|   15:07:40
  שיה מלכין  
יושבת ראש בית הויז
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

"אמא מתגלגלת": מסר לקהילה הבריאה

בת חן בן זיקרי ובנה ריף, שניהם סובלים מנכות פיזית ונעזרים ע"י קיצבת ביטוח לאומי ועמידר, החליטו למנף את עצמם לבדם, לא דרך ארגונים, בדרך יצירתית ולפנות אל הקהל הרגיל והבריא ולספר לו שהם למעשה לא שונים, שהנכות יכולה להוות גורם לנצחון הנפש על הגוף
22/09/2013  |   שיה מלכין   |   כתבות   |   תגובות
בת חן עם כלי נגינה מהמזרח הרחוק [צילום: שיה מלכין]

בת חן עם ציור השמן שציירה לאחרונה [צילום: שיה מלכין]

הדולפין תזכורת לדולפינה מיקה [צילום: שיה מלכין]

ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים, נכים מלידה, מתאונות, נכי צה"ל, בעלי פיגור שכלי ומומים שונים - קהילה מיוחדת זו, בעולם ובישראל, מועשרת גם ע"י עמותות וארגונים שונים שהוקמו על-מנת לעזור להם מעבר לקיצבות הממשלתיות. לדוגמא: "סל גל" (כדור סל לנכים), רוקדים על גלגלים למוגבלים ובריאים גם יחד, לטינו גל, טיול על גלגלים, ציור דרך הפה ועוד ועוד. האמת היא שרוב האוכלוסיה עדיין לא הפנים את היכולת לקבל את הנכים ולהשתלב איתם בחיי היום יום.

בת חן בן זיקרי ובנה ריף, שניהם סובלים מנכות פיזית ונעזרים ע"י קיצבת ביטוח לאומי ועמידר, החליטו למנף את עצמם לבדם, לא דרך ארגונים, בדרך יצירתית ולפנות אל הקהל הרגיל והבריא ולספר לו שהם למעשה לא שונים, שהנכות יכולה להוות גורם לנצחון הנפש על הגוף, נצחון הרוח על מגבלות פיזיות, החולשה הופכת לחוזק וכל נכה יכול להשתלב עם הקהילה הנורמטיבית באם היא תתחיל להסתכל עליהם בעיניים אחרות. זהו מסר לבריאים ולא לנכים.

את בת חן בן זיקרי ובנה ריף בן ה-11 פגשתי לפני ימים מספר . ישבתי בשעות הערב בארקפה בככר הבימה בחברתה של ידידה. בעודנו נהנות מהבריזה שצצה לפתע לאחר יום חם ומהביל, ניגש אלי ילד יפה תואר ושאל אותי אם אני מעונינת לקנות שני ספרים שאמו כתבה. היה בו משהו שריתק אותי מיד. הוא צלע ושמתי לב שרגליו לא שוות אך הליכתו הייתה מהירה. היה לו מבט מקסים ,עיניים נבונות וחיוך כובש. לשאלתי היכן אמו, הוא הצביע למרחק של מספר מטרים וענה לי: הנה היא שם ואצלה הספרים, אביא לך אותם". הוא מיד ניגש אליה וחזר עם שני ספרים. הראשון "ירח, אגדה קסומה" והשני "אמא מתגלגלת", שניהם בהוצאה עצמית.

אמו ישבה בכסא גלגלים, אשה עם מראה אקזוטי, מרשימה." הספרים הם על עצמנו, עלי ועל אמא שלי," סיפר לי הילד. "קוראים לי ריף, על שם ריף האלמוגים באילת" ענה על שאלתי לשמו. רפרוף ראשוני בספרים העלה את סקרנותי. כמובן רכשתי אותם. "הכסף מיועד להצגה שעובדה על-פי הספר השני "אמא מתגלגלת", כבר הופענו במספר מקומות" סיפר לי ריף בהתלהבות. ביקשתי אותו ללוות אותי לאמו. עשינו היכרות, הצגתי עצמי והבעתי את רצוני לפגוש אותה ולראיינה. היא הסכימה. לאחר שסיפרה לי שיש לה אוסף של כלי נגינה מיוחדים בביתה בפתח תקוה הבעתי את רצוני לראות אותו וכך הסכמנו שאבוא לביתה.

