|   15:07:40
דלג
  מיכאל טוכפלד  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
פוטין. רוצה להחזיר את מעמד רוסיה למעצמת על [צילום: AP]

"פוטין טוב לישראל"

ישראל ורוסיה מציינות בימים אלו 20 שנים לכינון הקשרים הדיפלומטיים בין המדינות. שגרירת ישראל ברוסיה, דורית גולנדר, לא מסתירה את האכזבה הישראלית מהגיבוי שמעניקה רוסיה לאירן ולסוריה, אך מעדיפה להתמקד בשיתופי הפעולה הרבים שבין המדינות. העלייה לישראל תגבר, היא צופה
03/03/2012  |   מיכאל טוכפלד   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
מדיניות חוץ תקיפה
מי שתהה כיצד תיראה מדיניות החוץ של פוטין ברגע שייבחר שוב לנשיא רוסיה, יכול לקרוא זאת בסדרת מאמרים בעיתונים הגדולים שבהם כתב כי ארצו תגיב לתוכנית האמריקנית להציב באירופה מערכת הגנה מטילים. "עלינו לפתח טילים בעלי יכולת לחדור את המערכת האמריקנית", כתב פוטין בדחותו את טענת הממשל בוושינגטון שתוכנית ההגנה מטילים היא חלק ממערך שאמור לתת מענה לשיגורי טילים מאירן או מקוריאה הצפונית

מוסקבה אינה מקום נעים בימים אלה. הטמפרטורות שרק לפי יומיים צנחו לעשרים עד שלושים מתחת לאפס, שבו וטיפסו אל על והתושבים מוצאים את עצמם מבוססים בבוץ שחור ומכוער שנוצר מהפשרת השלג שנערם בדרכים. זה, פחות או יותר, גם מצב הרוח הרוסי בימים אלה, ימים של בחירות בצל חשדות לזיופים ולשחיתות. המהומות שבאו בעקבות הבחירות לפרלמנט לפני חודשיים נרגעו מעט אך עתה מתנהל מאבק על הנשיאות. החוצות מלאות שלטי תעמולה ובולט מכולם זה הנושא את תמונתו של ראש הממשלה, ולדימיר פוטין, המבקש לחזור לכיסא הרם. האווירה מזכירה ימים עברו, ימים שרוסיה מבקשת לשכוח.

לא שתוצאות הבחירות אינן ידועות מראש, אלא שברחוב ובתקשורת הסערה מסרבת לשקוע. ראש הממשלה ולדימיר פוטין, שמן הסתם יזכה לשוב לכיסא הנשיאות, זוכה לכינויי גנאי חריפים. מפלגת השלטון "רוסיה המאוחדת" נקראת בפי העם "מפלגת הנוכלים והגנבים".

מי שתהה כיצד תיראה מדיניות החוץ של פוטין ברגע שייבחר שוב לנשיא רוסיה, יכול לקרוא זאת בסדרת מאמרים בעיתונים הגדולים שבהם כתב כי ארצו תגיב לתוכנית האמריקנית להציב באירופה מערכת הגנה מטילים. "עלינו לפתח טילים בעלי יכולת לחדור את המערכת האמריקנית", כתב פוטין בדחותו את טענת הממשל בוושינגטון שתוכנית ההגנה מטילים היא חלק ממערך שאמור לתת מענה לשיגורי טילים מאירן או מקוריאה הצפונית. הוא משוכנע שהמטרה האמיתית היא לערער את יכולת ההרתעה הגרעינית של רוסיה.

רוסיה עושה כל מאמץ במטרה להחזיר לעצמה מעמד של מעצמת-על. בשבוע שעבר הודיעה כי תשקיע 800 מיליארד דולר בשדרוג צבאה. הכסף יושקע ביותר מ-400 טילים בליסטיים בין-יבשתיים, ב-600 מטוסי קרב, בעשרות צוללות וכלי שיט ובאלפי כלי רכב משוריינים.

