|   15:07:40
דלג
עיתונאי   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

גלעד שליט

ד"ר גלעד נתן יושב בצומת מרכזי בפרלמנט הישראלי. כחלק אינטגרלי ממרכז המחקר והמידע של הכנסת (ממ"מ) וכמי שאמון על ניפוק נתונים ומחקרים שיעזרו לחברי הכנסת ולשרים לבסס מדיניות, הוא החליט לעשות במידע כבשלו, הכול כדי שיתאים לאג'נדה שהוא מחזיק בה. כך הפך פעיל שמאל רדיקלי הקורא לישראל מדינה גזענית וחשוכה לאיש שיקבע אם יש באמת "בעיית מסתננים" במדינה. הוא כמובן חושב שאין, יש מי שמקשיב לו
10/12/2012  |     |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
ד"ר גלעד נתן. הדוח שהוגש לח"כים בעניין המסתננים מציג עולם שכולו טוב

פעיל שמאל רדיקלי
ביגמן בדק מיהו אותו ד"ר גלעד נתן העומד מאחורי הנתונים וגילה כי מדובר בפעיל שמאל רדיקלי, שלמרבה הפלא המשיך בפעילות ובפרסום מאמרים בוטים וקיצוניים גם בעת עבודתו כחוקר בכיר בכנסת. מדובר, כפי שאפשר להבין מקריאת כמה ממאמריו, במי שעולם הדימויים שלו קרוב מאוד לזה של כדורסלן מכבי תל אביב גיא פניני. המרחק בין המקום שבו ד"ר נתן לא מסכים עם דעותיו של מאן דהוא להפיכתו לנאצי קצר מאוד

מרכז המחקר והמידע של הכנסת, הממ"מ, נחשב למוסד הגון, אחראי ואובייקטיבי. חברי כנסת שמבקשים לגבש את עמדתם בעניינים שונים פונים אליו ומבקשים חוות דעת ונתונים. התוצרת שמנפיקים במרכז משמשת פעמים רבות בסיס חשוב לדיוני הוועדות ובהמשך אף לקבלת החלטות. לפני שנה וחצי פִרסם הממ"מ מחקר חשוב בעניין נתוני הפשיעה של "מסתננים ומבקשי מקלט" בישראל. ברקע עמדה האווירה הציבורית, עדיין לא מגובה בנתונים, שחשה שהמסתננים אחראים לכמות נכבדה של פשיעה באזורים שבהם הם מסתובבים. ממצאי המחקר שחיבר ד"ר גלעד נתן, איש מרכז המידע של הכנסת, היו לפיכך מפתיעים. מפתיעים מאוד. "להאשמות הנשמעות בדיון הציבורי שמתקיים בדבר הפשיעה הגוברת בעקבות הגידול באוכלוסיית המסתננים ומבקשי המקלט בישראל אין בסיס עובדתי", קבע בנחרצות. "...נתוני הפשיעה של זרים מאפריקה... מראים ששכיחות העבריינות באוכלוסיה זו נמוכה משכיחותה בקרב האוכלוסיה הכללית באופן ניכר". הדוח הזה, שעשה שימוש בביטויים פובליציסטיים, בלתי מחקריים בעליל, ולפרקים נראה כמי שבא להתנצח עם דעת הקהל הישראלית יותר מאשר להציג נתונים למחוקקים, זכה כצפוי לחשיפה רחבה. זה היה יום חגם של ארגוני הסיוע למסתננים, שהתראיינו לדעת בכל כלי התקשורת. סוף-סוף התברר שכל הטענות כלפי המסתננים מופרכות. שהכול נובע מגזענות חשוכה.