הגעתי לביתה לאחר מספר ימים כאשר הייתי מצויידת בידע מוקדם עליה ועל בנה מחיפוש בגוגל. "אמא מתגלגלת" אכן עובד להצגה בו היא וריף מציגים יחד את עצמם. הספרים נכתבו עם המסר שיש לקבל את השונה והאחר מבלי לתת קיטלוגים, עם הומור והבנה. צפיתי גם בסרטון וראיון שהוקרן כאשר ריף היה בן 4 (כיום הוא בן 11) והתגלה כילד מחונן שידע כבר אז להתבטא וגילה ידע רב בשטחים שונים. הוא גם ידע את שמות כל העצים והשיחים, זכר מספרי ת.ז. שלו ושל אמו, תאריכי לידה ומזלות והגדרות שונות של מהות בוטניקה, ביולוגיה, אסטרונומיה, אסטרולוגיה ועוד כהנה וכהנה. ההפתעה הגדולה הייתה שהוא לא לומד במסגרת בית ספר רגיל אלא בחינוך ביתי כאשר בת חן אמו היא המורה.

עם הידע המוקדם הזה הגעתי לביתה עם רצון להכיר אותה ואת ריף בצורה מעמיקה יותר. הבית נמצא ברחוב שקט בפרבר בפתח תקוה, בית של עמידר שמבחוץ נראה עלוב וחסר חן. על דלת הכניסה מודבק דף ובו כתוב שפה מתקיים חינוך ביתי. כאשר השער נפתח התגלתה לי גינה מקסימה עם עצים שונים ושיחים ופרחים שהובילה לדלת הכניסה. נכנסתי למעין מקדש צבעוני מקסים. על הקיר ממול תלוי מגן דוד ענקי עליו תלויים כלי הקשה שונים עשויים מעץ, קסטנייטות,פעמונים ועוד מיני כלים אקזוטיים שמפיקים קולות שונים. הובלתי לסלון שהיה מלא בכלי נגינה נוספים, אוסף מלפני שנים מהודו ומארצות אחרות. בת חן וריף מדגימים לי כלים שונים בגאווה, הנה קסילופון מתאילנד, קפוארה עם מיתר מתוח מברזיל, כינור משוק הפשפשים,קמנז'יה מטורקיה שזה האבא של הכינור, קלינבה, קסטנייטות שונות ועוד.

ליד הקיר עומד מכשיר רטט ומתיחות שפותח ע"י מדעני נאס"א ועלותו 25.000 ש"ח אותו קיבלה מתרומות שנאספו ע"י חברים. המכשיר עבור ריף.

סיפור חייה של בת חן הוא סיפור היפוכו של האימרה :" מאיגרא רמה לבירה עמיקתא" שכן היא החלה את חייה מהבור העמוק ומשם רק נסקה למעלה, אבל לאחר תלאות רבות.

נקודת ההתחלה שלה הייתה עגומה ביותר ללא תקווה. בת חן בת ה-45 נולדה בארץ לזוג הורים שעלה ממרוקו בשנת 1963. האב נכה שהוריש את נכותו לשלושה מתוך חמשת הילדים והיא ביניהם. הוא היה אלכוהוליסט ואלים וכאשר בת חן הייתה בת ארבע עזבה אמה את הבית עם שני הילדים הבריאים והשאירה את הנכים עם האב. "באתי מהג'ונגל" מספרת לי בת חן "משפחה על הפנים". לאחר זמן רב הצליחה האם להתגרש מבעלה סרבן הגט וחיה עם גבר אחר לו ילדה שני ילדים נוספים. בת חן לא הייתה בקשר עם אמה עד גיל 28. היא נשלחה לפנימיה של חסות הנוער "בית לילך"בחיפה ושם סיימה 12 שנות לימוד בתיכון מקצועי. בשלב זה היא עדיין יכלה ללכת ללא כסא גלגלים. היא התנדבה לצבא למשך חצי שנה בתל השומר ולאחר השחרור נסעה לטיול בן חודש ימים להודו ונשארה שם ארבע שנים. זאת בעקבות פגישה מקרית עם בן אדם שהפך להיות מורה הרוחני.

