|   15:07:40
  עמנואל נבון  
פובליציסט מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

'פראנס 2' מלבה את האינתיפאדה השלישית

11 שנים לאחר ששידר את הסרטון הקרוב לוודאי מפוברק של רצח מוחמד א-דורה, פרסם הערוץ הצרפתי מסכת שקרים וסילופים בדוח מיוחד שהכין על "פלשתין". אינתיפאדה חדשה של שקרים ותעמולה נפתחה, ו'פראנס 2' שוב נותן לכך יד
03/11/2011  |   עמנואל נבון   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
עבאס. אינתיפדאת שקרים [צילום: AP]

באותו יום שבו נשא עבאס את נאומו באו"ם, הכריז אחד מסגניו, עבאס זכי, בערוץ הטלוויזיה אל-ג'זירה: "לא ניתן להשיג את המטרה הגדולה יותר בבת-אחת... אם נאמר כי אנו שואפים לחסל את ישראל, לא יקבלו את זה. אל תגידו דברים אלה לעולם. שמרו אותם לעצמכם"

עד שנשא מחמוד עבאס את נאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם ב-23 בספטמבר 2011, היה מעט מסתורין בנוגע לפנייתה של המדינה הפלשתינית להתקבל כחברה בארגון. זאת מכיוון שעבאס לא הכריז על מדינה לפני פנייתו לאו"ם, ולא ברור כיצד מדינה שלא הוכרזה מבקשת להיות חברה בו. אלא שעבאס סיפק את התשובה לשאלה זו: המדינה הפלשתינית היא זו שעליה הכריז ערפאת באלג'יר ב-15 בנובמבר 1988.

ההכרזה באלג'יר על "מדינת פלשתין" לא שרטטה את גבולותיה. היא לא ציינה את קווי שביתת הנשק בין ישראל ובין ירדן (שלעתים קרובות מכונים בטעות "גבולות 1967") כגבולותיה של המדינה המוכרזת. במקום זאת, ההכרזה דיברה על "מדינת פלשתין על הטריטוריה הפלשתינית שלנו שבירתה - ירושלים". ניתן היה לפרש את התייחסותה של ההכרזה לתוכנית החלוקה מ-1947 כקבלה למעשה של קווי ההפרדה של התוכנית (שנדחתה) כגבולות המדינה הפלשתינית.

בהיותו ער לאי-הבהירות, הכריז סגנו של ערפאת, סאלח חלאף, בנאום המדיני שנשא ב-14 בנובמבר 1988 כי "בהתחלה [המדינה הפלשתינית] תהיה קטנה... ובעזרת האל היא תתרחב מזרחה, מערבה, צפונה ודרומה... אני מעוניין בשחרור של פלשתין, אבל שלב אחר שלב".

באותו יום שבו נשא עבאס את נאומו באו"ם, ב-23 בספטמבר, הכריז עבאס זכי - אחד מסגניו החבר בוועד המרכזי של הפת"ח - בערוץ הטלוויזיה אל-ג'זירה: "לא ניתן להשיג את המטרה הגדולה יותר בבת-אחת... אם ישראל תיסוג מירושלים, תפנה 650 אלף מתנחלים ותפרק את גדר ההפרדה, מה יהיה על ישראל? היא תגיע לקצה. אם נאמר כי אנו שואפים לחסל את ישראל, לא יקבלו את זה. אל תגידו דברים אלה לעולם. שמרו אותם לעצמכם".

לרוע מזלו של עבאס זכי, קשה לשמור דברים לעצמך בעידן האינטרנט. במיוחד אחרי שהודית בכוונותיך האמיתיות בשידור טלוויזיה. בנאומו בפני העצרת הכללית הכריז עבאס כי "מטרתו של העם הפלשתיני היא לממש את זכויותיו הלאומיות הבלתי ניתנות להעברה במדינתו העצמאית, עם מזרח ירושלים כבירתו, בכל האדמות של הגדה המערבית, ובכללן מזרח ירושלים ורצועת עזה". על פני הדברים, הגבולות של המדינה הפלשתינית שתובע עבאס כוללים "רק" את יהודה ושומרון, ירושלים ועזה. אך המדינה הפלשתינית שאותה חוזה עבאס תקום לצד מדינה יהודית שתחדל להיות יהודית על-ידי מימושה של "זכות השיבה". זאת, היות שכפי שאמר עבאס בנאומו, יש לאמץ "פתרון צודק ומוסכם לנושא הפליטים הפלשתינים בהתאם להחלטה 194", וכן: "הגיע הזמן להביא קץ לסבלם ולמצוקותיהם של מיליוני פליטים פלשתינים במולדתם ובפזורה, לסיים את עקירתם ולממש את זכויותיהם".

