|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
אמנון דנקנר. הבריון שעמד בראש העיתונאים ששיתפו פעולה עם אישי ציבור מושחתים [צילום: פלאש 90]
גילוי לא נאות (62)

הסייען של המושחתים

אפשר היה לייחס לעיתונאי אמנון דנקנר בחייו את האימרה הבדוקה "אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה" על קשריו ההדוקים הבעייתיים עם אישי צמרת מושחתים ועל רדיפתו אחר אוכפי החוק שביקשו למצות עמם את הדין
12/04/2013  |   אריה אבנרי   |   כתבות   |   תגובות
   יואב יצחק
אמנון דנקנר נפטר מהתקף לב

   עידן יוסף
סופדים לדנקנר: "זכותו להיות טוב ורע"

כשרון מרושע
עידו דיסנצ'יק
לא באמת הכרתי את אמנון דנקנר חוץ משלום בלתי ידידותי לחלוטין מצדי. הוא לא עשה לי רע, אבל לא שכחתי את אלה שבאו אלי בוכים והרוסים על מה שעולל להם
לרשימה המלאה

את הסרטונים האלה הם לא יראו לכם
נרי אבנרי
אנשים לא זוכרים, אבל אמנון דנקנר הודה שטעה והטעה ("גרמתי נזק") כשתמך באוסלו. קריסת ההסכם הובילה אותו למסקנה עגומה: הפלשתינים לא רוצים אותנו כאן! חבל שההתפכחות של השמאלנים מגיעה עם תאריך תפוגה קצר. הלכתי לארכיון...
לרשימה המלאה

האורגיה התקשורתית שאירעה בימים האחרונים סביב יכולותיו המקצועיות הבלתי-נדלות של העיתונאי, הסופר והשחקן אמנון דנקנר שהציגה את המנוח כאדם מוכשר ביותר, חכם, מבריק, אינטלקטואל, ידען, שנון ומהיר-תפיסה קלעה למטרה ברוב הפרסומים.

התיאורים האחרים שהציגו בקמצנות את דנקנר כאדם רשע, אלים, חסר-מעצורים שפוגע ומעליב אפילו את חבריו הקרובים, ובאותה נשימה בנדיבות רבה את המנוח כאדם רגיש שמעניק מתן בסתר לנזקקים ואיש משפחה בעל דאגה אובססיבית לילדיו ולנכדיו, היו סבירים ולגיטימיים.

ברשותכם אני מבקש, בזכות עיסוקי רב-השנים במאבק בשחיתות הציבורית והשלטונית, להתמקד במסגרת זו בקשריו ההדוקים הבעייתיים של דנקנר עם אישי צמרת מושחתים וברדיפתו אחר אוכפי החוק שביקשו למצות עמם את הדין.

מטבע הדברים, איני יכול להימנע מלציין על קצה המזלג אספקטים אישיים רלוונטיים שהיו חלק ממסכת היחסים המנוכרת ששררה בינינו. אני עושה זאת כשירות לציבור הרחב שנחשף עד כה רק לתופעה הפסולה של קשרי הון, שלטון ועיתון ואינו מודע די-הצורך לתקשורת שמסייעת לאישי ציבור שסרחו ועברו על החוק, מחפה עליהם ורודפת אחר מבערי נגע השחיתות.

למרבה הצער, מצויים כיום במדינה כתריסר עיתונאים שמשתפים פעולה עם אישי ציבור מושחתים ושליחיהם לדבר עבירה ופועלים ללא לאות בכלי תקשורת שונים, ועוסקים בין השאר בשיבוש הליכי חקירות ובהפחדת עדים. אמנון דנקנר עמד בראש קבוצה תקשורתית זו והיה בזכות אישיותו המורכבת הבריון שביניהם.

ההשתלחות בפרקליט המדינה
לדור. החריש [צילום: פלאש 90]

וינשטיין חשש
למרבה הצער, לא נזפו בדנקנר ולא העניקו תמיכה פומבית בלדור אישי ציבור וגם לא ראשי מערכת המשפט, לרבות היועץ המשפטי לממשלה הנרפה יהודה וינשטיין, אולי מחשש ממקלדתו הארסית ומפיו מפיק הבליסטראות של דנקנר

הדוגמה המצמררת האחרונה הייתה קשורה בזיכוי מפוקפק של חברו הטוב ביותר של דנקנר, ראש הממשלה לשעבר המגה-מושחת אהוד אולמרט, על-ידי שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים משני אישומים מרכזיים שהוגשו נגדו.

