|   15:07:40
דלג
  אורי מילשטיין  
חוקר מערכות צה"ל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

לידת האומה הפלשתינית

השקרים של הנהגת היישוב היהודי בראשות דוד בן-גוריון על הטבח שבצעו לוחמי אצ"ל ולח"י בדיר יאסין (9 באפריל 1948) ושנועדו לעשות דמוניזציה ליריבים פוליטיים לקראת הקמת המדינה, הכניסו להלם את ערביי א"י, מוטטו אותם צבאית, גרמו לבריחתם, יצרו את בעיית הפליטים שהיא לב הסכסוך עד היום, והיוו מיתוס מכונן להתלכדות ערביי א"י לאומה פלתשינית. ספר זה הוא כתיבה מחדש של הספר: "עלילת דם בדיר יאסין – הספר השחור"
16/08/2012  |   אורי מילשטיין   |   כתבות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ד''ר אורי מילשטיין. מחבר הספר

כריכת הספר 'לידת האומה הפלשתינית'

אבן היסוד של התכנסות והתאגדות קבוצות לסוגיהן היא השאיפה של חברי כל קבוצה וקבוצה לנטרל איומים על-מנת לשרוד בסביבה מאיימת. מדובר בשאיפה טבעית המובנית באדם כיצור חברתי (אריסטו). לצורך זה, אומה היא קבוצה המבקשת להמשיך ולהתקיים. על-מנת להתקיים היא לוחמת למען שרידות תרבותה, המלכדת אותה, לא רק בהווה, אלא למשך הדורות הבאים. אומה מבקשת להגביר את הסולידריות של בניה בעזרת אמונה משותפת, שהם ימנעו להפריך אותה, ומוכנה להקריב רבים מבניה לשם מטרה משותפת זאת. בניה מוכנים לסכן את עצמם למען אותה מטרה. כך נהגו היהודים במרד המכבים במאה השנייה לפני הספירה כשלחמו באימפריה הסלווקית עם סיכויים מעטים לשרוד, כדי להבטיח את קיום תרבותם הייחודית כעם ולא להיטמע בתרבות ההלניסטית ששלטה באזור ולהתקיים כיחידים בתוך האימפריה. מיתוס חנה ושבעת בניה שהקריבו את עצמם ומתו כדי לא לעבוד עבודה זרה ומלחמתו של יהודה המכבי בגנרל גורגיאס בקרב אמאוס, שבו לא היה ליהודה כמעט כל סיכוי לשרוד, מסמלים את המלחמה על קיום האומה, אמונתה ותרבותה.

ראשיתה של תרבות לאומית שבני אומה חוזרים ונצמדים אליה היא "מיתוס מכונן",שמתפתח במרחב האמונה ואף משתנה אך אינו זקוק לביסוס. מיתוס מכונן זה יוצר סולידריות-על בין הפרטים ומניע תהליך של גיבוש לאומי. למיתוס יש מעמד מטפיסי, מקבלים אותו או דוחים אותו, מאמינים בקיומו הריאלי, אך אין מתווכחים על פרטיו ואין יכולת ואין רצון (אם יש יכולת) להפריך אותו. מנהיג ברית המועצות, יוסף סטלין, לדוגמה הציב את מיתוס "המלחמה הפטריוטית הגדולה", (מלחמת העולם השנייה) כמיתוס מכונן של האומה הסובייטית ושל האימפריה הסובייטית, שיש להאמין בו ואין לערער עליו. רק אחרי שקרסה ברית המועצות נחשפו מסמכים ועדויות שהפריכו חלקים רבים מן המיתוס הזה וכמסתבר, אומה סובייטית היא לא יצר. איתורו והבנתו של מיתוס מכונן מסייעים להבין את הליבה המטפיסית של אומה, את אילן היוחסין של שלה ואת אופייה ומניעי תפקודה. הבנה היא כוח המסייע לנטרל איומים – איומים פנימיים כדי לא לרפוס ולקרוס ואיומים חיצוניים כדי לא לנחול תבוסה ולהתאיין.

