|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
מוטי פלד. חריש עמוק
איש הנדל"ן של השבוע

מוטי פלד יבנה 1,000 דירות בחריש

היזם בן ה-35 מארגן שתי עמותות גדולות, שיקנו מגרשים בחריש בונה מאות דירות בתל אביב, בפתח תקוה, בהוד השרון וברעננה מארגן קבוצות רכישה שיקנו מגרשים ברמת גן ובאלקנה "חריש - הזדמנות קנייה לכל מי שיש לו 200 אלף שקל" "הסיסמה שלי היא אחדות עם ישראל"
12/10/2012  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
הדמיה של היישוב חריש. חצי שעה נסיעה מתל אביב ומחיפה

אלעזר לוין
נסים דהן בונה את חריש

חצי מהמתחרים על מגרשי חריש אינם חרדים
אלעזר לוין
שחר קבלני פיתוח, מינהל מגורים ישראל ושתי עמותות חילוניות לפחות נטלו חלק בסיור שאירגן המינהל על אדמות העיר החדשה * מתמודדים אחרים - עמותה של אולפנת בני עקיבא והתארגנות של חסידי ברסלב
לרשימה המלאה

הכלכלן מוטי פלד, 35, מארגן עם שותפו יאיר מורט שתי עמותות גדולות, שירכשו מגרשים ל-1,000 דירות בעיר החדשה, חריש. הכל תלוי, כמובן, בתוצאות המכרז, שיפורסמו בשבוע השני של נובמבר. "מינהל מגורים ישראל", חברתם של פלד ומורט, תהיה מוכנה: לפני עשרה ימים פתחו בהרשמה, וכבר עתה הצטרפו 300.

פלד, נשוי ואב לארבעה, עם ניסיון של עשר שנים, בטוח שרכישת דירה בחריש תהיה עסקה טובה: "נמכור דירות 4 חדרים ב-629 אלף שקל. היכן עוד אפשר למצוא דירה כזו, במקום מרכזי, חצי שעה נסיעה מתל אביב וחיפה, קרוב לישובים מרכזיים ולכבישים מודרניים?! כל מי שיקנה דירה בחריש, יכפיל או ישלש את כספו בשנים הבאות. אני אומר לכל קרוביי ומכריי: קנו דירה בחריש, עכשיו!"

כדי לצנן את התלהבותו המובנת של היזם הנמרץ, כדאי להעיר: עשרים עמותות וקבלנים, אולי יותר, יבנו בבת-אחת 4,600 דירות בעיר החדשה. בעתיד הקרוב, יבנו שם יזמים וקבלנים עוד אלפי דירות. ההיצע יהיה גדול, והוא ישפיע כמובן על מחירי המכירה ועל הסיכויים לרווחי הון. אבל, מי שמחפש מגורים למשפחתו, יוכל לרכוש בחריש דירה במחירים נמוכים בעשרות אחוזים ממחיר דירה בפתח תקוה או בעיר דומה. הסיבה העיקרית: המינהל ימכור את רוב המגרשים כמעט-בחינם.

עשרות קבלנים, מחציתם לא חרדים

"עיר של כולם"
מוטי פלד: לפני ימים מספר השתתפתי בסיור קבלנים. הגיעו עשרות יזמים וחברות. כמחציתם חרדים, וכל האחרים הם קבלנים, יזמים ועמותות של דתיים-לאומיים או חילונים. חריש תהיה עיר של כולם

מה התוכניות שלכם?

פלד: אנחנו מרכיבים שתי עמותות, 1,000 איש סך הכל. הן יגשו למכרזים לרכישת מגרשים שאינם בעייתיים (בכמה מגרשים יש בעיות תכנון, טופוגרפיה ועוד - א.ל.). ננצל הקלה שעשה המינהל במכרזים אלו: בדרך כלל, כל משתתף צריך לתת ערבות בנקאית נפרדת לכל מגרש, וזה יקר. במכרזי חריש, אפשר לגשת עם ערבות אחת לכל המכרזים, ואם לא זכית במגרש אחד, תוכל לזכות בשני, וכן הלאה. יש לנו גם מתנה לקונים: על כל 200 קונים, נגריל דירה אחת בחינם.

