|   15:07:40
  דרור אידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

פרופ' ארווין קוטלר:

"גם לישראל יש זכויות"

חבר הפרלמנט הקנדי מטעם המפלגה הליברלית ואחד המומחים הגדולים בעולם למשפט בינלאומי, הגיע לארץ לרגל קבלת תואר דוקטור לשם כבוד בראיון עימו, הוא מספר על הפגישות שערך במדינות ערב: "נאמר לי שישראל חייבת להפסיק להיות מדינה יהודית"
09/08/2013  |   דרור אידר   |   כתבות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
"קיים אפרטהייד מזרח־תיכוני, אך לא של מדינת ישראל". פרופ' ארווין קוטלר [צילום: פלאש 90]

בעשור האחרון התרחבה המערכה לדה-לגיטימציה של ישראל בתחום המשפט הבינלאומי. קולות הרקע של התקופה האחרונה הם של שיחות השלום ושחרור האסירים הפלשתינים, נושאים שלפרופ' ארווין קוטלר - חבר הפרלמנט הקנדי מטעם המפלגה הליברלית ולשעבר שר המשפטים והתובע הכללי של קנדה - יש מה לומר עליהם. קוטלר הוא אחד המומחים הגדולים בעולם למשפט בינלאומי ופעיל זכויות אדם עתיר הישגים. במשך השנים ייצג אסירי מצפון רבים בעולם, ובהם נתן שרנסקי.

בנוסף, הוא שימש יועץ לנלסון מנדלה בתקופת משטר האפרטהייד וליווה אסירים באסיה ובאמריקה הלטינית. קוטלר הוא ידיד חשוב של ישראל וסנגור מובהק שלה בזירה העולמית. הוא נשוי לישראלית ודובר עברית. לאחרונה קיבל קוטלר תואר דוקטור לשם כבוד מהמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט בהוד השרון.

~ ~ ~

בראשית שנת 2000 התנהלו מגעים בין ישראל לסוריה על נסיגה מרמת הגולן. אבן הנגף הייתה סוגיית קו המים. קוטלר הגיע אז לארץ עם ראש ממשלת קנדה דאז, ז'אן קרֶטיֶין, וביקר איתו בגולן. "הוא לא הבין מה ישראל עושה עניין מ-300 המטרים שם, על הכנרת", מספר קוטלר. קרטיין המשיך ואמר: "הרי ישראל כבר הודתה שהיא התוקפן. היא הסכימה להחזיר את הגולן". כלומר לפי תפיסת העולם של קרטיין, אומר קוטלר, "לו קנדה הייתה המותקפת, לא היינו מחזירים. אם מחזירים, זה אומר שישראל היא התוקפן, כי לפי המשפט הבינלאומי, במקרה שא' תוקף את ב' לא פעם אלא יותר - אם המותקף צריך להחזיר את השטח שממנו הותקף, לא רק שזה נותן רשות לתוקף, אלא שהוא מקבל פרס.

"התוקף יכול להשתמש בתוקפנות כי הוא יודע שלא רק שיהיה פטור מעונש, אלא שיקבל הכל חזרה. אותו הדבר עם הפלשתינים. לפני שאתה נכנס למו"מ, משחררים רוצחים. זה מאותת שהחזקת אסירים פוליטיים גרידא, כי לא סביר שמדינה תשחרר רוצחים עם דם על הידיים".

ארה"ב הפעילה לחץ אדיר על ישראל במקרה הזה.

"ארה"ב רואה בעיה, וחושבת שאפשר לפתור זאת. לשם כך צריך מו"מ, וכשמתחילים - נותנים משהו. אני מבין שמבחינת הפלשתינים יש חשיבות לעניין האסירים; הבעיה היא שאלו אינם אסירים פוליטיים. גם בנושא החינוך - כל ההסתה, אני לא מדבר על הסתה שבאה מחמאס, אלא מהרשות הפלשתינית. אמרתי לעבאס: 'זה לא פוגע רק בתהליך השלום; זה פוגע בעם שלך. אם הם רוצים מדינה, לא מספיקה מדינה עצמאית אלא גם דמוקרטית, השומרת על זכויות האדם, מכבדת את שלטון החוק ומחנכת לשלום. רק כשהדברים הללו יתקיימו, יהיה אפשר לדבר על שטחים תמורת שלום.

