|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הסוכן של כוכבי הוליווד:

"נדל"ן היוקרה בישראל עבר מהפכה"

בימים כתיקונם תומר פרידמן - סגן נשיא רשת הנדל"ן הבינלאומית של סותבי'ס בלוס אנג'לס - עסוק בלמצוא דירות לכוכבי הוליווד לרגל פתיחת משרד של הרשת בישראל הוא מספק תובנות על שוק נדל"ן היוקרה בארץ
28/09/2012  |   TheMarker TheMarker   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: AP]

   רשימות קודמות
  מחפשים להשקיע בפריפריה? תבדקו איפה המכללות
  "אנחנו הגזע של החברה - אתה רק העלה"
  כך מרוויחה זמרת בת 22 - 57 מיליון דולר
  האם הבעלים של פולאר הוא פושט רגל?
  הפטנט הישראלי שיציל את העולם מאיידס

לפני כמה חודשים החליט ג'סטין ביבר שזהו, גיל 18 הוא בהחלט הזמן המתאים לקחת את עצמו ברצינות ולעזוב את הבית. זמן לא רב אחר כך, במאי, הוא רכש את דירתו הראשונה. ייתכן כי טירתו הראשונה יהיה ביטוי הולם יותר לנכס בן ה-3,000 מ"ר בנוי השוכן בחלקה של 5.2 דונמים, שאותו רכש ביבר בעיירה קלבסס שבקליפורניה, תמורת 6.5 מיליון דולר.

מי שתיווך בעסקת הנדל"ן הראשונה של כוכב הפופ הצעיר באופן אישי הוא סגן נשיא רשת סותבי'ס נדל"ן בינלאומי (Sotheby's International Realty) בלוס אנג'לס, תומר פרידמן.
כמי שבתחום פעילותו נמצאת בוורלי הילס, חתום פרידמן על לא מעט עסקות נוספות שבהן מעורבים כוכבי על. בין היתר חתום פרידמן על מכירת ביתה של בריטני ספירס, ובימים אלה הוא משווק את בית האחוזה של שרון ואוזי אוסבורן (תג המחיר למעוניינים: 13 מיליון דולר). "התדמית של אוזי לא קשורה לאיש במציאות", הוא מעיד. "מדובר באדם עדין עם נפש של ילד, שיושב ומצייר שעות".

כפי שמרמז שמו, פרידמן הוא יליד ישראל שבגיל 6 היגר עם משפחתו לארה"ב. בגיל 28 הוא השלים דוקטורט במשפטים, אך באותו שלב החליט לשנות כיוון, עזב את האקדמיה והצטרף כשותף לאמו, איזידורה פרידמן, שכבר התבססה כזכיינית של כמה מסניפי סותבי'ס בקליפורניה. הרשת, שהוקמה ב-1976 כזרוע הנדל"ן של בית המכירות הפומביות הידוע, שבסיסו בלונדון, מתמחה בנכסי יוקרה וחולשת כיום על מאות סניפים ברחבי העולם.
ואולם בשבועות האחרונים הפחית פרידמן את החיכוך באבק הכוכבים לרגל פרויקט חדש שעליו הוא ממונה. באחרונה הוא פקד את ישראל לביקור של כשבועיים, בראש משלחת של בכירים בחברה מארה"ב ומאירופה. סיבת הביקור: כניסת סותבי'ס נדל"ן לשוק נכסי היוקרה הישראלי. הזכיין שקיבל מסותבי'ס בלעדיות על כלל השוק הישראלי הוא לא אחר מפרידמן עצמו, בשותפות עם אמו. בימים אלה נפתח המשרד הראשי של השניים ברחוב בוגרשוב, פינת רחוב הירקון, בתל אביב. בנוסף, נפתח באחרונה סניף של הרשת ברחוב רמב"ם בגבעתיים.

"ראינו שישראל מתפתחת מאוד. בתחום הנדל"ן ובתחום הכלכלי בכלל", מסביר פרידמן בעברית המתובלת פה ושם בביטויים באנגלית. "יהודים מכל העולם רוצים לקנות נכסים בישראל. זה כמו תעודת ביטוח, וזו תופעה שמתעצמת ככל שמתגברות בעיות פוליטיות באירופה ובעולם, שמשפיעות עליהם".