עקיבא ביגמן, איש אתר האינטרנט 'מידה' העוסק בתחקירים ופרשנויות, פירק את הדוח וניתח אותו. ממצאיו הפכו את המחקר של ד"ר נתן לחסר רלוונטיות במקרה הטוב ולמסמך בעייתי במקרה הפחות טוב. ד"ר נתן, התברר, הגיע אל השורה התחתונה אחרי שהשווה את סך העבֵרות המבוצעות על-ידי המסתננים מול אלו המבוצעות באוכלוסיה הישראלית הכללית ובדק את הממצאים נוכח משקלם היחסי של המסתננים באוכלוסיה. ההשוואה הזו הניבה ממצאים מוטים באופן קיצוני, שכן יש עברות מסוגים שונים ומשונים שרק ישראלים מבצעים. אצל המסתננים, לדוגמה, אין עברות צווארון לבן, אין העלמות מס, הם לא מריצים מניות ולא מורשעים במרמה ובהפרת אמונים. מעבר לכך, משטרת ישראל ציינה זה מכבר כי רמת התלונות על עברות של מסתננים נמוכה בדרך כלל, מסיבות שונות. אבל בכך לא די. מפקד משטרת תחנת לוינסקי בתל אביב סיפר בכנסת על ניסוי מעניין שערך. הוא לקח 123 תיקי תלונות על עברות שוד, קרא את עדויות המתלוננים וגילה שכולם סיפרו שסודנים או אריתריאים שחומי עור שדדו אותם. אלא שמאחר שהשודד לא נתפס, המשטרה לא מסווגת את השוד ככזה שביצע מסתנן. עמותת 'איתן', העוסקת במדיניות ההגירה של ישראל, בדקה גם היא את הנתונים וגילתה שככל שמדובר בפשיעה החמורה, זו המטרידה יותר, הנתונים של המסתננים גבוהים בהרבה מאלה של הישראלים. כך, לדוגמה, מתברר שבשנת 2010, בעברות מין ובעברות רצח נתוני הפשיעה היחסיים של המסתננים גבוהים ב-350 ו-882 אחוזים בהתאמה מאלה של האוכלוסיה הישראלית כולה.
מסמך: המדיניות כלפי אוכלוסיית המסתננים, מבקשי המקלט והפליטים בישראל ובמדינות אירופה
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת דורון אביטל. נבחנים בו נתוני הכניסה של פליטים, מבקשי מקלט וכל שאר מי שנמנים עם אוכלוסיית היעד של נציבות הפליטים של האו”ם ונחשבים לאוכלוסייה של הגירה מעורבת בישראל ובעולם, ונסקרת המדיניות כלפיהם בישראל ובאיחוד האירופי
מסמך: לא ישראלים בישראל (זרים, עובדים זרים, פליטים, מסתננים ומבקשי מקלט) תמונת מצב, 2011-2010
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת ניצן הורוביץ, יושב-ראש הוועדה המיוחדת לבעיית העובדים הזרים, ומובאת בו סקירה של אוכלוסיית הזרים בישראל, של המדיניות כלפי אוכלוסייה זו ושל מגמות ושינויים באוכלוסייה, בהרכבה ובמדיניות כלפיה. המסמך מבוסס בחלקו על הנתונים שהוגשו לארגן לשיתוף כלכלי ופיתוח ) OECD ( בנושא הגירה )דוח SOPEMI .) מדינת ישראל אינה רואה בעצמה מדינת הגירה הפתוחה לפני מהגרים בני כל הלאומים אלא מדינת הלאום של העם היהודי, והיא פותחת את שעריה לבני העם היהודי. לכן אין למדינת ישראל מדיניות של קליטת מהגרי עבודה, כפי שמקובל למשל ברוב המדינות המשתייכות לארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח ) OECD (, ואין בה מכסות הגירה או מכסות למבקשי מקלט ופליטים. אוכלוסיית הזרים העיקרית בישראל היא מהגרי עבודה שנכנסו לישראל כחוק באשרה. הם נחלקים לבעלי מעמד מוסדר ולחסרי מעמד מוסדר, ובתוכם זרים שנכנסו לישראל כחוק אולם שלא באשרת עבודה ועובדים בה שלא כחוק. נוסף עליהם יש בישראל אוכלוסייה הולכת וגדלה של מבקשי מקלט, שכמעט כולם הגיעו למדינה דרך גבול ישראל-מצרים, וכן אוכלוסייה של חסרי מעמד ושוהים בלתי חוקיים, רובם פלסטינים. המשותף לכל הקבוצות הללו הוא השהייה הממושכת בישראל – כחוק ושלא כחוק – וההשתלבות בכוח העבודה בישראל – כחוק ושלא כחוק. מסמך זה אינו עוסק בתיירים ובסטודנטים ששהייתם בישראל זמנית והם אינם משתלבים בשוק העבודה )זולת מקרים מיוחדים(.
מסמך: התפתחויות בנושא עבירות של מסתננים ומבקשי מקלט ועבירות כנגד מסתננים ומבקשי מקלט.
המחקר מצא כי "נתוני הפשיעה של מסתננים ומבקשי מקלט נותרו נמוכים לעומת הנתונים באוכלוסייה הכללית, כפי שנמצא בבדיקה הקודמת. עם זאת, יש גידול מסוים בתופעות פליליות מסוימות באוכלוסייה זו. במקביל, הנתונים מצביעים על עלייה בעבירות של מעסיקי מבקשי מקלט הקשורות לאי-קיום חוקי העבודה וחוקי המגן, וכן על אי-התמודדות של רשויות המדינה עם אלימות כלפי מבקשי מקלט ועם עבירות רווחות בקהילה עצמה, כעבירות בתוך המשפחה"
מסמך: אכיפת איסור העסקתם של מסתננים ומבקשי מקלט
חלק ממצאי המחקר העלו כי "בשל מדיניות הממשלה להימנע מאכיפה של איסור העסקת מסתננים ומבקשי מקלט, לא ננקטים כיום צעדי אכיפה נגד מעסיקיהם של לא ישראלים בעלי אשרת 2 (א)(5). לפיכך, עובד זר שנכנס לישראל באשרה כחוק מוגבל לעבודה בתחומי עבודה מסוימים, ואילו מסתנן שנכנס לישראל שלא כחוק יכול לעבוד כמעט בכל עבודה ולהתחרות כמעט בכל תחום בעובדים ישראלים. מצב זה יוצר תחרות עם עובדים ישראלים במקצועות שבהם נדרשת הכשרה מקצועית מעטה".
מסמך: פיזורם הגיאוגרפי של מסתננים ומבקשי מקלט בישראל
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת יעקב כץ, ונבחן בו הפיזור של מסתננים ומבקשי מקלט הזכאים להגנה קבוצתית בעלי אשרת שהייה בישראל. לאשרה זו זכאים גם מי שתמה זכאותם להגנה קבוצתית והגישו בקשה לקבלת מעמד פליט.