הפליטים "במולדת" הם אלה המתגוררים ביו"ש ובעזה, ובהבאת קץ ל"סבל ולמצוקות" מתכוון עבאס להפיכת צאצאיהם לאזרחים בישראל שלפני מלחמת ששת הימים. לפי הפרשנות המוטעית של הפלשתינים, החלטה 194 של עצרת האו"ם מכירה ב"זכות השיבה" שלהם לישראל, ועבאס התייחס במפורש להחלטה זו. לפיכך, "פתרון שתי מדינות" משמעותו שתי מדינות ערביות: מדינה פלשתינית נקייה מיהודים ומדינת ישראל בעלת רוב ערבי. "שלב אחר שלב", כפי שאמר חלאף, ו"שמרו זאת לעצמכם", כפי שיעץ זכי.

חיסול בהדרגה

בשבוע של הנאומים באו"ם, הופעתי כמעט באופן יומיומי מהרדיו ומהטלוויזיה. אחד הדיונים התנהל בתחנת הרדיו היוקרתית 'תרבות צרפת'. במהלך הדיון טענתי את המובן מאליו, כי ההגדרה הפלשתינית של "זכות השיבה" אינה עולה בקנה אחד עם פתרון שתי מדינות. בעוד המשתתפים בפאנל לא סתרו את טענתי, אחת מהם הציעה "פתרון". הוּדה אל-אִמאן, המלמדת יחסים בינלאומיים באוניברסיטת אל-קודס, הרגיעה אותי באומרה: "אל תדאג, 'זכות השיבה' תיושם בשלבים ולא במהלך אחד".

כשהזכרתי את מצוקותיהם של 900 אלף פליטים יהודים שגורשו מארצות ערביות ומוסלמיות אחרי שזכתה ישראל בעצמאות, השיב פאנליסט אחר, אנוואר אבו-עיישה, המרצה למשפטים באוניברסיטת אלקודס, תשובה מעניינת: ב-1974, אמר, אש"ף "החליט" כי יש להתיר לפליטים יהודים ממדינות ערביות ומוסלמיות לשוב לארצות מוצאם. כלומר, ישראלים מזרחיים (וצאצאיהם) יעברו להתגורר באירן, בעירק, במצרים, בסוריה ובלוב. אבו-עיישה לפחות מדבר בנועם, שלא כמו דובר אש"ף מחמוד לבאדי שצעק לעברי במהלך ויכוח הרדיו בתוכנית הטלוויזיה של 'Voice of America': "חזור למרוקו!"

לזכותם של המשתתפים בדיון יש לומר כי הם היו כנים: הם הודו כי מטרתם היא לחסל את מדינת ישראל בהדרגה באמצעות דמוגרפיה - יהודים "ישובו" לארצות ערב, וערבים "ישובו" לישראל. עבאס בניגוד להם אינו יכול להיות כה גלוי בדבר כוונותיו האמיתיות מבלי שמנהיגים מערביים ידחו אותן (זכרו: "אל תגידו לעולם את הדברים האלה"). כדי שמטרתו הסופית תקבל לגיטימיות בעולם החופשי, עבאס מוכר נרטיב המציג את הפלשתינים כקרבנות חסרי אונים, שכל שאיפתם היא להשיג צדק בדרכי שלום.

ואמנם, נאומו של עבאס באו"ם היה כליל הצביעות. הצביעות החלה מיד בתחילת הנאום, כאשר בירך עבאס את דרום סודן על עצמאותה שהושגה לא מכבר. אלא שחודשיים לפני נאומו העביר עבאס מכתב לנשיא סודן עומר חסן אל-בשיר (המואשם על-ידי בית המשפט הפלילי הבינלאומי ברצח עם ובפשעים נגד האנושות), ובו הביע את עמדתו בדבר עצמאותה של דרום סודן. התקשורת הממלכתית של עבאס תיארה את עצמאותה של דרום סודן כמזימה ישראלית שנועדה להחליש את העולם הערבי.

בהמשך אמר עבאס כי השיחות עם ישראל "נכשלו", מבלי לציין שהוא סירב לשאת ולתת עם ישראל למרות הקפאת הבנייה בהתנחלויות במשך 10 חודשים - דרישה שדרש ממנה כתנאי מוקדם למו"מ. עבאס טען כי "הכוח הכובש גם המשיך לבצע חפירות ולסכן את מקומותינו הקדושים", בעוד שהאמת היא שישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון השומרת על המקומות הקדושים של דתות אחרות, בעוד הרשות הפלשתינית משחיתה עתיקות בהר הבית מאז 1996 וחיללה שני מקומות הקדושים לדת היהודית שהועברו לשליטתה - קבר יוסף בשכם ובית הכנסת העתיק ביריחו.