"באותו שבוע שדיברו על שחרור רוצחים, עבאס שוב הילל מחבלים, וישראל הודיעה על שחרור אסירים עם דם על הידיים. אז מדוע שיתייחסו אלינו ברצינות אם מתנהגים כך כלפיהם? זאת לא דרך לנהל מו"מ. זאת הסיבה שעד עכשיו זה לא הצליח".

לישראל הייתה ברירה מול הלחץ?

"ישראל הייתה יכולה להתנגד לשחרור המחבלים במישור המשפטי, בכך שיש פה מערכת משפט ששפטה את האנשים האלה. לדבר על הנזק שנגרם למערכת המשפטית, אם משחררים רוצחים; כאילו לועגים לשלטון החוק. גם זכויות הקורבנות הן מושג משפטי, ואני מדבר כמי ששואף לשלום. בשביל שלום אמת וקץ הסכסוך, הייתי מוכן להגיע להרבה פשרות בסוף, אבל לא לפני".

ברקע פועל ג'ון קרי, יש שיגידו מתוך תחושה משיחית, כדי לפתור בתשעה חודשים 100 שנות סכסוך. קוטלר אומר שהוא מקבל את "רצונו הטוב", אבל דורש ממנו "להפסיק את ההסתה. אם הם לא מוכנים להפסיק, זאת עדות שהם לא מוכנים לשלום. עניין ההסתה כן חשוב לאובמה ולתרבות האמריקנית, וזה נימוק שישראלים לא מתייחסים אליו מספיק ברצינות".

ביחס לטענה הרווחת בחלק מחוגי השמאל, שגם ישראל מסיתה נגד הפלשתינים, אומר קוטלר, "אנחנו לא צריכים ליפול לתוך מה שנקרא 'שוויון מוסרי שגוי'. יש הבדל בין גזענות הקיימת בקרב ישראלים לבין גזענות שהיא מדיניות ממשלתית. אם יש בישראל מסיתים, צריך להעמידם לדין, אבל ברשות הפלשתינית מדובר במשהו אחר שקיים בחינוך, בתרבות ובכל מערכות החיים. העובדה שלא מתייחסים לזה היא נוראה. משה יעלון התייחס לזה בכהונתו הקודמת כשר לנושאים אסטרטגיים, אבל זה לא אומץ כמדיניות רשמית של ישראל".

הנרטיב של הכיבוש

קוטלר טוען שלא הופתע מתהליך ההחרמה של ישראל, שפועלת לא מול הפלשתינים, אלא מול העולם. הליברלים רואים בישראל אשמה, ולראיה החלטת האיחוד האירופי. "חשוב מאוד להפוך את הנרטיב שאומר שהכיבוש הוא שורש הסכסוך הישראלי־פלשתיני; והאפרטהייד הוא שורש הכיבוש", קוטלר אומר בתגובה על דבריי. "דבר ראשון, לקונפליקט במזרח התיכון - מה שקורה בסוריה, במצרים ובלבנון - אין שום קשר לישראל. דבר שני, כשמדובר בסכסוך הישראלי־פלשתיני, שורש הסכסוך היה ועודנו חוסר הרצון של אלו בהנהגה הערבית והפלשתינית לקבל את הלגיטימיות (בשונה מהקיום) של מדינה יהודית (בשונה ממדינה בשם ישראל) במזרח התיכון.

"זה אפרטהייד מזרח־תיכוני. כלומר, יש אפרטהייד - אבל לא של מדיניות ישראל, עם כל הבעיות במדיניותה. האפרטהייד הזה הוא חוסר הרצון, כמעט אפשר לומר אי היכולת הפסיכולוגית, לקבל את הקיום של מדינה יהודית. כשנסעתי לפגישות במדינות ערב (את עבאס פגשתי לראשונה בדמשק ב־1977), שאלתי תמיד את אותה שאלה: 'האם היית מוכן לקבל את הלגיטימיות של מדינה יהודית?' היו עונים: 'ישראל קיימת, זאת עובדה'. הייתי מחדד ואומר, 'זה לא מה ששאלתי'. לבסוף נעניתי: 'אם ישראל הייתה מוכנה להיות חברה במשפחת העמים של המזרח התיכון'. 'מה זה?' שאלתי, וקיבלתי תשובה: 'שישראל חייבת להפסיק להיות מדינה גזענית'. 'מה זה אומר?' המשכתי והקשיתי, והם ענו: 'ישראל חייבת להפסיק להיות מדינה יהודית'".

