם. לא מזמן, כשכוחות הביטחון כבר הגיעו, הם עצרו דווקא שניים מאנשי גבעת-רונן שירדו לכבות", אומר דגן.

הוא מתאר איך באחת הפעמים הגיעו למקום במקרה בכירים במועצה עם אורחים שעמם סיירו בשומרון. אי-אפשר היה להישאר אדישים לסכנה המתפשטת, וכולם התגייסו כדי לנסות לכבות את האש.

דגן מוסיף שקיימת שכיחות גבוהה של שריפות בימי שישי. אז, לדבריו, מגיעים לאזור מפגינים אנרכיסטים "שנותנים גב לערבים". למשל ביום שישי לפני כמה שבועות: "ערבים ופעילי שמאל קיצוני הציתו שריפת-ענק באזור הכפר בורין במעלה ההר, והיא התפשטה אל בתי גבעת-רונן. גם אז, חברי כיתת הכוננות שהוזעקו לכבות את האש נרגמו באבנים. אחד מהם נפצע בפניו".

שבעה צוותים של כיבוי אש שומרון, עם חברי כיתות הכוננות של הר-ברכה וגבעת-רונן ואנשי אגף הביטחון במועצה האזורית, עמלו במשך שעות על כיבוי שריפת-הענק הזאת. באותה שעה הפלשתינים ופעילי השמאל הקיצוני ניסו, על-פי דיווחי הנוכחים, לשוב ולהצית מדי פעם מוקדי אש חדשים. "רק עם הגעת חיילי צה"ל וירי הרתעתי באוויר, נסוגו התוקפים", הם מספרים. בשריפה הזאת נגרם גם נזק לרכוש: צינור המים של שכונת גבעת רונן נשרף, והשכונה, שבה מתגוררות משפחות עם ילדים, נותקה ממים ממש לפני כניסת השבת.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה: "ההתפרעות הזאת של ערבים ושל פעילי שמאל קיצוני במרחב שבין בורין וגבעת-רונן הייתה גם בקיץ שלפני שנה. אני קורא לרשויות החוק ולמערכת הביטחון להתייחס בכל החומרה להצתות ולהתקפות המרובות - האש כמעט הגיעה אל בתי המשפחות ממש. בכל שנה בחודשי הקיץ פעילי שמאל קיצוני וערבים מציתים שריפות באותו מקום בדיוק, ומנסים להבעיר את הגִזרה, תרתי משמע, למטרות תעמולה ותקשורת בחו"ל".

יש לציין שגם לגבי ההצתה שהתרחשה לפני כשלושה חודשים סמוך לעלי, לתושבים ברור שהפלשתינים מנסים להשתמש באש שהם עצמם הציתו למטרות תעמולה. תושבים מעלי העידו אז שפלשתינים מכפר סמוך הבעירו צמיגים בסמוך למטע זיתים, "וגם הביאו עמם צלמים כדי לתעד את שריפת עצי הזית ולהציגה כניסיון של המתנחלים לפגוע בכפר. צוות הביטחון של היישוב, שחש למקום כדי לכבות את האש המאיימת על תושבי עלי, נדהם לגלות את השריפה מתפשטת לכיוון הכפר ואת ראש הכפר ותושביו עם ארגוני השמאל - עומדים ומצלמים במקום לנסות לכבות את האש".

תגובות

  • מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אירועי ההצתות שאירעו לאחרונה ביהודה ושומרון טופלו על-ידי כוחות צה"ל, בתיאום עם משטרת ישראל וכוחות הכיבוי, על-מנת לשמור על הביטחון והסדר בגזרה".
  • ממחוז ש"י של המשטרה נמסר שמתנהלת חקירה סביב האירועים, "במטרה לעלות אחר עקבותיהם של המבצעים. בחקירה שנוהלה על ידינו סביב אירועי ההצתה בכוכב-יעקב, עצרה משטרת מחוז ש"י חוליה של עשרה חשודים קטינים מקלנדייה, אשר הודו במספר לא מבוטל של הצתות וכן שִחזרו את המעשים המיוחסים להם. העניין נמצא בהליך חקירתי, ובסיומו יועברו הממצאים לפרקליטות הצבאית, לעיון ולקבלת החלטה בעניינם".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  16/09/2011   |   עודכן:  16/09/2011
הודיה כריש-חזוני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פיגועי הצתה
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הכל ...
16/09/11 15:20
2
- למה לא מצלמים
16/09/11 20:31
3
סתם_1
17/09/11 22:27
 
לא סתם 1
18/09/11 10:28
4
יהודי אחד
4/10/11 10:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המחאה החברתית עוד לא שינתה את סדרי העדיפויות במדינה, אבל כבר הביאה לשינוי בהעדפות העובדים לגבי המתנות שיקבלו לחג. מסקר שנערך על-ידי מכון תובנות מקבוצת Group-K עבור אתר ביזנס סיטי, לקראת ראש השנה, עולה כי 48% ממקבלי השי לחג היו מעדיפים לקבל מתנה חברתית - למשל כזו שיוצרה בישראל או נארזה על-ידי בעלי מוגבלויות וכדומה - או לחלופין מתנה ירוקה, שאינה פוגעת באיכות הסביבה.
15/09/2011  |  חיים ביאור  |   כתבות
"העשירים", אמר לי פעם עמית ותיק למקצוע, "הם אחרים. אנשים שונים, לא כמוני וכמוך. תזכור, הם לא חושבים כמונו ולא מתנהגים כמונו". העמית הזה התחכך במשך השנים בכמה עשירים, וידע על מה הוא מדבר. אולי גם הכיר דברים שכתב איל העיתונות האמריקני אדוארד סקריפס על אופיו של הקפיטליסט והתנהגותו. הוא נעשה מושחת, הסביר סקריפס, לא מחמת רדיפתו הבלתי נלאית אחר הכסף, אלא משום שעושרו מבודד אותו מהציבור, וכך נמנע ממנו לחוש חמלה כלפי יתר בני המין האנושי.
15/09/2011  |  רפי מן  |   כתבות
בשנתיים וחצי שהוא בכנסת לא איבד אורי אורבך, יו"ר סיעת הבית היהודי, את חוש ההומור שלו. "להפך", הוא אומר, "הוא רק השתבח. אולי הוא פחת בשימוש פומבי אבל הוא בהחלט פעיל. אני משתמש בו בעמדה קצת יותר מורכבת אבל הכנסת לא הפכה אותי לצנון יבש, גם אם הקהל לא מקבל אותי שעה ביום כפי שהורגל".
14/09/2011  |  מיכאל טוכפלד  |   כתבות
לתשומת לבם של עורכי וסגני עורכי המקומונים ברשת "זמן" של מעריב: אתם אולי חושבים שאתם עורכים את המקומונים, יכול להיות שאפילו בתיבת הקרדיטים של המקומונים נכתב ליד שמכם התואר "עורך" או "סגן עורך", אך בפועל כל מה שאתם עושים הוא לערוך כתבות של כתבים אחרים במקומון שבו אתם עובדים.
14/09/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
בחלק מהמקרים, עבודת המבקר החקירתי מסתיימת בהופעה בבית משפט כ"עד מומחה". בשלב זה נדרש המומחה לעמוד על הדוכן ולהיחקר על העבודה שביצע, ואשר מפורטת בחוות הדעת שהגיש לבית המשפט.
14/09/2011  |  עופר אלקלעי   |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il