בזה שיהודים מחו"ל רוכשים כאן דירות בהמוניהם אין חדש. למה הגעתם דווקא עכשיו?

"הלקוחות זה דבר אחד, והדבר השני הוא המוצר. נדל"ן היוקרה בישראל עבר מהפכה בשנים האחרונות. אין מה להשוות למצב של לפני 20 שנה, נניח - כמעט שלא היה אז למשרד כמו סותבי'ס מה לשווק בישראל. אנחנו סלקטיבים מאוד לגבי הנכסים שאנו מייצגים, וגם הקליינטים שעובדים אתנו סלקטיבים מאוד לגבי מי שמייצג אותם.

"אני יושב בדירקטוריון EMEA של הרשת שאחראי על אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. היה לנו כנס בלונדון באפריל, והייתי המום מהתגובה החיובית שקיבלתי על פתיחת משרד בתל אביב - פשוט שיבחו אותנו מכל עבר. המשרדים בלונדון, בפאריס, בציריך ואפילו בשוודיה, באו ואמרו לנו שכבר שנים יש להם קליינטים ששואלים אותם שוב ושוב על תל אביב וירושלים, ושעד היום לא היה מה להגיד להם".

כדי למנוע בלבול חשוב להסביר כי אף שזרוע הנדל"ן של סותבי'ס נושאת את אותו השם, מדובר בגוף נפרד מרשת בתי המכירות הפומביות, שנוסדה בלונדון ב-1774, ועוסק בעיקר בפריטי אמנות אופנה ועתיקות. סניף של סניף של בית המכירות קיים בתל אביב כבר כ-20 שנה, אך כאמור הוא לא עוסק ישירות בנדל"ן, אף שרבות מהעסקות נחתמות גם באמצעותו - במקרים שלקוחות שמגיעים לסניפים במטרה להתעניין בוואן גוך, ויוצאים ממנו גם עם בית נופש במונאקו שבו ניתן יהיה לתלות את הציור.

"במשרד במנהטן מעשו בשנה האחרונה עסקות בהיקף של חצי מיליארד דולר עם לקוחות שהועברו מבית המכירות", מסביר פרידמן. "זה מכלול אחד שפועל בשיתוף פעולה. "אנחנו גם נמצאים בקשר הדוק עם מנכ"ל סותבי'ס ישראל סיגל מרדכי, ועם יו"ר סותבי'ס רבקה צוקר. בבית המכירות בתל אביב יש להם רשימת שמות שהצטברה במשך 10-15 שנה, של קליינטים שצילצלו אליהם כדי שסותבי'ס תייצג אותם במכירת נכסים, וגם להם לא היה מענה".

לא ליהודים בלבד

הפגישה עם פרידמן נערכה במשרדיה של קרן פייר ברחוב שאול המלך בתל אביב, זמן קצר לאחר שפרידמן חתם עם היו"ר המשותף לקרן, שלמה גרופמן, על הסכם לייצוג בלעדי של דירות פרויקט הירקון 96 - פרויקט המשלב בנייה מודרנית עם מבנה משומר בסגנון הבאוהאוס, הכולל את אחד הנכסים היקרים ביותר המוצעים כיום בישראל למכירה: פנטהאוז בשטח של כ-1,200 מ"ר ברוטו, עם תג מחיר מדהים של 120 מיליון שקל.

"ארכיטקטורה היא אמנות לכל דבר, ולקחת בניין באוהאוס, לשלב אותו עם מכנה מודרני, להביא אותו לסטנדרטים של היום, ועדיין לא להרוס את המהות של המבנה והארכיטקטורה המקורית, זה בדיוק סותבי'ס. שילוב של אמנות, נדל"ן וביזנס", מסביר פרידמן בהתלהבות. עוד סוכם כי הרשת תייצג באופן בלעדי נכסים נוספים, כמו הפנטהאוז שבקומה 30 במגדל פייר ברמת גן, הפעם במחיר "צנוע" יותר של 20 מיליון שקל.

