|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

קנדית סורית שהצטרפה למורדים <br>תומכת בשלום עם ישראל

אזרחית קנדית, ילידת דמשק, הצטרפה למורדים בסוריה כדי לסייע להפיל את שלטון הדיכוי של אסד. היא תוקפת את הגורמים האיסלאמיים הקיצוניים ומביעה תמיכה בישראל, בכינון שלום עימה וביישוב פליטים פלשתינים בסוריה
14/07/2012  |   יהונתן דחוח הלוי   |   כתבות   |   מלחמה בסוריה   |   תגובות
ת'וייבה כנפאני. "לישראלים זכות לחיות בשלום לאחר שעברו את השואה מידי היטלר" [צילום: יוטיוב]

כנפאני מודיעה על הצטרפותה למורדים [צילום: יוטיוב]

ת'וייבה כנפאני (Thuwaiba Kanafani), אזרחית קנדית בת 41 ילידת דמשק, אם לשניים, המתגוררת בדאונטאון טורונטו, מהנדסת ובעלת חברת ייעוץ בתחום האנרגיה הסולרית, הודיעה על הצטרפותה לשורות הכוחות המורדים הנלחמים להפלתו של משטר אסד.

קוראת למערב לספק נשק למורדים

בסרטון וידאו, שהועלה ליוטיוב (7.7.12), כשהיא לובשת בגדים צבאיים ואוחזת נשק לצד פעילים חמושים נוספים, הסבירה כנפאני את הסיבות, שהביאו אותה לחזור לסוריה ולהירתם למערכה לשחרור המדינה מידי השלטון העלאווי. להלן תרגום דבריה:

"נולדתי בסוריה, והגעתי מקנדה כהיענות לקריאה של המולדת, ואני מכריזה בזאת על התנדבותי לצבא החופשי ועל הצטרפותי לגדוד חללי חאלב של חטיבת ניצי אל-שאם [סוריה הגדולה].

"ברצוני לפנות לבני החורין שבסוריה ולקרוא להם להתנדב ללא דיחוי לשורות הצבא החופשי כדי לפעול יד ביד עם אחינו המוג'אהידון, ולהילחם בכנופיות של אסד, אשר התירו את דמנו וידם קלה על ההדק בביצוע פשעים, תוך שהם לא מבחינים בין ילד, זקן, גבר או אישה.

"הו, בני החורין של סוריה, היענו לקריאה, היו חבריי לנשק והעבירו את המסר הבא לעולם: 'איננו מבקשים הרג או נקמה, אנו שוחרי שלום, המהפכה שלנו היא מהפכה של גאווה וכבוד, מהפכה נגד אי-הצדק והעריצות. איננו טרוריסטים, אין לנו כוונות תוקפניות נגד איש. הכנופייה של אסד והתומכים בה הם ברוני הטרור וההיסטוריה מוכיחה זאת. אנו רוצים להביא למימושו של שלום חברתי עבור עמנו בסוריה ואנו פועלים להשיג יציבות אזורית ובינלאומית. אנו רוצים להפוך את סוריה לסמל של שלום וחלק בלתי נפרד מהמארג הדמוקרטי של העולם, אשר ממלא אחר החוק והנוהג הבינלאומי'.

"לבסוף, ברצוני לומר למצפון הבינלאומי ולכל אלה אשר מטיפים לזכויות אדם, כי כל מעשי הטבח, ההרג, האונס והעינויים, שבוצעו בסוריה על-ידי הכנופייה של אסד, הם פועל יוצא של השתיקה שלהם, אשר מעודדת את הכנופייה הזו לבצע פשעים נוספים.

"אשר על כן, אני קוראת להם לעמוד לימינו של העם הסורי, לתמוך בו בכל האמצעים, כולל נשק להגנה עצמית. אף לא מדינה אחת סייעה לנו ועמדה לצידנו בהתמודדות הקשה בה אנו נמצאים. היו איתנו ואנו נהיה איתכם. תחי סוריה חופשית וגאה. אללה אכבר".

חברה למורדים מגבול טורקיה

העיתון "נשיונל פוסט" (12.7.12) שוחח באמצעות הסקייפ עם כנפאני, שציינה, כי היא עמדה בקשר לאורך זמן עם פעילים בצבא סוריה החופשי, משום שחשה, שישיבה באפס מעשה היא בבחינת השלמה עם הפשעים המבוצעים בידי משטרו של אסד.

"כאשר אתה רואה את הילדים נהרגים בדרך זו, נשים נאנסות, גברים ונשים נהרגים, אינך יכול לשבת בחוסר מעש. אני חשתי בוערת כאשר ישבתי על הכיסא וראיתי את הדברים, לא יכולתי עוד להתעלם מכך", אמרה כנפאני.