היהודים לדוגמה החלו להתגבש כאומה לפני כארבעת אלפים שנה סביב תובנותיו הדתיות הייחודיות של אברהם. מאז לא חדלו היהודיםללחום כדי להבטיח את שרידות דתם הייחודית שהייתה לצנינים בעיני כמעט הכול בשל מופשטותה, אפילו שהיא היא המקור גם לנצרות וגם לאיסלאם וממילא אחד המקורות העיקריים לתרבות המערב. הם לחמובאויבים חזקים מהם בהרבה, נאבקו באיומים קשים ושילמו על כך מחיר נורא - בגזרות, בפוגרומים, בגירושים ובשואה.

שני המיתוסים המכוננים של היהודיוּת הם מיתוס אברהם אבינו והברית בין הבתרים ומיתוס משה רבנו ומתן תורה בהר סיני. שני מיתוסים מכוננים אלה מבוססים על תובנה בדבר אלוהים מונותאיסטי, מופשט ומטפיסי הנוכח ופועל במרחב הניסיוני-חומרי של האדם. באמצעות אברהם ומשה הטיל אלוהים על היהודים להיות עם סגולה על-ידי שמירת מצוות התורה. יעוד זה הוא המשמעות הפילוסופית-מטפיסית של המיתוסים המכוננים. האמת והדיוק ההיסטורי של מיתוסים אלה אינם רלוונטיים לגבי מעמדם המכונן, שעל כן יחסם של היהודים אליהם כאמור הואיחס של אמונה, ולא יחס של ידיעה הפתוחה להפרכה מעצם אופייה ולוויכוח בין אסכולות מדעיות. לפיכך גם אין ויכוח בין המאמינים על היעוד.
לידת האומה הפלשתינית - הגרסה באנגלית

האם הפלשתינים הם אומה?

על-פי האמנה הפלשתינית, "האזרחים הערבים, אשר שכנו משכן קבע בפלשתין עד שנת 1947, אחת היא אם הוצאו ממנה או נשארו בה, מי שנולד לאב ערבי פלשתיני אחרי תאריך זה בתוך פלשתין או מחוצה לה, הוא פלשתיני."1 הדגש באמנה על ערביות הפלשתינים מרמז על בעיה שנדון בה להלן. אדוארד סעיד, מגדולי האינטלקטואלים הפלשתינים2, התייחס לפלשתינים כקבוצה לאומית. הוא זיהה אותם כעם, לכן, דיבר על הצורך בהגשמת זכויותיהם הלאומיות.3

אחד המנהיגים הבולטים של ערביי מדינת ישראל, (שהם עצמם מתקשים לנות על השאלה אם הם פלשתינים או לא) חבר הכנסת לשעבר, הערבי-נוצרי ד"ר עזמי בשארה4, התייחס לשאלה זאת במאמר מ-1998: "חוקר ישראלי מגדיר 'לאום' באופן כזה שמאפשר את הגדרת היהודים כבני לאום אחד, אבל אינו מאפשר את הגדרת הפלשתינים ככאלה. משמעות הדבר היא שלפלשתינים אין זכות למדינה. בשפת המאה ה-20 - אין להם זכות להגדרה עצמית". בשארה מאשים חלק מן החוקרים הישראלים בהטיה לאומית במחקריהם, שהרי גם לתחושתו וגם לתובנותיו, הוא, וקבוצת ההתייחסות הראשונה שלו הם אומה ככל האומות.5 בעניין זה הולך בשארה בעקבות הוגה הדעות הצרפתי ארנסט רנן שאמר בהרצאה שנשא בסורבון ב-1882 שקיומו של עם הוא מעין משאל עם יומיומי. במשאל העם הזה במאה ה-21 הפלשתינים הם עם.

