|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

חוסר היציבות סביבנו אינו מאפשר שגיאות

האופטימיות האמריקנית לא מתאימה למציאות המאיימת עלינו באזור על מקבלי ההחלטות להשאיר אופציות פתוחות להחלטות משתנות לפי המצב, כל הזמן מילה היוצאת מהפה עלולה לקבל פרשנות לא נכונה תחזית אסטרולוגית שבועית: 21.2.14-14.2.14
14/02/2014  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן. אופציות פתוחות [צילום: פלאש 90]

מחר, יום שבת, יתקיים מופע ירח מלא במזל אריה. האגו במיטבו וזה גם מה שישפיע על ההתנהלות במהלך השבועיים הקרובים. כדאי לשמור על זהירות כשמגיעים לשיחה עניינית או כאשר מתמודדים עם משהו תכליתי. הנטייה לאבד שליטה ולהגיב בסגנון בוטה מובילה לפיצוץ. מזל אריה עם כוח הרצון שלו עלול לדחוף דברים לעימות, בלי להיות נחמד. השפעת הירח המלא מרמזת גם על קושי במימוש תוכניות בגלל שחסר בסיס ריאלי או משאבים.

אחרי יום האהבה, בתאריך 14.2, מעורבות ברומן חדש, כשהדגש הוא על ה"אני", מה שלא יביא לשיתוף פעולה, המנוע יכבה בלי הדלק המגיע מה"ביחד", או שפשוט תעברו הלאה עוד לפני הנשיקה הראשונה. אם זה לא יסתדר איכשהו, אז בגלל חוסר סבלנות כל אחד ימשיך הלאה לדרכו. במולות בין שמש וירח, למעשה יושבים השניים זה מול זה משני צידי השולחן, מתבוננים זה אל זה, האנרגיה של כל אינדיבידואל שונה ובכל זאת מחפשים את החיבור על בסיס דומה.

בשבוע שעבר נכתב כאן על מופע הירח המלא אצלנו, שיציג מחסור במשאבים בכל הקשור לבתי חולים או למוסדות רפואיים אחרים, אולי בתחומים שנמצאים בחצר האחורית, או בנושאים סודיים שאינם חשופים לציבור. שמענו וקראנו לאורך כל השבוע האחרון על ההתנהלות הכלכלית של בית חולים "הדסה" וכמובן שגם מעברו של כוכב פלוטו במזל גדי מאז 2008 ממשיך לחשוף כל גוף כלכלי שהניהול שלו קלוקל, בלשון המעטה, כך שהאמת יוצאת לאור ומה ששמענו או קראנו על סדר הגודל של המספרים בטור ההוצאות שם נותן תחושה קשה מאוד.

מן הסתם, כוכב פלוטו ימשיך ויחשוף את הסודות של גופים כלכליים המתנהלים בדרך שגויה כלכלית (בשפה אחרת - עם "קומבינות" פיננסיות) גם בעתיד ולא רק במדינת ישראל. עם כניסתו של כוכב פלוטו למזל גדי החלה המפולת בשווקים, נחשפו גופים כלכליים המבוססים על הרבה אוויר ויחסי ציבור נוצצים אבל עם בורות עמוקים בתקציב, שגרמו לאלה לקרוס ברחבי העולם.

מצב הכוכבים בימים האלה עלול לגרום משבר בגלל חשיפת מידע סודי המגיע למקומות לא טובים. מסמכים, בעיקר נתונים כספיים, עלולים להגיע לידיים הלא נכונות. מילה היוצאת מהפה עלולה להיות לא מובנת, או שתקבל פרשנות לא נכונה, לכן עצרו וחשבו בזהירות על כל מילה היוצאת מהפה, אולי אינכם מבינים וקולטים את ההשפעה שיש לה על אחרים.