שגרירת ישראל ברוסיה דורית גולנדר מתרשמת שמדובר בקמפיין בחירות. "רוסיה רוצה לחזור להיות מעצמת-על. זו מדינה שיש לה נפט וגז בלתי מוגבלים, זהב ואוצרות טבע בכמות בלתי נדלית. מה חסר בה? פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים, היי-טק. בזה השקיעו פחות ועכשיו הם מתכוונים להשלים את החסר. עכשיו מושמעות הרבה הבטחות. השאלה היא מה הוא יעשה אחרי הבחירות ב-4 במארס. נראה שכמו תמיד יהיה פער לא קטן בין ההבטחות לביצוע".

אלא שגם כאן הצלחנו להסתבך. בעוד שאלפי אזרחי רוסיה יצאו להפגנות ברחובות, שר החוץ ליברמן התייצב לימינו של פוטין במעונו של ראש הממשלה הרוסי והכריז כי הבחירות היו חופשיות, הוגנות ודמוקרטיות. ממש באותו יום הכריזה מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון כי היא מודאגת מהתופעות שהתגלו במהלך הבחירות.

"אין כאן כל בעיה", אומרת גולנדר, "באותם מקומות שבהם היו משקיפים ישראלים קיבלנו דיווחים על מהלך בחירות תקין לחלוטין. עשו רעש מיותר מהאמירה הזאת. אנחנו לא מתערבים בבחירות אבל ישראל חברה באבש"א (הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה) השולח משקיפים לבחירות והיו לנו משקיפים משלנו. שר החוץ ליברמן שוחח איתם בטלפון והם אמרו לו שהבחירות היו הוגנות לחלוטין".

המשקיפים של קלינטון היו במקומות אחרים?

"יכול להיות".

ככלל, פוטין טוב לישראל?

"ב-2005 פוטין היה בישראל בביקור מוצלח מאוד. הוא מגלה פתיחות לדיאלוג וישראל חשובה לו מאוד. סוף-סוף יש בארץ מיליון וחצי דוברי רוסית ועובדה זו משפיעה לטובה על היחסים בין המדינות".

כיצד הוא הצליח לדכא את המהומות? האם אנחנו חוזרים לימי הפחד והקג"ב?

"ממש לא. רבים רוחשים אהדה לפוטין והם קמו ואמרו את דעתם. היום, בעידן האינטרנט והבלוגרים, אי-אפשר לדכא אף אחד. יש אומנם קולות הקוראים לחזור לשלטון הקומוניסטי, אבל מדובר במפלגה אחת בלבד. העובדה שיש היום מפלגות שונות רק מעידה על השינוי העצום שחל ברוסיה בעשרים השנים האחרונות".

רוסיה היא מדינה זקנה אך הדמוקרטיה בה צעירה. 20 שנה בסך הכול. רבים מעדיפים לראות בשחיתות חוסר ניסיון בתרבות פוליטית דמוקרטית.

"לפעמים הם שומעים לנו"

תוהו ובוהו
"הרוסים מתנגדים לסילוקו של אסד מכיוון שהם טוענים שאם תהיה שם הפיכה ישרור שם תוהו ובוהו. יש להם אינטרס מובהק בסוריה, בייצוא נשק למשל. הם מעוניינים לשמור על ההשפעה שלהם ועל מעמדם כמעצמה לא רק בסוריה אלא במזרח התיכון כולו"

לפני כשנה וחצי, כששר החוץ אביגדור ליברמן החליט למנות את דורית גולנדר לתפקיד שגרירת ישראל ברוסיה, הורמו כמה גבות במשרד החוץ. המינוי היה במסגרת מה שמכונה "מכסת המינויים הפוליטיים" המותרת לשר, אולם במשרד תהו איך מופקדת שגרירות כה חשובה ואסטרטגית בידיים חסרות ניסיון דיפלומטי. כל השגרירים הקודמים במוסקבה היו דיפלומטים מקצועיים. גם הפעם היה מועמד לתפקיד, גרי קורן, מנהל מחלקת אירו-אסיה המטפלת בכל מדינות ברית המועצות לשעבר. אלא שליברמן התעלם מכל הקריאות. הוא ידע שמינויה של גולדנר - ממש כמו ברשימה לכנסת שבה נשזרו שמות פופולריים ברחוב הרוסי - בוודאי יועיל לחזק את מעמדו בקרב האלקטורט הרוסי.

