בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
כך הודח יאיר לפיד של הריאליטי
|
ההתפייסות בדקה ה-90 עם קותי לא עזרה, וערן נאלץ להעביר תדרוך יציאה לדיירים, כשהודח יחד עם סופי ● ליהיא גרינר אולי כבר סגורה על חמישיית הגמר, אבל גל ההדחות האחרון מחזיר את האמון בעם ומראה שהכל עוד אפשרי
|
ערן טרטאקובסקי. התגלה כבעל השפעה מוגבלת ביותר [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
"תודה על החפש"ש. חשוב לשתות גם כשקר". במילים האלה בחר ערן טרטקובסקי להיפרד מדיירי הבית, שניות לפני שצעד במדרגות לעבר החופש. אחרי החיבוק החם עם אסי עזר, רכן הוישונסקי אל אוזנו והתעניין אם תקפנו כבר בסוריה. כך, בג'ינס קרוע ו"טבע נאות", התיישב האיש שמילא את המשבצת של "מלח הארץ" להתראיין, כשהוא מקפיד לפתוח כל תשובה במילים "במשפט אחד". "היה שווה", סיכם הקצין. "השארתי הרבה מאחור, אבל קיבלתי הרבה יותר". אכן, הרבה פלקטים-אנושיים חלפו על פנינו בארבע עונות, אבל נראה שאיש לא לקח את התפקיד ברצינות תהומית יותר מטרטקובסקי. במשפט אחד: זו סיבה מספיק טובה לשמוח בהדחתו.
|
האיש שהכריז בתחילת העונה כי הוא מסוגל להיכנס לראש של כל אחד ולתמרן אותו ככל העולה על רוחו, התגלה כבעל השפעה מוגבלת ביותר הן על דיירי הבית, והן על הצופים בבית. אם 10 שנים במערכת הביטחון הסתכמו ביכולת לאלתר אנטנת רדיו מפחית פרינגלס, יש בהחלט מקום לדאגה. נדמה שאפילו אביבית בר זוהר, שהייתה נתונה לשליטתו המוחלטת ואכלה את המניפולציות שהפעיל עליה רוב העונה, החלה להבין את הבלוף. כיממה לפני ההדחה עוד ישב הוישונסקי לסיגריה עם תמיר ורדי ונתן את שירת הברבור שלו: "אני רגוע כי אני שלם עם עצמי. גם אם אצא בשלישי, אני אגיד: 'וואלה, עשיתי את הדבר הנכון'". השילוב הבלתי אפשרי הזה של דיבור ניו-אייג'י מלוקק, עם צדקנות בלתי נדלית ואפס הומור-עצמי, הופך את טרטקובסקי ל יאיר לפיד של הריאלטי. "אני רואה אותך ואותי מתחבקים רגע לפני שמודיעים על הזוכה", ניסה להיכנס למוחו של תמיר ולמרוח אותו בשכבה עבה של סכרין. אבל אפילו תמיר, שכנראה לא סיים קורס חוקרי שבויים בשב"כ, לא התרשם מהגורו והקפיד לא להישמע שאנן לקראת סוף הדרך. גם הסולחה ההיסטורית עם קותי סבג לא עזרה להארכת החפש"ש: היה זה מהלך אסטרטגי מתוחכם מצידם של שני הגברברים, שהבינו שהיריבות ביניהם מעיבה על סיכוייהם להגיע לגמר, והמו"מ נכנס להילוך גבוה בחדר הכביסה. "מטאפורת הקוף הייתה טעות", פתח הקצין, "לא הבנתי כמה אתה רגיש". "אני לא בנאדם רע, לא חינכו אותי ככה", התגונן סבג, ובסוף אף התנצל. בהתאם לחזון "השלום הכלכלי", לפיו מה שלא הולך בכוח הולך בכסף, הכבוד העצמי והגאווה שטופחו במשך חודשיים נעלמו כלא-היו ברגע שהיה ברור שהסולחה עלולה לעמוד בדרך לניצחון. אבל כאמור, היה זה מעט מדי-מאוחר מדי מבחינת טרטקובסקי, ודקות אחרי שסופי קרבצקי יצאה מהבית, כבר תדרך המפקד את חייליו ויצא לאזרחות. מה הלאה? ובכן, אם תשאלו את ליהיא גרינר התשובה ברורה – סער סקלי הבא בתור. אבל הדחתם של טרטקובסקי וקרבצקי, שרק בזכות הטיול הקטן שלה לארגנטינה סחטה עוד שבועיים של חשיפה, מחזירה את האמון בשיקול הדעת של הצופים, אחרי שספגו שוב את היחס המתנשא והשחוק מצדם של אנשי אשכולות כדוגמת נסים זאב ומיכאל בן ארי. הדיון שנערך שלשום בכנסת בעניין "פרשת הכדורים" נתן הזדמנות לאופורטוניסטים הרגילים לקבל כמה דקות מסך ולהשמיע את המנטרות השחוקות נגד התוכנית. אלא שנראה שתאוות הפרסום של מחוקקינו עברה מזמן את זו של דיירי הבית (טוב, אולי חוץ מאביבית). ואם תוצאות האח הגדול הן אינדקציה כלשהי לתוצאות הבחירות הבאות, יש בהחלט מקום לאופטימיות. לפחות בכל הנוגע לעתידו של יאיר לפיד.
