|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קלנר. פעל נגד פלדון [צילום: בוצ´צ´ו] עליזה שנהר. דרשה להתמנות לרקטור

חשיפה ב-News1 / קרבות באקדמיה

סיכול ממוקד במכללת יזרעאל

קרב גדול הולך ומתרחש במכללת עמק יזרעאל מאז שמונה פרופ' יורם פלדון לנשיא המכללה במקום פרופ' עליזה שנהר, ומאז שדחה בקשתה להתמנות לרקטור במכללה, הצליחו כמה גורמים שחברו יחדיו להטיל בו דופי ולהביא לשורה של החלטות המבטלות בפועל את מינויו מחול שדים וציד מכשפות מתנהל נגדי, טוען פלדון במכללה, לעומת זאת, טוענים: לא היה מנוס מביצוע בדיקה מקיפה במיוחד נוכח המידע בדבר נסיבות עזיבתו את ETH בשוויץ
18/02/2012  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   תגובות
מכללת עמק יזרעאל

"מציאות מתעתעת ומבעתת", "מחול שדים", "ציד מכשפות" - אלה רק חלק קטן מכינויי הגנאי שמעלה פרופ' יורם פלדון, סגן נשיא המכללה האקדמית עמק יזרעאל, נגד שורה של אישים בכירים באקדמיה ובממשל בישראל, בבואו לתאר את הפעולות שננקטו נגדו, בחודשים האחרונים, לשם תכלית אחת, כטענתו: להביא לבטלות מינויו לנשיא המכללה האקדמית עמק יזרעאל ולסיכול כניסתו לתפקיד היוקרתי.

העילה הנטענת: מידע שפורסם בשבועון בחו"ל (Weltwoche) ביוזמתם יריביו, המטיל ספק באמינותו ובכשירותו לכהן בתפקיד נשיא מכללה, וכן ביקורת מצד מבקר המדינה על תנאי העסקתו בתפקיד סגן נשיא המכללה. הסיבה האמיתית, כטענתו: קינאה, צרות עין, והודעתו לפרופ' עליזה שנהר, המסיימת את תפקיד נשיא המכללה, לפיה הוא לא יסכים למלא בקשתה ולמנותה לתפקיד רקטור במכללה.

נקדים ונאמר: לגישת ראשי המכללה - לאחר שמונה פלדון לתפקיד סגן נשיא למחקר ופיתוח של המכללה, ובמיוחד לאחר שמונה לנשיא המכללה, הגיע מידע בעייתי שחייב פנייה למוסד הטכנולוגי בשוויץ, במסגרתו עבד, ולערוך בדיקה. מכוח הממצאים שהתגלו, נטען, לא היה מנוס מדיונים שבסופם בוטל מינויו.

חיזור גורלי

המידע שלהלן הנחשף לראשונה בתקשורת מלמד - כיצד מומחה בעל-שם עולמי שעשה קריירה מצליחה במוסד אקדמי בשוויץ, שחוּזר שוב ושוב על-ידי ראשי המכללה ואף מונה לנשיא המכללה, הפך לפתע לנטל כבד ממנו מנסים להיפטר, בדרכים שונות, עד כדי ביצוע סיכול ממוקד; וכיצד אדם מוערך מאוד, שבהודעה לעיתונות מטעם המכללה (עם מינויו לנשיא) הוא הוצג כאיש אשכולות וכחוקר המדורג ב"האחוז העליון של מדענים בתחום מדעי העצב", מוצג עתה כאיש שיש להיפטר ממנו בהקדם.

פרופ' פלדון (73) מפנה אצבע מאשימה כלפי שורה של אישים, ובראשם: הנשיאה הנוכחית של המכללה, פרופ' עליזה שנהר; אביגדור קלנר, יו"ר חבר הנאמנים של המכללה; ויובל רכלבסקי, יו"ר הוועד המנהל של המכללה. המאבק שניצת בינו לבינם עבר לפסים אישיים ולהאשמות הדדיות. פרופ' פלדון הוא, נכון לעכשיו, הנפגע המרכזי. לכן אין אולי פלא כי הוא החל במאבק על שמו הטוב, במסגרתו שיגר את הצדדים המעורבים מכתבים פרטניים ובהם שטח את טענותיו החמורות נגדם.