האם חריש תהיה עיר לחרדים?

פלד: מה פתאום! לפני ימים מספר השתתפתי בסיור קבלנים. הגיעו עשרות יזמים וחברות. כמחציתם חרדים, וכל האחרים הם קבלנים, יזמים ועמותות של דתיים-לאומיים או חילונים. חריש תהיה עיר של כולם.

זה טוב?

פלד: מצוין! אני בעד כל מה שמביא לאחדות עם ישראל, כל היהודים באשר הם, חילונים, חרדים, דתיים-לאומיים. כל הפרויקטים של חברת "מינהל מגורים ישראל" נושאים את השם המסחרי "אחדות".

"דירות ב-400 אלף שקל פחות ממחירי השוק"

היכן עוד אתם בונים?

פלד: קבוצת רכישה שאירגנו זכתה במכרז של המינהל, וקנתה מגרש לבניית מגדל בן 34 קומות, 140 דירות, בהדר גנים, פתח תקוה, על מגרש שהיה של מושב נחלים. הדירות שווקו במחירים הנמוכים בכ-400 אלף שקל ממחירי השוק! הקבלן הוא אורתם-מליבו, של המהנדס אמיר נחום, חברת בנייה אמינה וטובה.

בדיקת News1 העלתה, כי הקבוצה שילמה בעד המגרש 25.2 מיליון שקל, ועוד 13.9 מיליון שקל הוצאות פיתוח, כולל מע"מ ומס רכישה. סך הכל, שילמה הקבוצה בעד המגרש כ-39 מיליון שקל, שהם כ-280 אלף שקל לקרקע לדירה. זהו מחיר נמוך יחסית, המאפשר לשווק את הדירות לחברי הקבוצה במחירים סבירים. בין ראשי הקבוצה נמצאים עו"ד דורון טאובמן וראש מינהל החינוך של עיריית פתח תקוה, רמי הופנברג.

יש גם פרויקטים אחרים?

פלד: חברתנו תבנה בניין בן 24 דירות-בוטיק ברחוב אלנבי, ליד שדרות רוטשילד, תל אביב. יאיר ואני, יחד עם ישראל שינפלד, נבנה גם 30 דירות בהוד השרון, המהוות 50 אחוז מפרויקט גדול יותר; המחצית השנייה היא של היזם ארז גולדשטיין. יש לנו גם פרויקט בן 24 דירות ברחוב חפץ חיים ברעננה, שדווקא ממנו איננו מתלהבים.

מדוע?

פלד: "מינהל מגורים ישראל" מתמחה בארגון עמותות וקבוצות לפרויקטים בינוניים וגדולים, 60 דירות ויותר. במקרה של רעננה, זהו פרויקט לפי תמ"א 38, בניין ישן בן 16 דירות, שאנחנו משפצים אותו, ומוסיפים 8 דירות חדשות. זה לא הסגנון העיקרי שלנו. רוב הדירות החדשות נמכרו למשקיעים יהודים-צרפתים, במחיר מציאה, 18,000 שקל למ"ר בנוי.

המכרז ברמת גן הוקפא

מהו הפרויקט הגדול הבא בדרך?

פלד: בחודשים האחרונים אירגנו קבוצה, שתשתתף במכרז מעניין של המינהל, למכירת מגרש ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן, שעליו עומד כיום בניין משטרת רמת גן. המגרש מיועד לבניית 200 דירות יוקרה. הקבוצה שלנו כבר הייתה מאורגנת, והנה הודיע פתאום המינהל על הקפאת המכרז. שמעתי שההקפאה נובעת מכך, שהמשטרה עדיין לא הסכימה לעבור לבניין החילופי שהוצע לה, במקום אחר בעיר. אנשי המינהל הבטיחו לי, שהמכרז יפורסם עד סוף 2012.