אנחנו ברצועת זמן של מרקורי בנסיגה במזל דגים, רצועת הזמן הקלאסית לשמועות ורכילות, סחרירים ומילים שכל אחד יפרש אותן בדרכו ולא בהכרח הפירוש הנכון, יש נטייה גם לומר דברים בלי מסננת... רק לפני יומיים, הופעתו בכנסת של נשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ, עם נאום שחלקו היה מבוסס על שמועות ששמע, בלי לבדוק אם יש בהן אמת, וגם התגובות האימפולסיביות, הכנות והלא מסוננות של "הבית היהודי" - זה מצב קלאסי למרקורי בנסיגה במזל דגים.

גם התקלה במכונות הגבייה של כרטיסי האשראי, ביום חמישי האחרון, אופיינית לחוסר תקשורת במחשבים, בחסות הנסיגה של מרקורי.

האינטואיציה יכולה לעזור אך קשה לדעת מה נכון יותר. האוביקטיביות לא משרתת ואת האמת על מה ששמענו או נשמע בימים הבאים נדע רק אחרי שהמרקורי יחזור להילוך קדמי אחרי התאריך 28.2.

מבנה הכוכבים יופיטר ואורנוס בונה מנעד מתוח אחרי המחצית השנייה של החודש וההשפעה כבר מורגשת ותמשיך להשפיע עד אפריל. בשנת 1962, כאשר התקיים המבנה הזה, היה משבר הטילים בין ארה"ב וקובה, עכשיו המבנה הזה "יושב" על השמש של אירן ואלה הצהירו ששלחו ספינות מלחמה לכיוון ארה"ב. הפעם המבנה חזק יותר מהרגיל (היופיטר יהיה על ראש הדרקון שלו במפות הליוצנטריות), יביא הזדמנויות, אבל האופי יהיה חם ומהיר, כזה שעלול גם להתפספס. עם זאת המבנה הזה יביא לשחרור ממצבים קשים. זהו מצב העלול להתפתח ולהסלים במהירות, הפוטנציאל נפיץ בשנת 2014 ועלולות להיות תאונות קשות ולא צפויות, כאילו משהו דוחף את הגבולות של ההתנהגות הנורמטיבית לשינוי המביא להתמרה בצמתים לא צפויים. גם אירועים שאופיים פראי "נכנסים למשחק". בהמשך המבנה יכלול גם את הפלוטו ויביא לסדקים בהרבה מוסדות, מסגרות ותבניות חשיבה.

ברמה האישית, עדיף להרפות ולא לדחוף, עם כוחניות לא תקבלו את התשובות הנכונות. אין כאן המלצה לפאסיביות או להתנתק מהמסלול הראשי, אלא לתת אמון בעצמכם, לזרום ולשחרר, פנו מקום לחוויות שהן שלכם ותופתעו איך הדברים יסתדרו מעצמם בהלימה לצרכים שלכם.

השבוע, בתאריך 18.2, השמש עוברת למזל דגים, מזל שמביא איתו סיומים ופחות מתאים להתחלות חדשות. מזל דגים הוא יצירתי ורוחני יותר, מסמל עזרה לזולת, התנדבות, זה יהיה נכון לנקות שולחן, לסיים את מה שמרחתם כבר הרבה זמן.

התאריך 19.2 אינו מוצלח לתקשר עם אנשים, תתקשו לבטא את עצמכם בחופשיות והמתח יורגש מתחת לפני השטח. אל תתחילו פרויקט חדש, העדיפו לסיים מה שנשאר. מצב הרוח הוא עגמומי כך שאתם רואים רק את חצי הכוס הריקה, לכן אל תקבלו החלטות חשובות עם התחושות האלה.

זמני הירח הבטל השבוע

יום שבת, 15.2 - הירח בטל משעה 05:13 לפנות בוקר עד שעה 09:26 בבוקר.
יום שני, 17.2 - הירח בטל משעה 06:55 בבוקר עד שעה 20:23 בלילה.
יום רביעי, 19.2 - משעה 23:52 עד למחרת יום חמישי בשעה 05:33 לפנות בוקר.
יום שבת, 22.2 - הירח בטל מחצות (של יום שישי) עד שעה 12:12 בצהריים.