הודעה מפרגנת

מידע פרטני שהגיע ל-News1 הכולל את ההתכתבות הענפה חושף את המאבק היצרי הטעון. למרבה הפלא, על-אף שמדובר במוסד ציבורי, ולמרות שהמינוי נעשה ואושר במוסדות המכללה (בתוקף מיולי 2012) ואף דווח לציבור בהודעה לעיתונות יוצאת דופן ומפרגנת, לא טרחו ראשי המכללה להודיע לציבור על החלטתם להביא לבטלות מינויו של פרופ' פלדון לנשיא המכללה.

יתרה מכך: לטענת פלדון, במשך חודשים ארוכים הם פעלו מאחורי גבו, ביצעו פניות לגורמים בארץ ובחו"ל כדי לבדוק מידע בלתי מבוסס, וזאת באופן שהוציא דיבתו רעה. כל זאת לאחר שקודם לכן הם חיזרו אחריו ודחקו בו להסכים להגשת מועמדות לתפקיד נשיא המכללה.

פלדון נחשב לחוקר בעל-שם עולמי. הוא בעל תואר פרופ' מן המניין של אוניברסיטת תל אביב ובעל תואר של פרופ' אמרטוס של ETH. בשנת 1994 הוא נבחר על-ידי ETH לכהן בתפקיד פרופ' מן המניין וראש המעבדה הפועלת בשוויץ ומאז הוא התגורר בשוויץ.

בשנת 2010 פנתה אליו מכללת עמק יזרעאל בהצעה לצרפו לסגל המכללה בתפקיד סגן נשיא. חבר הנאמנים של המכללה אישר את המינוי. בדצמבר 2010 נחתם הסכם הקובע את מינויו מינואר 2011 ועד דצמבר 2014. במסגרת ההסכם ניתנו לו תנאי ההעסקה מיוחדים.

לטענת פלדון, משיקולים של מימוש חזון ציוני הוא נענה לאתגר והחל בצעדים להעתקת מגוריו לישראל. בהתאם לכך הוא סגר את המעבדה שהפעיל במסגרת ETH (מוסד אקדמי-יוקרתי בשוויץ שמעמדו כשל הטכניון בישראל) והעביר לרשות המכללה ציוד מהמעבדה בשווי של מאות אלפי דולרים.

תנאים מיוחדים

אלא שזמן קצר לאחר אישור מינויו החלו הבעיות: בעקבות תלונה אנונימית פתח מבקר המדינה בבדיקה. המבקר הציג שאלות נוקבות באשר לתנאי ההעסקה, הממונה על השכר במשרד האוצר נכנס אף-הוא לפעולה, וגם המועצה להשכלה גבוהה נדרשה לכך.

הטענה המרכזית שהועלתה: ניתנו לפלדון תנאי העסקה נדיבים ביותר, כחבר סגל, וזאת למרות ששהה חלק ניכר מזמנו בחו"ל. פלדון נדרש ליתן הסברים. ראשי המכללה התייצבו לצידו, טענו כי התנאים הטובים הוצעו וניתנו לו בשל היותו רכש חשוב ביותר עבור המכללה. במקביל אף החלו ראשי המכללה בביצוע מהלכים למינויו לתפקיד נשיא המכללה – במקום עליזה שנהר שנדרשה לסיים את תפקידה בעקבות ביקורתו של מבקר המדינה. הוקמה ועדת איתור, אך לכל היה ברור: פלדון הוא מועמדה המועדף לכהונת נשיא.

ההשמצות, ההסברים

ביקורתו של מבקר המדינה, התברר מהר מאוד, הייתה רק הקדימון לסאגה שהתפתחה. ככל שהתקדמו המהלכים בוועדת האיתור למינוי נשיא חדש למכללה – כאמור, פלדון היה מלכתחילה המועמד המועדף לאחר שהציג מועמדותו ביולי 2011 – החלו גורמים שונים לבחוש, להשמיץ ולשגר מכתבים אנונימיים. בכירי חברי חבר הנאמנים, ובראשם אביגדור קלנר (העומד בעצמו לדין בגין מתן שוחד בפרשת חוות הזרע), נדרשו לכך שוב ושוב. וכך, במקביל להתמודדות על התפקיד, נאנס פלדון להתגונן מפני "חומרים", כטענתו, ששוגרו מצד גורמים עלומי-שם אל יו"ר הוועד המנהל, יובל רכלבסקי.

