|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים

מחדל המסתננים - בראשו של נתניהו

דגן ודיסקין מזהירים אותנו, לדעתם, בגין חוסר יכולתם של השניים - נתניהו וברק - לאור כישלונם המוכח באירועים קטנים יחסית, לא רק לנהל משבר כלל-אזורי בהיקפו ובסדר הגודל שלו, ולא רק בהערכת סיכוייו להצליח מול סיכוניו, אלא קל וחומר לאחר התרחשותו בפועל כדי להיחלץ ולסיימו בהכרעה מוגבלת ובמינימום נזקים
18/06/2012  |     |   כתבות   |   ביטחון לאומי   |   תגובות
בנימין נתניהו, אהוד ברק. אחראים לכישלונות רבים [צילום: פלאש 90]


מה עומד אחרי אזהרות בכירי המודיעין על תפקוד נתניהו וברק

נתניהו למד ממורו הרוחני ומפקדו לשעבר "בסיירת", אהוד ברק כיצד מתחמקים מאחריות ומטילים את האחריות לכישלונות על אחרים. שני אלה, המכהנים כראש הממשלה ושר הביטחון, מפגינים לנו זה למעלה משלוש שנים מנהיגות כושלת המהווה סכנה קיומית של ממש, וכך קיים קו מנחה ועקבי בין ניהול משבר עופרת יצוקה ודוח גולדסטון, לקטסטרופה של פלישת מסתנני אפריקה לישראל ולאיום הגרעין האירני.

במאמר איך אפשר לסמוך עליכם שהתפרסם לפני כשנתיים באתר News1, בעת חקירת ברק וביבי בוועדת טירקל, הוצגו לשניים שאלות נוקבות על תפקודם בניהול משבר משט המרמרה, כולל סוגיית מידור המל"ל משותפות בדיונים ובהכנות, בהערכת-החסר של הסיכונים המדיניים התקשורתיים והצבאיים, בהיעדר תיאום בין גורמי המפתח בממשלה ובזרועות הביטחון, וכל זאת כאשר ראש הממשלה איננו מבין ואף איננו לוקח בחשבון את משמעות היעדרותו מהארץ בעת ההיא.

וכדי להוסיף חטא על עוון, ראש הממשלה אף איננו מיידע את ממלא מקומו, השר משה יעלון ,בפרטי המבצע ולא טורח לפני צאתו לתאם בינו לבין שר הביטחון, הנוטל פיקוד בלעדי על המבצע ברמת הממשלה אף שאיננו אחראי לכך. רוה"מ גם לא נעזר, ובמכוון כנראה, בראש המל"ל אשר מזהירו מהסתבכויות וממצב נפיץ ביותר עם מעצמה אזורית (טורקיה) המצויה בשלב של החמרה גוברת והולכת ביחסיה עם ישראל.

וכך, כאשר הציבור שומע את הביקורת המוטחת כלפי תפקודם הפונקציונאלי כקברניטים מצד אנשי מפתח לשעבר בקהיליית המודיעין, המל"ל ובכירי צה"ל, ולמצער באירועים מוגבלים יחסית בהיקפם ובסיכוניהם, רובו איננו מבין את החרדה שיש לאישים הללו מהאפשרות ששניים אלה יובילו להסתבכות קשה במשבר האירני, אם וכאשר יוחלט על תקיפת תוכנית הגרעין האירנית.

מאיר דגן ודיסקין מזהירים אותנו, לדעתם, בגין חוסר יכולתם של השניים הללו לאור כישלונם המוכח באירועים קטנים יחסית, לא רק לנהל משבר כלל אזורי בהיקפו ובסדר הגודל שלו, ולא רק בהערכת סיכוייו להצליח מול סיכוניו, אלא קל וחומר לאחר התרחשותו בפועל כדי להיחלץ ולסיימו בהכרעה מוגבלת ובמינימום נזקים.