היהודים אשמים

ביגמן בדק עבור אתר 'מידה' גם מיהו אותו ד"ר גלעד נתן העומד מאחורי הנתונים וגילה כי מדובר בפעיל שמאל רדיקלי, שלמרבה הפלא המשיך בפעילות ובפרסום מאמרים בוטים וקיצוניים גם בעת עבודתו כחוקר בכיר בכנסת. מדובר, כפי שאפשר להבין מקריאת כמה ממאמריו, במי שעולם הדימויים שלו קרוב מאוד לזה של כדורסלן מכבי תל אביב גיא פניני. המרחק בין המקום שבו ד"ר נתן לא מסכים עם דעותיו של מאן דהוא להפיכתו לנאצי קצר מאוד.

כשאגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית ביקשה להקים גדר בינה לבין שכונה עיסאווייה בירושלים, כדי למנוע פריצות לרכבים, כתב נתן מאמר שלפיו "ניסיון לאומני לתלות באוכלוסיה הערבית בעיסאווייה את האחריות לעברות הפלילים באזור, משול להאשמתם המידית של יהודים ברציחת ילדים באירופה".

כשאוניברסיטת תל אביב החליטה להעלות את גיל הקבלה של סטודנטים לרפואה קבע נתן, שהיה משוכנע שמדובר במזימה שמטרתה לחסום ערבים מלהפוך לרופאים, כי "כנראה שמהשואה לא למדנו כלום... הפחד מהיכולת לראות רופא ממוצא ערבי מניח את ידיו על גופה של האישה היהודייה אינו שונה מהפחד שגרם לגרמניה הנאצית לשלול את רישיונותיהם של רופאים יהודים".

