אורה איתן (אורה זנדהאוז), נולדה בתל אביב ב-1940, החלה לאייר ב-1964 ולמדה ב"בצלאל" בשנים 1957 - 1961. היא איירה את מיטב הכותבים לילדים - ח. נ. ביאליק,
לאה גולדברג, אנדה עמיר, נורית זרחי, חיה שנהב, נירה הראל, אורי אורלב ו
יהודה אטלס. החל משנות התשעים היא איירה גם ספרי ילדים בארצות הברית.
התערוכה סוקרת את עבודותיה של איתן ב-40 השנים האחרונות ומציגה איורים מקוריים של עשרים ושניים ספרים, ביניהם : "בואו עננים" מאת לאה גולדברג, "תרנגולת כחולה" מאת חיה שנהב, "סבתא סורגת" מאת אורי אורלב, "הנעליים של טנבורי" מאת שמעון בלס, "לילה בא" מאת סנדרה לאוק, ואחרים.
אטרקציה מיוחדת - הנאה צרופה: חדר מיוחד עם תא צפייה במסך טלוויזיה מוקדש
לסרט אנימציה - פרויקט ייחודי וחדש בעבודתה של איתן- בבימויה של ביתה- האנימטורית
נועה צ'רנוב, שהפיחה תנועה בדמויותיה המאוירות של אמה. מדובר בשיתוף פעולה מעניין בין אמא ובת, המציע גרסה מרהיבה והומוריסטית לאגדת המלך שלמה ומלכת שבא. האיורים מורכבים מקולאג' של נייר צבעוני זוהר בסגנון נאיבי, והאנימציה, בתוספת המוזיקה העכשווית נותנים לסרט מימד של תנועה ומקצב, בייחוד החלק של הרקדנים המלווים את מלכת שבא.(את האיורים המקוריים לאגדה אייר נחום גוטמן בשנת 1933, בספר "ויהי היום", בעיבודו של ביאליק).
האיור - שפה חזותית: איתן מאמינה כי האיור מושפע מאד מן השפה ומדרך הכתיבה של הסופר, ולכן טכניקת האיור שלה משתנה בהתאם לרוח הטקסט. לתפיסתה, על המאייר לברוא עולם בשפה חזותית, שיאיר את הטקסט ויגיב למצלול הלשוני שלו. לכן, כל ספר חדש שהיא מאיירת הוא בשבילה הרפתקה וסיבה לצאת לחיפושים אחרי סגנון וטכניקה מתאימים. היא עובדת במגוון מרשים של טכניקות המעניקות טקסטורות שונות לאיור; החל מציור בגואש על נייר, איורים שנעשו על דיקט, על זכוכית, על פח ועד תוכנות מחשב. איתן רושמת בעט ומציירת במכחול, מרכיבה קולאז'ים ומייצרת את ניירות הטקסטורה שלה במו ידיה. על הצורך שלה להמציא בכל פעם את עצמה מחדש היא אומרת: "אותנטיות ומקוריות - אלה שהיו נחלתנו בילדותינו ונוסף עליהן ניסיון חיים - הם בעיני ערכים עליונים, ואני מעדיפה אותם על פני וירטואוזיות". איוריה של איתן מקרינים תום ופשטות, ומצטיינים בהאנשת החיות. בתערוכה מוצגות דוגמאות מהעבודות המקוריות שלה, דבר הממחיש ומסביר את דרך התהוות האיורים שאנו רואים בספרים עצמם.
האוצרת,
טלי תמיר: "איתן הייתה שותפה לדור המאיירים שהניעו מהפכה באיור הישראלי; היא חילצה את האיור הישראלי ממחויבויותיו האידיאולוגיות והטעינה אותו בהשראה אישית ואמנותית. בראשית שנות השמונים, השתחררה איתן מהדומיננטיות המסורתית של הקו באיור ופיתחה שפה ציורית בעלת דגש צבעוני וייחודי".
מורת דרך: אורה איתן לימדה במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל למעלה משלושים שנה וגידלה דורות של מאיירים. תלמידה, איציק רנרט, היום ראש המסלול לאיור במכללת שנקר אומר עליה ש"אורה נשארת תמיד סקרנית, חקרנית וטרייה, כאילו מעולם לא איירה עד הרגע, וכאילו כל עבודה שלה היא העבודה הראשונה". תלמידה דוד פולונסקי העיד על שיעוריה שהיו "נקודת מעוף" והרחיבו את מושג האיור.
איתן זכתה בפרסים רבים על איוריה, ביניהם שלוש פעמים בפרס ע"ש בן
יצחק מטעם
מוזיאון ישראל, פעמיים בפרס אנדרסן לאיור מצטיין (פעם אחרונה ב-2006), פרס אוניברסיטת חיפה עבור איור מעולה, ופעם אחת בפרס האיור ע"ש נחום גוטמן.
נחום גוטמן, גם: באותה הזדמנות - ולא פחות חשוב, כדאי לבקר שוב בתערוכת הקבע של נחום גוטמן, לחדש את ההיכרות עם הסופר, הצייר והמאייר, ממכונני התרבות והאמנות הישראלית. נוכל להתרשם גם מהסטודיו שלו שנשתמר כאן. חבל רק שלא מוצגות פה יותר תמונות שלו, ואפילו העתקים מהן, כדי לספק למבקרים התרשמות יותר מעמיקה על מכלול יצירתו.