כך חברו להם השניים, נתניהו שכשל בניהול המדינה בשתי הקדנציות שלו, וברק שנכשל בכל משימותיו המדיניות כראש ממשלה, כמו כל במשימותיו הצבאיות המרכזיות, הן כמג"ד שריון במליוה"כ בקרב החווה הסינית, והן במלחמת לבנון הראשונה, בתפקידו כסגן מפקד הגיס המזרחי, כישלון מערכתי צורב שהסתכם באי יכולתו להכריע את הצבא הסורי בבקעת הלבנון, בהפקרת גדוד שריון שנשלח בהוראתו הישירה לקרב התאבדות מיותר בסולטן יעקב, כמו באי יכולתו הבסיסית של ברק להוביל את 3 אוגדות של צה"ל שתחת פיקודו לכביש בירות דמשק כלשון הפקודה המטכ"לית.

ברק גם ידוע לשמצה בשל פרשת אסון צאלים ב', בגינה הואשם ע"י לוחמי הסיירת בדבר הפקרת פצועים והסתלקותו במסוק משטח ההריגה בעת שיתר קציני צה"ל טפלו בנפגעים עד פינויים. כמו-כן זכורים לציבור כשליו של ברק באינתיפאדה השנייה, בפרשות הפקרתו של לוחם מג"ב, מדחת יוסוף בקבר יוסף, ובחטיפת לוחמי צה"ל בשבי החיזבאללה בגבול הצפון בעת היותו ראש הממשלה.

תגובת בנימין נתניהו על ממצאיו החמורים של דוח המבקר הוכיחה כי האיש הזה שרוי באופוריה זחוחה של קלות דעת המעוורת את עיניו מראות את המציאות אליה נקלעה מדינת ישראל באחריותו, ובאחריותו האישית בלבד חרף כשליו של שר הביטחון.

משמעות תגובת נתניהו לדוח המבקר

יום אחד בלבד לפני פרסום דוח מבקר המדינה ב-13 ביוני 2012, הוצג באתר דבקה ראיון מיוחד שכמותו לא ניתן אף פעם לאמצעי תקשורת בישראל, ובו אמר מפקד פיקוד העורף בגוש דן, אל"מ אדם זוסמן לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, כי במקרה של התקפת טילים, במיוחד אם אלה יישאו ראשי חץ לא קונוונציונאליים, כל אוכלוסיית תל אביב וערי הסביבה תפונה מבתיהם. לדבריו התקפה על מרכז ישראל תביא לפינויים המוניים.

אל"מ זוסמן לא אמר לאן יפונו כ-2 מיליון תושבי למה שנקרא 'המעגל הפנימי של גוש דן', אולם המקורות הצבאיים של האתר מסרו כי הרוב יפונו לנגב. "פינוי כזה יתרחש", לדברי זוסמן "במקרה של התקפה לא קונוונציונאלית, וכאשר בתים יהרסו במרחב המיושב ביותר במדינה על-ידי טילים'. עוד ציין זוסמן, כי סכנה מטילים כאלה נשקפת לישראל מאירן, חיזבאללה, והחמס ויתר בעלי בריתה של אירן (סוריה). ואם לנגב יהיה הפינוי, מה ימצאו 2 מיליון תושבי תל אביב בדרום הנגב החם והשחון? את הסודאנים והאריתראים אותם בקשו לגרש מדרום תל אביב, מחכים להם בעיר הסהרונים של מחנה קציעות!

והנה, יום אחד אחרי פרסום הדוח הקטלני של מבקר המדינה הדן בתפקודם של שני הקברניטים הבכירים ביותר בניהול הביטחון הלאומי של מדינת ישראל, מעז ראש הממשלה בנימין נתניהו לצאת בהצהרה חצופה ועזת מצח שבה נאמר לציבור בהתרסה ובריש גליי: "אזרחי ישראל נהנים בתקופת כהונתי מרמת ביטחון שלא הייתה כמוה..." האומנם?! אלמלא היה מדובר בשרידותה, בטחונה וקיומה של ישראל, אפשר היה לצחוק ולגחך על האמירות המתרברבות וחסרות הכיסוי של מר בנימין נתניהו. 2 מיליון תושבי תל אביב המפונים לאוהלים בדרום הארץ?? זו הנאה, מר נתניהו מהביטחון שלך?