באוגוסט 2011 פנה פלדון במכתב אותו שיגר כתגובה-תשובה וזאת על-פי דרישת קלנר. במכתב ניסה פלדון להדוף את הפרטים שנטענו באותם "חומרים":

  • המאמר בשבועון Weltwoche פורסם מתוך שיקולים זרים. השבועון הוא בעל אוריינטציה ימנית שמרבה לפרסם "סקופים" עיתונאיים, חלקם "צהובים". הכתב שפרסם זאת פעל עוד קודם לכן להכפיש את פלדון ואת המעבדה אותה ניהל;

  • מאחורי הכתבה עומדים ד"ר ז'אן-צ'רלס פטרנה, שהיה במשך חמש שנים מדען במעבדה ETH, וסברין שוונדרר, שהיה דוקטורנט שהונחה על-ידי פלדון במשך יותר משלוש שנים. השניים לא הצליחו בתפקידם, ועל-רקע זאת התפתחה יריבות: שוונדרר הינו "אדם מתוסכל שאחרי שעזב מעבדתי החל עבודת דוקטורט בשתי מעבדות שונות ונתבקש לעזוב את שתיהן בטרם עת"; "למיטב ידיעתי, ד"ר פטרנה לא הצליח להמשיך עבודתו המדעית וביצע הסבה מקצועית כמורה בבית ספר";

  • הטענות כאילו נדרש פלדון לסגור את מעבדתו ב-ETH בעקבות כשלונו, כביכול, אינן נכונות. את המעבדה החליט לסגור בעקבות הזמנתו להצטרף למכללת עמק יזרעאל;

  • הטענות שהועלו מצד ד"ר קריסטופר פרייס, שהיה מדען במעבדה ב-ETH, אינן נכונות. שוב, הן הועלו בגלל יריבות שהתפתחה. "למרות שעמלתי בעבורו על-מנת להשיג לו קביעות [מוצר נדיר למי שאיננו נבחר כפרופסור ב-ETH], הוא בחר לעזוב מכיוון שבגלל עדות שנתן [ללא ידיעתי ותאום עימי] בוועדה פדראלית, נמנע מאתנו להמשיך ולחקור קופים. כל מה שצוין באשר לסגירת מעבדתי אין לו דבר עם המציאות. הצעד נעשה ביוזמתי, בתיאום מוחלט ובברכת המוסד".

  • לטענות בדבר הפערים שבין היקף משרתו (משרה מלאה) לעומת הכתוב בהסכם העבודה (180 ימים בשנה), יש הסבר מוסכם. לדידו, ההסכם נכתב כפי שנכתב, משיקולי מיסוי, ולכן אין להלין עתה דווקא עליו בסוגייה זו.

הבדיקה מאחורי הקלעים

הסבריו של פרופ' פלדון לא סיפקו, ככל הנראה, את ראשי המכללה. הם ביקשו לבדוק את תשובותיו עם ראשי ETH. "הגיעו אלי שמועות" לגבי נסיבות סגירת המעבדה, אמר קלנר, אותן אנו צריכים לבדוק. במכתב מיום 14.09.11 ביקש פלדון מקלנר להימנע מכל בדיקה, מחשש שמא עצם הבדיקה תגרום לו נזק בלתי הפיך:

  • "כפי שהסברתי, לא מקובל בשוויץ לפנות למקום עבודהו האחרון של עובד לצורך בירורים מכל סוג שהוא... על-פי הבנתי אתם מבקשים לבחון אינפורמציה שמופיעה בטרנסקריפט של שיחה שלא ברור ממנו, מה היה נותן האינפורמציה? מי היה מוסר האינפורמציה? והאם מה שמופיע בטקסט הכתוב הוא כל האינפורמציה שהוחלפה"? למעשה ישנן אינדיקציות ברורות שאין הדבר כך. עם כל העבוד לאדונים המכובדים שעסקו בעניין, אני ממאן לקבל שזו סיטואציה שמחייבת ו/או מצדיקה בדיקה. זה שקול למה שכינינו בהיותנו בשרות צבאי 'לך תוכיח שאחותך לא... וגומר'".

במכתבו מפרט פלדון, לפרטי פרטים, את הסיבות לסגירת המעבדה. לדבריו, על סגירתה הוחלט שלוש שנים קודם לכן, והדבר אף בא לידי ביטוי בהקטנת השימוש בתקציבים שהופנו אליו, ובהפסקת קליטת דוקטורנטים חדשים.