גם הימין הישראלי מזכיר לו פה ושם את ההיסטוריה האירופית הקשה. ספק אם ח"כ יעקב כץ, איש האיחוד הלאומי שקיבל מד"ר נתן מחקרים אובייקטיביים שהזמין ממנו על נושא המסתננים, ידע שחוקר הכנסת הבכיר כתב על החברים במפלגתו שהם "תמיד אהבו דם". ספק גם אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ידע שהאיש המספק לחברי מפלגתו נתונים בנושאים שונים, בין השאר כלכליים, תוקף במילים בוטות באתרי אינטרנט שונים את מדיניותו הכלכלית. ספק גם אם שר הביטחון, אהוד ברק, ידע שנתן משרת את חברי סיעתו בעוד אותו עצמו הוא מכנה במאמריו "הגרסה הישראלית של נפוליאון".

אבל זה עוד כלום נוכח העובדה שבמקביל לניירות העמדה האובייקטיביים שלו על המסתננים, לא טרח נתן להסתיר את עמדותיו באשר לשאלה מה לעשות בהם. באחד המאמרים, שבו קבע שיורג היידר הלאומן האוסטרי הוא פחות קיצוני מאנשי ישראל ביתנו והאיחוד הלאומי, קבע החוקר הבכיר של הכנסת כי מדינת ישראל מקפידה על "טוהר הגזע" ותקף אותה על כך שהיא אינה מאפשרת למהגרי עבודה, קרי מסתננים, לקבל כאן אזרחות. מי כן תומך במתן אזרחות למהגרים? הימין הקיצוני האוסטרי, שאליבא דנתן הוא טוב בהרבה ממשלת ישראל.

דובר הכנסת מסר בתגובה לעניין הזה כי "עובדי הכנסת נדרשים להקפדה יתרה על הימנעות מהזדהות פוליטית פומבית כמי שמשרתים את כל סיעות הבית במקצועיות ובממלכתיות. משנודע לכנסת על מאמרים בעלי הקשרים פוליטיים של גלעד נתן (בשנת 2009 פורסם האחרון) העירו לו על כך והוא חדל מכתיבה זו".

תורת היחסיות

לאחרונה בדקה עמותת 'איתן', העוסקת כאמור במדיניות ההגירה של ישראל, את נתוניו של מחקר נוסף שעליו חתום ד"ר נתן ושגם הוא עוסק במסתננים. הפעם מדובר בדוח שבדק את "המדיניות כלפי אוכלוסיית המסתננים, מבקשי המקלט והפליטים בישראל ובמדינות אירופה". גם הדוח הזה הכה גלים. ב'ידיעות אחרונות' סיקרו את ממצאיו בכתבה מקיפה שכותרתה "סכנה קיומית? מסמך רשמי של הכנסת מנפץ את מסע ההפחדה בעניין 'בעיית המסתננים'. בישראל נמצאים כיום 67 אלף פליטים בלבד. מספר נמוך במיוחד בהשוואה למדינות אחרות במערב". ב'איתן' קראו את המחקר של ד"ר נתן ושפשפו את העיניים. הנתונים שהם הכירו לימדו על מצב בעייתי הרבה יותר, בהשוואה למצב של מדינות אירופה המתמודדות עם התופעה. דוח נגדי שהם הוציאו ואשר מבוסס על נתוני נציבות האו"ם לפליטים והנציבות האירופית, מראה במספרים ובאוסף טבלאות עד כמה מצבה של ישראל חמור ועד כמה ישראל מככבת בצמרת טבלת המדינות המטופלות במסתננים, כמעט לפי כל קריטריון.