נכסים כאלה מכנה פרידמן "טרופי פרופרטיז" (נכסי גביע, בתרגום חופשי): "זה נכס שהוא כמו מדליה שאתה מקבל אחרי שניצחת באולימפיאדה. נכס שאומר ‘עשיתי את זה'. הרבה פעמים זה משהו שאי-אפשר לתמחר. למשל הירקון 96. המבנה הוא אחת הדוגמאות הכי טובות אולי בכל בעולם לאדריכלות הבאוהאוס - משלב ישן וחדש וממוקם על חוף הים של תל אביב. מבחינתי, כמו שיש ציור ‘הצעקה' אחד, ככה יש הירקון 96 אחד. אין לו תחליף".

על-אף הכבוד שמעניק פרידמן לפרויקט הנוצץ, ביקורו בישראל היה רחוק מלהיות מלהתמקד רק בו. במשך השבועיים פקדו פרידמן והקולגות מספר לא קטן של אתרים, תוך שהם יוצאים למרבה הפלא מגבולות חדרה גדרה הידועים. "בחיפה יש לנו כבר כמה דירות שאנו מייצגים, בהן פנטהאוז מיוחד מאוד, וגם בית פרטי בדניה. בירושלים יש לנו פנטהאוז מהמם ליד כיכר ספרא, ובית עתיק שנבנה במקור ב-1300. היינו גם בקיסריה ומחר נבקר בבת ים".

בת ים?

"למה לא? בת ים היא שוק מדהים. על הים".

"גם באשדוד אני בונה על הים, ויש שם שוק חזק מאוד של תושבים זרים", מצטרף גרופמן לשיחה.

כאמור, רוכשים יהודים הם מרבית הלקוחות מחו"ל, אך מתברר שיש גם אחרים. לפחות בתל אביב, מספרים השניים, לא כל הרוכשים הזרים הם יהודים. "הייתי אומר ש-5%-7% מהרוכשים בפרויקטים שלנו הם תושבים זרים לא יהודים, רובם מרוסיה", אומר גרופמן. "מדובר באוליגרכים שמחזיקים דירות בכמה מוקדי יוקרה, וכמו שיש להם דירה בז'נווה, במונטה קרלו, בריביירה הצרפתית ובלונדון, הם רוצים דירה גם על חוף הים בתל אביב".

פרידמן: "מדובר בפלח של אנשי עסקים, בעיקר ממוסקבה, שאוהבים לרכוש נכסים מכל העולם, ומגלים הרבה עניין בתל אביב - מה שמראה שהעיר נמצאת כיום בטופ העולמי. גם מבחינת המחירים הרמה פה גבוהה מאוד, אבל גם מבחינות אחרות. יש פה לייף סטייל - מסעדות ומועדונים. יש גם דבר נוסף שחשוב מבחינתם: גישה לאירופה. כיום יש פה דברים שלא היו פעם, ותל אביב יכולה להתחרות עם לונדון, מונאקו וניו-יורק".

גרופמן: "גם הסינים מתחילים להתעניין בנכסים להשקעה".

פרידמן: "בהחלט. יש לנו משרד בהונג קונג, והסינים רוצים להוציא את הכסף מסין".

עם כל הכבוד ללייף סטייל, אנחנו עדיין במזרח התיכון עם איום טילים והכל. אין לזה השפעה על רוכשים מחו"ל?

"גם אם יש מי שחושב כך משנה את דעתו ברגע שהוא מגיע לכאן. לדוגמה, פגשתי בהילטון תל אביב הרבה מאוד אנשים ממשפחת נזריאן, משפחה פרסית יהודית עשירה מאוד שהבסיס שלה בבוורלי הילס. יש להם כאן חתונה, אז הם הזמינו 150 חדרים. מיליארדרים. עכשיו לא מדובר כאן ביהודים צרפתים. הם לא פה כל שני וחמישי. הם בלוס אנג'לס הרחוקה, מחוברים מאוד ליהדות ולמסורת, אבל לא כל כך לישראל. ולמרות שהפרסים היהודים הם מגדולי משקיעי הנדל"ן בלוס אנג'לס ובמנהטן. בישראל הם לא הבינו. העניין הוא שמאז שאני כאן הם לא מפסיקים לעצור אותי, במלון, במעלית, בארוחת בוקר, בלובי. הם בהלם. הם גילו שתל אביב זה העולם הראשון והרבה מעבר, שהרבה מקומות שנחשבים מפותחים והם עולם שלישי ליד תל אביב. אני מאמין שכשאחזור ללוס אנג'לס בשבוע הבא, יחכה לי חודש של פגישות איתם מהבוקר עד הלילה".