באישום השלישי שבו הורשע אולמרט לא הוטל עליו עונש קלון שהתבקש, רק משום שפרקליטיו הודיעו כי הוא מוותר על הזכויות המוקנות לו כראש ממשלה לשעבר. הוא עצמו שיקר לשופטים כאשר הצהיר בפניהם שאינו עומד לחזור לחיים הפוליטיים וזה עונשו האמיתי כביכול.

קשה לתאר את צהלות השמחה של דנקנר שעלו אפילו על שמחת בית השואבה המסורתית ועל טפיחת השכם העצמית בנוסח "אמרתי לכם" של העורך לשעבר שפסל כתבות שחשפו את מעלליו העברייניים של אולמרט.

אבל דנקנר לא הסתפק בכך ופנה בקריאה פומבית נבזית אל פרקליט המדינה משה לדור, שבה הציע לו לשלוח יד בנפשו אחרי העוול שגרם, כביכול, לבן-בריתו אולמרט. הערכתי מאוד את לדור על שתיקתו הרועמת.

למרבה הצער, לא זכתה השתלחותו המחוצפת של דנקנר לביקורת תקשורתית נוקבת של חסידיו השוטים. למרבה הצער, לא נזפו בדנקנר ולא העניקו תמיכה פומבית בלדור אישי ציבור וגם לא ראשי מערכת המשפט, לרבות היועץ המשפטי לממשלה הנרפה יהודה וינשטיין. אולי מחשש ממקלדתו הארסית ומפיו מפיק הבליסטראות של דנקנר. תנועת אומ"ץ לא החשתה. שיגרתי ללדור מכתב עידוד מתוקשר והודעתי לו שאומ"ץ עומדת מאחוריו ומגנה את דבריו החמורים של דנקנר.

במקביל הזהרתי את פרקליט המדינה מפני מסע הפחדה ושיסוי מתוכנן של האולמרטים במטרה למנוע הגשת ערעור על שני זיכוייו השנויים במחלוקת, כפי שאמנם אירע במציאות העגומה שבה אנחנו חיים. בסופו של דבר הוגש הערעור לבית המשפט העליון למגינת ליבם של אולמרט ודנקנר, שלא הצליחו לסכל את המהלך המשפטי.

ההתעללות בשמואל דכנר
שמואל דכנר [צילום: פלאש 90]

בשלב הבא החל דנקנר להתעלל בשמואל דכנר, עד המדינה בפרשת הולילנד, שבה מואשם בימים אלה אולמרט בקבלת שוחד בתקופה שבה כיהן כראש עיריית ירושלים. בינתיים נפח דכנר את נשמתו במהלך חקירה חסרת-רחמים בבית המשפט, שערך לו אחד מפרקליטיו של אולמרט הידוע בחוסר רגישותו למצבם של העדים.

אולמרט סיפר בימים האחרונים, כי מדי לילה לפני חצות נהג דנקנר לשעשע אותו בטלפון לפני השינה כדי לרומם את מצב-רוחו.

אולמרט הוא שור מועד עברייני שאינו לומד לקח. לפני זמן קצר פורסם בגלובס ראיון עמו, שבו הוא חילק ציונים שליליים לאישים שונים שהוא ביקש להתחשבן עמם. אולמרט לא שכח לייחס לפרקליט המדינה לדור שנוא-נפשו "מחלת נפש" שמכתיבה, כביכול, את צעדיו המשפטיים (הטלת רפש הפכה לשיטה בדוקה אצל האולמרטים שנוהגים לייחס בעיות נפשיות לאלה שחשפו את מעלליו הפליליים של אולמרט או ביקשו למצות עמו את הדין.)

גם במקרה זה לא עמדה אומ"ץ מן הצד ופנתה אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה לנקוט בצעדים משפטיים נגד אולמרט, אחרי שעבר עבירה של פגיעה בעובד ציבור.

ההגנה על דרעי ה"זכאי"
דרעי. "עוול משווע" [צילום: פלאש 90]

אולמרט אינו העבריין הפוליטי היחיד שזכה ביקרו של דנקנר, שעשה למענו מעל ומעבר. גם מנהיג שס אריה דרעי, שמאחוריו קופה עמוסה של שרצים, זכה לאורך השנים לתמיכה גורפת של דנקנר אחרי שהגיע למסקנה, לטענתו, שלדרעי נגרם "עוול משווע". סייען המושחתים דנקנר טען באובססיביות שדרעי נרדף, כביכול על לא עוול בכפו וטרח להשתתף בהילולת "הוא זכאי" שנערכה ליד כלא מעשיהו בעת כליאתו של דרעי.

דנקנר הקפיד לשמור לאורך השנים על קשרים טובים עם דרעי, שהוא לא במקרה גם חבר טוב של אולמרט. אפשר היה לייחס ללא מורא לדנקנר בחייו את האימרה הבדוקה "אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה". לא קשה לנחש את שמות החברים.