פלדון מתנגד בתוקף לנקוט בפנייה כלשהי לראשי ETH. מחשש שיינזק וייפגע שמו הטוב, הוא אף מוכן לוותר על מועמדותו לנשיאות המכללה. וכך כתב לקלנר:

  • לסיכום, הרשה לי להציג בקשה צנועה: במשך שנה, ניתן לי להבין מגורמים שונים, כולל כבודך, שיותר מאשר העגל [אני] מבקש לינוק, רוצה הפרה [המכללה] להניק. אנא, אם יש בליבך או בלב מי ממכובדי הוועדה הספק הקל שבקלים, ראה מועמדותי כמוסרת וחידלו מפנייה אל הממליצים והטרדתם. במידה ודרושים פרטים או הבהרות נוספות אשמח לספקם.

קלנר התרשם מאוד מהמכתב דלעיל, ובמענה לפלדון כתב:

  • יורם היקר, קיבלתי את שני מכתביך.

    הבהרותיך מקובלות עלי ויש לי אמון מלא בדבריך, באמינותך, ובמעמדך האקדמי הבכיר.

    בברכה,
    אביגדור קלנר.

גיוס טאלנט, המינוי

במקביל לבחישות ולפניות שנעשו, נמשכו הדיונים בתנאי העסקתו של פלדון. נטלו בכך חלק ראשי המכללה, אנשי מבקר המדינה, הממונה על השכר באוצר וגם המועצה להשכלה גבוהה. בפגישה שהתקיימה ביום 31.10.11 החליטה המכללה לשפר את שכרו של פלדון. נשיאת המכללה, פרופ' שנהר, אמרה באותה ישיבה:

  • המכללה הצליחה לגייס טאלנט ששהה במשך 17 שנה במוסד הטכניון של שוויץ. מוסד זה מדורג במקום ה-15 בעולם (האוניברסיטה העברית מדורגת במקום ה-155 בעולם). הוא נבחר על-ידי "צייד" ראשים ו"נשלף" כפרופ' מ"מ מאוניברסיטת תל אביב - אולי היחיד בארץ שזכה לכך. הפרופ' פלדון הוא מדען בעל-שם עולמי והגעתו למכללה משתלבת עם המדיניות הלאומית של גיוס טאלנטים והחזרת מדענים ארצה.

    אנחנו פעלנו על-פי עצתו של הממונה על השכר באוצר אשר המליץ לנו שלא תהיינה חריגות שכר אלא מתן תנאים מיטביים. עד היום לא הוגדרו התנאים המיטביים.

    התנאים המיטביים שאנו הצענו היו על-דעתנו לא מתוך דרישות או תביעות של פרופ' פלדון. פעלנו על-פי הבנתנו. הצעתו אותם כדי לפתות אדם משיעור קומתו להשתלב במכללה. ביושרו ובאמינותו לא בא פרופ' פלדון בכל דרישה או תביעה.

    אנו פונים להתייחס למקרה של פרופ' פדלון כמקרה חריג גם מעבר למה שיוחלט בעתיד על התנאים המגדירים את הגמישות הניהולית, שכן יש לזכור שהפרופ' פלדון מגיע לפריפריה שזו מדיניות ממשלתית (כמו ההצעה לרופאים בהסכם שנחתם עימם). האוצר והות"ת חייבים לעזור לנו ולמכללות נוספות בפריפריה לטפח כוכבים בודדים כדי שנצליח לגייס ולשכנע אותם להגיע וליצור להם תנאי חממה מיוחדים לשנים הראשונות לקליטתם.

    כשקבענו את תנאי העסקתו של הפרופ' פלדון פעלנו בתום לב ונראה שקיימת היום אווירה אחרת שתאפשר את אישורה של בקשתנו.

עליזה שנהר הייתה בעבר שגרירת ישראל ברוסיה, רקטור אוניברסיטת חיפה, ובעת כתיבת שורות אלה היא משמשת יו"ר ועד ראשי המכללות. בזכות עברה העשיר, ניתן משקל גדול להמלצתה: למנות את פלדון לנשיא.

בישיבת הוועד המנהל של המכללה ביום 07.11.11 המליצו חברי הוועד המנהל, פה-אחד, לחבר הנאמנים: לקבל את המלצת ועדת האיתור ולבחור בפלדון לכהונת נשיא המכללה. בו-ביום (07.11.11) קיים חבר הנאמנים ישיבה. בהצבעה שהתקיימה נבחר פלדון לנשיא. הודעה על-כך נמסרה למועצה להשכלה גבוהה. במקביל נמסרה הודעה לציבור, בדרך של הודעה לעיתונות.