רוכשים מערב הסעודית

בדיון האחרון בא לידי ביטוי הערך המוסף המשמעותי של סותבי'ס, שהוא הפרישה הבינלאומית, המאפשרת ללקוחות מכל נקודה בעולם להתעניין בנכסי יוקרה בכל נקודה אחרת בגלובוס שבה יש לסותבי'ס נציגות. לדברי גרופמן, שקרן פייר שבניהולו מוכרת כ-40% מדירותיה לתושבי ומשקיעים מחו"ל, זה היה השיקול המרכזי בהתחברות לחברה.

"במשך שנים לא רציתי להתקשר עם אף סוכנות בינלאומית. אני בעצמי נוסע הרבה ולא חשבתי שיש בכך צורך, אבל היתרון העצום שמצאתי בסותבי'ס נדל"ן זה הקשר ההדוק לבית המכירות הפומביות, וגם הבינלאומיות האמיתית. חלק גדול מהחברות שמציגות את עצמן כבינלאומיות זה חתיכת בלוף", טוען גרופמן.

"הייתי עכשיו בציריך והחלטתי לעבור בסניף המקומי של סותבי'ס שיושב שם בבניין מפואר. נכנסתי, קיבלו אותי יפה והתחלתי להתעניין בנכסים בתל אביב. מהר מאוד הסוכנים שם התחילו להציג בפני את הירקון 96. זה בדיוק העניין. זו בינלאומיות", הוא מספר.

פרידמן: "זו החברה היחידה שהיא באמת בינלאומית. כל פרויקט ונכס שאנחנו מייצגים, מהרגע שהוא מוזן למחשב הוא בתוך המערכת, שאליה יש נגישות מכל הסניפים שלנו בעולם. בכל אחת מהנציגויות - בציריך, לונדון, מוסקבה או ערב הסעודית - יכול להיכנס לקוח, לומר ‘שמעתי על תל אביב אני רוצה לדעת מה הולך שם', והם נכנסים למערכת ומראים לו את כל הנכסים. ברגע שהוא מגלה רצינות ורוצה להתקדם, מחברים אותו עם הסניף המקומי שמכיר את פרטי הנכסים על בוריים, והם ממשיכים להתקדם אתו".

נכסים בודדים שאינם חלק מפרויקט, מסביר פרידמן, מיוצגים בסותבי'ס רק בבלעדיות, מחשש לעקיצות: "מה שקורה בתחום התיווך בישראל, זה שבמקום שהסוכן ייתן חשיפה מקסימלית לנכס כדי שכולם יראו, הסוכנים מחביאים אותו, מפני שאין להם בלעדיות. בגלל זה נוצרים מצבים מגוחכים שבהם סוכנים מפרסמים נכס בלי כתובת מדויקת, ולפעמים בלי רחוב - כדי שלא יידעו איפה זה. בנוסף, ברגע שאין בלעדיות אין לך שום עניין להשקיע כסף בצילום למשל, ואז באים ומצלמים באייפון, שזה מבחינתנו לא בא בחשבון.