בכהונתו כעורך מעריב
נמרודי. רוח גבית [צילום: יח"צ]

יציאות נגדיות
נאמן לעבודתי המקצועית חשפתי את שמו של דנקנר, והוא מאוד לא אהב זאת, בלשון המעטה. דנקנר לא החמיץ הזדמנויות להשתלח בי. בין היתר ביקר דנקנר בחריפות את ערבי הראיונות שהנחיתי באותה עת במלון "הילטון" בתל אביב וזכו להצלחה רבה. בעת ובעונה אחת שיבח דנקנר במקביל את דן בן אמוץ שהנחה אז ערבי ראיונות במלון "דן"

זאת ועוד: לפני שדנקנר התמנה כעורך מעריב, הוא כיסה את משפטו של מו"ל מעריב לשעבר, עפר נמרודי, שהואשם בפלילים והעניק לו רוח גבית תקשורתית נדיבה ביותר. נמרודי נדון למאסר אך לא שכח לגמול לדנקנר כאשר מינה אותו כעורך מעריב.

בתפקיד זה שיחק דנקנר משחק כפול רווי צביעות. מצד אחד פתח העיתון במערכה ציבורית מקיפה נגד השחיתות הציבורית הגואה תחת הכותרת: "איפה הבושה?" בניצוחם של העורך דנקנר והפרשן הבכיר של העיתון דן מרגלית. מצד שני תקף העיתון אוכפי חוק בכירים מסוגם של עדנה ארבל, פרקליטת המדינה דאז וכיום שופטת בית המשפט העליון, ואת ניצב בדימוס משה מזרחי, ראש אגף החקירות לשעבר במשטרה לשעבר וכיום חבר כנסת, שטיפלו בתיק החקירה של נמרודי.

סיפור אישי

אני חייב לספר כאן סיפור אישי שיש לו השלכה ציבורית:

אחרי שדנקנר מונה לעורך מעריב, נקלעתי למצב רגיש במיוחד, בגלל הנתק שהיה קיים בינינו לאורך שנים; מקורו במחצית שנות השמונים, כאשר שלושה עיתונאים קיבלו באורח לא חוקי אופציות מאיש העסקים מיקי אלבין, ששלח יד בנפשו אחרי שנעצר בביצוע עבירות על החוק.

שניים מהעיתונאים הללו, ניסים משעל, וישראל סגל המנוח, שהיו אז עובדי רשות השידור ונחשבו לעובדי ציבור שהיו חשודים בקבלת טובת הנאה, נשלחו לתפקידים בחו"ל כדי למלט אותם מחקירת משטרה ומהעמדה לדין פלילי. אחרי שחזרו ארצה הועמדו משעל וסגל לדין משמעתי של נציבות עובדי המדינה. העיתונאי השלישי, אמנון דנקנר, עבד בהארץ, שנחשב עיתון פרטי ומשום-כך לא נחשב לעובד ציבור ולא ננקטו נגדו צעדים כלשהם.

כיסיתי את הפרשה בידיעות אחרונות. נאמן לעבודתי המקצועית חשפתי את שמו של דנקנר, והוא מאוד לא אהב זאת, בלשון המעטה. דנקנר לא החמיץ הזדמנויות להשתלח בי. בין היתר ביקר בחריפות את ערבי הראיונות שהנחיתי באותה עת במלון "הילטון" בתל אביב וזכו להצלחה רבה.

בעת ובעונה אחת שיבח דנקנר במקביל את דן בן אמוץ שהנחה אז ערבי ראיונות במלון "דן" (כעבור שנים, אחרי מותו של בן אמוץ, כתב עליו דנקנר ספר שערורייתי שבו האשים אותו בגילוי עריות שגרם לנידויו של בן אמוץ).


חזרה למעריב. היה ברור לי שלא אוכל לעבוד בעיתון עם דנקנר והודעתי לו על פרישתי. בשיחה קצרה שהייתה בינינו לא נמנע דנקנר מלבקר את עמוס קינן שהיה ברוך-כישרונות לא פחות ממנו.

הפגישה האחרונה בינינו הייתה לפני כמה חודשים בתוכנית ערב חדש בערוץ הראשון שהנחה דן מרגלית. במסגרת המשדר היה עימות בין דנקנר לביני בנושא שאלת חזרתו של דרעי לחיים הפוליטיים. בעוד שדנקנר תמך נלהבות בשובו הצפוי של דרעי למרכז הבמה הפוליטית וטען שהוא שילם כבר את חובו לחברה, אני טענתי לעומתו שחרף העובדה שתקופת הקלון בת שבע השנים שהושתה על דרעי על-ידי בית המשפט הסתיימה, מן הראוי שלא יחזור להיות נבחר ציבור.