גולנדר אינה דמות בלתי מוכרת. מאות אלפי דוברי הרוסית בישראל מכירים את קולה הרדיופוני ואת הגשתה הרהוטה משנותיה הרבות ברדיו רק"ע של 'קול ישראל', כמי שהייתה בין מקימיו ומאוחר יותר העורכת הראשית שלו. בחמש השנים שקדמו למינויה כשגרירה אף ניהלה את התחנה ביד רמה.

"נכון, לא באתי מרקע דיפלומטי", היא מודה, "אבל אני שולטת בשפה ומכירה את המנטליות הרוסית וזה יתרון גדול. אני מכירה את כל כלי התקשורת ואת המערכת הפוליטית ברוסיה כמו את כף ידי, אחרי 40 שנה של עבודה עיתונאית. ביקרתי פה עשרות פעמים, הרציתי בכנסים, אני חברה באקדמיה הבינלאומית לרדיו ולטלוויזיה במוסקבה ואף קיבלתי מהם תואר כבוד, כך שאיני זרה לחלוטין".

בחצי השנה הראשונה לשירותה עברה גולנדר חבלי קליטה לא קלים. לאו-דווקא מול הממשל או התקשורת המקומית, אלא דווקא מול חבריה הדיפלומטים מבית. בשל חוסר ניסיונה הופקדו רבים מענייני השגרירות בידי סגנה, והדבר הוביל לסכסוך חריף בין כמה דיפלומטים בשגרירות. לבסוף נאלץ המשרד לשגר משלחת מיוחדת על-מנת להשיב את הסדר לכנו. "היום אנחנו עובדים בעבודת צוות מעולה, היחסים ידידותיים וטובים וכולם משתפים פעולה", אומרת גולנדר.

בימים אלה מציינים 20 שנה לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין רוסיה וישראל. לאורך כל שיחתנו גולנדר מקפידה להדגיש את הידידות הרבה בין המדינות ואת שיתופי הפעולה הרבים. "יש אינטרסים הדדיים גם לרוסיה בישראל וגם לישראל ברוסיה. יש בארץ מיליון וחצי תושבים דוברי רוסית ויש ברוסיה המון יהודים, זו קהילה מאוד חשובה לישראל".

אלא שעל כל אלה מעיבה תמיכתה הבלתי מסויגת של רוסיה במדיניות הגרעין האירני.

"זו לא רק תמיכה אלא סיוע בפועל, הרי סוף סוף הרוסים הם אלה שבנו את הכור בבושהר. אבל אנחנו לא יכולים להתערב במדיניות של רוסיה", אומרת השגרירה. "זה לא אומר שאין לנו דיאלוג. אנחנו מקיימים כל הזמן שיחות והתייעצויות. רק בשבוע שעבר התקיימה שיחת טלפון בין שר החוץ ליברמן לעמיתו הרוסי לברוב בעניין מדיניות רוסיה במזרח התיכון. לא אחדש דבר כשאומר שרוסיה הייתה מאז ומתמיד ידידותית כלפי מדינות ערב, עוד מימי המלחמה הקרה ומלחמת ששת הימים. היום הזמנים השתנו ויש פרטנרים לשיחות. אין לנו יכולת להכתיב להם מדיניות, אבל המגעים בנושא האירני נמשכים כל הזמן".

איך מסבירים הרוסים את תמיכתם במדינה הקוראת להשמדת ישראל, כשבו-זמנית הם מצהירים כי הם ידידיה של ישראל?