כך מנהלים שני הזחוחים הללו את מדינת ישראל: אהוד ברק כשר ביטחון יכול רק להתבייש על הדרך בה יחסי האנוש הקטסטרופאליים והאגו המנופח שלו הובילו לקריסת מטכ"ל צה"ל ולמלחמות ביזנטיניות נקלות של הרמטכ"ל הקודם מר אשכנזי, רעייתו הכבודה, ובתככים בזויים על מינויים של מקורבים לרמטכ"ל כנגד מינויים של שר הביטחון, ובהמשכם במעורבות של קצינים מושחתים בכל הדרגות הבכירות של מטה צה"ל עם המיליה של אנשי תקשורת, פרסומאים ויחצ"נים, כאשר מינוי רמטכ"ל ראוי, יואב גאלנט, בהחלטת ממשלה מופר בבג"צים, בהמלצות ביועמ"ש, במלחמות תקשורתיות, במעורבות של פרקליטות המדינה, ושל מבקר המדינה הנלחם בריב סמכויות עם היועץ המשפטי לממשלה, ואלה גם אלה, נכנסים אף הם למלחמת הכל בכל בפרשה המושחתת וההרסנית שפגעה אנושות בתפקוד צה"ל ובמוראל לוחמיו בפרשה הפלילית העכורה של הרפז, אשכנזי, וינר ושות'.

וכך שעת שברק ונתניהו מפקירים את הרמטכ"ל גאלנט ומדיחים אותו, עם ישראל, חייליו, קציניו עומד ומביט ב'סמטוכה' המבישה הזו בתדהמה ובאין אונים.

וכאן צריך להפנות אצבע מאשימה לא רק כלפי אהוד ברק, אלא גם ובעיקר, כלפי ראש הממשלה שנתן להתנהלות הזו להתרחש בעת מילוי תפקידו הרם ובאחריותו המנהיגותית. האם תרמה מלחמת הכל וכל בין לשכת ברק ללשכת הרמטכ"ל אשכנזי לכישלון שהתרחש ביחסי החוץ של ישראל לאחר פשלת המשט? האם יחסי האיבה בין 2 בכירי מערכת הביטחון וצה"ל אפשרו להם לתפקד כראוי בעת ניהול פרשת המשט, ומה על ניהול המשבר האירני כאשר תגיע ההוראה: "סדין אדום"? זו שאלה שלא רק היסטוריונים צריכים לדון בה אלא כל אזרח בישראל הרואה את מבחן התוצאה של מדינת ישראל תחת מנהיגותם המפוקפקת של ברק ונתניהו.

שאלת המסתננים והביטחון הלאומי של מדינת ישראל

יפה הסביר הפרופסור ארנון סופר, בדיון שנערך בתוכנית מבט של סופשבוע בערוץ 1 (איילה חסון), כשסיווג בדבריו את שאלת המסתננים, בדומה למה שכבר מוגדר בכל מדינות המערב, כשאלה של ביטחון לאומי ולא פחות ממנה. כיום רק שר הפנים אלי ישי נותן את הטון ומדבר בגלוי על המסתננים כבעיה קיומית ובסיכון גבוה, בשל הסכנה שמדינת ישראל תהפוך ממדינה יהודית למדינה בעלת רוב מוסלמי-אפריקני בתהליך קצר שיארך לא יותר מחודשים עד שנים ספורות. נתניהו המדבר גבוהה, גבוהה בסוגיה זו אשם בהחמרתה מעבר לכל מה שאחראים קודמיו בתפקיד, בסיבות המפורטות להלן:

• ראש עיריית אילת וגם שר הפנים שלו, התריעו בפניו כבר בראשית כהונתו על המצב בו עשרות פליטים לשבוע הפכו לשיטפון חודשי של 2000 ויותר, מסתננים אפריקניים המגיעים לישראל בלא שיעשה דבר לעצור את השיטפון הבלתי מבוקר הזה.

• ההחלטה על הגדר לאורך גבול מצרים באה לאחר שהסוסים כבר ברחו מהאורווה לתוך שטח המדינה ויצרו את הבעיה הגדולה ממנה נאנקים תושבי שכונות העוני בערי המרכז, דרום תל אביב, צפון הארץ ואילת.