הצרות שהחלו
רכלבסקי. שלל זכויות?

הצרות החלו, כטענתו, עם מינויו לנשיא (בתוקף מיולי 2011). ביום 07.12.11, מייד בתום הליכי הבחירה פנתה אליו נשיאת המכללה, פרופ' שנהר, וביקשה ממנו לפעול למנותה לתפקיד רקטור המכללה, כך שתוכל "להחליק" לתפקיד זה עם העברת התפקיד. מינוי כזה מחייב שינוי תקנון המכללה.

אלא שפלדון ראה את הדברים אחרת. בשיחות קודמות הוא אומנם לא פסל אפשרות כזאת, אך לגישתו, נוכח הנסיבות שנוצרו בשל ביקורתו של מבקר המדינה - שדרש, בין היתר, להפסיק כהונתה של שנהר בתפקיד הנשיאה, הודיע לה פלדון, בו-במקום, כי לא יוכל לתמוך במינויה לתפקיד רקטור, ומכל מקום, רק לאחר שייכנס לתפקידו הוא יוכל לבחון את צרכי המכללה וכיצד לשלבה בתפקיד ניהולי בכיר.

ציד מכשפות

פרופ' פלדון טוען, כי החל מאותו יום שדחה את בקשתה של פרופ' זנהר, "החל כלפיי ציד מכשפות ומחול שדים". ראשי המכללה נקטו לפתע שורה של צעדים כאשר כוונתם ברורה: לסלקו מתפקידו עוד בטרם התיישב על כיסא הנשיא:

1) לפתע התברר לו, כי ביום 04.12.11 פנתה המכללה ל-ETH, וביקשה לקבל את התחייסות בכיריו ל"מידע" המשמיץ נגד פלדון. באותו מכתב למוסד ETH אף נמסר מידע בלתי נכון ולפיו המינוי טרם בוצע. הדבר פגע בשמו הטוב באותו מוסד וגרם לו עוגמת נפש;

2) לפתע התברר לו ממכתב מיום 08.12.11 מאת ות"ת אל המכללה, כי גורמים שונים חתרו תחתיו ופעלו להפחתת שכרו ב-50%, בטענה כי השכר שהובטח לו הוא בגין משרה מלאה, ומאחר שהוא שוהה כ-180 יום בחו"ל - יש לקצץ שכרו. ואכן, חשבונו במכללה חוייב ב-158 אלף ש"ח;

3) לפתע התבררה לו מעורבותו הגדולה של יו"ר הוועד המנהל, יובל רכלבסקי:

  • עליי להביע זעזוע ותדהמה לנוכח העובדה שהנהלת המכללה, ואתה ביניהם, קיבלתם את טענת משרד האוצר שאני עובד במכללה ב-50%. טענה זו היא בניגוד מוחלט למה שמתואר בחוזה ההעסקה שלי עליו אתה חתום, ויתרה מזאת היא בניגוד מוחלט לאופי ההעסקה שלי בפועל בשנה האחרונה...
    [...]
    אם אדרש לכך, אני יכול לספק אין-ספור עדויות לכך שעבדתי למען המכללה בתקופות בהן לא הייתי בארץ במשרה מלאה. ישנם אלפי התכתבויות, והיו מאות שיחות טלפון שיכולים להעיד על-כך... אני מזמין אותך לדרוש את פירוט שיחות הטלפון של עליזה שנהר כדי לקבל מושג בסיסי לכמות השעות שהשקעתי בענייני המכללה בשעה שלא שהיתי בארץ...

במכתבו ביקש פלדון להיפגש עם רכלבסקי, בהקדם. בקשתו לא נענתה, בסופו של דבר, אך שכרו קוצץ. פלדון שכר את שירותיו של עורך דין, וזה פנה בשמו למכללה ולרכלבסקי. ללא הועיל. החוקר הדגול ובעל-שם עולמי נאלץ עתה להתרוצץ בין האישים השונים כדי לשכנעם לדבוק בהסכם עליו חתמו. יותר מכך: משעה שהחליט לתבוע את המכללה, ולדרוש את שכרו המלא, צופפו בכירי המכללה את השורות נגדו. וכך, ימים ספורים לאחר שיצא לניתוח בשוויץ, הוא קיבל מרכלבסקי את ההודעה שלהלן:

  • הנני מאחל לך בריאות והצלחה בניתוח הקרב.
    אני לא הצעתי לך לתבוע את המכללה.
    דובר על-כך שתשקול סיוע מעו"ד לערעור שלך מול ות"ת והאוצר.
    ברגע שהמכתב הופנה כלפינו, אזי כללי המשחק משתנים והדיון בהפחתת השכר ו/או הכספי יידחה.


