בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
פרויקט ייחודי לקירוב לבבות בין ציבור דתי לציבור חילוני מתקיים בהרצליה בהצלחה מרובה ביוזמתם של ד"ר סיני הישראלי ויאיר מנדלסון, שני פעילים נמרצים שנטלו את המשימה לידיהם
|
מעמיקים לדעת את התרבות היהודית [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
הרחק מאור הזרקורים מתנהל בעיר הרצליה פרויקט ייחודי לקירוב-לבבות בין ציבור דתי לציבור חילוני, ביוזמתם של ד"ר סיני הישראלי ויאיר מנדלסון, שני פעילים נמרצים המנהלים בהתמדה ובמסירות-אין-קץ את בית המדרש "המקום", שאותו הקימו במו-ידיהם. מזה שנים אחדות מתמיד בית המדרש, שברחוב פישמן 8 בעיר, בקיום פעילות ענפה של עיון ולימוד תורת ישראל ומחשבתה, במגמה להעמיק את התודעה והזהות היהודית בקרב הציבור החילוני ושומר המצוות כאחד. שני מייסדיו של בית המדרש נמנים עם מתפלליו הקבועים של בית הכנסת "בית יואל" הסמוך ומשמשים, בין היתר, כמורים-מדריכים בשיעורים השונים הניתנים במקום באווירה חופשית, בנוכחות מעורבת של גברים ונשים, ללא חובת כיסוי-ראש בעת הלימוד. החברים בקהילה שוקדים על השתתפות קבועה, בשיעורים, בקידושים עשירי-תקרובת בשבתות ובחגים ומקיימים בתוך כך בבית הכנסת גם שמחות משפחתיות מפעם לפעם. מקום קבוע הגם שבית הכנסת ממוקם בליבו של ישוב עירוני צפוף, מצומצם למדי מספר המתפללים הקבוע בימות השנה השוטפים, באשר מרבית תושבי השכונה של הרצליה ב' הם, בדרך כלל, חילונים ברובם, ובתור שכאלה אין הם נוטלים חלק בפעילות המוצעת בו. עם זאת שוקק בית הכנסת חיים בחגים ורבים מתושבי השכונה החילונים מקפידים לרכוש מקום קבוע בין כתליו. תמורת תשלום צנוע, הם עושים בו שימוש בימים הנוראים ובימי הזיכרון הפרטיים שלהם, תוך שהם סומכים על כך שביום המיועד יהיה מניין קבוע, שיארח להם בעת אמירת ה"קדיש". מייסדי "המקום" הציבו לנגד עיניהם מטרה לקרב את הציבור החילוני לבית הכנסת ובמיוחד לבית המדרש הסמוך, מתוך ציפייה לקיים דיאלוג מפרה עם הציבור החילוני ומתוך מחשבה שהעמקת הידע בתרבות היהודית תשמש בסיס לזהות ולחינוך יהודי למבוגרים ולדור הצעיר כאחד. כאן המקום הראוי להזכיר שמטרת הלימוד איננה, במפורש, החזרה בתשובה. אבן שואבת כיום פעילים בבית המדרש שני חוגים: האחד מתקיים בימי שלישי בערב, בשעה 20:00, ובו לומדים כ-40 תלמידים כבר שנה רביעית פרקי-אבות. החוג השני מקיים שיעור בתורה בימי שישי בבוקר, בשעה 08:30 ולומדים בו כ-30 תלמידים - חלקם גם כאלה הנמנים עם תלמידי החוג לפרקי-אבות. על דעת בית הכנסת ובית המדרש להפוך למרכז קהילתי של הקהילה החילונית בעניינים שהוא נזקק להם ואבן-שואבת לתושבי הסביבה. כדי לממש את הציפיות מפיצים בימים אלה ד"ר סיני הישראלי ומאיר מנדלסון שאלון, המועבר באמצעות תלמידי "המקום" לתושבי השכונה, ונודע שההיענות, כבר בשלב הראשון, גדולה למדי.
|
תאריך:
|
11/03/2013
|
|
|
עודכן:
|
11/03/2013
|
|
ראובן לייב
|
|
ביום 03.03.13 התרענו כאן כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והמשטרה ובראשה ניצב יוחנן דנינו, מבצעים 'מריחה' בפרשה שבמוקדה שר החינוך גדעון סער.
|
|
|
קיצוץ רוחבי (Sequestration) הוא תהליך של קיצוץ גורף בהוצאות התקציב האמריקני. הוא מבוצע מכוח החוק Balanced Budget and Emergency Deficit Control Act of 1985 (P.L.99-177). בחקיקה נפרדת, קובע אחד הסעיפים בחוק Budget Control Act of 2011 (P.L. 112-125), כי במקרה שהקונגרס ייכשל בהפחתת 1.2 טריליון דולר בתקציב, יגרור הדבר קיצוצים אוטומטים בהוצאות בשנות הכספים 2012 - 2013, כאשר על קיצוצים אלה להתחלק שווה בשווה בין תקציב הביטחון לתקציבי המשרדים האחרים (1).
|
|
|
אתמול בערוץ הראשון החלו בהקרנת העונה השלישית של הסדרה הבריטית העוצמתית שזכתה באמי (27 מועמדויות!), בגלובוס הזהב, בכניסה לספר השיאים של גינס בזכות מספר חסר תקדים של שבחי המבקרים, ובאחוזי צפייה פנומנליים.
|
|
|
"בעל בריבוע" הקומדיה המטורפת של ריי קוני המוצגת בבית צבי ברמת גן , גורמת לקהל הצופים לשאוג מצחוק בקול ניחר, לעוויתות משונות בשרירי הפנים והגוף , לשכב על הרצפה מרוב פרכוסי צחוקים פרועים ולתור ארוך בכניסה לחדרי השירותים בהפסקה.
|
|
|
איך הפכו הישראלים - אחרי שלפני כמה עשרות שנים הגיעו למסעדה וביקשו "תביא לי משהו לאכול" ובמקביל התאהבו במטבח התימני והמזרח תיכוני, ונעשו זוללי פלאפל, חומוס, פיתות ושווארמה - לזוללי סושי וללקוחות מסעדות אסיאתיות? לא קל להבין. מאידך-גיסא, הישראלים, כמו העולם כולו, אוכלים הכל. כל תקופה והטרנד ההיסטרי שלה. גם הישראלים גילו את העולם הגלובאלי, את סקרנות החך, את המשקאות האלכוהוליים, את עולם הבילוי החברתי במסעדות, את העינוג של טעימות מכל העולמות.
|
|
|
|