"לרוסיה יש נקודת מבט שונה משלנו. הממשל הרוסי טוען שהפרויקט נועד למטרות שלום וכי ההערכות הישראליות והאמריקניות מוגזמות".

הם לא מתרשמים מהצהרותיו של נשיא אירן ומדוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הקובע שאירן מרכזת מאמצים לבניית פצצת אטום? אפילו מדינות אירופה כבר השתכנעו.

"הרוסים לא רואים איום מצד אירן. אני יודעת שבקרוב תגיע לאירן משלחת נוספת של פקחים ואנחנו מקיימים דיאלוג רצוף עם הרוסים בנושא".

את מאוכזבת מהתגובה הרוסית לאזהרותיה של ישראל?

"ישראל יכולה להיות מאוכזבת בתחומים רבים לא רק מרוסיה. ארה"ב לא מאכזבת אותנו חדשות לבקרים בתגובותיה ובמעשיה? אלה החיים. אני לא מעוניינת להרחיב בביקורת על רוסיה. יש להם אינטרס ברור במזרח התיכון ומצד שני הם רואים בישראל מדינה ידידותית שחשוב לפתח את יחסי הסחר ואת שיתוף הפעולה עִמה בהרבה תחומים".

רוסיה משלימה עם אירן גרעינית?

"אי-אפשר לנסח זאת כך. זו לא השלמה. היא לא הייתה רוצה לראות את אירן עם פצצת אטום אבל הפרשנות שלה למתרחש שונה מזו של ישראל".

השאלה היא אם לצד הדיאלוג יש לנו בכלל השפעה על הרוסים. האם לשר החוץ ליברמן, או אפילו לראש הממשלה נתניהו, יש יכולת לשנות במשהו?

"בוודאי שיש. לפעמים הם שומעים לנו. הנה, במאמץ גדול הצלחנו לשכנע את הרוסים לבטל את עסקת טילי השיוט P-800, 'יאחונט', עם סוריה. הסברנו להם שהטילים עלולים להגיע לארגוני הטרור והם ביטלו את העסקה".

דומה שרוסיה הפכה ל"שומר הסף" של ציר הרשע, אירן וסוריה, מפני לחצי הקהילייה הבינלאומית. היא נגד העיצומים על אירן, ומונעת קבלת החלטות פעולה במועצת הביטחון נגד סוריה בגין הטבח שהנשיא אסד מבצע בעמו. מה האינטרס שלה לעמוד מול כל העולם?

"הם מתנגדים לסילוקו של אסד מכיוון שהם טוענים שאם תהיה שם הפיכה ישרור שם תוהו ובוהו. יש להם אינטרס מובהק בסוריה, בייצוא נשק למשל. הם מעוניינים לשמור על ההשפעה שלהם ועל מעמדם כמעצמה לא רק בסוריה אלא במזרח התיכון כולו".

האם נכונות השמועות שלפיהן רוסיה הציעה מקלט מדיני לאסד, וקצינים רוסים הגיעו לסוריה כדי לסייע לו בקרבות נגד האופוזיציה?

"לא, זה לגמרי לא נכון. בשיחות שניהלתי עם אנשי משרד החוץ הרוסי הם הכחישו זאת מכול וכול".

רוסיה מאבדת ידידים
[צילום: AP]

תומכים בישראל
"מאז בוטל הצורך בוויזות מגיעים מאות אלפי רוסים לישראל, וההתעניינות הולכת וגדלה. לא מכבר היה סקר שערך מכון 'לבאדה' והתברר בו ש-68 אחוזים מתושבי רוסיה תומכים בישראל. כעת, לכבוד ציון 20 שנה לחידוש היחסים, באים לרוסיה להקות ותיאטרונים מישראל כמו הקאמרי, הבימה וגשר. במאי תגיע התזמורת הפילהרמונית. מערכת היחסים הזאת היא הישג גדול"