הסנקציות עליהן הוחלט

מכתבו/הודעתו של רכלבסקי אותת לאן פניה של המכללה:

  • סילוקו מהמכללה. "בעודי שוהה בשוויץ לרגל הניתוח", טוען פלדון, קיבלתי בדוא"ל זימון מיום 05.01.12 שיועד לחברי הוועד המנהל. אלה זומנו לישיבה ביום 15.01.12 כשעל סדר-היום: 1) הנחיות ות"ת והממונה על השכר באוצר לגבי שכר. 2) עידכון יו"ר הוועד המנהל. 3) ועדת איתור. ב) שונות.

  • במכתב זימון נוסף מיום 16.01.12 "הוזמנתי לישיבת ועדת איתור 'לבחירת נשיא' שתתקיים ביום 24.01.12. לפלדון נמסר, בנוסף, כי בישיבה זו "יידון מידע שהגיע במכתב לוטה של נשיא ETH פרופ' אייכלר ובה נבקש למסור את התייחסותך".

פלדון התייצב לישיבת ועדת האיתור שנקבעה ליום 24.01.12. מייד עם כניסתו הוא התבקש על-ידי היושב-ראש, אביגדור קלנר, לדווח "אם יש לך משהו חדש לומר" - מעבר לדברים שהועלו קודם לכן בוועדת האיתור (מכוחה נבחר לנשיא). פלדון בחר להקריא (ולמסור) מכתב אותו הכין מבעוד מועד, ובו גולל את השתלשלות העניינים. להלן נביא כמה ציטוטים קצרים ממכתבו הארוך:

  • השאלה המרכזית העומדת לפתחנו היא מה קרה בין השבעה בנובמבר 2011, התאריך שבו אושרה המלצת ועדת האיתור על-ידי הוועד המנהל וחבר הנאמנים, לבין הארבעה בדצמבר 2011 כאשר ביוזמתו של מישהו מראשי המכללה פנה גורם שלישי לנשיא המוסד בו שרתתי בשוויץ החל מ-1994 לבחון "שמועות באשר אלי.
    [...]
    הפניה למוסד נעשתה מתוך תקווה ללמד משהו נוסף על המאמר ב"וולטווכה" הרווי רכילות מרושעת, חסרת בסיס שמקורו ממורמר וחסר אמינות - והיא נעשתה מתוך התעלמות מוחלטת מבקשה מפורשת שלי - במכתב למר קלנטר מה-14 לספטמבר - בו ביקשתי במפורש להימנע מפניה שכזו.
    [...]
    הבעיה שהתעוררה אצל המוסד בשוויץ [לגבי תחולתה של שנת שבתון, י.י.] נפתרה לשביעות רצון כל הצדדים ואתם מוזמנים לבחון נכונות אינפורמציה זו. בוודאי שאין שום בעיה באשר לתקופת כהונתי כנשיא שכן כבר עתה ומן הסתם ביולי אינני בשבתון.

    באופן כללי באשר לטענה של הסתרה: כפי שכבר ציינתי, חברי ועדת האיתור ידעו או לפחות יכלו לשער כי הפרישה שלי מ-ETH לאחר 17 שנה ובגיל 62 היא באחד המסלולים המקובלים בין פרישה מוקדמת ובין שבתון שעל כן הנושא לא עלה כלל. לא נשאלתי בוועדת האיתור דבר באשר לשוויץ.
    [...]
    מבחינתי האישית, מאותו זמן [בין השבעה לנובמבר ועד הארבעה בדצמבר, י.י.] מתנהל מחול שדים להכפשת שמי ולניסיון להילחם בי מלחמה פסיכולוגית מתוך כוונה להביאני לוויתור על הקשר שלי עם המכללה.
    [...]
    למען הסר ספק, אני רואה עצמי כמי שנבחר באופן לגיטימי ומתכוון להיות נשיא המכללה. אני אשתמש בכל כלי אפשרי להילחם על-שמי הטוב ועל זכותי למלא התפקיד שאותו נבחרתי למלא.