כאשר היה נדמה לדנקנר שמרגלית נוטה לתמוך בעמדתי, לא נמנע דנקנר מלהנחית לו סנוקרת בשידור חי: "אתה בעצמך האמנת כל הזמן בחפותו של דרעי". מרגלית שתק ולא הגיב. לא במקרה התחשבן דנקנר עם מרגלית רק משום שזנח את אולמרט העבריין הסדרתי. בדומה לדנקנר, נמנה גם מרגלית בעבר על להקת חסידיו הלא-שוטים של אולמרט, עד שהתפכח באיחור רב ויצא נגד אולמרט ומאז הוא ודנקנר הפכו צהובים זה לזה.

אפילוג
אולמרט בהלוויתו של דנקנר [צילום: פלאש 90]

כמה סמלי הדבר ששני חבריו העבריינים של דנקנר, אולמרט ודרעי, ספדו לו והכירו לו תודה.

מכאן ואילך הם יפסידו את המאבטח הראשי שלהם.

תאריך:  12/04/2013   |   עודכן:  12/04/2013
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסייען של המושחתים
תגובות  [ 42 ] מוצגות   [ 42 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בערוץ 10
12/04/13 09:19
2
שפיצר יעקב
12/04/13 09:24
3
אוהד מושבע
12/04/13 10:03
4
מיכל מירושלים
12/04/13 10:05
 
אבנר אברהם
12/04/13 11:30
 
איק כוחות האר
12/04/13 11:48
 
דידה
13/04/13 09:39
5
עודדי
12/04/13 11:13
6
אבנר אברהם
12/04/13 11:23
7
שוש מיימון
12/04/13 11:48
8
כולם רקובים
12/04/13 11:51
9
יוסי לא ביילין
12/04/13 12:05
10
בן ציון
12/04/13 12:18
 
אזרח פשוט
12/04/13 14:06
 
אין חסינות לנבל
13/04/13 14:39
11
לשקרן - היו"ר
12/04/13 14:13
 
אזרח מרמת גן
12/04/13 14:32
 
לאזרח המיתמם !
12/04/13 16:29
 
דידה
13/04/13 10:10
 
לדידה
13/04/13 20:31
12
לך 'המשמיץ'
12/04/13 14:35
13
דין דין
12/04/13 14:40
14
בביטוי"אחרי מות
12/04/13 14:43
15
ליו"ר אומ"ץ
12/04/13 16:22
16
השיטה של :
12/04/13 17:22
17
על מי... ?
12/04/13 18:18
18
על מי..?
12/04/13 18:27
19
ב_שמואל
12/04/13 19:39
 
לב. שמואל
12/04/13 22:32
20
למנאץ התמידי
12/04/13 22:51
 
חבר הנהלת אומ"ץ
13/04/13 12:54
 
ליו"ר אומ"ץ
13/04/13 16:06
 
ליו"ר הנהלת אומ"ץ
13/04/13 16:52
21
אברהם מבית דגן
13/04/13 06:13
22
קורןנאוה טבריה
13/04/13 07:09
23
דידה
13/04/13 09:34
24
רובן
13/04/13 12:39
25
סתם עברתי במקרה.
13/04/13 13:06
26
נחום שחף
13/04/13 19:38
 
לנחום שחף
13/04/13 20:21
 
נחום שחף
18/04/13 20:02
 
לנחום שחף
20/04/13 23:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
כמה מאות בני אדם, חלק גדול מהם מהמערכת הפוליטית ומהברנז'ה הגיעו לחלוק כבוד אחרון לסופר ולעיתונאי אמנון דנקנר. אהוד אולמרט, שהיה חברו הטוב של דנקנר, ספד לו (יום א', 7.4.13) מעל קיברו (ציטוט):
08/04/2013  |  עידן יוסף  |  כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי איש המטרייה חייב ללכת, והדמוקרטיה במיטבה זועקת כי על עמיתיו לסיעת הליכוד לבחור "ברעך הטוב ממך"
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
למדנו בדרך הקשה ביותר, הכואבת ביותר, כי אל לנו להיות שאננים גם בגזרת הבקעה    בינתיים עיקר תשומת הלב ועיקר הפעילות נתונות לרצועת עזה ולדרום לבנון, כמו גם לסיכולים ברחבי יו"ש    בממלכ...
רבקה-תפארת חקק
רבקה-תפארת חקק
רשמתי את כל פרטי ההודעה: שמו של המודיע ושמו של הנפטר... אבל, רגע לאחר מכן, הוזעקתי לקבל פקס עם הודעה דחופה לשר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il