כששואלים את השגרירה גולנדר האם התמיכה הרוסית היא לא כל כך פרו-אירנית כמו שהיא אנטי-מערבית, היא מסרבת לענות. סוף-סוף היא כבר שנה וחצי דיפלומטית. אבל אין זה סוד שרוסיה מנסה לבסס את מעמדה כמעצמה משפיעה במזרח התיכון תוך תחרות עם המערב, ואירן היא פרטנר עיקרי ביצירת הציר האנטי-המערבי. ברור לחלוטין גם שהמהפכות בעולם הערבי, המכונות משום מה "האביב הערבי", מצאו את רוסיה במצב בלתי נעים. היא החלה להפסיד בזה אחר זה את השליטים הערבים הידידותיים שמשטריהם קרסו. עד לרגע האחרון ניסתה רוסיה למצוא מוצא של פשרה בלוב שימנע את נפילתו של קדאפי, אך ללא הצלחה. אירן וסוריה נותרו קו ההגנה האחרון של האינטרס הרוסי במזרח התיכון.

"יש לנו חילוקי דעות עם הרוסים גם בעניין המשא-ומתן עם הפלשתינים ואף אחד לא מנסה להסתיר את חילוקי הדעות האלה", אומרת גולנדר. "אנחנו חוזרים ומדגישים בפניהם כי לא נדבר עם חמאס שכן מדובר בארגון טרור, גם אליבא דמרבית מדינות המערב. הרוסים טוענים שעלינו לדבר עם כולם, כולל חמאס, שיש לו נציגות נכבדה כאן במוסקבה. בזה אין לנו הסכמה איתם".

מה עוצמת הלחצים שרוסיה מפעילה עלינו בעניין הפלשתינים?

"רוסיה משמשת חברה פעילה מאוד בקוורטט. היא מעוניינת שישראל תבצע ויתורים נרחבים כדי לסיים את הסכסוך הארוך מדי לטעמה".

איך הם חיים עם הדואליות הטמונה בזהותו שר החוץ ליברמן, שאמנם דובר רוסית ומקיים יחסים מצוינים עם הצמרת המדינית והכלכלית במוסקבה, אך מצד שני דעותיו הפוליטיות אינן עולות בקנה אחד עם האינטרס הרוסי?

"הם מודעים לכך שליברמן נבחר באופן דמוקרטי בידי העם, ושהעם הוא שבוחר את מנהיגיו".

גולנדר צופה שהעלייה לישראל תגבר על-רקע ההפגנות ואירועי המחאה יוצאי הדופן סביב הבחירות לפרלמנט ברוסיה, הטענות לזיופים והצפי לשובו של פוטין לכס הנשיאות. לדעתה, על ישראל להיערך תמיד לקליטת גלי עלייה, ולא רק מרוסיה. אומנם המספרים הגדולים של מאות האלפים לא יחזרו אבל לדבריה יש עלייה מתונה במספר העולים. בשנה שעברה עלו לארץ כעשרת אלפים עולים, בעיקר צעירים.

אבל יש גם תנועה הפוכה. הרבה ישראלים גרים כאן, לא?

"יש כאן כ-35 אלף ישראלים. כששואלים אותי כמה ישראלים חיים ברוסיה איני יכולה לענות. האמת היא שהיום אין צורך לרדת מהארץ כדי לעבוד ברוסיה. לחברות ישראליות רבות יש נציגים מקומיים.

"בכל שנה מתקיים כאן יריד ישראלי שמשתתפים בו אלפי אנשים. הם באים להתעניין במה שישראל יכולה להציע להם. באים רופאים, מהנדסים, אנשי מקצוע".

איך זה מסתדר עם המגמה של השלטונות למנוע בריחת מוחות, במיוחד בהיי-טק?