    אין שחר לטענה כי העלמתי איזה שהיא אינפורמציה שמטרתה לחפות על קיומו של איזה שהוא מצב של ניגוד אינטרסים. יתר כל כן, הואיל ואני כעת באופן רשמי פרופסור אמריטוס של ה- ETH אין שום בעיה ולו הקלה ביותר למלא את תפקידי כנשיא המכללה על הצד הטוב ביותר ובבלעדיות מוחלטת.

    ציפייתי ודרישתי היא שוועדת האיתור תעיין במסמכים שצרפתי, תפנה למוסד בשוויץ במידה שהיא מבקשת לבחון את הסדרת מצב חילוקי הדעות והפרשנות ששררו בין המוסד לביני, תשתכנע שדבר לא נפל שיש בו משום ערעור על בחירתי ותתמוך בהחלטה המקורית".

לאחר שהשמיע את דבריו בפני ועדת האיתור, יצא פלדון מהדיון. מייד לאחר מכן התקיימה ישיבה של הוועד המנהל של המכללה, ולאחריה זומן פלדון לפגישה אישית ביום 26.02.12 עם יובל רכלבסקי. במקביל נמסר בידיו מכתב המודיע לו על החלטת הוועד המנהל לזמנו לשימוע.

ההדחה

הפגישה עם רכלבסקי התקיימה בחיפה. יודגש, כי לרכלבסקי מעמד מיוחד, בשל היותו יושב-ראש הוועד המנהל של המכללה, ובזכות מעמדו האישי - בכוחו להטות את הכף. לא פחות. הפגישה עם רכלבסקי, אומר פלדון, נמשכה כחמש דקות בלבד, ושם מסר לו רכלבסקי שתי הודעות:

1) ועדת האיתור שהתכנסה ביום 24.02.12 המליצה לבטל את מינויו לנשיא. הוועד המנהל אימץ החלטה זו והחליט להעבירה לאישור חבר הנאמנים;

2) לאור המלצת ועדת האיתור - שהצביעה על פגם בהתקשרות עימו נוכח קשריו עם ETH בשוויץ, מבקש הוועד המנהל לבחון את המשך העסקתו בתפקיד סגן נשיא ולהקים צוות לקיום הליך שימוע.

ובמילים פשוטות: שימוע לקראת סילוקו לחלוטין מהמכללה.

"עולמי חרב עליי"

עזבתי את הפגישה עם מר רכלבסקי בתחושה שעולמי חרב עליי, אמר פלדון, וכי המכללה וגורמים בה החליטו לחולל ציד מכשפות ומחול שדים סביבי, ללא כל בסיס או הצדקה, וכי רכבת השדים שועטת קדימה ודורסת אותי בדרכה עד למטרה. רכלבסקי נטש אותי, טוען פלדון, ואף משתתף במחול השדים ובציד המכשפות נגדי.

פלדון טוען עוד, כי הוועד המנהל קיבל החלטה לפטרו עוד קודם שנערך שימוע, ואף העביר המלצה ברוח זו לאישרור חבר הנאמנים. בנסיבות אלה, טוען פלדון, ברי כי ראשי המכללה וגורמים נוספים פעלו מתוך שיקולים זרים ובאופן הנוגד את החוק.

הקרב עתה בין הצדדים יוכרע, מן הסתם, בבית המשפט. המידע אותו אנו חושפים לעיל, לראשונה, מלמד על סיכול ממוקד שבוצע בפלדון. ברי כי בית המשפט יידרש לבחון, במקביל, האם אכן נוהל ציד מכשפות נגד פלדון, והאם אביגדור קלנר, יובל רכלבסקי ועליזה שנהר נטלו בכך חלק.

תאריך:  18/02/2012   |   עודכן:  18/02/2012
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סיכול ממוקד במכללת יזרעאל
תגובות  [ 48 ] מוצגות   [ 48 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
aviku
18/02/12 12:59
2
מוק
18/02/12 13:02
3
כג
18/02/12 13:13
 
ירדנה
18/02/12 15:08
4
חיפאי
18/02/12 13:16
5
מבקר המאמרים
18/02/12 13:29
 
הצורף
18/02/12 13:53
 
למבקר המאמרים
18/02/12 14:41
 
מבקר המאמרים
18/02/12 17:14
6
כ.מ.
18/02/12 13:56
7
פישלזון
18/02/12 13:57
8
פנחס
18/02/12 14:19
9
ירדנה
18/02/12 14:51
 