מוטי פלד מוסיף ומספר, שחברתו נערכת לשני פרויקטים גדולים נוספים: האחד הוא ארגון קבוצת רכישה בת 283 חברים, שתתמודד על מכרז, שיפורסם בקרוב, לרכישת מגרשים באלקנה. פלד משוכנע שהקבוצה שחברתו מארגנת תזכה במכרז. בראיון הוא מסביר: "עשינו עבודת הכנה יסודית בשלשת החודשים האחרונים. אנחנו מכירים טוב מאוד את הפרויקט, האפשרויות והמחירים. אינני מציע לאף אחד להתמודד מולנו"...

הפרויקט השני של "מינהל מגורים" יהיה כנראה הגדול ביותר של החברה עד היום - שכונת פינוי-בינוי גדולה באשדוד, שבו יבנו מגדלים ובהם 2,000 דירות.

מצד שני, החברה לא זכתה בכמה מכרזים של מינהל מקרקעי ישראל, אליהם ניגשה בשנים האחרונות. לא תמיד אפשר לנצח.

עם מי אתה עובד?

פלד: קודם כל, עם שותפי לחברה יאיר מורט, לשעבר מראשי מינהל המגורים של צה"ל. הוא היה מבוני שכונות הקצינים ברעות וביבנה, ומביא לחברה ידע מקצועי ושיווקי חשוב. שותף נוסף הוא שלמה ונטורה, מי שהיה סגן ראש ענף הנדל"ן בבנק דיסקונט, וכיום הוא בעל חברת הניהול של הפרויקטים שלנו. אורתם-סהר היא הקבלן הראשי שלנו, אך לא הבלעדי. עורכי הדין שלנו הם משרד זהבי-בלאו, ויועצי המס הם משרד עורכי הדין שומן-לנדאו האדריכל העיקרי של החברה הוא משרד האדריכלים סיטי ביי.

"אחדות" זו גם צעדה מתל אביב לבני ברק

על-מנת לאחד
"'אחדות' הוא לא רק שם מסחרי, אלא גם אמונה בחזון ובדרך, איחוד כל היהודים באשר הם, ובניית בניינים ושכונות שבהם יתגוררו יחד משפחות עם השקפות שונות, מתוך הדגשת המאוחד"

איך הגעת לכל אלו?

פלד: למדתי כלכלה בבר-אילן. אחר ניהלתי מכללה בבאר טוביה, וגם חברה להפעלת חוגים. לפני עשר שנים נדבקתי בחיידק הנדל"ן, ומאז אני כאן.

"אחדות" היא רק שם מסחרי?

פלד: לא רק שם מסחרי, אלא גם אמונה בחזון ובדרך, איחוד כל היהודים באשר הם, ובניית בניינים ושכונות שבהם יתגוררו יחד משפחות עם השקפות שונות, מתוך הדגשת המאוחד. אני משתתף בשיעורי תורה, שבהם מרגישים הלכה למעשה את האחדות בין יהודים. גם התנדבתי לפעילויות המפגינות את אחדותו של עם ישראל. לפני חצי שנה, למשל, השתתפתי בהפגנה-צעדה משותפת של דתיים וחילוניים מתל אביב לבני ברק, התקבלנו בחיבוק חם ומרגש!