לעומתם, נשיא סוריה לשעבר חאפז אל-אסד, שלל באחד הנאומים שלו, משנת 1976, את קיום העם הפלשתיני וטען שהפלשתינים הם חלק אינטגרלי של העם הסורי ושפלשתין היא חלק אינטגרלי מסוריה.6 ואכן במשך מאות שנים, בזמן השלטון הטורקי באיזור, ארץ ישראל נכללה במחוז הסורי שבירתו הייתה דמשק. כמוהו גם החוקר הבריטי, אדריאן היסטינגז. הוא טען, בספרו משנת 1997, את אותה הטענה: אין לאיסלאם להוליד אומות כי, המושג האיסלאמי "אומה" פועל נגדן, וההתעקשות של האיסלאם על ההכרח להשתמש בערבית מונעת ממנו להכיר בשפות מקומיות, שהן תנאי הכרחי לדעתו לקיום אומה.7

ראש ממשלת ישראל בעבר, גולדה מאיר, אמרהבראיון שהתפרסם בעיתון האמריקני רב ההשפעה וושינגטון פוסט: "כשאני הגעתי לארץ8, לא היה עם פלשתיני. לא היה דבר כזה פלשתינים. מתי לאורך ההיסטוריה חי עם פלשתיני עצמאי בארצו פלשתין? לפני מלחמת העולם הראשונה האזור נקרא דרום סוריה וכלל את כל ירדן. זה לא שהיה בעבר עם פלשתיני שחי בפלשתין והחשיב את עצמו לעם פלשתיני ובאנו והעפנו אותם החוצה ולקחנו את ארצם. הם מעולם לא היו עם."

על-פי ההגדרה לעיל של היווצרות אומה המחייבת מיתוס מכונן ונכונות להקרבה, לערבים שחיו בארץ ישראל, עד הקמתה של מדינת ישראל ב-1948, לא היה מיתוס לאומי מכונן, לא שררה ביניהם סולידריות לאומית ולא הייתה להם תרבות ייחודית משותפת שהבדילה אותם מקבוצות לאומיות אחרות ושהם היו מוכנים להקריב את חייהם למענה. היו אומנם ערבים ארץ-ישראלים, אינטלקטואלים ופוליטיקאים שראו את עצמם בני לאום של ערביי ארץ ישראל או נכון יותר: מחולליו. הם בקשו להחיל את תפיסתם על הכול. הבולט שבהם היה המופתי הירושלמי חג' אמין אל חוסייני9, אך מאמציהם לא הבשילו למסה קריטית של היווצרות אומה כפי שהדבר בא לידי ביטוי בארבעה עשר החודשים של מלחמת העצמאות של היהודים:

לאחר המלצת העצרת הכללית של האומות המאוחדות, בכ"ט בנובמבר 1947, לסיים את המנדט הבריטי על ארץ ישראל ולהקים בה שתי מדינות, ערבית ויהודית, היו הערבים הארץ ישראלים עצמם חלוקים: מהם שביקשו להיות חלק מירדן, אחרים - חלק מסוריה, אחרים - חלק ממצריים, ועוד אחרים חלק מן האומה הערבית המאוחדת העתידה לקום. אומנם היו יחידים שביקשו לטפח אומה פלשתינית, והבולט בהם היה כאמור המופתי הירושלמי חג' אמין אל חוסייני, אך ניסיונותיהם לא צלחו.

הוכחה לכך, על-פי ההגדרה לעיל, היא, שהם נכשלו בגיוס רוב ערביי ארץ ישראל למלחמה, במטרה למנוע את הקמתה של מדינת ישראל ולהקים את מדינת פלשתין. ובמספרים: בפרוץ המלחמה הם מנו מיליון ורבע נפש בעוד שעמדו לרשותם כ-300 מגויסים. היהודים לעומתם מנו כשש מאות וחמישים אלף נפש, ועמדו לרשותם ב-30 בנובמבר 1947 כ-5,000 מגויסים.10 בהתנהלותם במלחמת 1948 הוכיחו ערביי ארץ ישראל שאין הם אומה. הם בצעו פה ושם מעשי טרור נגד היהודים אך לא התגייסו למלחמה להכריע אותם ולמנוע את הקמתה של מדינת ישראל.