עבאס הזכיר את נאומו של ערפאת באו"ם ב-1974 וטען כי היה זה נאום של "רדיפת שלום". אה, כן. זה מה שאמר ערפאת בנאומו: "ציונות היא אידיאולוגיה אימפריאליסטית, קולוניאליסטית, גזענית; היא ביסודה ריאקציונרית ומפלה... העצרת הכללית חילקה את מה שלא הייתה לה שום זכות לחלק - מולדת בלתי ניתנת לחלוקה". הוא קרא להקמתה של מדינת פלשתין לא לצד ישראל, אלא במקומה.

עבאס קרא לאש"ף "הנציג הלגיטימי הבלעדי של העם הפלשתיני", אך ב-2006 חמאס, ולא אש"ף, ניצח בבחירות לרש"פ, ועזה נמצאת תחת שליטתו המוחלטת. עבאס אמר כי הפלשתינים ימשיכו ב"התנגדותם הבלתי אלימה" - ו"שכח" לציין את התקפות הטרור שתבעו את חייהם של אלפי ישראלים. הוא אמר כי "נשקם של הפלשתינים הוא חלומותיהם בלבד", מבלי להזכיר את אלפי הטילים בעזה המכוונים כלפי ישראל כמו גם את הנשק הכבד שהוכנס ליו"ש באורח בלתי חוקי מאז 1995.

עבאס טען מבלי למצמץ כי החלטתו להשיג באו"ם מדינה באורח חד-צדדי, ללא הסכם שלום עם ישראל, "מהווה אישור לכך שאיננו נוקטים צעדים חד-צדדיים". הוא קבע כי נוכחותה החלקית של ישראל ביו"ש "היא הכיבוש היחיד בעולם", בעוד האמת היא כי יש עשרות כיבושים בעולם, וכיבוש טיבט על-ידי סין, כיבוש קפריסין על-ידי טורקיה או כיבוש סהרה המערבית על-ידי מרוקו הם רק דוגמאות מעטות.

לו היה ביסוס לטענותיו של עבאס, הוא לא היה נסמך על רשימה כל כך ארוכה של עיוותים. יכולתו לשכנע תיקבע על-ידי מספר האנשים שייפלו בפח סילופיו. וכמו קודמו יאסר ערפאת, למחמוד עבאס יש בעל ברית נאמן: ערוץ הטלוויזיה הממלכתי של צרפת: France 2. ב-30 בספטמבר 2000 שידר 'פראנס 2' אירוע טרגי שכמעט באופן ודאי היה מבוים ומזויף: ה"רצח" של מוחמד א-דורה על-ידי "היהודים". התמונות שצילם הצלם הפלשתיני טלאל אבו-רחמן, ואשר שידר, בחוסר אחריות וללא בדיקה ראויה, הכתב של הערוץ בישראל שארל אנדרלין, הפכו להיות מן הגורמים העיקריים שהציתו את האינתיפאדה השנייה.

אלימות פרצה ברצועת עזה וביו"ש, כשהיא מלווה בקריאות: "לנקום את דמו של מוחמד א-דורה!" ראשו של דניאל פרל הותז, כשתמונתו של א-דורה מאחוריו.

11 שנה מאוחר יותר, 'פראנס 2' שוב נרתם לעניין הפלשתיני - הפעם על-ידי נטילת חלק פעיל בתעמולה של עבאס. ב-3 באוקטובר 2011 שידר הערוץ דוח מיוחד על "פלשתין", אשר אלה עיקריו: הצעת החלוקה של האו"ם מ-1947 לא צלחה, ושני הצדדים אשמים בכך; ממשלת הרש"פ ביהודה ושומרון היא שוויצריה של המזרח התיכון; באשר לרצועת עזה, כל מה שמבקש חמאס זה שלום, וכשנורים משם טילים לעבר ישראל זה אך ורק בתגובה למתקפות ישראליות שלא קדמה להן שום התגרות; ישראל גונבת את המים של הפלשתינים, ובבקעת הירדן היא הפכה אדמה ירוקה למדבר; "מתנחלים" יהודים באו לראשונה לחברון ב-1968, ומאז הם משליטים טרור על פלשתינים חסרי אונים; ה"התנגדות" (resistance, באנלוגיה לתנועת ההתנגדות הצרפתית לנאצים) הפלשתינית היא תמיד שוחרת שלום ובלתי מזיקה; הסיבה היחידה שישראל עדיין נהנית מתמיכת ארה"ב היא כספי השדולה היהודית איפא"ק, והשליטה שלה בפוליטיקאים ובעיתונאים; 7 מיליוני הצאצאים של הפליטים הפלשתינים מ-1948 אינם יכולים, ואין לדרוש מהם, להשתלב בארצות המארחות אותם (כמו לבנון), ויש להם זכות לשוב לישראל.