ישראל, לפי נתוני 'איתן', נמצאת בכל קנה מידה בשלישייה הראשונה בהשוואה למדינות אירופה, גם במספר המוחלט של האנשים שקיבלו מקלט בשנים 2010-2011, גם כשבודקים את הנתונים באופן יחסי לגודל האוכלוסיה וגם כשעורכים את ההשוואה בהתייחס לשטח המדינה. מדובר בנתונים מדהימים שטבלאות מרכז המידע של הכנסת לא הציגו. בכנסת ניסו להסביר בשבוע האחרון, גם בשיחות ארוכות שניהלתי עם מנהלי מרכז המידע ועם אלה שאחראים למחקר, כי לא ניסו כלל לגמד את הבעיה וכי הנתונים שלהם דווקא חמורים ביותר. ייתכן. אלא שאי-אפשר להבין את זה מהדוח של ד"ר נתן. זה לא מה שכתוב בו. ד"ר נתן בחר אילו נתונים לחתוך ואילו לא, לאיזה מן הנתונים לצרף פרשנות משלו ובאיזה להימנע מכך. כך, לדוגמה, קובע הדוח שלו כי "למרות הגידול הניכר במספר האנשים שבאו לישראל בהגירה מעורבת בשנים האחרונות, והגידול הניכר במספר האנשים במצב דמוי פליטות הזכאים להגנה קבוצתית ומבקשי מקלט, מדינת ישראל אינה אחת ממדינות היעד העיקריות של הגירה כזו בעולם". בסיכום קובע נתן שאפילו ביחס לאירופה אנחנו לא מהבולטים שבקולטי המסתננים לסוגיהם. מדובר בקביעה מעניינת על-רקע דבריו של לא אחר מנציב האו"ם לפליטים, ויליאם טול, שאמר לפני כחצי שנה כי "ישראל היא כיום אחד מהנתיבים העיקריים להגירה מעורבת מאפריקה... הזרם היום הוא של כ-1,200 לחודש, הוא אחד מזרמי הפליטים המשמעותיים ביותר בעולם כיום".

אלא שאפילו ניתוח הנתונים של ד"ר נתן עצמו, אלה שלא מופיעים בטבלאות ההשוואתיות, מלמד שאנחנו ממוקמים בעשירייה הראשונה בין המדינות המפותחות, אלא שכאמור צריך לעבוד קשה כדי להבין את זה. במקרה שבו משווה נתן בין מדינות שאליהן הגיעו מי שמוגדרים "מבקשי מקלט", ישראל לא נכנסת לרשימה. כשבודקים למה, מגלים שבישראל חלק גדול מהמסתננים קיבלו הגנה ואינם נחשבים עוד למי שמבקשים מקלט מכיוון שהוא כבר ניתן להם בפועל. תוסיפו אותם לנתונים ותקבלו אותנו מככבים בצמרת. ב'איתן' מכנים את זה לוליינות בהצגת הנתונים.

לא ברור מה הביא את ד"ר נתן להחליט אילו נתונים להציב בטבלאות שהכין לחברי הכנסת ואילו לא. מה שברור הוא שבטבלאות שהוא בחר להציג, מדינת ישראל אינה נוכחת בדרך כלל. הנה עוד דוגמה. במשפט שבו הוא מבקש להסביר שישראל איננה מהמדינות המובילות בעולם בתחום, מזכיר נתן כי "המסתננים לישראל הם 0.18 אחוז מאוכלוסיית היעד של נציבות הפליטים של האו"ם", כלומר מסך הפליטים ומבקשי המקלט מכל הסוגים בכל העולם. נשמע מעט, נכון? אז זהו, שב'איתן' חישבו ומצאו שבישראל חי 0.11 אחוז מאוכלוסיית העולם, מה שאומר שאנחנו קולטים הרבה יותר מחלקנו היחסי בעולם. את הפרשנות הזו חסך הדוח של נתן מחברי הכנסת. במרכז המידע של הכנסת הסבירו לי שלא כל נתון הם צריכים לסכם למען חברי הכנסת. ייתכן. מה שברור הוא שהתמונה שקיבלו חברו הכנסת שהדוח הונח על שולחנם היא תמונה מרגיעה הרבה יותר מזו שמשתקפת מהמציאות. ממש כמו המחקר המרגיע על מצב הפשיעה של המסתננים. עולם שכולו טוב.