חלפו מאז שישים ושלוש שנים, ובעת כתיבת שורות אלה הפלשתינים, כפי שהם נקראים בפי כול כעת, הצליחו להימצא במרכזו של השיח הישראלי, השיח הערבי והשיח הבינלאומי, והם לוחמים בנחישות ומקריבים רבים מבניהם למען מה שהם מבינים כזכויותיהם הלאומיות - כך נוהגת אומה.

כיצד בתקופת שישים ושלוש שנותיה של מדינת ישראל נוצרה אומה פלשתינית?

תשובה: עלילת הדם שהעליל השמאל היהודי על הימין היהודי בדיר יאסין חמישה שבועות לפני הכרזת העצמאות, העניקה הנהגת הישוב לערביי ארץ ישראלאת המיתוס המכונן: טבח דיר יאסין (שלא היה), הוא הבסיס והסמל שעליו נשענת טענת הנכבה11 (שואה) שעברה על ערביי ארץ ישראל ב-1948. את עלילת הדם בדיר יאסין רקם, בהוראת מפקדיו ומנהיגיו, אלוף משנה ד"ר מאיר פעיל שבאותו זמן פיקד בירושלים על יחידה סודית של ארגון "ההגנה" שלחמה פסיכולוגית בארגוני הימין אצ"ל ולח"י.

את הדוח שלו על הטבח שלא היה התחיל פעיל במובאה משירו של המשורר הלאומי היהודי חיים נחמן ביאליק "בעיר ההרגה" שנכתב בעקבות הפוגרום בקישינוב שברוסיה ב-1903. מכיוון שרבים סבורים שהפוגרומים חוללו את התנועה הציונית ויחד עם השואה גרמו להקמתה של מדינת ישראל, הרי האנלוגיה מעניקה לערביי ארץ ישראל מעמד לאומי וזכות למדינה פלשתינית. פעיל לא רק רקם את העלילה אלא הקדיש חלק ניכר מחייו כדי לטפחה. הוא עשה זאת גם בקורסים צה"ל עליהם פיקד לרבות קורס הקצינים. לפיכך עד כמה שהדבר נשמע פרדוקסלי, קולונל יהודי הוא אבי האומה הפלשתינית.

למיתוס השקרי שלדיר יאסין נוספואירועים מחזקים שעברו תהליך של מיתולוגיזציה על-ידי פעיל וחבריו: הרג למעלה מ-60 פלשתינים בכפר קיבייה באוקטובר 1953 על-ידי לוחמי יחידה 101 ופלוגת צנחנים בפיקודו של אריאל שרון; הרג 47 פלשתינים בכפר קאסם באוקטובר 1956 על-ידי יחידה של משמר הגבול הישראלי, וטבח מאות פלשתינים על-ידי אנשי פלנגות נוצריות במחנות סברא ושתילא בבירות, בספטמבר 1982, כשצה"ל שלט בעיר.

"טבח" דיר יאסין לא רק שהיה הראשון בשורת מעשי טבח המיוחסים לישראלאלא יש לו מאפיין נוסף: הוא גרם במישרין לבריחת רוב הערבים שהתגוררו בשטחים שעליו קמה מדינת ישראל. העובדה שהערבים ברחו מיפו, מחיפה, מטבריה, עוד לפני שקמה מדינת ישראל וטענו בזמן אמיתי12 שגורל דיר יאסין צפוי להם, ולא נלחמו מחלישה את טענתם שהם היו אומה לפני 1948. מצד שני, הבריחה בעקבות אירועי דיר-יאסין מחזקת את המיתוס המכונן של התגבשותם כאומה. המזרחן פרופ' יהושוע פורת חקר איך הפלשתינים התגבשו מתוך ניסיון למנוע את הגשמת המפעל הציוני בארץ ישראל.13