עושה רושם שהסיבה לקיומו של העם הפלשתיני אינה לאומית־פוזיטיבית אלא נגטיבית, נגדנו.

"אם קולקטיב מאמין שהוא עם, יש לו זכות להגדרה עצמית, ולכן יש לו זכות למדינה עצמאית. אלא שיש עוד רכיבים. לא מדובר רק במדינה עצמאית, אלא במדינה עם ערכים כפי שהזכרנו. בלי זה אין להם הגדרה עצמית אותנטית".

כלומר, אם המדינה הפלשתינית העתידית לא תהיה דמוקרטית, אין זכות לדרוש אותה?

"זה מה שהפלשתינים אומרים לי, וכוונתי אינה למנהיגות שלהם. זה מה שאנחנו רואים בסוריה ובמצרים, שאנשים שואפים באופן כלשהו לחירות; שואפים לכבוד האדם, לעצמאות אמיתית. זה לא נובע מכיבוש. אז אני אומר - בואו נקים מסגרת אותנטית שיש לה כל מיני פרמטרים. אבל אף אחד לא מתייחס לפרמטרים האלה".

איפה חמאס בסיפור הזה?

"זה עוד דבר. מכיוון שכשמדובר במדינה, בהגדרה עצמית, זה אומר שיש 'שלטון אפקטיבי בטריטוריה'. פה זה לא קיים; אין ממשלה אחת. יש חמאס ויש הרשות הפלשתינית, שגם שם לא היו בחירות".

כלומר, אתה מדבר על תהליך. בוא נראה אתכם 50 שנה קדימה, תתחילו להסתדר ואז נדבר על טריטוריה.

"אם שואפים להגדרה עצמית אותנטית, זה חייב להיעשות באופן דמוקרטי. אין לקהילייה הבינלאומית שום מחויבות להכניס עוד משטר דיקטטורי למזרח התיכון. זה לא ייטיב עם המזרח התיכון או עם העם שבו מדובר".

"מה עם הגינויים באו"ם?"

אפרטהייד בישראל?
האפרטהייד היה מבוסס על כך שאין בחירות חופשיות, אין עיתונות חופשית, אין שפיטה עצמאית, יש שלטון נפרד בשביל לבנים ושחורים. מי שטוען שבישראל יש אפרטהייד, לא מבין את משמעות המאבק. כשאתה אומר שישראל היא מדינה נאצית, זה פוגע בכל המורשת של מהו נאציזם

כשהשיחה מגיעה ליחסה של אירופה לישראל ולתהליך הדה־לגיטימציה שנעשה לה זה זמן מה, קוטלר מרחיב ומציין תהליך מתוחכם אף יותר להגדרתו, והוא הלבנת הדה־לגיטימציה באמצעות מעטה ההגנה של האו"ם. "צריך לזכור שבאירופה וגם בקנדה, האו"ם נחשב למוסד חיובי. לכן יש הבדל אם הדה־לגיטימציה מגיעה מצד האו"ם או מהצד הערבי. בכל שנה בעצרת הכללית של האו"ם מתקבלות החלטות נגד ישראל. יש 22 החלטות נגד ישראל. אין יותר מהחלטה אחת נגד כל מדינה אחרת בעולם. יש הרבה מדינות בעולם שמפרות זכויות ואין אפילו החלטה אחת נגדן. אתה יושב שם במשלחת, ויושבים גם עיתונאים, אקדמאים וסטודנטים, וכולם מפנימים את זה. זה לא קורה רק בעצרת הכללית אלא בכל מוסדות האו"ם. לכן לא מספיק לגנות את האיחוד האירופי. צריך לומר להם - 'מה אתם עושים עם הגינויים הקבועים באו"ם? ולמה דווקא נטפלים להתנחלויות?'