• נתניהו לא מבין כנראה שגדר הגבול כשלעצמה איננה מחסום להמשך הפלישה האפרו-מוסלמית לתוך מדינת ישראל, והוא מתעלם כנראה מדוחות מודיעיניים המציגים לפני תמונה של תוכנית-פעולה סדורה של גורמים עוינים לישראל הממנים ותומכים בבדואים המבריחים את המסתננים לישראל, ולכן אין מדובר בסוגיה של פליטים, מדובר במגמה מתוכננת של הגירה ולא לצרכיי עבודה, אלא להשתקעות של ממש בישראל, שכן המסתננים שולחים את זקניהם, נשיהם וטפם לעבור את הגבול ולהתנחל בארץ הקטנה והצפופה הזו, ועם ישראל בטפשותו תומך המהגרים הנכפים עלינו בלא להבין שמדובר בחורבן כל מה שרצינו לבנות כאן בדם וביזע של דורות!

• נתניהו לא מתמודד ברמה המשפטית-הבינלאומית והמדינית, תוך שבוי במנטרה של "קיום החוק הבינלאומי ואמנות האו"ם" בהגדרת מעוותת של הפליטות הנכפית עלינו. מנטרה זו משמשת בידי ארגוני שמאל קיצוניים הממומנים בהון בלתי נדלה, ככלי לצורך הוצאת מאות בג"צים המסכלים את יכולת הממשלה לשלוט בזרם הזה של המסתננים-פליטים. כך "מתיר" בית המשפט לגרש את תושבי דרום סודן בשל קיום יחסים בין ישראל למדינה הצעירה, אבל לא לגרש את תושבי צפון סודן ואריתריאה בשל קיום מצב מלחמה באזורם וממצג שווא שקרי של "רדיפות על-רקע פוליטי". המסתננים הללו מתודרכים מראש לטעון שהם הגיעו בשל "סכנה לחייהם" ממשטר עריץ, ובשל סירוב של חלק מהם לשרת בצבא אריתראה או צבא צפון סודן. כלומר, התירוץ השקרי של בריחה מעונש על סירוב לשרת את ארצם כחוק, הופך אצלנו למבחן עליון של פליטות לפי אמנת האו"ם, ונציב האום בחוצפתו אף מאיים עלינו בצעדים במשפט ובתקשורת הבינלאומית אם לא ננהג במסתננים אלה לפי מבחן הקרוי "ההגנה הקבוצתית". נציב פליטים זה, אמריקני במוצאו ותושב קליפורניה, שותק כאשר ארצו מגרשת מניה וביה את מהגרי מכסיקו ואמריקה הלטינית הזורמים לארצו הגדולה ורחבת הידיים, ואת שבט לשונו מפנה אלינו בביקורת חריפה ומתנשאת.

• נתניהו מתעלם ואולי לא מודע לעובדה שפליט לפי אמנת האו"ם זכאי להגדרה והגנה שכזו מצדן של מדינות עמן למדינתו קיים קו גבול משותף, קרי מצרים החוצצת בינינו לבין אגן הנילוס באפריקה. כלומר מעמד הפליט צריך להינתן לאריתראי או סודני על-ידי מצרים וזו איננה מחויבות של ישראל במשפט הבינלאומי ובאמנות האום, כי ארצם מצויה 2000 ק"מ ממדינת ישראל שלה אין כלל גבול משותף עמן!

• זאת ועוד, כל אלה המגיעים לגבול הנגב מסיני עשו זאת לאחר ששלמו למבריחים מחיר מינימום של 3000 דולר לגולגולת, חלקם במימון ארגוני אויב, נדיבות ארגוני שמאל וקרובי משפחה שהקדימו בואם לישראל וצברו הון למטרה זו. עוד ראינו כיצד צעירות אפריקניות עם ילדים או בלעדיהן מקבלות במחנה סהרונים "אשרת כניסה" לישראל על סמך "איחוד עם בעלים" להן נישאו בנישואין פיקטיביים באמצעות שיחת טלפון ובתעודה מזויפת שניתנה להם על-ידי שלטונות אריתראה או סודן. (כתבתו של דני קושמרו בחדשות סוף השבוע של ערוץ 2)