המזרחן האלוף פרופ' יהושפט הרכבי, טען שהציונות הניעה את היווצרות הפלשתיניות בתהליך ממושך, ששיאו במלחמת העצמאות של היהודים וה'נכבה' של ערביי ארץ ישראל.14 פורת והרכבי לא עמדו על כך שהשיא של התהליך לא היה מאבקםשל ערביי ארץ ישראל בציונות, אלא היה תוצר לוואי, בלתי מתוכנן,של מאבק השמאל הציוני בימין. בזכות אימוץ העלילה בדיר יאסין זכו ערביי ארץ ישראל באומתם, אך קפחו את נחלותיהם, ודנו את עצמם לעשרות שנים,לפחות, של חיי מחסור במחנות פליטים. מכאן, שהתהליך הציוני, המלווה בסכסוכים בין הציונים לבן עצמם, לא איים על האומה הפלשתינית, אלא יצר אותה.

הפלשתינים צריכים להודות לתרבות הביטחון המיתולוגית של היהודים בישראל משתי סיבות:

  • עלילת הדם בדיר יאסין ואי חשיפתה במשך עשרות שנים, העניקו לפלשתינים מיתוס לאומי מכונן. התחוללו ב-1948 בארץ ישראל מספר מעשי טבח ושניים מהם תיארתי בספר זה: טבח שיירת הרופאים והאחיות בדרך לבית החולים "הדסה" על הר הצופים בירושלים, שטבחו הערבים,אחרי ארבעה ימים, כנקמה על הטבח שכביכול היה בדיר יאסין, וטבח שביצעו היהודים בערביי הכפר עין זיתון בגליל העליון. שני מעשי טבח אלה התפרסמו לראשונה בגרסה העברית של ספר זה ב-2007. לא היהודים ולא הערבים חקרו אותם במשך עשרות שנים, כי היהודים העלימו את האמת, והערבים הסתפקו בטבח דיר יאסין, שפרטי פרטיו המיתולוגיים התפרסמו באמצעי התקשורת ברחבי העולם, כבר באותו יום. הם גם לא רצו לחשוף טבח שביצעו לוחמי פלמ"ח המזוהים עם השמאל הישראלי, כי הם נעזרו במשאל לגבש את אומתם. אותם דברים אמורים על טבח שבצעו לוחמי פלמ"ח בעיר לוד ובמקומות אחרים.

  • מיתוס הביטחון, הנטוע חזק בתרבותם של הישראלים, הניע אותם להאמין בכושרה העילאי של מערכת הביטחון שלהם, להתעלם ולהעלים תקלות וליקויים, ולהציג כישלונות כהצלחות. כתוצאה מכך אין צה"ל מפיק לקחים ויעילותו הולכת ונפגמת. התוצאה: אחרי מלחמת ששת הימים נכשלה ישראל בכל מבחניה הצבאיים: במלחמת ההתשה בין מצרים לישראל בשנים 1970-1968, במלחמת יום הכיפורים בין מצרים וסוריה לבין ישראל באוקטובר 1973, במלחמת לבנון הראשונה ב-1982, באינתיפאדה הראשונה מול הפלשתינים, בשנים 1993-1987; במלחמה, בעצימות נמוכה, מול החיזבאללה בלבנון בשנים 2000-1985, באינתיפאדה השנייה בשנים 2008-2000 ובמלחמת לבנון השנייה ב-2006. התפקוד הלקוי של צה"ל בשדות הקרב, ושל ההנהגה האזרחית של ישראל בחזית המדינית, הקנו לפלשתינים ארבעה הישגים:

  • ב-1993,בהסכם אוסלו, הם זכו בשליטה על חלקים גדולים של יהודה שומרון ורצועת עזה.