"זה מביא אותי לדבר השני: הדה־לגיטימציה של ישראל באמצעות הסוגיה המשפטית. לאירופאים יש תרבות משפטית. אם אתה אומר שמשהו לא חוקי, זה הרבה יותר חמור מלומר שמשהו טיפשי או לא נבון. הם אומרים שההתנחלויות לא חוקיות ונוגדות את המשפט הבינלאומי. בתפיסת התרבות המשפטית ישראל נתפסת פורעת חוק".

יש האומרים שמכיוון שהעולם נגדנו אין לנו ברירה, ואנחנו חייבים לתת לפלשתינים מה שהם רוצים כדי לא להיות מנודים.

"לא סתם התמקדו בדה־לגיטימציה. מכיוון שיש גינויים בנושאים שמוקדשים רק להפרת זכויות אדם על-ידי ישראל, בנפרד מגינויים על הפרות של שאר העולם - מדובר כבר בהכחשה של השוויון בפני החוק, של ההליך המשפטי התקין, וזה אסור מטעם אמנת האו"ם".

אבל למי נגיד את זה?

"אובמה מדבר בשפה משפטית. הוא מבין את הדברים האלה. שמחתי שסמנתה פאוור, שבדיוק עכשיו התמנתה לשגרירת ארה"ב באו"ם, דיברה בדיוק על זה, על חוסר המידתיות שיש בגינויים נגד ישראל. לא רק להגן על ישראל, אלא להגן על המשפט הבינלאומי".

השימוש במשפט הבינלאומי בעיקר נגד ישראל פוגע במשפט הבינלאומי עצמו. בצדק עצמו.

"אני בא מהשמאל. לא אשכח איך ב־1985 ישבתי עם קבוצת אנשי שמאל בישראל, והם דיברו על כך שישראל היא מדינת אפרטהייד. אז כבר הייתי מעורב מאוד במאבק נגד האפרטהייד בדרום אפריקה, וכבר נעצרתי שם. אמרתי להם - מה שמטריד הוא לא שאתם אומרים שבישראל יש אפרטהייד, אלא שאם ישראל היא מדינת אפרטהייד, אתם אומרים שדרום אפריקה דומה לישראל. זה מבייש את המאבק האמיתי נגד האפרטהייד. האפרטהייד היה מבוסס על כך שאין בחירות חופשיות, אין עיתונות חופשית, אין שפיטה עצמאית, יש שלטון נפרד בשביל לבנים ושחורים. מי שטוען שבישראל יש אפרטהייד, לא מבין את משמעות המאבק. כשאתה אומר שישראל היא מדינה נאצית, זה פוגע בכל המורשת של מהו נאציזם ומה שאירע בשואה. אנחנו צריכים להיאבק בהשוואות האלה כי הן פוגעות לא רק בישראל, אלא בכל הערכים ההומניסטיים".

קוטלר מספק דוגמה מעניינת נוספת שעוסקת להגדרתו בנכבה, שאותה הוא מגדיר כ"קטסטרופה שחוו הפלשתינים לפני 65 שנה. מה קרה אז? האו"ם המליץ על חלוקת פלשתינה המנדטורית לשתי מדינות, יהודית וערבית. ההנהגה היהודית קיבלה את ההמלצה, וההנהגה הערבית־פלשתינית דחתה אותה. הייתה להם הזכות לא לקבל את ההמלצה. לא הייתה להם הזכות ליזום מתקפה נגד המדינה היהודית שנולדה, שהם עצמם כינו "מלחמת השמֵד". גם לא הייתה להם הזכות לצאת נגד יהודים שגרו במדינותיהם, לשלול את זכויותיהם, להפקיע את רכושם ואת חירותם, לענות אותם ולגרש אותם מאותן מדינות.

"כתוצאה משתי הפעולות התוקפניות נוצרו שתי קבוצות פליטים: פליטים פלשתינים ופליטים יהודים ממדינות ערביות. הטרגדיה היא שלו התקבלו המלצות האו"ם על-ידי מדינות ערב, היינו חוגגים היום 65 שנה לשתי מדינות לשני עמים בלי כל הסבל שנגרם מאז".