חשדנית
18/02/12 21:31
10
מוחמד הנחמד
18/02/12 15:22
 
שרף
18/02/12 18:37
 
נמאסתם מושחתים
19/02/12 06:40
11
אבישי בן חיים
18/02/12 15:41
 
פועל רעב
20/02/12 09:52
12
הניה
18/02/12 16:17
13
סמולנסקין
18/02/12 17:06
14
שר
18/02/12 18:49
15
מ"ש - מרצה בעמק
18/02/12 18:52
 
שש
18/02/12 19:43
 
אריה רעב
19/02/12 13:51
 
לביאה
19/02/12 20:07
16
חשדנית
18/02/12 20:14
 
יצרן שטנצים
18/02/12 20:59
 
קוסא מחשי
18/02/12 23:31
17
נמאסתם מושחתים
19/02/12 06:15
18
להיות רקטור שלו?
19/02/12 09:28
19
אילן הדר
19/02/12 10:09
 
איש סגל
19/02/12 13:22
20
מרצה לשעבר
19/02/12 10:48
21
מחשבה צלולה
19/02/12 11:07
22
חבורת פשע
19/02/12 12:21
23
סגן הרקטום
19/02/12 12:48
24
כוכב מאיר
19/02/12 16:58
25
רק אני
19/02/12 19:45
26
ליצן החצר
20/02/12 11:39
27
מכיר מקרוב
21/02/12 20:15
 
עוד אחד שמכיר
21/02/12 22:44
28
סטודנט מודאג
22/02/12 19:59
 
תושב העמק
22/02/12 23:33
29
סטודנט מודאג
23/02/12 12:34
 
תושב העמק
23/02/12 16:11
30
לויתן כחול
23/02/12 17:58
 
תושב העמק
23/02/12 21:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדורות החדשים של מכשירי הסלולאר החכמים והטאבלטים, המשמשים גם כעמדות קצה של מערכות מחשוב, מהווים אתגר והזדמנות כאחד. בשנה האחרונה חל גידול של השימוש במכשירים הללו ב-4,000 אחוזים בשנה. כיום, נמכרים בעולם יותר מכשירים מסוג זה, לעומת עמדות הקצה המסורתיות, מבוססות חלונות. לכן, סביר להניח שבעוד זמן לא ארוך יחסית, יהיה צורך להתמודד עם האתגרים וההזדמנויות שהמכשירים הללו מציפים, למשל, באמצעות כלי פיתוח חדשים, סימולטור, תשתית מחשוב אלסטית ועוד.
17/02/2012  |  צבי ברונר  |   כתבות
מינהל מקרקעי ישראל מקצה זכויות במגרשים בהרחבות קהילתיות במושבים וקיבוצים בהתאם להוראות החלטה 1180 של מועצת מקרקעי ישראל אשר התקבלה בחודש מאי 2009.
17/02/2012  |  אביגדור ליבוביץ   |   כתבות
"הם רצו לשבור אותי, לעשות משהו שיפגע בי. החיפוש בעירום היה יותר גרוע מלתת לי מכות אלימות עד אובדן הכרה. הם גרמו לי לאובדן הכרה נפשי. ברוך ה' התאוששתי מאז, אבל זה מה שהם רצו". את המילים המצמררות הללו, אומרת שפרה, אישה צעירה, עדינה מאוד למראה.
17/02/2012  |  חגית ששר  |   כתבות
עו"ד גיא פרבמן, 40, הוא אולי הד"ר של עסקי תמ"א 38. ממשרדו התל אביבי הוא חולש על חלק ניכר מעסקות תמ"א-38, שנעשו מבוקשות בזמן האחרון. לדבריו, הוא מטפל בו-זמנית בכ-200 פרויקטים בתל אביב ובערים אחרות באזור המרכז, בהן ראשון לציון, חולון, רמת השרון, פתח תקוה, הרצליה, חיפה ואפילו אשדוד ואילת.
17/02/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
הימים הקרובים, עד לתאריך 21.2, הם ימים בהם האנטנות של כולנו מחודדות במיוחד. הרגישות גבוהה והסביבה גם היא רגישה, עד שיש תחושה של אי-נוחות ומבוכה. ההשראה במיטבה, אבל כדאי לזכור שקל בימים האלה לטעות בשיקול הדעת בגלל מידע שגוי, שמגיע אלינו אולי לא בכוונה. אנחנו תחת השפעתו של כוכב נפטון, זה המביא את האמת הגדולה והנצחית, או את השקר וההונאה הגדולים שקיימים ביקום סביבנו.
17/02/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il