  • בשנת 2005 גורשו תושבי גוש קטיף היהודים מבתיהם והאזור נמסר לשליטה הפלשתינית.

  • כישלונות צה"ל בכל החזיתות הגבירו את אמונתם של הפלשתינים כי בסופו של דבר יצליחו להשיגאת מטרתם הלאומית לחסלאת קיומה של מדינת ישראל, לשוב לנחלות שמהן ברחו ולהקים את מדינת פלשתין הגדולה.

  • כישלונות צה"ל בכל החזיתות חוללו דיסוננס קוגניטיבי15 אצל היהודים. הם ויתרו על מטרות לאומיות ובניגוד לעבר לא רק שהשלימו עם הקמתה של מדינה פלשתינית אלא רבים מהם מוכנים לסגת לגבולות "הקו הירוק" שלפני מלחמת ששת הימים.

מכאן מסקנה: האופי המיתולוגי והאנטי-אינטלקטואלי של התרבות הישראלית בכלל ושל מערכת הביטחון של ישראל בפרט, הם שהולידו את האומה הפלשתינית וגיבשו אותה לגורם לאומי שכל העולם עסוק בו. ממצא זה מציג באופן אירוני את התגבשות ערביי ארץ ישראל לאומה, וקושר אומה חדשה זאת למפעל הציוני לחתחותים הפנימיים בקרב היהודים ולמערכת הביטחון הקלוקלת של ישראל.

הערות:

1. האמנה הפלשתינית (תרגום מלא) אתר נענע [קישור].

2. אדוארד ודיע סעיד (ערבית: إدوارد وديعسعيد‏; 1 בנובמבר 1935 - 24 בספטמבר 2003), היה אינטלקטואל ומבקר ספרות פלשתיני, פרופסור לאנגלית ולספרות השוואתית באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק ופעיל בתנועה הלאומית הפלשתינית. סעיד יצר את המושג "אוריינטליזם" בהקשרו המודרני. באמצעות מושג זה הוא ביקר את גישת המערב כלפי המזרח, וטען כי מקורה בגזענות ובשאיפות האימפריאליסטיות של בריטניה, צרפת וארצות המערב. אדוארד סעיד נחשב בעיני רבים כאבי הפוסט-קולוניאליזם.

3. חוג'יראת מוסא, היבטי הזהות הקולקטיבית של בני המיעוט הערבי במדינת ישראל, אתר מאמרים 21/02/2006, [קישור].

4. עַזְמִי בִשַארָה, לשעבר חבר כנסת ערבי-ישראלי נוצרי, מייסד מפלגת בל"ד, שעזב את ישראל לאחר שנחשד בריגול וסיוע לחיזבאללה, במהלך מלחמת לבנון השנייה ב-2006.

5. אנדרסון, בנדיקט, קהילות מדומיינות, האוניברסיטה הפתוחה, 2000.

6. שם.

7. סמית, ד.' אנטוני, האומה בהיסטוריה, החברה ההיסטורית הישראלית, 2003 עמ, 58.

8. בשנת 1921.

9. מוחמד אמין אל חוסייני (1974-1895). היה מופתי הירושלמי וראש הוועד הערבי העליון. הנהיג את התקפות הטרור על היישוב היהודי בארץ ישראל במחצית השנייה של שנות השלושים ועשה זאת שוב בשנים 1946-1946.

10. ראה: Uri Milstein, History of the War of Independence, 4 vol. University Press of America, 1996-2000.

11. הנכבה היא כינוי שנתנו הפלשתינים לאסונם בשנת 1948 – התקופה של הקמת מדינת ישראל.

12. ארכיון צה"ל, דיווחי שירות הידיעות של ההגנה מחיפה באפריל 1948.

13. יהשוע פורת, צמיחת התנועה הלאומית הערבית פלשתינית, 1929-1918, עם עובד, 1976.

14. הרכבי יהושפט, הפלשתינים - מתרדמה להתעוררות, הוצאת מגנס, תשל"ט.