כאן היא מתקנת אותי "זה לא היה מקרה, אין מקרה, אותיות המילה הן: "השם רקם" או "רק מהשם", זה היה צריך לקרות. היא ישבה בבית תה בהודו כאשר מזוית עינה ראתה גבר יושב על שרפרף קטן במדרכה ובידו קופסת עץ קטנה. מישהו עבר לידו עם כאבי גב והוא הושיב אותו על שרפרף נוסף, דקר אותו במחטים ולאחר מספר דקות האיש קם מאושש לגמרי. בת חן ניגשה אליו בהתרגשות ושאלה אותו אם הוא קוסם.....היא ביקשה ללמוד. הייתה לו קליניקה עם תלמידים שם עסק בהוראת הרייקי והדיקור הקוראני שבניגוד לדיקור הסיני הוא נקודתי, על כף היד וזול הרבה יותר. שם האיש היה RAGHIN KR והוא לקח אותה תחת כנפיו. הוא סידר לה עבודה במרפאתו כמזכירה ואיפשר לה באמצעות ויזת סטודנט ללמוד אצלו במשך 4 שנים. היחסים ביניהם היו יחסי אב ובת, מורה ותלמידה והוא ביגר אותה ושינה את חייה. עוד בחייו ציווה על מאמיניו שבמותו בת חן תירש אותו ותהפוך למנהיגת השבט. אולם בת חן חזרה ארצה ושמרה על קשרים איתו .רג'ין נפטר השנה.

בת חן היא אם חד הורית ומעולם לא נישאה. ריף נולד ביוני 2002 כפרי ליחסים חד פעמיים. אביו נעלם ומעולם לא ראה אותו. ריף טוען שעם אמא כמו שלו, אין לו צורך באב. היחסים ביניהם הדוקים ביותר. בת חן עברה ניתוחים מספר בגלל בעיות באצבע כף רגל, נפלה וסבלה משברים שהעצימו את הנכות המולדת. כבר למעלה מעשר שנים שהיא רתוקה לכסא גלגלים . כאשר הייתה בהריון, קראה בת חן מחקר על ילדים מחוננים משכבות נמוכות שהאימהות שלהם שחו עם דולפינים בעת הריונן ונוצר קשר בין העובר לדולפינים שהשפיע כנראה על יכולתם השכלית. בעקבות המאמר נסעה בת חן פעם בחודש לאילת, הגיעה בבוקר, שחתה בריף עם הדולפינים וחזרה בערב לביתה. הייתה שם דולפינה בשם מיקה שבכל פעם שהיא נכנסה למים היא הסתובבה לידה ושמרה עליה. בריף הדולפינים מצלמים את הפעילות התת ימית ואכן יש לה לבת חן את הקלטת.

כאשר ריף נולד והיה בן 5 חודשים היא הקרינה את הקלטת בדי וי די והוא הסתכל עליה ומלמל "מיקה" " לא האמנתי, הוא זיהה את הדולפינה מיקה" אמרה לי בת חן עדיין נרגשת. אין עוררין על העובדה שריף הוא ילד מוכשר ביותר ברמה גבוהה הרבה יותר מבני גילו. ריף נולד עם בעיה אורטופדית לא גנטית. הוא סובל מטונוס שרירים מוגבר ומגידי אכילס מקוצרים. בת חן התנגדה מההתחלה לניתוח בהמלצת הרופאים והחליטה לטפל בו בצורה שמרנית ע"י מתיחות במכשיר הרטט, ספורט פסיבי והליכות ארוכות לחיזוק השרירים. כאשר סבל מכאבי שרירים רקחה בת חן משחה מצמחים שונים, מתכון שמצאה בספר "קאנון" של אבן סינא בתקופת הרמב"ם, שעזרה לו והקימה אותו על רגליו. ריף אכן הולך ואפילו רץ, אומנם בצליעה אבל מתפקד.

בת חן מקבלת סיוע לאחזקת עובד זר, קיצבת נכות מביטוח לאומי וקיצבת ניידות עם רכב.בזמנה החופשי, לאחר שעות ההוראה עם ריף, היא ממשיכה לכתוב ואף החלה לצייר. בגאווה הראתה לי ציור שמן של דיוקן אישי שלה שסיימה לאחרונה. בערבים מסויימים היא וריף נוסעים למקומות ציבוריים עם קהל רב ומנסים למכור את ספריה כדי לממן את ההצגה. ריף מרגיש חופשי ולוקח על עצמו את המפגש עם האנשים בצורה הטבעית ביותר, כך הרי פגשתי אותו בככר הבימה.

חינוך ביתי
מראה ראשון בכניסה לבית [צילום: שיה מלכין]

ריף אומנם החל לימודיו בכתה א' בבית ספר רגיל למרות שכבר בגיל 4 ידע לקרוא ולכתוב. אך בת חן נתקלה בבעיות רבות "מצד המורים". ריף אובחן על ידם כסובל מהפרעות התנהגותיות מבלי יכולת לקבל מרות, טענו שיש לו הפרעות קשב וריכוז. ריף טען שמשעמם לו. לאחר חצי שנה בת חן הוציאה אותו ממסגרת בית הספר. היא בדקה אפשרויות נוספות וגילתה דרך האינטרנט את החינוך הביתי. לשאלתי מי מלמד אותו היא עונה לי "אני המורה שלו, ומה שאני לא יודעת אני לומדת איתו" בת חן ענתה על כל הדרישות לחינוך ביתי והגישה תוכנית מסודרת, מערכת שעות ומקצועות חובה חשבון, אנגלית, עברית ותנ"ך". יש לו כיתה משלו בבית, חדר לימוד עם שולחן כתיבה, ספריות המכילות את כל ספרי הלימוד ויותר. בין השאר הוא גם לומד סינית, יוונית וערבית. הוא גם רוצה ללמוד ספרדית. בשנה הבאה כאשר יהיה בן 12 הוא יירשם לקורס במסגרת חינוכית וייגש לבגרות מוקדמת בשלושה מקצועות.

בויקיפדיה כתוב שהחינוך הביתי עד שנת 1994 לא הוכר במדינת ישראל. היו מספר שלבים בעת כהונתו של שר החינוך אמנון רובינשטיין שנתן אישור לחינוך הביתי אך עם התחלפות השרים במשרד החינוך בוטל האישור. במשך השנים ובעקבות לחץ הורים ניתן היתר למקרים חריגים. החוק עבר מספר טילטולים שכללו פניה לבג"ץ וכיום החינוך הביתי הוא לגיטימי בישראל. בנוסף, חוק נהרי שניתן באוגוסט 2007 אילץ את משרד החינוך להעביר 44.000$, הסכום המינימלי שמדינת ישראל מקצה לחינוך ילד בישראל, לרשות ההורים. נכתב עוד שמשרד החינוך חייב להעביר תקציב לחינוך ילד בחינוך ביתי, ומדינת ישראל תשלם את הסכום עם הפרשי הצמדה ו-4% ריבית."

לשאלתי את בת חן באם היא מקבלת את המימון היא ענתה בשלילה. הילד עדיין רשום בבית ספר רגיל" כי כך התשלום מועבר לבית הספר ולא לה." אם תחילה היה ביקור מפקחות בביתה פעמיים בשנה שהביא גם לבקשה לשלוח את ריף לבדיקת מחוננים (שהיא סרבה), הרי כבר מספר שנים שאין ביקורים ואין פיקוח. בעקבות כתבה שקראה מפקחת חינוך על ריף בעתון מקומי של פ"ת לפני כחודשיים, היא יצרה קשר עם בת חן אולם שינויי פיקוח אזוריים גרמו שוב לנתק.

בת חן עוקבת אחר עירנותו של ריף והגיעה למסקנה שחינוך גופני לא מתאים "על הבוקר" שכן הוא מכניס אותו לאנרגיה עודפת ועדיף לתת אותו בשיעור האחרון. שניהם עוקבים אחר שעות העירנות שלו ולפי זה קובעים את מהלך השיעורים. למרות שיש טלוויזיה בבית היא לא מחוברת. אם הם רוצים לצפות בסרט מסוים הם מפעילים די וי די. לריף יש מחשב בחדרו לצרכי הלימודים. הוא לא משחק במשחקי מחשב, הוא משחק הרבה בשבץ נא, "ארץ-עיר" , שש בש ועוד. ריף מרוצה ביותר מתנאי "כיתתו", "בקיץ יש את ציוצי הצפרים ובחורף את הגשם המטפטף, משרד החינוך ביקש תנאי סביבה איכותיים ללמידה, ויש לי את זה בגדול" מחייך ריף.

הבית הוא מסורתי, הם לא נוסעים בשבת ומברכים לפני האכילה. ישנה פינת שבת עם פלטה ומיחם וכמובן קידוש בערב שבת. ההרמוניה שולטת, יש אוירה,צבעוניות, מוזיקה. מעבר ללימודים הדגש עכשיו הוא על הפצת הספר והעלאת ההצגה במוסדות חינוך למיניהם.

אמא מתגלגלת – הספר וההצגה
ספרי בת חן בן זיקרי [צילום: שיה מלכין]

הספר הוא השני שנכתב ע"י בת חן לאחר "ירח אגדה קסומה". הפעם הספר כתוב בפיו של ריף המספר על אמו המיוחדת. הוא מספר על נכותה ועל היתרונות בכך ועל הכיף בלהיות בן לאמא על גלגלים. לדוגמא: ילד רגיל צריך לטפס ולהגיע לאמו כדי לקבל ולתת חיבוק או לחלופין האמא צריכה להתכופף אליו בעוד שהוא בעמידה נמצא באותו גובה של אמו וכמה קל ונהדר לחבק אותה. למעשה הספר הוא על הפיכת המצוקה ליתרון. הוא מתייחס לנושא הרגיש של השונות ולקבלת השונה והאחר. השחקנים הם בת חן וריף המשחקים את עצמם והבמאית לי אוריאן עבדה איתם כחצי שנה. ההצגה הועלתה בתיכון ברנר בפ"ת, בבי"ח תל השומר, בביה"ח שניידר, בבית לוינשטיין במחלקת שיקום ילדים, במתנ"ס במועדון רב נכותי, שם, מספרת בת חן, היו בין הצופים עיוורים שריגשו אותה כל כך כי עצמת ההקשבה שלהם הייתה נפלאה.

בת חן הגישה בקשה לכלול את ההצגה בסל התרבות והיא מחכה לתשובה. התנאי הוא להזמין אותם להצגה במקום בו מוכרים כרטיסים חודש מראש. בסוף חודש זה ההצגה תועלה ב"שוהם" עמותת בוגרים ושוחרים למען המכללה לחינוך גופני. בנובמבר-דצמבר יהיה חודש מודעות של עמותת נגישות ישראל והם יוזמנו לכל מתנ"ס בכל עיר בו הקבוצה תיפגש.
ריף רואה עצמו כשחקן מקצועי ומרגיש על הבמה חופשי ובטוח. הוא לא רואה עצמו נכה. יש לו נכות מסויימת אך היא לא הופכת אותו לנכה. המוטו של ריף ואמו הוא שאם אתה מקבל את עצמך גם אחרים יקבלו אותך.

"מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?" אני שואלת את ריף בחיוך, והוא עונה לי ברצינות: אני לא חושב על זה בכלל. מה אני יודע מה יהיה מחר, או בעוד שעה? אני חי טוב, יש לי כמה חברים מהשכונה שאני נפגש איתם תמיד ליד הקיוסק, יש לי שתי ידידות מבוגרות, אחת מוכרת פרחים שהתידדתי איתה כשרציתי לקנות לאמא מתנה והתחלנו לדבר ושמרנו על קשר ואני יכול לדבר איתה על נושאים שונים...... והעיקר יש לי את אמא שלי הכי טובה בעולם, אני מעריץ אותה ואוהב אותה כל כך."