תאריך:  12/10/2012   |   עודכן:  13/10/2012
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מוטי פלד יבנה 1,000 דירות בחריש
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מקניית מגרש-לסיום
14/10/12 14:59
2
אהרון רצון
23/10/12 11:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
משרד השיכון יוציא בסוף השבוע או בראשית השבוע הבא (2.9.12) מכרזים למכירת 29 מגרשים לבניית 4,634 דירות ו-12,500 מ"ר מסחרי בעיר החדשה חריש, ממזרח לפרדס חנה, לאחר שבאחרונה אושרו התוכניות המפורטות לבניית הדירות. אם הרשות המקומית תאשר תוספת 10% לדירות לפי תיקון שבס, ייבנו על המגרשים כ-5,100 דירות. המגרשים אמורים להיות זולים מאוד, כמעט במחיר אפס, אך יהיה צורך לשלם הוצאות פיתוח ניכרות.
27/08/2012  |  אלעזר לוין  |  כתבות
מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון פרסמו (יום ג', 29.8.12) את המכרזים למכירת 29 מגרשים, לבניית 4,634 דירות, בשכונות הצפונית ובפרסה, בעיר החדשה חריש. המכרזים מגלים, כי כל הדירות יהיו גדולות, בנות 160 מ"ר, ככל הנראה כדי שיתאימו למשפחות מרובות ילדים. רוב הדירות יהיו בשלב ראשון בנות 3 חדרים, אך יהיה רישוי להכפיל את שטחן. יש להגיש את ההצעות עד 11 בנובמבר, והזוכים ייקבעו כנראה ב-14 בנובמבר.
29/08/2012  |  אלעזר לוין  |  כתבות
דירה בעיר החדשה חריש תעלה, על-פי גודלה, בין 620 ל-725 אלף שקל - כך הודיעה רשמית חברת הבנייה הוותיקה צבי לנדאו, העומדת לבנות בעיר החדשה. מחיר זה אינו כולל רווחי קבלן של 5% לפחות, שיקפיצו כמובן את מחיר הדירה. זאת ועוד, המחיר הוא רק לחברי עמותות, כי קונים רגילים ישלמו גם מע"מ של אלפי שקלים על הוצאות פיתוח ואחרות.
09/09/2012  |  אלעזר לוין  |  כתבות
דירות בחריש יעלו בין 620 ל-725 אלף שקל, לא כולל רווחי קבלן. כך הודיעה חברת צבי לנדאו, המשתתפת במכרזים לרכישת מגרשים בעיר החדשה. דירת 3 חדרים תעלה 620 אלף שקל, דירת 4 חדרים תעלה 670 אלף שקל, דירת גן תעלה 725 אלף שקל.
09/09/2012  |  אלעזר לוין  |  כתבות
דירות 4 חדרים, 105 מ"ר, שייבנו בעיר החדשה חריש, יעלו בממוצע 670-660 אלף שקל - קובעים נתונים פנימיים של חברת "באמונה", שהגיעו לידי News1. מחירים אלו זהים, כמעט, למחירים שעליהם הודיעה חברת צבי לנדאו. שתי החברות מתמודדות בימים אלו במכרזים לרכישת מגרשים לכ-4,600 דירות בחריש. (News1 9.9.12 - "מחיר דירה בחריש - 725-630 אלף שקל").
27/09/2012  |  אלעזר לוין   |  כתבות
"מינהל מגורים ישראל", בבעלות מרדכי פלד ויאיר מורט, מארגנת עמותות שיגשו למכרזי המינהל לרכישת מגרשים בחריש. החברה תייסד כמה עמותות לרכישת מגרשים לבניית 1,000 דירות, מתוך 4,600 דירות שייבנו בעיר החדשה. החברה אומרת כי החברות בעמותות תהיה פתוחה לכולם, לאו-דווקא לדתיים ולחרדים. דירות 4 חדרים בקומה א' יעלו 629 אלף שקל - מחיר זהה למחירים שמציעות חברות "באמונה" וצ. לנדאו.
10/10/2012  |  אלעזר לוין  |  כתבות
מזכיר מועצת חכמי התורה של שס, רפאל פנחסי, מקים בימים אלו עמותה, שתתמודד על רכישת מגרשים בעיר החדשה חריש. שם העמותה הוא "ועד הדיור החרדי המאוחד", והיא אמורה להגיש הצעות לרכישת כמה מגרשים, לבניית מאות דירות. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 11 בנובמבר.
11/10/2012  |  אלעזר לוין  |  כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il