15. מצב שבו חשיבתו של אדם מתמודדת עם סתירה וקונפליקט, בהנחה שאנשים מבקשים לקיים התאמה בין עמדות לבין התנהגות. מכאן שהתנהגות המשתנה עקב הנסיבות, כמו כישלונות ביטחוניים משנה גם את העמדות.

תאריך:  16/08/2012   |   עודכן:  16/08/2012
ד"ר אורי מילשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לידת האומה הפלשתינית
תגובות  [ 72 ] מוצגות   [ 72 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איסלם נאצי בזויה!
16/08/12 12:43
2
אין עם פלסטיני!!!
16/08/12 12:52
 
קורןנאוה טבריה
17/08/12 06:10
 
שקר מדמם!!
17/08/12 09:44
3
קורןנאוה טבריה
16/08/12 12:55
 
ירוחם קייזלשטיין
17/08/12 08:17
 
קורןנאוה טבריה
17/08/12 09:20
4
לין 64
16/08/12 13:11
5
אבי כהן
16/08/12 14:43
 
אורי מילשטיין
16/08/12 18:16
 
בכל דרך ושיטה!
16/08/12 18:41
 
אבי כהן
16/08/12 20:20
 
קורןנאוה טבריה
17/08/12 05:47
6
ער אחיאונן
16/08/12 14:54
7
יוסינו
16/08/12 18:12
 
בילי קרנקר
16/08/12 21:05
 
שורביט בילי
16/08/12 21:11
 
בכור ותבין
16/08/12 23:08
 
של דרא"פ
16/08/12 23:15
 
אורי מילשטיין
17/08/12 06:41
 
דיויד
17/08/12 08:01
 
יובלעז
17/08/12 13:56
8
אליק א.
16/08/12 18:36
 
פרקי אבות
16/08/12 20:26
 
אורי מילשטיין
17/08/12 06:48
9
אהובה
16/08/12 18:51
 
אורי מילשטיין
17/08/12 08:48
 
רוצח-אין פלסטינים
17/08/12 15:58
10
מיכל מירושלים
16/08/12 19:02
 
מזרח תיכון חדש
16/08/12 21:40
11
ציונית
16/08/12 19:07
12
0מולני1
16/08/12 19:11
 
עוסלו
16/08/12 21:44
 
אורי מילשטיין
17/08/12 11:04
13
yehudit
16/08/12 19:27
14
ראומה
16/08/12 19:47
 
אורי מילשטיין
17/08/12 06:56
15
איריס כהו
16/08/12 20:46
16
יהוידע
16/08/12 20:52
17
מאיר_5728
16/08/12 20:58
18
תאוריה לא מבוססת
16/08/12 21:09
19
לין 64
16/08/12 21:23
 
ידועה לכל
16/08/12 22:54
20
חלאות
16/08/12 21:29
21
דיר יאסין
16/08/12 22:04
 
מגיב ותיק
16/08/12 22:37
 
דיר יאסין
16/08/12 23:39
 
אמדון
17/08/12 00:21
 
דיר יאסין
17/08/12 01:41
 
דן הקטן 2
31/08/12 18:21
 
דיר יאסין
4/04/13 17:27
 
אמדון
16/08/12 23:45
22
יש מיש
16/08/12 22:35
23
פועה
16/08/12 23:35
 
יחסית אליך
17/08/12 00:59
 
איריס כהו
17/08/12 09:34
 
פועה
17/08/12 12:17
 
איריס כהו
17/08/12 13:34
24
הטובים
17/08/12 00:04
25
חן45
17/08/12 01:58
26
ב-1918
17/08/12 02:35
27
Gilead
17/08/12 03:45
28
קורןנאוה טבריה
17/08/12 06:10
 
