הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
כתבות
ראשי  /   השקעות  כלכלה/עסקים  מוניציפלי/מקומי  סקופים  רכב/תחבורה  תעשיה  תשתית    |  שתף:    |    |    |  
פורומים
השקעות
כלכלה/עסקים
מוניציפלי/מקומי
סקופים
רכב/תחבורה
תחבורה ציבורית
תעשיה
תשתית
ביטוח ופיננסים
שיווק מחלקה ראשונה
קלאב הוטל
חברת מרום נוה
בזק בינלאומי
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 קסלמן וקסלמן PwC Israel
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
פשע או שפע? זאת השאלה
09/12/2013   |   שרון נריה בר-און
 
 
 
נשארנו עם מה שיש
09/12/2013   |   יוסף קנדלקר
 
 
 
שבעה טיפים מתי וכיצד להגיש חוות דעת משפטית
09/12/2013   |   עו"ד ינון הדאיה
 
 
 
קוץ בישבן
09/12/2013   |   אפרים הלפרין
 
 
 
הפסיקו לקרוא לנו דור המפונקים!
09/12/2013   |   אדוה חנקין
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
כך ייראו רחובות פתח תקוה [הדמיה: N-Trance]
פרסום ראשון / אחרי אשדוד
גם פ"ת תהפוך עיר מודל לתחבורה ציבורית
אם המושבות משנה את פניה: רבע מיליארד שקלים יוקצו לצורך רישות העיר בקווי אוטובוס ישירים ומהירים רחובות שלמים ייחסמו לתנועת תחבורה פרטית, ותיאסר כניסת כלי רכב לחלק מהאזורים

  תוכנית פיתוח רשת התחבורה בפתח תקוה / תמצית מנהלים  
> תוכנית תלת-שלבית


> שדרוג לשוק


> בדרך להיות השלישית בגודלה


העיר פתח תקוה תקבל 250 מיליון שקלים מהממשלה ותהפוך לעיר המודל השנייה לתחבורה ציבורית. מדובר במהפכה תחבורתית רצינית, שתקל משמעותית על התנועה בעיר הפקוקה. זוהי אחת המהפכות הכי גדולות שעברה העיר מאז נוסדה לפני 135 שנים.

עיר המודל הראשונה לתחבורה ציבורית הייתה אשדוד, שבימים אלה מבוצעות בה עבודות מסיביות להפיכתה לכזו. היא נבחרה מבין ערים רבות שהגישו מועמדות. הניקוד שלה ב"קול קורא" שהוגש היה דומה לזה של פתח תקוה, שהגישה תוכנית דומה, אך אשדוד זכתה בעיקר בשל מצבה הביטחוני בתקופת מבצע עמוד ענן.

כעת הבינו במשרדי התחבורה והאוצר שהתוכנית הפתח תקוואית לשדרוג התחבורה הציבורית בעיר תשפיע על מטרופולין כולו, והחליטו להשקיע בה, בעיקר לנוכח העובדה שהשינויים הנדרשים מבוססים בעיקר על פתרונות "שוליים רכים". כלומר, ישימות התוכנית גבוהה משום שהיא אינה כוללת עבודות תשתית רחבות והליכים סטטוטוריים מורכבים.

תוכנית תלת-שלבית

התוכנית כוללת קווים ישירים ומהירים, שילוביות בין אמצעי תחבורה שונים, רשת קווים ברורה ופשוטה, מעברים קלים בין אוטובוסים ותדירות גבוהה שלהם.

בכ-61 ק"מ של כביש תינתן עדיפות לתחבורה הציבורית. סך הכבישים בפתח תקוה בהם נעה תחבורה ציבורית הוא כיום 167 ק"מ. ב-53 מתוך 84 הרמזורים בעיר יותקנו מנגנונים שיתנו קדימות לאוטובוסים. 12 נתיבי תחבורה ציבורית חדשים (נת"צים) יתוספו לאלה הקיימים כיום, ותתאפשר הסעת המונים מסיבית לפתח תקוה וממנה.