  • תגובת הכנסת: "דוח עמותת 'איתן' הוא מוטה בהגדרה ונועד לשרת אג'נדה ברורה שעמותת 'איתן' מייצגת. יש בו שימוש חלקי בנתונים והשוואות לוקות בחסר. בכל מקרה הכנסת עומדת מאחורי הנתונים שהוצגו בדוח הממ"מ. הדוח נכתב באופן מקצועי ובלתי תלוי על-ידי חוקר שמומחיותו בתחום המסתננים מוכרת וידועה והוא אף זכה למוניטין בינלאומיים בנושא. גם בדיקה חיצונית שעשה הממ"מ העלתה שלא הייתה טעות בנתוני המחקר וודאי שלא היו בו נתונים מגמתיים או מוטים. זאת ועוד, לא רק שמחקר הממ"מ לא 'גימד' את תופעת המסתננים כפי שמנסים לטעון נגדו, אלא נהפוך הוא: נתוני כמות הפליטים והמסתננים בו הם אף גבוהים מאלה המוזכרים בדוח 'איתן'".

ועוד הערה אחת אחרונה: צריך לציין שבכנסת דחו גם את הטענות בדבר הבעייתיות בדוח הראשון של ד"ר נתן לגבי פשיעת המסתננים. גם כאן טענה הכנסת כי הדוח אמין וכי היא בדקה את עצמה. גם כאן, ממש כמו בתגובה לדוח השני, היא לא התייחסה לנתונים ולא הצביעה ולו על נתון לא מדויק אחד, אף שדוח עמותת 'איתן' הועבר לעיון אנשי הממ"מ לפני יותר משבוע.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  10/12/2012   |   עודכן:  10/12/2012
קלמן ליבסקינד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גלעד שליט
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צריך נאצים
10/12/12 09:57
2
צנחן
10/12/12 09:58
3
צנחן
10/12/12 10:22
4
אלי הרחובותי
10/12/12 20:23
5
קורןנאוה טבריה
12/12/12 05:53
6
קורןנאוה טבריה
12/12/12 07:07
7
מני דרבנר
4/01/13 01:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הגעתי בשעה 14:30. עוד יום בתפקיד אחראית משמרת במחלקה. ההרגשה המוכרת שאני נכנסת לשדה קרב מתחילה כבר בכניסה לבית החולים, עם הגעתה של שיירת אמבולנסים שהביאה חולים למיון.
09/12/2012  |  סינורא לוגסי  |   כתבות
היום (יום א', 9.12.12) לפני 79 שנים נולד שלדון אדלסון.
09/12/2012  |  שרלי שטרית  |   כתבות
הצלם האמריקני-יהודי הבינלאומי ספנסר טוניק, שהתפרסם בצילומי הנוף המונומנטליים שלו בהם משתתפים אלפי אנשים מעורטלים, נטל לעצמו משימה - לעורר את תשומת לב העולם לאסון האקולוגי המתרחש בים המלח, אסון בלתי הפיך. את צילומיו הוא עשה בעזרת התנדבותם של 1,200 אנשים שהסכימו להתפשט ולהתייצב לצילומים בכל סצנה שהוא בחר להעמיד או להשכיב אותם.
09/12/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
כברת-דרך ארוכה עבר הכפר החשמונאי, הסמוך לקברי המכבים שבאזור מודיעין, במרוצת 33 שנות-קיומו. האתר המשוחזר, שבמושב שילת, ממוקם על גבעת-טרשים ועוטה כולו נוף-קדומים מרטיט-לבבות. לכל התוהה אחר אורח-חייהם של החשמונאים הוא מהווה אבן שואבת במרוצת כל ימות השנה ובימי החנוכה במיוחד.
09/12/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
לו יכולתם לבחור, מי הייתם מעדיפים להיות - מיכאל איתן או דני איילון? ביום שלישי בערב במלון פארק בירושלים חוסל סגן שר החוץ דני איילון מול מצלמות הטלוויזיה. חיסול פוליטי כמובן. איילון לא היה היחיד, אך הוא היה הגיבור הבולט והטראגי ביותר של הערב.
09/12/2012  |  סופיה רון-מוריה  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il