בפייסבוק של בת חן כתוב ברובריקה של חינוך שהיא למדה באוניברסיטה של החיים. כמה מדויק ונכון. תלמידה מצטיינת שעם תעצומות נפש אדירות הצליחה למנף את חייה הקשים ואת נכותה להישגים אנושיים שמצאו ביטוי נפלא בהתפתחותה האישית ובבנה היחיד ריף, ילד מיוחד שמצליח להרטיט את נימי נפשו של כל הפוגש בו.

תאריך:  22/09/2013   |   עודכן:  22/09/2013
שיה מלכין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אמא מתגלגלת": מסר לקהילה הבריאה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שושנה5
23/09/13 00:48
2
שושנה5
23/09/13 00:48
3
rafapen
7/07/15 14:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרחק מאור הזרקורים, בקומתו השלישית של בית מט לנפול ביפו, שחזיתו אכולת-טחב כבר שנים מרובות, מתנוסס על הדלת שלט כחול, זעיר-ממדים, בעברית ובערבית: "בית הנזקק". מעבר לדלת, בחדר צנוע, שבו יש שתי מיטות, ארון-בגדים, שולחן-כתיבה רעוע וערימת-ספרים מאובקת, מתגורר לו אדם שמאחוריו מגילה ארוכה של הושטת-עזרה לזולת, אף שהוא בעצמו זקוק לסיוע.
22/09/2013  |  ראובן לייב  |   כתבות
כמו בחיי התרבות אשר המלכנו לנו "יעל בר" זוהרים ו"קחי אותי שרוניות" למיניהן, כך גם בספרות העברית, לרוב, בראש חוצות מובילים לפנינו את הכותב על-פי "הסטייה" שהוא מייצג ולא על-פי איכות היצירה שהוא משדר לנו. כצרכני תרבות נתאווה לקרוא מיצירות משוררת לו יסתבר כי יש מערכת יחסים מעורערת בינה לבין אמה הורתה, על אחת כמה וכמה אם האם היא אשת חינוך דגולה או אז יבליטו בכל עיתוני הארץ את קול זעקת המשוררת, ויציינו בהבלטה שהתפרנסה מספונג'ה שנים רבות. אם הסופר החל דרכו כבן של זונה, כך ייטב לרייטיניג. עדת תקשורת תבנה הילה סביב דמות היוצר שתשרת את רצון החברה להציץ לכל מיני פיפ שואיות, ומה שחשוב שהן תהיינה זולות, מוזלות ומוזילות את התרבות.
22/09/2013  |  שושנה ויג  |   כתבות
מִשִּׁכְמוֹ וָמַעְלָה, כך מוצג שאול, בעל התכונות הדרושות להצלת עם ישראל מעול אויביו, בהופעתו הראשונה במקרא:
20/09/2013  |  אורנה ליברמן  |   כתבות
הממשלה קיבלה לא מכבר החלטה עקרונית לצמצם את השימוש במזומן במערך התשלומים של ישראל, במטרה להילחם בהון השחור. בעקבות ההחלטה הוקם צוות בראשותו של הראל לוקר, מנכ"ל ראש הממשלה, שאמור לגבש מתווה למדיניות התשלומים במשק.
20/09/2013  |  יהודה קונפורטס  |   כתבות
החודש שאנו נמצאים בתוכו עוזר לעריכת חשבון נפש בכל התחומים, אבל גם ליצירת כמה התנסויות וחוויות בחיינו. שילובים של כוכבים המנוגדים באופיים, סאטורן ופלוטו, עוזרים לממש חלומות. האחד בונה את החיים והשני גורם להתפתחות, כך שביחד שני אלה מביאים לשינוי מהותי שבו כל אחד ירגיש שהוא עבר לשלב אחר בחיים, שלב חדש, מעניין, ויכול להיות שגם מאתגר. שימו לב לרעיונות שאתם מנסים להוציא לפועל בדרך מעשית, בחנו האם יש לכם את כל הנתונים הבסיסיים לממש, בעיקר כשאתם מצפים לתמיכה מאנשים, קולגות או חברים לדרך שאתם רוצים להתקדם בה.
20/09/2013  |  טובה ספרא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il