"רוסיה באמת משתדלת להחזיר מוחות. הנשיא מדבדב חזר מביקור ב'עמק הסיליקון' בקליפורניה והכריז שאם האמריקנים יכולים גם הרוסים יכולים. אכן, הם החלו בבניית קריית היי-טק ענקית בסקולקובו, לא הרחק ממוסקבה, ששותפים בה הרבה ישראלים. לא מכבר שוחחתי עם השגריר הגרמני והוא סיפר לי על היקף הסחר בין שתי המדינות, בעיקר בציוד רפואי ואלקטרוניקה. מדובר במספרים דמיוניים. רוסיה רוצה להגיע למצב שבו על מוצרים בכל העולם יהיה כתוב Made in Russia", ואת זה לא משיגים ביום אחד".

במיוחד כשסין נושפת בעורף...

"היחסים עם סין מצוינים".

אין חשש שהשלטונות יטילו שוב הגבלה על יציאת מוחות לישראל?

"לא. אלה ימים שלא יחזרו. אי-אפשר להחזיר את הגלגל אחורה. היקף הסחר בין ישראל לרוסיה גדל בהתמדה, ורק בשנה האחרונה הוא עלה ב-37 אחוזים. מאז בוטל הצורך בוויזות, מגיעים מאות אלפי רוסים לישראל וההתעניינות הולכת וגדלה. לא מכבר היה סקר שערך מכון 'לבאדה' והתברר בו ש-68 אחוזים מתושבי רוסיה תומכים בישראל. כעת, לכבוד ציון 20 שנה לחידוש היחסים, באים לכאן להקות ותיאטרונים מישראל כמו הקאמרי, הבימה וגשר. במאי תבוא לכאן התזמורת הפילהרמונית. מערכת היחסים הזאת היא הישג גדול".

בתקופה האחרונה מתקיימים דיונים בדרג גבוה להסדיר תשלומי פנסיה משלטונות רוסיה לבעלי גיל מתקדם שעבדו שנים רבות ועלו לארץ. הרוסים לא כל כך מתלהבים שכן לדבריהם 20 מיליון איש היגרו מרוסיה ואי-אפשר לשלם לכולם, אבל בקרוב צפויה להירשם פריצת דרך של פשרה במשא-ומתן.

קשה לאמוד את מספר היהודים החיים היום ברוסיה. לפי סקר אוכלוסין שנערך לפני שנה יש בין 350 אלף לחצי מיליון, אולם ככל הנראה המספר גדול הרבה יותר ומתקרב למיליון. "אולי הם לא היו בבית כשבאו הסוקרים", צוחקת השגרירה.

הרבנים מונעים עלייה

האם יהודים עדיין מפחדים כאן לגלות את זהותם?

"אני דווקא רואה תופעה הפוכה. הרבה יהודים מחפשים את השורשים ואינם מפחדים לומר שהם יהודים".

ואנטישמיות?

"תמיד הייתה, ישנה ותהיה אבל השלטונות נלחמים בה בהצלחה רבה".

הבעיה היא, אומרת גולנדר, שהרבנים המקומיים עושים הכול כדי שהיהודים לא יעלו לארץ אלא יישארו כאן ומעניקים להם כל מה שצריך. "יש כאן חיי קהילה, חינוך, בתי ספר. חב"ד עושים כאן עבודה נפלאה שאין לתאר".

זה עומד בסתירה לאינטרס שלך כשגרירת ישראל לעודד עלייה?

"האינטרס שלי הוא לייצג את מדינת ישראל".