חלקי העיר השונים יחוברו למסלול הקו האדום של הרכבת הקלה ולתחנות רכבת ישראל, כדי לאפשר יציאה קלה מן העיר. בצומת הרחובות שנקר וז'בוטינסקי יוקם פורטל גדול של חברת נת"ע, שיעביר נוסעים ממפלס עילי למפלס תחתי. ככלל, זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית יתקצרו משמעותית ולתחבורה הציבורית תינתן עדיפות על זו הפרטית, שחלק מן הדרכים ייחסמו בפניה לאורך כל היום או בשעות מסוימות, בעיקר בשעות השיא של הבוקר (09:00-06:30).

חלק מן השינויים צפויים להתחיל בעוד שנה וקצת ומקצתם בעוד כשנתיים. התוכנית מורכבת משלושה שלבים עיקריים: בשלב הראשון, תינתן עדיפות לתחבורה ציבורית על פני זו הפרטית, ייפתחו נת"צים, התחבורה הציבורית תעבור לטכנולוגיה מתקדמת וייפתחו ארבעה מסופים לתחבורה ציבורית; בשלב השני, ייפתחו שבילים לאופניים ושבילים להולכי רגל בכל רחבי העיר; בשלב השלישי, יוקמו חניות גדולות מחוץ לעיר למגיעים אליה משאר הארץ ומשם הם יוסעו בשירות הסעיות חינמי ("שאטלים") לתוך העיר.

שדרוג לשוק

נתיב התחבורה הציבורית הראשון צפוי להיפתח במרס 2014. הוא יעבור באזור השוק, וצפוי לגרור התנגדות לא פשוטה מצד אנשי השוק העירוני. מי שיצטרך לעמוד בלחץ הוא ראש העירייה החדש יצחק ברוורמן, שדוחף במרץ ליישום התוכנית, שתשחרר את השוק ואת העיר כולה מהפקקים. המטרה היא להפוך את השוק, שכבר היום נחשב מהטובים ביותר בישראל, לנגיש לתחבורה ציבורית טובה. כלי רכב פרטיים יופנו לרחובות סמוכים ובשוק צפויות להיפתח מסעדות בדומה לשוק מחנה יהודה בירושלים.

פתח תקוה היא כיום העיר החמישית בגודלה בישראל. עד לפני קצת יותר מעשור סבלה העיר מהגירה שלילית, אך המצב התהפך לטובה. העיר הגדילה משמעותית את אוכלוסייתה, בעיקר בשל פיתוח מרכזי תעסוקה באזור קריית אריה ואחרים. שכונות חדשות הולכות ונבנות והעיר גם משמשת מוקד בילוי גם לתל אביבים, שמגיעים לאזור המסעדות במרכז יכין סנטר ורחוב השחם.

בדרך להיות השלישית בגודלה

על-פי התחזיות, העיר צפויה להגדיל את אוכלוסייתה משמעותית בעשור הקרוב בכעוד 100 אלף תושבים. בעיר מקדמת הממשלה את תמ"א 35 (תוכנית לבנייה באזור מחנה סירקין שיפונה), שמבקשת להוסיף לעיר עוד 18 אלף יחידות דיור (בערך חדרה ורבע) למרות התנגדות העירייה - ולהפוך לעיר הרביעית בגודלה ואולי אפילו לעיר השלישית בגודלה ולעקוף את חיפה.

ל-News1 נודע כי צפויה לקום בה קריה אקדמית גדולה באזור דרך רבין, קונסרבטוריום באזור בניין העירייה ומרכז הדרכה ארצי לקורסים של השלטון המקומי ליד שכונת אם המושבות. אחד הדברים המפתיעים שגילו הסוקרים הוא שרוב תושבי פתח תקוה עובדים בתוך העיר עצמה.