כלכלה ושווקים

ההורוסקופ של האיחוד האירופי מראה שהם שומרים על המסגרת למרות המוגבלויות. הם ימשיכו לחלץ את המדינות שצריך לעזור להן, גם אם המשמעות לתמרן את החוקים והכללים שהם קבעו לעצמם בזמן האיחוד בנובמבר 1993 וכל זה כדי לשמור על כל המדינות החברות בארגון, הכוכבים על צירים 2-8, 4-10 ו-6-12 מצביעים על כך שהרעיון העיקרי הוא לשמור על הקיים אבל זה למעשה מבנה חלש והרסני, המעיד שכל המחויבויות שלהם לצרף מדינות חדשות מהגוש המזרחי באירופה יהיה לה מחיר לקראת שנת 2018. המציאות תכתיב בהדרגה (כוכבים על ציר 1-7, 5-11) את ההתפתחויות והמדינות שתרומתן היחידה היא חובות ואבטלה יפרשו בסופו של דבר כדי להשתקם מחוץ לגוש האירו.

במזרח הרחוק קיימת האטה שאט-אט תעלה ותצוף מעלה ובמהלך שנת 2015 נשמע כבר על בעיות בגלוי, אולי בגלל הכלכלה העולמית או בגלל מה שקורה בשווקים הקשורים למזרח הרחוק.

למעשה התקופה הקרובה, בעיקר עד סוף אפריל, תהיה מאוד תנודתית, הרבה שמועות "ירוצו" מסביב וזה יתחזק לקראת אפריל ובמהלך אפריל, צפו להרבה מילים ואירועים שישפיעו על סדר היום.

ממעקב, תקופת האמצע של מסע המרקורי בנסיגה, רגישה מאוד, ב-18.2-17.2. אבל ההשפעה יכולה להיות בערך מארבעה ימים לפני ועד ארבעה אחרי.

אצלנו

מבנה הכוכבים על הורוסקופ המדינה, עם דגש על מעלות הקארמה, המסמלות אירועים חיצוניים, מציג תמונה לא פשוטה. סביבנו בשכונה הרבה אירועים היוצרים מציאות כללית שיכולה גם לאיים עלינו (סוריה והמורדים, אל-קאעידה והג'יהאד המוסלמי מתאחדים ומחליטים שהאויב המשותף זה מדינת ישראל, אבו מאזן בוחר לאחד עם הנייה את אש"ף והחמאס, ולהפוך אותנו למטרה משותפת ועוד כמה תסריטים שמשתנים מאז שהחליטו על "האביב הערבי", ששמו צריך להיות "החורף הערבי") וזה קורה בזמן שאנחנו משתדלים להמשיך בשגרה.

זה לא יהיה נכון לייפות מצבים אלא לעשות כל יום הערכה מחדש (ציר 1-7), אצל מקבלי ההחלטות - מה שיעזור להערכות נכונות יותר, עם ההכרה בעובדות שכותרתן היא שהמציאות משתנה סביבנו כל הזמן. החלטות חדשות שיתקבלו יום-יום שכל אחת תהיה התשובה לכאן ועכשיו, למרות כל ההסברים של הפרשנים או כאלה שהיו (דגש על "היו") בתפקידים של משרתי ציבור (תפקיד שהוא מינוי של ראש ממשלה ושרים). זו תהיה טעות קשה לחזות התפתחות עתידית על בסיס העבר, או להניח הנחות אופטימיות כבסיס לפעולה, עם כוכבים על ציר 1-7. צריך לדעת לנהל מצב עם תשובות המתאימות להתרחשויות בהווה המשתנה, תוכניות לטווח ארוך עלולות להתגלות כטעות קשה.