את דרכה לשורות המורדים בסוריה עשתה מגבול טורקיה. "כאשר הגעתי מצאתי אנשים אמיצים, הם אנשים טובים, החלטתי להצטרף אליהם", סיפרה כנפאני, והוסיפה, שהיא מסייעת בקו החזית בתפקיד של חיילת, בזכות הידע בשימוש בנשק אותו רכשה בבית הספר בסוריה, ובמתן עזרה ראשונה.

בימים אלה היא נמצאת בעיר אהטקיה בטורקיה (110 ק"מ צפונית לחאלב) ומסייעת בתיאום בין כוחות המורדים, פועלת לאחד את הכוחות ומנסה לעודד אותם להקים משרד פוליטי, שייצג אותם. כנפאני מתכוונת לחזור לקנדה בעוד כחודשיים, ועד אז, היא אומרת ל"נשיונל פוסט", שתקוותה היא שהמהפכה תושלם.

ניצי אל-שאם מתנערים ממנה: לא זקוקים לנשים לוחמות

בכוחות המורדים אין קונצנזוס בעניינה של כנפאני. דובר מטעם "ניצי אל-שאם" פרסם הודעה בסרטון וידאו שהועלה ליוטיוב, ובו הוא מודיע רשמית על התנערות מכל קשר עם כנפאני או עם אישה כלשהי אחרת בשורות הארגון ומותח ביקורת על דרך התנהגותה, המנוגדת לשריעה (ההלכה האיסלאמית). בהודעה נאמר כדלהלן:

"אין בשורותינו אישה, ברשותנו מספיק גברים, היכולים להגן על עצמם, ולא הגענו למצב בו נזדקק לאישה בתחום הפעילות הצבאית. בנוגע לדיווחים העיתונאיים על אודות ת'וייבה כנפאני, שהודיעה על הצטרפותה לגדוד ניצי אל-שאם, ברצוני להדגיש, כי איננו מכירים בה, ואין מתקיים קשר כלשהו בינה לבין ניצי אל-שאם. אנו מעריכים כל פעולה מהפכנית של כל אזרח סורי בן-חורין, אך בה בעת איננו שבעי רצון מהדרך שבה הופיעה האישה הנזכרת. איננו מונעים מאישה בת-חורין כלשהי לבצע פעולות ג'יהאדיסטיות ומהפכניות, אם אלה הולמות אותה ועולות בקנה אחד עם ההלכה האיסלאמית".

תוקפת באומץ את המוסלמים הקיצונים

כנפאני לא שתקה על דברים אלה. בעמוד הפייסבוק שלה היא ציינה, שהודעתה על ההצטרפות לשורות המורדים נעשתה, לאחר שקיבלה הסכמה לכך מהמפקדים הצבאיים, ותקפה בחריפות את הגורמים האיסלאמיסטים הקיצוניים:

"ברצוני להבהיר, כי המהפכה שלנו אינה מונופול של המוסלמים בלבד והיא פתוחה לכל הדתות והעדות, שכן אנו היום איננו קוטעים ראש של אישה משום אינה חובשת חיג'אב, וכיצד אנו רוצים שהעולם המערבי יסייע לנו ויתמוך במהפכה שלנו? האישה באיסלאם נלחמה יד ביד עם הגברים, וכיצד אתם אומרים היום שאתם מוסלמים?", תמהה בעוקצנות כנפאני.

הקימה ארגון התומך בשלום-אמת עם ישראל

הבטחת הכזב של אסד
חאפז אל-אסד, טוענת כנפאני, לא דאג לפלשתינים, שכן אילו היה אכפת לו מגורלם הוא היה מעניק להם אזרחות סורית, מאפשר להם לעבוד ולרכוש אדמות בסוריה. אסד מנע זכויות אלה מהפלשתינים והונה אותם בהבטחת הכזב, לפיה הוא פועל לשמור את זכותם לחזור לאדמות שלהם, כאשר בפועל הוא לא עשה כל מאמץ בכיוון זה, כפי שבא הדבר לידי ביטוי בשיחות שניהל עם ישראל

עמדותיה של כנפאני עומדות בניגוד מוחלט לאלה של כוחות המורדים המזוהים עם האיסלאם הקיצוני. בדצמבר 2011 היא הקימה את "מפלגת השלום" (Al Salam Party), המציגה מצע רעיוני, הקורא להביא לשחרורה של סוריה מהכיבוש של אסד וכוחות הביטחון שלו, מצדד בדרך של שלום ומגנה בתוקף כל ביטויי אלימות, מלחמה, שימוש בנשק, טרור ואפליה.

באתר האינטרנט של המפלגה צוין, כי היא נוסדה בידי אנשים, המאמינים בזכויות אדם, המכבדים את החוק הבינלאומי, הנכונים לשתף פעולה עם ארגוני זכויות האדם בעולם כדי לכונן שלום במזרח התיכון והחותרים להפוך את סוריה לסמל של שלום באזור.

מצע המפלגה מתייחס גם לסכסוך הישראלי-פלשתיני, והוא מביע תמיכה ביישובו בדרכי שלום של הסכסוך על בסיס היענות לדרישות שני הצדדים. "לפלשתינים הזכות לחיות על אדמתם ולישראלים הזכות לחיות בשלום על אדמתם האהובה", נכתב במצע. בנוסף, קוראת המפלגה לפלשתינים החיים בלבנון לעבור לסוריה, שם יוכלו לקבל סיוע ולבנות עתיד טוב יותר להם ולמשפחותיהם. המפלגה גם מביעה התנצלות על הסבל שעבר המיעוט הכורדי בסוריה ומבטיחה פיצוי על כך.

טוענת: ישראל אינה אשמה בכישלון המו"מ לשלום

בסרטון וידאו, המופיע בעמוד הפייסבוק שלה, מביעה כנפאני הבנה לעמדותיה החשדניות של ישראל כלפיה, ומטילה את האשם באי-השגת הסכם שלום על הנשיא חאפז אל-אסד ובנו בשאר אל-אסד הנשיא הנוכחי.

כנפאני מציינת, כי חאפז אסד הסית באופן ממוסד ושיטתי את העם הסורי נגד ישראל ונגד המערב ולאורך כל השנים הונה את העם הפלשתיני. הוא פלש ללבנון, ששימשה עבורו שטח עימות עם ישראל באמצעות חיזבאללה, ובדרך זו הצליח להגן על משטרו מפני עימות חזיתי עם ישראל על אדמת סוריה.

חאפז אל-אסד, טוענת כנפאני, לא דאג לפלשתינים, שכן אילו היה אכפת לו מגורלם הוא היה מעניק להם אזרחות סורית, מאפשר להם לעבוד ולרכוש אדמות בסוריה. אסד מנע זכויות אלה מהפלשתינים והונה אותם בהבטחת הכזב, לפיה הוא פועל לשמור את זכותם לחזור לאדמות שלהם, כאשר בפועל הוא לא עשה כל מאמץ בכיוון זה, כפי שבא הדבר לידי ביטוי בשיחות שניהל עם ישראל.

התביעה העיקשת של חאפז אל-אסד מישראל לסגת מכל רמת הגולן עד לגבולות 67', כולל משפת אגם הכינרת, מוכיחה לדברי כנפאני, את חוסר נכונותו להגיע לשלום-אמת, שכן הישראלים אינם טיפשים, והם מבינים, שנסיגה לכינרת משמעותה, שסוריה תשלוט על מקור המים העיקרי שלהם ותמנע מהם את אספקת המים.

שמעון פרס, שכיהן בעבר בתפקיד ראש הממשלה ושר החוץ, היה מוכן להגיע לפשרה עם סוריה, אבל אסד לא היה מוכן להגמיש את עמדותיו והעדיף את המצב הקיים, משום שהוא קיבל כספים רבים בזכות הטענה שהוא מסייע לפלשתינים.

לישראלים, הוסיפה כנפאני, המצב היה נוח כל עוד אסד אינו תוקף את ישראל, אך הם לא הבינו את התוכנית ארוכת-הטווח שלו, ולפיה לאחר שאירן בעלת בריתו תתחזק צבאית ותשיג יכולת גרעינית, הוא יוכל לכבוש את האזור כולו, כולל את ישראל.

כנפאני הדגישה, כי העם הסורי אינו מסכים עם מדיניות זו ואינו מעוניין להיות מעורב עוד במלחמה. לדבריה, לישראלים זכות לחיות בשלום לאחר שעברו את השואה מידי היטלר, ובעבר הם לא היו אויבים של העם הסורי וחיו בשלום בקרבם. "בסוריה היו לנו שכנים יהודים רבים ואהבנו אותם", אמרה. חאפז אל-אסד הפך אותם לאויבים ולימד את העם הסורי, שישראל וארה"ב הן האויבים, החותרים לרגל אחר סוריה.

הקמתה של ישראל על גופות של פלשתינים, ציינה כנפאני, אינה צודקת, ואולם הייתה זו הטעות שביצעו מנהיגיה באותה עת שהגיעו משואת אירופה, וכיום ישראל תיקנה את הטעות והציעה לפלשתינים להגיע לשלום ולהעניק להם אזרחות.

כאשר חאפז אל-אסד מת ובנו בשאר עלה לשלטון הייתה בעם הסורי תקווה, שהנשיא החדש שלמד במערב, יביא שלום. כאשר בשאר לחץ את ידו של הנשיא הישראלי (מתכוונת לאירוע בינלאומי ב-2008 בצרפת בו הופיע אסד בקרבת ראש הממשלה אולמרט, אך לא הייתה פגישה בין שני האישים) תושבים בסוריה החלו לרכוש אדמות ליד הגבול עם ישראל, מתוך הנחה, שהשלום קרוב, הגבול ייפתח ויהיה גידול בתיירות.

לאחר מכן, הייתה אכזבה מהמגעים בתיווך טורקי בין סוריה לבין ישראל, משום שאסד חזר בדיוק על אותן עמדות של אביו בנוגע לנסיגה לקווי 67' כולל מהכינרת. הישראלים היו חכמים, אומרת כנפאני, כאשר דחו את הצעתו של אסד, משום שהבינו, כי למחרת הנסיגה אירן תהיה שם. העם הסורי התאכזב משום שהוא הבין, שבשאר אל-אסד לא מעוניין בשלום.

תאריך:  14/07/2012   |   עודכן:  15/07/2012
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קנדית סורית שהצטרפה למורדים תומכת בשלום עם ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יריב דה בוטון
16/07/12 16:31
2
הגוי..
23/07/12 05:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מייד לאחר הכרעת הדין פצחו אולמרט ומקורביו בביצוע "שטיפת מוח" לציבור הרחב תוך ניצול מחפיר ומושחת של התקשורת שהתמסרה לפמפם את כזביו כאילו טוהר את ההרשעות בארבע עבירות של הפרת אמונים (באמצעות מרכז ההשקעות) הציגו כעניין פרוצדורלי פעוט את הממצאים החמורים שקבע בית המשפט לחובת אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי הצניעו מידיעת הציבור המטרות: 1. דה-לגיטימציה לפרקליט המדינה על-מנת להרתיעו מהגשת כתב ערעור; 2. תמרון השופטים לבל יטילו קלון על מעשיו
14/07/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
תסתכלו על החיוך הזה. זה אולי לא החיוך שהשיק אלף ספינות - אבל זה החיוך שהשיק קריירה מזהירה, ונתן לה גב לאורך כל רגע ורגע, בגבהים ובמורדות, בשפיות ובטירוף, בנישואים ובפירוקם. החיוך של טום קרוז הוא הנכס החשוב ביותר שלו, אבל במובן מסוים הוא גם הקללה שרודפת אותו. הוא הגורם המניע לכל הדברים הטובים שנחתו על קרוז, ולכל הדברים הרעים שהוא הביא על עצמו.
13/07/2012  |   דנה שוופי  |   כתבות
פגשתי את פיט דוהרטי בלה קונוטבלה ודיברנו על איימי וויינהאוס. לה קונוטבלה (le connectable) היא מסעדה קטנה ברו ארשיב, רובע המארה, בפריז. בלילה הופכת המסעדה לבר עם אוכלוסיה מגוונת, לא אחידה, של היפסטרים (בובו בפריזאית) או סתם שיכורים צרפתים מבוגרים שנראים כמו יצאו מתוך ספר של בוריס ויאן. פיט דוהרטי עבר לגור בשכונה מעט לאחר מותה של ויינהאוס. אנחנו שותים קלבדוס ליד הבר ואני שואל אותו מה הוא עושה בפריז.
13/07/2012  |  איתמר הנדלמן סמית  |   כתבות
הפסקות חשמל עלולות לגרום לשלל נזקים: פקקים ושיבושי תנועה רבי-השלכות, כשלים בהפעלת מנגנונים שונים, תקיעות במעלית, אובדן רכוש ונזקים למכשירים רבים - מחשבים, מזגנים, טלוויזיות, מערכות אזעקה, ספקים ועוד. כמובן, עלולים להיגרם אובדן הנאה ונוחות, לרבות הפסקת אירועים באיבם, הפסד זמן יקר וכן הלאה.
13/07/2012  |  ורד כהן, רענן בר-און  |   כתבות
והרי החדשות ועיקרן תחילה: בעוד כחצי שנה, בינואר 2013, יחנכו קבוצות מידאס-ריט 1 ורוגובין-אירני את מושבת הטמפלרים המחודשת שרונה, בלב תל אביב. המבקרים והתיירים ישוטטו בין 27 בניינים היסטוריים, משוקמים ומשוחזרים, ששטחם הכולל 15,000 מ"ר. 80 אחוז מהשטחים כבר הושכרו. רן שטיינמן (44) אחד משני המנכ"לים של הפרויקט, מנצח על המלאכה.
13/07/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il