ברבי, בובה פופולרית בעבר הרחוק, קצת יותר שנויה במחלוקת בזה הקרוב. היא הושקה לראשונה ב-1959 בכנס צעצועים שנערך בניו-יורק, והשאר - היסטוריה. תמיד רזה, במידות ה"נכונות", מאובזרת באקססוריז המתאימים: נעליים, עגילים, תיקים ושנתיים לאחר יציאתה לעולם גם בן זוג - קן. השמות של ברבי וקן ניתנו להם בהשראת שמות ילדיהם של רות ואליוט הנדלר, בעלי חברת "מטאל", יצרנית ברבי העולמית. השניים יכולים להיות חלק מהסטטיסטיקה של הגירושים העכשווית - הם נפרדו לאחר זוגיות של 43 שנים, אם כי ב-2011 חזרו זה לזה - איך לא, בוולנטיינס דיי.
בובת הברבי הנמכרת ביותר בעולם הייתה ברבי מדגם "Totally Hair" שהושק ב-1992 - בעלת שיער ארוך במיוחד שהגיע עד כפות הרגליים של הבובה. לכאורה התאימה עצמה הבובה לשינוי החברתי כשהושקו בובות "קרייריסטיות" ובהן רופאה, עורכת דין, וטרינרית ועוד. גם אלה, תמיד היו במידות הנכונות.
לא כולם יודעים, אבל לבובה שללא כושר ושמירה על תזונה נכונה - נשארת תמיד רזה, יש שלוש אחיות: סקיר, צ'לסי וסטייסי.
את ההשקה האירופית של הבובה שללא ספק קיבעה את מושג היופי הרזה והצעיר בקרב ילדים וילדות רבים, ביצעה ברבי ב-1961. למרות אותו דיון העוסק בקיבוע מושג היופי של ברבי, שמה של הבובה משמש כותרת לטקס פרסים במקסיקו, שנערך כל שנה, ובו מעניקים פרסים לנשים שהעניקו השראה במקצוען.
תעשיית "ברבי" לוקחת מקום ב-150 מדינות בעולם ובשנים האחרונות אף הוצג מחזמר בהשראת הבובה, שכיכב והוצג ב-11 מדינות באסיה, ובאביב 2014 יגיע גם לאוסטרליה.
לא בכדי שואפות כל בנות ברבי למלתחה שתצטרף לבובה שיקבלו ליום ההולדת או סתם כך במתנה, מעצבים רבים לקחו חלק בעיצוב דמותה; כך למשל מעצב האופנה אוסקר דה לרנטה, שגם היה הראשון ששיתף פעולה עם המותג ברבי, בשנות השמונים. למעלה ממיליארד זוגות נעליים יוצרו עבור הבובה וחבריה, כמות שלא תבייש את קארי בראדשו ("סקס והעיר הגדולה"); נעליים אותן אפשר היה למצוא גם במידות של נשים עוצבו על-ידי כריסטיאן לבוטן.
הדוגמנית המוכרת טוויגי הייתה הראשונה שהצטרפה למשפחת ברבי המורחבת בשנת 67' ומאז הרשימה רק גדלה וכוללת מפורסמות כגון היידי קלום, ג'ניפר לופז, ברברה סטרייסנד ועוד.
בכל שלוש שניות נמכרת בובת ברבי בעולם. מחירה משתנה, כשהראשונה נמכרה ב-3 דולרים.
לברבי, איך לא, יש גם עמוד פייסבוק ובו למעלה מ-11 מיליון לייקים - הבובה הכי פופולרית ברשת החברתית של צוקרברג. מאז 2001 נמכרו למעלה מ-150 מיליון DVD של סרטיה השונים.
בניסיון לשדר ערכים חיוביים ואולי להתמודד עם הביקורת מול הבובה, הושמע ב-2014 שיר חדש של הבובה שנקרא "הכל אפשרי", שמתיימר לעודד נערות צעירות להאמין בעצמן ומבוצע על-ידי להקת הבנות Fifth Harmony.