• נתניהו כבר הוכיח שהוא מעדיף את המשך שלטונו הבלתי המעורער ללא ביקורת מבית או מחוץ בשאלות לאומיות ואחרות, כאשר ידוע לו שבסוגיה זו הוא מסכן את הרוב היהודי ואת צביונה של מדינת ישראל כבית הלאומי של העם היהודי. לו היה בוחר נתניהו להיות מנהיג ראוי למדינה בימים הקשים והקריטיים האלה, ולא רק בשאלת הגרעין האירני, היה מתרכז בעיקר בסוגיית הסכנה של המסתננים, והיה פועל כראוי ולא קוסמטית לעצירת הסכנה בדרכים הבאות ולא בהכרזות בומבסטיות ובפעולות ראוותניות חסרות תועלת שכן בשבוע שעבר בלבד, המשיכו לחצות את הגבול מאות ואלפי מסתננים ונתניהו יודע זאת ושותק:

• חקיקה מהירה של חוקי חירום ותקנות שיאפשרו בלימה של כל אלה המגיעים לקו הגבול הדרומי של מ"י. לצורך זה דרושה מנהיגות אמיצה שלא תירתע מהחזית העוינת של השמאל הקיצוני ומהסיוע שחזית זו מקבלת מהפרקליטות ומבג"ץ שינסו לסכל חקיקה זו, אף שאני בספק אם לאיש הזה קיימת נחישות להשיג את יעדי החקיקה המשפטית הזו שבלעדיה ימשיכו הפולשים להציף את המדינה.

• התמודדות מדינית עם מצרים, חרף כל הקשיים והיחסים הבעייתיים עם ההנהגה הצבאית חסרת היציבות שלה, כדי לעצור את המשך גלי המסתננים.

ניתוח והבנת מורכבויות הבעיה ומציאת פתרון רב-תחומי לפתרונה: מי שסבור שגדר מתוחכמת ככל שתהיה בגבול מצרים וירדן תעצור את המסתננים, איננו מבין את המציאות ואת העוצמה של הצונאמי האנושי הפורץ מאפריקה מוכת הרעב, הבצורת, המחסור במים, השחיתות, מלחמות האזרחים והטרור, בדרכו לעבר "גן העדן" של אירופה, אמריקה וישראל.

• אם לא יהיו נהלים ברורים לעצירת ההסתננות הזו ובכל מחיר כולל יריות אזהרה – הגדר כולל אבטחת הצבא ומג"ב לכל ארכה - לא תועיל במאומה. המסתננים בעזרת הבדואים יפרצו את הגדר בעזרת חומרי נפץ, מנהרות, מנופים, משאיות ומכל הבא ליד. ישראל תעמוד מול מחזות בהן משפחות זקנים נשים וילדים אפריקניים אומללים יזעקו לעזרה וידרשו להיכנס לשטח ישראל על-פי התקדים שכבר התמסד בתקופתו של הנוכחית של נתניהו, שבה כל דיכפין אפריקני מקבל אשרה ורישום ממוחשב של משרד הפנים ורשות ההגירה בדרכו באוטובוסים לגן לוינסקי בתל אביב. מראות גדר ההפרדה בדרום והאנרכיסטים שירצו לפרוץ אותה עם ליגיון הזרים הבינלאומי של השמאל, יחזרו ובתהודה בינלאומית גדולה יותר מזו של אירועי נעלין ודומותיה ביו"ש.

• אם ימשיך בדרך זו, ייזכר בנימין נתניהו בהיסטוריה כמי שהפך להיות "ההרצל של המסתננים האפרו-מוסלמים", אותם הכניס ברבבותיהם לתוך שטח ישראל בתקופת שלטונו, ואלה יצטרפו לאויבנו הפלשתינים בדרישתם לכונן מדינה איסלאמית ערבית מהים לירדן.