אפשטיין מעפולה
17/08/12 11:47
 
קורןנאוה טבריה
17/08/12 15:18
 
קורןנאוה טבריה
17/08/12 15:27
 
קורןנאוה טבריה
17/08/12 15:35
 
אורן שינמן
18/08/12 23:19
29
0מולני1
17/08/12 11:01
 
מזכיר_המדינה
18/08/12 11:04
30
0מולני1
19/08/12 11:45
 
אורי מילשטיין
26/08/12 12:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברשות השידור מסרבים לשתף את הציבור בדיונים שהתקיימו בישיבות המליאה האחרונות בנוגע לתוכניתה של קרן נויבך, "סדר יום". על-אף שישיבות המליאה פומביות בדרך כלל, השלב המכריע בדיון האחרון נערך בלא שאורחים, מוזמנים ונציגי התקשורת הורשו להיות נוכחים. בתגובה לבקשת "העין השביעית" לקבל עותק מתיעוד הישיבות הללו, בהקלטה ובפרוטוקול, הסכימה דוברות הרשות למסור רק כי "מוסדות רשות השידור פועלים על-פי החוק ונוהלי רשות השידור".
16/08/2012  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
איש לא יכול היה לעצור את שבתאי לבנוני מלטעת את "חרובי הדמים" שלו סביב הקיבוץ. החרובים נועדו לשמש יער לזכרם של נופלי כפר יעבץ במלחמת העצמאות, אבל גם מקור שופע להזנת בעלי החיים בארץ.
16/08/2012  |  אלישע פורת  |   כתבות
שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, מצא את עצמו במצב דומה לזה של אותו רב חלמאי, אשר פסק ששני הצדדים צודקים, ואמר במבוכה לרעייתו שגם היא צודקת כאשר היא אומרת שהדבר אינו אפשרי. במקרה שלנו, גם הנדל צדק - אך השאלה היא מה יהיו השלכות הרוחב של החלטתו.
15/08/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
המהפכה במצרים התפרשה בעיני רבים כביטוי לזרמים הדמוקרטיים והליברליים התת-קרקעיים בחברה המצרית, שפרצו בהשראת המהפכה בתוניסיה, נגד משטרו הדיקטטורי של הנשיא חוסני מובארק. כתרים רבים נקשרו לראשם של הצעירים המצרים, שתוארו ככוח היוזם והמניע של המהפכה העממית, ותקווה רבה נתלתה בהם כאלה אשר יובילו את מצרים לעידן של דמוקרטיה מערבית. לפייסבוק ולטוויטר יוחסה השפעה אדירה על הנעת ההמונים למאבק למען הדמוקרטיה, עד כדי כך שהמהפכה זכתה לכינוי "מהפכת הפייסבוק".
15/08/2012  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   כתבות
שר התמ"ת שלום שמחון ושר האוצר יובל שטייניץ, ביחד עם בעלי המאפיות ורשתות השיווק, רק חיכו לרגע הזה. מחירי החיטה זינקו בחודש האחרון מ-270 דולר לטון ל-350 דולר לטון. לפתע פתאום הודיע משרד התמ"ת ביום 13.8.12 כי החל בחצות הלילה יועלה מחיר הלחם בפיקוח בשיעור של 6.53%. העלאת המחירים של הלחם בפיקוח תורצה ב"עלייה חדה של מחירי החיטה בעולם בחודש האחרון, וגרמה להעלאת מחירי הקמח המהווה מרכיב משמעותי במחיר הלחם".
15/08/2012  |  אביעד ויסולי  |   כתבות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
הוחמר עונשו של המתנחל צבי סטרוק  /  איתמר לוין
השר הרשקוביץ: המשטרה מגבילה חופש הביטוי  /  מחלקה ראשונה
נתניהו: ההנהגה הפלשתינית מנחילה הסתה  /  עידן יוסף
הזיות בחינם  /  איתמר לוין
עזה - בסיס לשלוחות אל-קאעידה  /  יהונתן דחוח-הלוי
להפוך את שעון החול  /  שמעון ריקלין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il