התסריט של הדוח המיוחד של ערוץ 'פראנס 2' יכול היה להיכתב על-ידי עבאס בעצמו. השפעתו כנראה לא תהיה כה דרמטית כמו זו של עלילת א-דורה, אבל אינתיפאדה שלישית - אינתיפאדה של שקרים ותעמולה - נפתחה, ו'פראנס 2' שוב נותן לכך יד.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
ד"ר עמנואל נבון הוא מרצה ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת תל אביב ובמכללה האקדמית אשקלון
תאריך:  03/11/2011   |   עודכן:  03/11/2011
ד"ר עמנואל נבון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
'פראנס 2' מלבה את האינתיפאדה השלישית
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פלא יועץ
4/11/11 07:42
2
ע. הנביא
4/11/11 14:35
3
מוטי1
4/11/11 16:06
4
דן ה
4/11/11 17:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תל אביב זרועה עשרות בתי קפה ומסעדות שצמחו להם בכל פינה, בכול שכונה, בכל סגנון. בתי קפה ומסעדות באווירה ביתית ישנה, בעיצוב פוסט מודרני עכשווי, בסגנון בנאלי ושגרתי עם אוסף של רהיטים יד שלישית, או עם הברקות עיצוביות משולבות בזכוכית, עץ, פלדה, פלסטיק. יש מקומות בהשראת טוסקנה, ירושלים, הישוב הישן, אקלקטי ומה לא. בתי הקפה המסעדות הם חלק מהאופי התל אביבי, עיר ללא הפסקה לחוף הים תיכון, עיר רעבה, סקרנית ותוססת. פשוט אי-אפשר לתאר את העיר ללא מסעדותיה ובתי הקפה שלה, המאפים שלה, הקפה והמשקאות מכול סוג, סוגי מטבחים ממאה מדינות שונות עם ובלי יומרות, הקהל המגוון, האווירה של מול הים או של שכונה חבויה.
03/11/2011  |  שולמית קיסרי  |   כתבות
בשר ההודו הוא מזון בעל ערך תזונתי גבוה: הוא מכיל כמות גדולה של חלבון, ומצד שני דל יחסית בשומן. יש בו מגוון ויטמינים ומינרלים הנחוצים לבריאות. אכילת מנת בשר הודו, כ-100 גרם, תספק כמחצית מקצובת החלבון והאבץ היומית לגברים, כשליש מקצובת החלבון וכ-70% מקצובת הסלניום.
03/11/2011  |  ד"ר איילת הררי  |   כתבות
אם דודו ארז היה מספר לכם שפעם, לא מזמן, הוא היה עורך דין - לא כזה שסתם למד משפטים למען ההשכלה או הרזומה, אלא אשכרה עורך דין פעיל במחלקה הפלילית של פרקליטות מחוז תל אביב - סביר להניח שהייתם חושבים שזו עוד אחת מהבדיחות שלו. דודו ארז יושב ומתעסק בפלפולים משפטיים ובתיקים פליליים של עבריינות סמים ונוער? בלי גסויות, פלוצים ושחר חסון?
03/11/2011  |  ניב שטנדל  |   כתבות
השופטים נורית אחיטוב, מרים דיסקין ורענן בן-יוסף, מבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, גזרו השבוע ארבע וחצי שנות מאסר בפועל על העיתונאית ענת קם, שבעודה חיילת העתיקה בלא רשות או סמכות אלפי מסמכים צבאיים, בהם מסווגים ביותר, ולאחר שחרורה מסרה כמה מהם לכתב הארץ אורי בלאו. על קם, שנמצאת זה למעלה משנתיים במעצר בית, הוטלו גם 18 חודשי מאסר על תנאי למקרה שבשלוש השנים הראשונות מיום שחרורה מהכלא תעבור עבירות דומות.
03/11/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
דידי דיקשטיין קיווה שלא ימצא עצמו יותר בעין הסערה. ביום שישי קיצי אחד, לפני כתשע שנים, נפתחה אש מחבלים ערבים לעבר הרכב שבו נסעו בני משפחתו. אמו חנה ואחיו שובאל נהרגו במקום. אביו יוסף נפצע קשה ונפטר מפצעי הירי כעבור זמן קצר.
03/11/2011  |  הודיה כריש-חזוני  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il