"זכויותינו מעוגנות בחוק"

"אנשים מקבלים את העובדה שהפלשתינים ילידים, ושהשטח הוא שטח פלשתיני קדום. הם לא מבינים שגם היהודים ילידים, ושמדובר בשטח מולדת יהודי קדמון. וזה נכון גם במונחים של המשפט הבינלאומי מהמנדט של חבר הלאומים"

לדברי קוטלר, לא רק שאין מדינה בעולם שלא מפרה זכויות אדם, ישראל גם לא שונה ממדינות אחרות בעולם בשאלת זכויות האדם."בדקתי את ישראל בנושא הזה. האם יש פה עיתונות חופשית? כן; מערכת משפט עצמאית? ועוד איך; אני לא מכיר בית משפט בעולם שנותן זכות עמידה כמו שבית המשפט העליון בישראל נותן", הוא קובע.

אבל יש מחסומים ו"כיבוש".

"השאלה היא לא אם קיימת הפרה של זכויות אדם - בכל מדינה יש - אלא ממה נובע הכיבוש. האם אתה מדבר על התוצאה של מלחמת ששת הימים, או על כך שמה שקרה הוא תוצאה של הגנה עצמית.יש החלטה של מועצת הביטחון 242 האומרת שיש לכל מדינה, כולל ישראל, 'הזכות לחיות בגבולות מוכרים ובטוחים, חופשי מכל איומים או מעשי אלימות'. נוכחותה של ישראל ביו"ש היא תוצאה של פעולות התקפיות של הצד השני.

"אחרי 242 באה החלטה 338 המדברת על הצורך לפתור את העניין במסגרת מו"מ ישיר. זה לא קרה. באוגוסט 1967 התכנסה ועידת חרטום, שאמרה לא למו"מ; בהמשך פרצה מלחמת יום הכיפורים. נוסף על אלה, ישראל נסוגה מלבנון ומעזה. יש אפוא סיבה מדוע ישראל עדיין נמצאת שם. אבל זה צריך להיעשות במסגרת משא-ומתן ישיר כפי שהאו"ם אמר, עם שמירה על 'חופש מפני איומים או מעשי אלימות' כפי שנדרש לכל מדינה".

קוטלר ממשיך ואומר ש"אם יש הפרות מצד ישראל, יש לפלשתינים גישה לבית המשפט. מצד שני, יש כל הזמן הפרות של זכויות אדם בצד הפלשתיני. מדוע ארגונים כגון 'בצלם' ואחרים לא מראים את דיכוי זכויות האדם בידי הפלשתינים? אם אתה מאמין בזכויות אדם, אינך יכול להיות סלקטיבי. ההסתה מזיקה יותר מהמחסומים.

"אנשים מקבלים את העובדה שהפלשתינים ילידים, ושהשטח הוא שטח פלשתיני קדום. הם לא מבינים שגם היהודים ילידים, ושמדובר בשטח מולדת יהודי קדמון. וזה נכון גם במונחים של המשפט הבינלאומי מהמנדט של חבר הלאומים. כשאני מדבר על הזכויות היהודיות הן גם מעוגנות במשפט הבינלאומי של זכויות האדם; אבל כשלא מכירים את הטיעון של זכויות האדם, ומדברים על התנ"ך ועל זכויות דתיות, זה מצטייר רק כטיעון דתי".

מדוע לדעתך בקרב הקהילייה הבינלאומית נוכחות ישראל במה שמוגדר "השטחים הכבושים" היא בלתי חוקית. ממי כבשנו אותם?

"כפי שאמרתי, זוהי תוצאה של תהליך ארוך ומתוחכם מאוד של הלבנת הדה־לגיטימציה תחת ערכים הומניסטיים בינלאומיים. בעולם שבו זכויות אדם צמחו כדת החילונית החדשה של ימינו, התיאור של ישראל כמפרה העיקרית של זכויות האדם מדמה את ישראל לאנטי־כריסטוס הגיאו־פוליטי של זמננו".