"באחרונה חיפשתי דירה להשכרה. ראיתי את אותה הדירה אצל סוכן אחד ב-6,000 דולר לחודש, אצל השני ב-6,700 דולר לחודש, אצל השלישי ב-7,200 דולר לחודש. אוטומטית זה מוריד את ערך הדירה, כי אני אצלצל לסוכן עם המחיר הכי נמוך, ובנוסף זה פשוט לא נראה רציני. לכן אנחנו לוקחים נכסים רק בבלעדיות, אבל גם עושים שיתופי פעולה עם סוכנים אחרים. אם אתה כסוכן מבחוץ מביא את הקונה זה בסדר גמור, וגם אתה תרוויח. אבל להחביא את הנכס אני לא מוכן. הירקון 96 למשל הולך להופיע בשער של ה"אינטרנשיונל הרלד טריביון" בכנס היאכטות במונאקו בספטמבר, ואלה דברים שיש רק לנו במסגרת הסכמי בלעדיות איתם. הלקוח לא יראה את הנכס פתאום באתר יד2 - זה צריך להיות בשליטה".

פורסם במקור: אתר דה-מרקר
תאריך:  28/09/2012   |   עודכן:  28/09/2012
נמרוד בוסו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נדל"ן היוקרה בישראל עבר מהפכה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לקראת עליית העונה השנייה של "משחקי הכס”, החליטו ב-yes לצמצם למינימום את ההפרש בין השידור בארצות הברית לשידור בישראל. חמישה ימים בלבד, פלוס תרגום מעולה לעברית, הפרידו בין הצופים הישראלים לעמיתיהם ברחבי העולם, אבל גם זה היה מאוחר מדי. יותר ויותר צרכני מדיה בעלי פס רחב מסתנכרנים בשנים האחרונות עם השידורים האמריקניים, וצופים בפרקים הטריים שעות ספורות לאחר שידורם במדינת המקור.
28/09/2012  |  אור בר שלום  |   כתבות
גיל גבע, 48, איננו אוהב חשיפה אישית. הוא מנכ"ל ושותף בכיר בחברת הנדל"ן המובילה תדהר, אחת מעשר חברות הנדל"ן הגדולות של ישראל. תדהר, בניגוד לרוב חברות הנדל"ן האחרות, היא חברה פרטית, מניותיה אינן נסחרות בבורסה, והיא בעצם אינה חייבת לדווח דבר על פעילותה. ודאי שאינה חייבת לדווח על עסקיהם הפרטיים של הבעלים. אפילו גילו של גבע לא פורסם רשמית. השבוע, עם חתימת הסכם למכירת 166 דירות ביבנה, הייתה הזדמנות די נדירה לשמוע את האיש. News1 ריכז חומר נוסף, גם על עסקים אישיים של גיל גבע.
28/09/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
ימי סוף השבוע, שישי ושבת, אינם ימים קלים ואופיים יכול להשפיע גם בהמשך השבוע. אנשים שאתם מכירים, קרובים או רחוקים, עלולים להיות יותר שתלטנים ותוקפניים בהתנהגותם. זו לא תקופה ללכת לבתי משפט או להתמודד עם רשויות המס. לא יהיה נכון להיכנס לתהליך שאופיו ביורוקרטי. דחו מה אפשר לאחרי החגים, והפעם זו לא קלישאה.
28/09/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
מועדי חודש תשרי הם תור הזהב של הרובע היהודי הנרחב בבודפשט, שאיכלסו עד תקופת השואה רבבות יהודים, ושבו מתגוררים, עדיין, צאצאיהם. במרוצת החגים, ובמיוחד בימים הנוראים, שורה על הרובע אווירה של קדושה. בית הכנסת הגדול והמפואר באירופה הופך אז לאתר-עלייה לרגל להמוני מתפללים מכל קצווי תבל, בהם ישראלים רבים. גם תיירים, בני דתות אחרות, פוקדים את אתר התיירות הרשמי שהוכרז ככזה על-ידי ממשלת-הונגריה.
28/09/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
לא במקרה כבשה הידיעה על מותו של חיים חפר את כל העמודים הראשונים למחרת פטירתו. לא במקרה יצרה הידיעה תחושת אבל ואובדן לאומי, למרות שלא הוכרז שום אבל פורמלי כזה. לכאורה מדובר בפזמונאי בלבד, שלו אומנם רצף פעילות ארוך במיוחד ורפרטואר מרשים במיוחד, ובכל זאת, לכאורה רק פזמונאי, חרזן של פזמונים קלילים.
28/09/2012  |  יאיר שלג  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il