• גירוש מודרג של אלה המצויים שלא כחוק במדינת ישראל צריך להיעשות בשׂוּם שכל ובדרך שלא תפגע יתר על המידה ביחסי החוץ ובמעמדנו החלש ממילא בדעת הקהל העולמית. המספרים של הפולשים הבלתי חוקיים אינם ברורים דיים, חלקם, אולי 100 אלף, הם כאלה שנכנסו לישראל כתיירים ולא עזבו אותה, לעומתם, המסתננים מאריתריאה, צפון ודרום סודן ,מספרם המשוער לפחות 80 אלף, וממדינות אחרות מאפריקה עוד 50 אלף. מספרים אלה לא כוללים את מורשי הכניסה לישראל למשימות עבודה חקלאיות, סיעוד ובנייה, וכבר היום "מגרד" מספר זה של שוהים שאינם אזרחי ישראל קרוב לחצי מיליון נפש מתוך שבעה מיליון וחצי אזרחי ישראל וכ-400 אלף שב"חים פלשתינים וירדנים שהתנחלו בישראל.

• שלב הבלימה צריך לכנס מרגע זה את כל המסתננים במחנות שהייה בנגב שבהם יקוימו ככל הניתן, תנאי מחייה הוגנים בצריפים ובעיקר באוהלים (נאמר שזה לפי העדפת האפריקנים).

• משימה לאומית זו צריכה להתנהל על-ידי פרויקטור שיעמוד בראש מנהלת שתרכז לידיו את כל הסמכויות הנדרשות בחקיקה כמו ביישום חוק ההסתננות, תקנותיו והרחבותיו ככל שיידרשו ובכל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר.

• יובהר לכל המסתננים שהם ישהו כאן זמנית, ועד שלוש שנים לכל יותר, וביכולתם לצאת ממחנה זה בכל עת שיחפצו, אך בכיוון אחד של חזרה לארצם או לכל יעד אחר המצוי מחוץ לגבולות המדינה.

• המסתננים השוהים במחנות אלה יעברו הכשרה מקצועית והשכלה שתאפשר להם עם שובם לארצם להשתלב בעבודה יצרנית ובכלכלה מודרנית. ישראל תעשה מחווה הומניטרית זו, ובשת"פ ככל שיתאפשר, עם מוסדות האו"ם ועם ארגונים ישראלים שירצו באמת לעזור למסתננים-פליטים הללו לשקם את עצמם במולדתם.

• יובהר לשוהים, ולדעת הקהל בעולם שמדינת ישראל איננה יכולה ואיננה מתכוונת לקלוט אנשים אלה בתוך תחומיה, הן בשל גודלה הזעיר והן בשל בעיות של סכסוכי גבולות ומצב הביטחון בו מצויה מדינת ישראל מול שכנותיה.

• ישראל תקלוט פליטים במעמד שיוכר ככזה ובמכסה שלא תפגע באינטרסים הקיומיים שלה כגון בדרך בה נעשתה לדוגמא, קליטת מהגרים וייטנאמיים בהחלטת ממשלת בגין משנת 1977 ואילך.

• מנהלת המשימה הלאומית של החזרת המסתננים לארצם תגדיר יעדים ברורים וכמותיים להכשרת השוהים, תנאי המחייה שלהם, הרפואה ההזנה ומציאת עבודה בשכר בתוך מפעלים זמניים שיוקמו בהם, ובאותו אופן יעדים כמותיים להחזרת מסתננים לארצם.

• תנאי המינימום הנדרש מנתניהו וממשלתו עצירה מיידית של חדירת המסתננים בגבול כולל כל אמצעי שיידרש לצורך זה.

• רמת השירות במחנות השהייה תהיה ברמה אנושית סבירה והוגנת שבה יטפלו במשפחות, ילדים וקשישים בצורה ראויה, וישראל תוכל לשמש מודל לעולם המערבי כיצד לא רק לתת לאומללים הללו קיום פיזי זמני וקצר מועד, אלא לסייע בידם להפוך לאזרחים מועילים בארצם, ברמה המודרנית ובתנאים שמולדתם המקורית לא יכלה או לא רצתה לספק להם. במודל דומה יצאו בשנות הששים מומחים ישראלים בכל התחומים למדינות רבות באפריקה המשתחררת מעול הקולוניאליזם המערבי ותרמו רבות לביסוס מדינות אלה לתפארת מדינת ישראל.