לפני סיום מספר קוטלר סיפור אופייני לחיבור בין העולמות השונים באישיותו. מייד לאחר שנבחר לכהן כשר המשפטים בקנדה, נפגש במקרה עם סטודנטים אבוריג'ינים למשפטים. אלו אינדיאנים ילידי קנדה שחיים בה מאות שנים. הם פנו אליו כדי שיעזור להם לחזק את זהותם ואת זכויותיהם. וכך אמר להם: "בלי להישמע יומרני, גם אני בא מעם קדום. עם שעדיין שוכן על אותה האדמה, מאמין באותה הדת, לומד את אותה תורה קדומה, מקשיב לאותם נביאים קדמונים, מדבר באותה שפת אבוריג'ינים, נושא את אותו שם - ישראל - כפי שנשא לפני 3,500 שנים. אז ברכת ברוכים הבאים מעם קדמון אחד למשנהו".

פורסם במקור: ישראל היום (ו', 9.8.13)
תאריך:  09/08/2013   |   עודכן:  09/08/2013
דרור אידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"גם לישראל יש זכויות"
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
9/08/13 12:32
 
יש בזה משהו
9/08/13 12:55
 
צנחן
9/08/13 17:23
 
המגיב ההוא צודק
10/08/13 13:50
 
בוקיסריקי
12/08/13 08:01
 
בוקיסריקי נכבד
12/08/13 10:23
 
צנחן
14/08/13 01:58
 
תשובות יפות?
14/08/13 09:33
 
לצנחן תשובה
10/08/13 14:55
 
לשני הערבים
11/08/13 11:42
 
ליהודי הקולוניאל
11/08/13 13:04
 
חוצפה של
12/08/13 11:07
2
סתם 1
9/08/13 17:36
3
במיוחד לנתניהו.
9/08/13 18:18
4
@ בנצי - א @
10/08/13 21:28
5
רבינוביץ
11/08/13 00:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים יתחדש בירושלים ביום רביעי הקרוב. כך על-פי הודעה רשמית של הממשל האמריקני.
08/08/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
מארגני עצרת "יום אל-קודס" הפרו-אירנית בטורונטו (3.8.13) העניקו את הבמה לתלמיד ולתלמידה לשאת נאומים בפני קהל המאות שנאסף מול בניין הפרלמנט של אונטריו בטורונטו.
08/08/2013  |  מערכת שלום טורונטו  |   חדשות
דר' מייקל דן, בנו של המיליונר לזלי דן, מותח ביקורת על מדיניות ממשלת ישראל בנושא הפלשתיני ועל התמיכה העיוורת בישראל של הממסד היהודי בקנדה.
08/08/2013  |  מערכת שלום טורונטו  |   חדשות
לפני יומיים צפיתי בתוכנית הנ"ל, שדנה, בין היתר, גם במו"מ העומד אחר כותלנו עם הפלשתינים. נציגת השמאל כמצופה מתייחסת בחיוב לוויתורים מצד ישראל, ומנמקת זאת בעובדה, שישראל היא הצד החזק שעליו לגלות נדיבות. אין כאן בעצם שום חידוש. הדעה, שאנו הצד החזק והם הצד החלש והמסכן, רווחת בקרב אנשי השמאל, כשהיא מובעת בפי הקיצוניים בנימה ביקורתית על עוצמתה של ישראל: "רק אצלם נהרגו שלושה" כך הגיב אחד מהם בריאיון טלוויזיוני על התקרית שהייתה בין חיילי צה"ל לפורעים, כאילו הוא מצטער שאצלנו לא היו קורבנות. יש הטוענים, שהדעה מקורה בהתנשאות ובשחצנות האופיינית לשמאל, אך אפשר לראות בה גם משהו מן ההזיה.
08/08/2013  |  ד"ר דן מנור  |   מאמרים
ההחלטה על שחרור האסירים הפלשתינים מצויה בליבה של העשייה המדינית, ולכן אין מקום להתערבות של בג"ץ. כך טוענת המדינה (יום ד', 7.8.13) בתשובתה לעתירה לבג"ץ נגד ההחלטה. המדינה מזהירה, כי קבלת העתירה עלולה לסכל את המשך המו"מ.
07/08/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il