למעשה, לפי מה שניתן להבין מהמידע הזורם אלינו בין השורות, ראש הממשלה ושר הביטחון מזהים את המציאות בדרך ריאלית, מבינים את חוסר היציבות האזורית ונמנעים מהינעלות על קונספציה אחת, הם שומרים על אופציות פתוחות לאורך כל הדרך, זאת לעומת הגישה האמריקנית שמתחילה תמיד עם אופטימיות ואחר כך, אופס, נודע להם שהבלון שהפריחו לאוויר התפוצץ ואז הם מתחילים לחשוב מה ניתן לעשות כדי לתקן. אצלנו כבר למדו בעיקר אחרי הסכמי אוסלו וההינתקות שאופטימיות היא לא אופציה ריאלית.

בסופו של התהליך הארוך מדינת ישראל תפעל בדרכה, גם אם המשמעות תהיה ללכת בניגוד לנורמות הצבועות של העולם (4-10, 6-12) ולא תחכה לקבל הסכמה מאותן מדינות שתמיד ברור מראש באיזה צד יבחרו. המנהיגות תבחר כיווני פעולה שיתרמו לביטחון ולא פחות חשוב, יענו למערכת הערכים שלנו.

דרך אגב, שמתם לב שיפי הנפש התרבותיים, בשוויץ, החליטו במשאל עם למנוע כניסה של פליטים ומהגרים ונורבגיה בעקבותיהם רוצה חוק דומה... באוסטרליה זה כבר קיים בלי משאלים. זהו המבנה של אורנוס-פלוטו שמביא לחזק את הלאומנות או הלאומיות, במדינות שונות בעולם, מבנה שממשיך לתוך 2015. חומר למחשבה.

"אין גאולת ישראל דבר שיש לקבלו בחסד אחרים" [ברל כצנלסון].

תאריך:  14/02/2014   |   עודכן:  14/02/2014
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ידיעות אחרונות מזדהה עם קוקה-קולה כל העיתונים עוסקים במים מעריב מפרסם הבהרה באיחור של חצי שנה
13/02/2014  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
כל אדם המבקש לקנות/למכור או לבנות/להרחיב דירה יודע כי לפני שהוא רושם את הנכס בלשכת רישום המקרקעין (טאבו) עליו לגשת לרשות המקומית ולקבל אישור על העדר חוב. אך מה הדין באשר לרישום משכנתה על הנכס? האם גם פעולה זו מהווה מימוש זכויות בנכס המחייב לפרוע את חובות הארנונה בהם הוא חב ביחס לנכס, ולשלם היטל השבחה, כתנאי לרישום המשכנתה? ומה קורה כאשר ננקטים הליכי חדלות פירעון וכינוס נכסים למימוש משכנתה, אזי האם מוקנה לחובות ארנונה והיטל השבחה מעמד עדיף על פני שעבודים שנעשו לטובת נושים מובטחים?
13/02/2014  |  אלון קוחלני  |   כתבות
העלייה במודעות של אנשים לחיוניות התנועה בחיי היומיום, הביאה לגידול במספר האנשים העוסקים בספורט, אך גם לגידול במספר הנפגעים מפציעות במערכת השריר-שלד.
13/02/2014  |  ד"ר מוטי לוי  |   כתבות
אכילה ואהבה, הינם שני מצבים בסיסיים, שבלעדיהם האדם לא יוכל לתפקד. הצורך בשייכות, ובמסגרת נאהבת כלשהי, הינו צורך רגשי בכל חברה. מזון הינו צורך פיזיולוגי קיומי לאדם. אך מאחר שהקשר בין אכילה ורגשות, הינו הבסיסי בהתפתחות התקינה של כל אדם, הרי שהקשר בין שני מצבים אלו הדוק מדי פעמים רבות.
13/02/2014  |  איילת נדיב  |   כתבות
סוכרת הינה מחלה כרונית המתאפיינת בריכוז גבוה של גלוקז בדם ובשתן. ישנן שלוש צורות עיקריות של סוכרת, כך לפי ארגון הבריאות העולמי:
13/02/2014  |  יובל טוכשניידר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il