בראש השנה האחרון נגרמה לדורית גולנדר התרגשות מיוחדת. רבני הקהילות ברוסיה נענו לבקשתה וארגנו תפילה המונית לשלום מדינת ישראל. "עמדתי בבית הכנסת הגדול הישן בארכיפובה ורעדתי מהתרגשות. ההיכל היה מלא מפה לפה וכולם חזרו פסוק בפסוק אחרי הרב לזר, הרב הראשי המקובל על השלטונות, שאמר את התפילה בקול. הרגשתי שאני חוזרת אחורה, 40 שנה, לימי צעירותי בליטא, שם הייתי 'דבוירל'ה' על שם סבתי ז"ל. בבית הספר קראו לי דורה ורק בארץ שיניתי את שמי לדורית. כשהתחלתי לשדר ב'קול ישראל', במסגרת השידורים אל מעבר למסך הברזל, בחרתי את השם שלומית לידור, שזה שילוב השמות של אבי שלמה, אמי ליזה ואני דורה. עמדתי בבית הכנסת וחשבתי לעצמי שזה הניצחון הגדול, שהנה רוסיה השתנתה וזה מה שיישמר. זה ריגש ושימח אותי".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  03/03/2012   |   עודכן:  03/03/2012
מיכאל טוכפלד, מוסקבה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"פוטין טוב לישראל"
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ק/
4/03/12 00:05
2
ראיס-פוטין בן מדב
4/03/12 13:28
3
עיוור מי שלא רואה
5/03/12 11:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נציב תלונות על שופטים, השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג, קובע כי שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, לא מסר מידע מהותי הנוגע אליו אישית - שהיה מחוייב על-פי דין לגלותו לצדדים בהליך משפטי שהתנהל בפניו. המדובר בהחלטה יוצאת דופן מצד הנציב, קל וחומר כאשר מדובר בתלונה נגד שופט בבית המשפט העליון.
03/03/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
באחד הפרקים היותר מוצלחים של רוק 30 הולכת ליז למון לפגישת מחזור. בתודעה שלה היא הייתה הילדה שכולם אהבו להתעלל בה, הקורבן הקבוע והמועדף של כל המקובלים: המעודדות, שחקני הפוטבול ואפילו של החנונים של מועדון השח. כשהיא מגיעה לפגישת המחזור, מגלה למון שכל המקובלים זוכרים לה כמה היא פגעה בהם עם הלשון המושחזת שלה ועם ההערות הסרקסטיות הבלתי פוסקות. מבחינתם, היא הייתה המתעללת והם היו קורבנות.
02/03/2012  |  זיו יצחקי  |   כתבות
אם לא יתרחש משהו בסדר גודל של אסון טבע, צונאמי או אירוע קוסמי, המנצח הצפוי בבחירות לנשיאות שייערכו החודש ברוסיה הוא ולדימיר פוטין. אולם מתברר שאין צורך לחכות ממש עד אחרי הבחירות, כדי לקבל תחושה כיצד תיראה המציאות ברוסיה ביום שלאחריהן.
02/03/2012  |  פזית רבינא  |   כתבות
חוק טל התפגר; ההסדר ההיסטורי של דחיית גיוס החרדים לצבא נגמר. בניתוח של הדרמה שהתחוללה אפשר להתחיל מהאנקדוטות, מהשוליים, מסימן השאלה שבתוך הסוגריים. כי מי שמודאג מהסימביוזה הלא בריאה שהתפתחה בין בתי המשפט לתקשורת יתקשה להתעלם מהתזמון של פרסום פסק הדין. שלישי, שבע בערב, שעה לפני מהדורת החדשות בטלוויזיה: ארוך מספיק כדי לאפשר למערכת החדשות לנסח את הכותרת ולעדכן את האייטם הפותח, קצר מספיק כדי שלא לאפשר לפרובוקציה התורנית של אחמדינג'אד או (להבדיל) גילה אדרעי מהרכבת לגנוב את ההצגה. זה לא שכיח. השופטים נוהגים בדרך כלל לפרסם את פסקי הדין שלהם בשעות הבוקר. האם הפעם מישהו פה חיפש כותרות?
02/03/2012  |  יהודה יפרח  |   כתבות
בימים הקרובים שיקול הדעת אינו במיטבו, יש התחלקויות מילוליות פרוידיאניות, החושפות אמת שיכולה להכאיב. הנטייה היא להתווכח ולגלוש לעימותים מילוליים, לא תבינו איך הערה שולית לכאורה הופכת בתוך שניות למדורת אש מילולית בלי פרופורציות. נסו להימנע מכך אם אפשר, ואם השיחה נדלקת עם זיקוקי דינור, זוזו הצידה, או חפשו מילים חיוביות כדי לרכך את האווירה.
02/03/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il