|
- "ערב צח, ערב זך" – סופי במחווה לז'וז'ו חלסטרה;
- "יש לי רק חלום / לתת לך איזה לום" – קותי מתפייט על אלימות נגד נשים;
- "נראה לי שהיה פה אאוטינג" – קותי מנתח את האמירה של ערן כי הוא לא לובש תחתונים לכבוד אסי עזר;
- "זה הפלזמה, היא מרחיבה" – ארז טל לא מפספס את ההזדמנות לעקוץ את סופי;
- "קשה לי להתמודד עם אלימות כשאין לי אקדח" – ערן נותן רעיונות להפקה לעונה הבאה.
|
|
תאריך:
|
21/03/2012
|
|
|
עודכן:
|
21/03/2012
|
|
אורי ערן
|
כך הודח יאיר לפיד של הריאליטי
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מצטער בשבילכם
|
23/03/12 02:10
|
|
2
|
|
צדק
|
23/03/12 13:37
|
|
התנועה וההעמדה של השחקנים שעיצב אבי גיבסון בר-אל, הן כה מופלאות ודומיננטיות במחזה זה, שהעין לא רווה מלהביט בו-זמנית בכל אחד מ-16 השחקנים; כל אחד והבעותיו הייחודיות, ומשחקו בדמות שונה בתכלית מכל האחרות. תנופת התנועה שלהם שיוצרת קומפוזיציה מרתקת, הבעותיהם האכספרסיביות של כל השחקנים, הקטעים העזים והנוקבים המתחלפים בהינף יד אחת של "בימאי" המחזה בבית המשוגעים, המרקיז דה סאד, לדוממים בתנועה קפואה - כל אלה הם בבחינת הישג אמנותי ודרמטי נדיר. עד כדי כך, שהמציאות והדימיון מתערבלים זה בזו.
|
|
|
בהופעות בתקשורת מוגדר מייק דייזי בדרך כלל "כותב/מונולוגיסט". הוא פוגש את הקהל שלו בעיקר בתיאטראות. עם המונולוגים שלו הוא סובב ברחבי אמריקה, ומחליף אחת לכמה שנים את נושא המופע. דייזי הוא סטנד-אפיסט, אבל במהופך: בדרך כלל לא בעמידה וכמעט ללא הומור. בישיבה וברצינות. האיש כבד הגוף יושב על הבמה ומספר. יש לו כושר ביטוי וחוש דרמטי, עם הרמות קול, וגם פאוזות במקומות הנכונים. "אלוף מספרי הסיפורים", כינה אותו פעם ה"ניו-יורק טיימס".
|
|
|
בעיית הפשיעה בקרב מהגרי העבודה הבלתי-חוקיים (אלו המכונים לעיתים בטעות "פליטים") ידועה היטב. ריכוזיהם של מהגרים אלו, במיוחד באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, הולכים והופכים לשטח אקס-טריטוריאלי, בו המשטרה כמעט ואינה נוכחת והחוק כמעט ואינו קיים. מהחלטה של שופט בית המשפט העליון, צבי זילברטל, מתברר שגם בתי המשפט לא בדיוק תורמים את חלקם למאבק באותה פשיעה.
|
|
|
תאי הדם הלבנים, אותם תאים חיסוניים הנלחמים בפולשים ובמחלות, מנווטים את דרכם מתוך זרם הדם לכיוון אתרי דלקת או פגיעה באמצעות "תמרורי יציאה" - אותות כימיים המסמנים את מקום המעבר דרך דפנות כלי הדם אל הרקמה המודלקת שמתחתם.
|
|
|
כשהבימה מעוצבת בצורה מדהימה ומושקעת, לא ממש ריאליסטית אלא רוויה בסמלים ורמזים, ובקומפוזיציות לא רגילות על בימותינו, מעשה פיסול - נפתח המחזה בתאור יומיומי של חיי כמה משפחות במזרח אירופה של פעם. התיאור נאטורליסטי ומדויק. כבר במפגש הזה בין שתי המשפחות בהן אחת הבנות (פריידע - אליאן דבאל שור האצילית) עומדת להנשא לארוסה מוטל (ניר שפיר בעל החום והרגש), ניתן להבחין בקשר העין בינו לבית אחותה הצעירה ציפע (הילה רביב-צור השובבה, מלאת המרץ והחן). הסב האהוב הוא הבדחן, מלא ההומור שכל משפט שלו ביידיש מסתיים בחרוז (אורי קובלסקי המקסים). בנו, גיבור המחזה, הוא הרשל (ישראל טרייסמן) הנשוי לפעסיע/לורה סהר -ושלושת אלה הם הוותיקים שבקאסט הצעיר הזה.
|
|
|
|