סיכום

אם נתניהו יבחר בדרך אסרטיבית שתשלב נחישות יחד עם רגישות אנושית בפתרון בעיית ההסתננות, תצא מדינת ישראל מחוזקת גם בשאלת תרומתה האמיתית לבעיית הפליטים ובמולדתם בארצות אפריקה. שילוב של אמצעים דרסטיים כפי שהוצגו במאמר, יחד עם פתרון שיפצה את המסתננים על מאמציהם הפיזיים, הכספיים והאנושיים כדי להגיע אלינו, יאפשר להכשירם לשיבה אל מולדתם.

נתניהו חייב להבין שאין קיצורי דרך והמשימה הזו קשה, מרה תובענית ומחייבת מנהיגות לא פחות מתכנון נכון של המאבק בגרעין האירני. אם יבחר ראש הממשלה לפעול בלא לפחוד ממבקריו, ובלא להירתע מקשיים – הוא ייזכר לא כהרצל של המסתננים אלא כמנהיג אמיתי של עם ישראל בשעה גורלית לקיומו ורווחתו של הבית הלאומי היהודי בארץ ישראל.

תאריך:  18/06/2012   |   עודכן:  18/06/2012
יוסי בלום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחדל המסתננים - בראשו של נתניהו
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צבי גלברד
18/06/12 11:10
 
ביבי סמרטוטון
18/06/12 16:42
2
אלישמע
18/06/12 11:19
3
ציקי
18/06/12 11:43
4
ראש ממשלה
18/06/12 12:29
5
בלום הבלום
18/06/12 14:11
6
המודיעין במרמרה!
18/06/12 14:22
7
אריק ברהום
18/06/12 16:13
8
דודי30
18/06/12 16:37
9
שמחה
18/06/12 16:38
10
רותם תורן
19/06/12 14:18
11
פוליטקלי קורקט
19/06/12 16:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתי המשפט מתייחסים כמעט תמיד לצדדים ולא לעורכי דינם. בפסקי הדין מדובר על התובע והנתבע, ואילו הוצאות מוטלות על אחד מהצדדים לטובת זולתו. אך יש מקרים בהם דומה, כי ה"כוכבים" האמיתיים הם עורכי הדין - ולא תמיד לחיוב. כזה הוא המקרה שנגול בפסק דינו של שופט בית משפט השלום בירושלים בדימוס, יצחק מילנוב.
17/06/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
אירוע, הדרכה, כינוס או הרמת כוסית, מלווים בדרך-כלל בכיבוד ושתייה. הכיבוד כולל: עוגות, עוגיות, פירות, שתייה וכדומה. אך מה עושים כשיודעים שיש באירוע סוכרתיים או שזה אירוע המיועד לסוכרתיים?
17/06/2012  |  איריס פלג  |   כתבות
כסיסת ציפורניים או כפי שמכונה בעגה המקצועית, אונכִיופַאגיה, הינו הרגל נפוץ בקרב ילדים ומבוגרים. ההערכות הם, כי כ-30% מילדים בגילאי 7 עד 10, כ-45% מבני נוער וכן כ-20% מהמבוגרים, סובלים מתופעה זו.
17/06/2012  |  אבנר יארק  |   כתבות
אכילה במסעדות ואירועים הינה חלק בלתי נפרד מחיי החברה שלנו ואין צורך לשנותם בגלל שינוי תזונתי או תהליך של דיאטה, אך יש להתמודד איתם בצורה נכונה יותר כדי שלא יזיקו לתהליך ההרזייה.
17/06/2012  |  אורנית יונה  |   כתבות
הדיווח אודות אנה שיבוט בת החמש, שטופלה בכימותרפיה בשל אבחנת סרטן שגויה, מחריד כל אוזן. עוד יותר קשה העובדה, כי בשל שני ימי טיפול בלבד, תצטרך אנה הקטנה לעבור שנה של שיקום לאור הנזקים הבריאותיים שגרם לה הטיפול הכימותרפי. האם ניתן היה לצמצם את הנזק? התשובה על כך חיובית.
17/06/2012  |  גליה בסול-כוכב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
תמלול של קטע מרתק ומאלף מתוך ראיון של דובר צה"ל לשעבר, המותח ביקורת נוקבת על התרבות הארגונית של צה"ל    לא מיותר לציין שתרבות זו היא של צה"ל בפרט, אבל של החברה הישראלית בכלל, לפחות ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il