את התוכנית מובילים מנכ"ל העירייה אבי בן-חמו ומנהל המיזמים בה צביקה הרפז. הבנייה נטולת התכנון התחבורתי ממנה סבלה פתח תקוה יצרה את אחת הבעיות הקשות ביותר בעיר, והיא היציאה מפתח תקוה והחזרה אליה. חניה, פקקים, בעיות גישה ותחבורה ציבורית זוחלת היו טעוני שיפור. התוכניות המפורטות לתיקון המצב כללו את רישות העיר בנתיבי תחבורה ציבורית רציפים, תשתיות שבילי אופניים, שדרוג תשתיות התנועה ועוד. ההצעה זכתה להד חיובי מצד משרד התחבורה. לאחרונה הוסרו החסימות הזמניות בנתיב התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי, שכונה "ציר המוות" לנוכח המספר הרב של התאונות שהיו בו. זאת, לאחר כשנה בה עיריית פתח תקוה (בעלות של מאות אלפי שקלים) שמרה על הנתיב בכוחות עצמה כדי למנוע תאונות. משרד התחבורה נענה לקיים סדרה של "שולחנות עגולים" ולאחר לחץ רב, אישר הסדרי בטיחות קבועים לנתיב והחל לדאוג להסדרי בטיחות קבועים בנתיב עד שיימצא לו פתרון, שיעמוד בכל תקני הבטיחות החמורים שהעירייה מציבה מאז, לפתיחתו.

תאריך:  26/11/2013   |   עודכן:  26/11/2013

מועדון הבלוגרים לקבלת רשימות עידן יוסף לדוא"ל שלך עם פרסומן הקלק כאן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

תגובות  [ 1 ] מוצגות [ 1 תפוס כינוי יחודי    כתוב תגובה   לכל התגובות
 כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלמוני
26/11/13 23:59

התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
החל מיום ראשון הקרוב (1.12) תחל מטרופולין להפעיל שני קווים חדשים, הקווים הינם חלק ממערך השיפורים והשדרוגים שמכניסה מטרופולין כחלק ממכרז נגב בו זכתה בתחילת השנה, מצורפות הידיעות של:
25/11/2013  |  איתן שם-טוב  |  הודעות
ללא התראה מראש, עצרו (יום ה', 21.11.13) נציגי ועד עובדי הרכבת את פעילות בית הספר לרכבות, כולל ההכשרות לנהגי נוסעים, הן לנהגים חדשים והן הכשרות לנהגים הוותיקים על נהיגה בקטרי ה-Euro3200 - הדגם החדש שקולטת רכבת ישראל. בנוסף, הופסקו הכשרות וקורסים כגון: רענון בטיחות (מכונאים בחטיבת נייד), התנהלות עם חומרים מסוכנים (נהגי מטענים) ועוד.
גבי נבון ממשרד התחבורה שהוביל את הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש-דן מגלה כי סקר חדש שיוצג בקרוב מראה כי בשעות השיא של הבוקר עלה מספר הנוסעים מ-120 אלף ל-140 אלף נוסעים.
21/11/2013  |  עידן יוסף  |  חדשות
חברת התחבורה הציבורית "קווים" פיטרה את העובדים שהיו מעורבים במיצג היתולי מביש השם ללעג את טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.
21/11/2013  |  עידן יוסף  |  חדשות
כרבע מהחיילים שנוסעים ברכבות בשעות השיא של ימי ראשון בבוקר, אינם מחזיקים בכרטיס נסיעה תקף. ל-News1 נודע כי התחנות בהן נפוצה התופעה הן: חיפה חוף כרמל, חוצות המפרץ, תל אביב סבידור, תל אביב השלום, אשדוד, אשקלון, קריית גת באר שבע מרכז.
12/11/2013  |  עידן יוסף  |  חדשות

News1 מחלקה ראשונה :   |  מתכונים מאת אורי שביט |  הריון ולידה |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  ניוז1 |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |