הפוך לדף הבית
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
כתבות
ראשי  /   פנאי  תיאטרון/קולנוע  תרבות 
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
האופניים כובשים את בייג'ינג
14/08/2017   |   איתמר לוין
 
 
 
מס הדירות אינו חוקתי
14/08/2017   |   עו"ד ענת כהן
 
 
 
לוקח אוויר
14/08/2017   |   יפעת גדות
 
 
 
תור ארוך ככלי פרסומי
14/08/2017   |   יפעת גדות
 
 
 
נשיא ברזיל הוקלט - ושרד
14/08/2017   |   איתמר לוין
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
חיים נוי עיתונאי, עורך  |  תגובות הצטרפות ל- VIP
ביקורת:
הערפד, הגנב, הזונה והירח
הערפד הגנב הזונה והירח [צילום: יוסי צבקר]

[צילום: יוסי צבקר]

[צילום: יוסי צבקר]

עולם האגדות המופלא הופך לפנינה תיאטרלית קטנה - בית צבי - יצירת אנסמבל מקורית

▪  ▪  ▪
"הערפד, הגנב, הזונה והירח" היא יצירת אנסמבל מקורית של 15 שחקנים צעירים מבית צבי, שבראו - עם היוצר והבמאי ירון אדלשטין - עולם אגדות מופלא והזוי שהופך במסע קצר לפנינה תיאטרלית קטנה ומקסימה.

ההצגה המרהיבה הזו, התוססת ועתירת הדמיון, נוצרה בתהליך ייחודי שבו השחקנים היו שותפים בכל מרכיבי היצירה, כתיבה, תנועה, עיצוב, משחק והפקה. התוצאה היא מופע של קסמים ומפגן צבעוני ומרשים שמעניק לצופים חוויה מרגשת, מעניינת שאין בה רגע דל.

מסגרת ההצגה היא הסיפור שלפני השינה. ילדה קטנה מבקשת סיפור מאביה וכיון שהיא כבר מכירה את רוב האגדות, הסיפורים הופכים שונים ומשונים, מורכבים והזויים, קסומים ומענגים. חגיגה של ממש. עולם האגדות המופלא שקורם מבט חדש אל תקופת ילדותנו הוא קולח ושופע רעיונות מבריקים מעולם הפנטזיה.

הסיפור על הילדה המחפשת אחר השם שלא הוענק לה מעולם, על יצורי הלילה שמכשפה גוזלת מהם את האור היחיד בחייהם - החשכה, מפעל החלומות העולמי שבו הפועלים מייצרים ללא הרף את החלומות והם אינם ישנים לעולם, אבל בהחלט חולמים מפעם לפעם. הסיפור הקסום על המדינה שבה יש אמאבא וילדילדה שהם חד מין והמתרחש בעולם הבא, שם אלוהים דומה לצ'רלי צפלין והוא גם לוגם מעט משקה חריף בעיתות משבר.

כל השחקנים מגישים משחק מהנה ומרתק. אם הייתי ספקן לגבי התוצאה, טרם בואי לצפות בהצגה, הרי שחוויתי פנינה תיאטרלית קטנה וקסומה. הנאה מושלמת לצופים, מבוגרים וצעירים.

כמה קטעים וסצנות היו מדהימות.

סצנת "העולם הבא" הייתה מופלאה. הכוריאוגרפיה של כפות הידיים העטויות כפפות לבנות, המלאכית גבריאלה והאלוהים.

גילי גבל הקסימה בדמות המלאכית. בקטע קודם היא הצליחה לפזול עת ארוכה בעיניה עד שממש חרדתי לתוצאה. גילי היא שחקנית משובחת, קלת תנועה וצחת דיבור, כובשת במשחקה.

תמר ווסר כאלוהים הייתה מופלאה ועיצבה דמות גרוטסקית ועם נפח אדיר של כשרון מתפרץ. לבושה היה דמוי חליפת ההלך הנודד של צ'רלי צ'פלין, היא התגלגלה ואפילו עשתה רונדל, פלבלה בעיניה וחשקה שפתיה. אפילו העניבה הזעירה במיוחד בגודל של עיפרון, הייתה מיוחדת. בקטע אחר, טמונה בתוך תלבושת גורילה היא הפגינה יכולת קומית ומימיקה, ללא דיבור. כילדהילד היא סיפקה את המימד המרגש והדרמטי ואין ספק, כי היא תגלית של ממש.

בר קדמי גילם בהצלחה שלל תפקידים, אך במיוחד התעלה כוומפיר מוצץ דם וגם כאורח בבית משפחת חדהמין. הוא הפליא בנימת קול סלבית, מהוקצעת ואפילו הצחוק שנבע ממעמקי כרסו היה קורע. משחקו היה מצוין.

שרון קרוק הייתה בין היתר מכשפה מצוינת ומוכשרת. יש לה יכולת משחק מעולה.

נטע רביב סיפקה מגוון תפקידים מוצלח ומרהיב. הפגינה אפילו שחיה על כיסא במפעל החלומות והתמחתה בהפקת בועות סבון. נטע היא שחקנית ברוכת כישרון ומוצלחת.

אופיר ארד היה ירח דכאוני ומוצלח במיוחד כפועל במפעל החלומות שחולם על היותו אצן למרחקים ארוכים - והוא אכן רץ במקום בקצב שלרגע חרדתי לשלומו, אך הוא צלח זאת בנשימה קלה. משחקו הוא נהדר.

נטשה מנטל כנערה בלי שם היא מצויינת. מצליחה להעניק לדמות רובד מיוחד ונעים ואין ספק שהיא שחקנית טובה מאוד וכישרונית.
שי פרידמן כנסיכה היא ברוכת כישרון וגם שרה נפלא. למרות שאת ליבה מסרה למכשפה היא מרגשת ומוצלחת מאוד.

ליאור מורדוך מצוין בשלל תפקידיו ובולט במיוחד בסצנת הנסיך שאותו הוא מבצע באורח מקצועי ומדהים.

רז אפשטיין היא מעולה ובעלת יכולת קומי; אילה דנגור היא מוכשרת מאוד ומשחקה אמין ומוצלח; עתליה זהבי היא נהדרת ומשחקה מהנה; יסמין לביא טובה מאוד וחיננית; חן מגן מעוררת חן רב ומשחקה מוצלח מאוד; נועם עמית הפליאה בגילום תפקידיה והיא יודעת להגיש דמות באורח מצוין; אלעד ישי אחראי למוזיקה הקסומה ולליווי בפסנתר; עמיחי אלהרר עיצב תאורה שנלקחה מעולם האגדות.

שי פרידמן עיצבה וייצרה חלק מהאביזרים באורח מצויין. נטשה מנטל עיצבה נהדר את תלבושות אגדת אבאימא; הקריינות מפי דובל'ה רייזר ונריה זהבי הייתה פשוט צחה ומקסימה.

בניגוד להבטחה, לחלק לצופים עוגת קרמשניט, זללה הנסיכה שי פרידמן עוגת פירות עם קצפת בכל פה, לבדה.

ירון אדלשטיין הצליח עם להקת השחקנים המוכשרת לקרוע צוהר מעולם האגדות הקסום וההזוי ולהביא אותו בכישרון נפלא אל אולם התיאטרון ולהסב לכולם שעה קלה של נחת והנאה.


הכותב הוא חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים
תאריך:  07/04/2014   |   עודכן:  08/04/2014
חיים נוי

מועדון הבלוגרים עוקבים: 17לקבלת רשימות חיים נוי לדוא"ל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן


ברחבי הרשת

רשימות קודמות
את מדיניות ראש ממשלת ישראל יש להגדיר כמדיניות - לא. זה סוג של מדיניות "מתוכננת מהרגע להרגע", בלי שום תוכנית לטווח רחוק או קרוב. מטרת-מדיניות - לא, היא לא להגיע להסכם עם הרשות הפלשתינית ולא חלילה עם סעודיה (שהציעה איזו תוכנית שלום) לא עם אירופה ובעיקר לא עם ארצות הברית. הכל הוא ב"כאילו". כאילו הסכם שלום, כאילו דירות ברות השגה וכל השאר כולו כאילו.
07/04/2014  |  שולמית קיסרי  |  כתבות
מצות ושאר מאכלי החג המסורתיים והארוחות הרבות, הופכים את חג הפסח למאתגר מכל החגים עבור סוכרתיים עם סוכרת נעורים (סוג 1), המזריקים אינסולין.
07/04/2014  |  אתי אמיר  |  כתבות
הפעלה נכונה של איברי גופנו ושמירה על יציבה נכונה בזמן עבודות ניקיון הבית לפסח, אולי תשנה את הרגשת ה"עונש" שנגזר עלינו לחוויה של פעילות גופנית מועילה וגם מורידה לכמה קלוריות.
07/04/2014  |  גלית פרי  |  כתבות
"אל תטרחו למצוא את העיירה פְרוּמוּשִיקָה (פא רפה) במפת התיירות של רומניה - היא איננה מופיעה בה. אם תתעקשו - תוכלו למצוא אותה במפה של מחוז בוטושאני, המחוז הכי צפוני של מולדובה הרומנית - תמצאו אותה 33 קילומטרים דרומה לעיר המחוז, בדרך המובילה ליאשי (היא יאסי בפי היהודים). את המילה פרוּמוּשיקה לא ניתן לתרגם לעברית כי בשפתנו אין כמעט תבנית של שם תואר עם הקטנה של חיבה. בתרגום חופשי הייתי חותם על המילה "יפיפיונת", כלומר, היפהפייה הקטנה הנדבקת ללב. וכל כך למה? האגדה מספרת שבתחילת המאה התשע-עשרה הקימה נערה יפהפייה פונדק על אם הדרך בין בוטושאני ליאשי. כפריים עייפים בחזרתם מיום השוק היו סרים ל"יפיפיונת" לשתות כוסית צויקה ולקנח בדג מלוח, תוך שהם מזינים את עיניהם בחמודותיה של הפונדקאית" (שם, עמ' 7).
07/04/2014  |  יוסף כהן אלרן  |  כתבות
תוחלת חייהן של מרבית המסעדות הישראליות היא קצרה למדי. היום הן קמות ומחר הן נופלות. במרבית המקרים נעוצה הסיבה לקריסה המוקדמת בעיניים הגדולות שבהן ניחנו בעליהן. אלה נוטים, משום מה, להאמין שהצלחתם כבר מובטחת מראש, בלא צורך להשקיע מאמץ יתר בעסק. אלא שאל מול התחרות הגדולה המזומנת להם במרחב הקולינרי הם מגלים, באיחור מצער, שהדברים אמורים בשדה ממוקש, שטומן בחובו צרות למכביר.
07/04/2014  |  ראובן לייב  |  כתבות

פורומים
פנאי
תיאטרון/קולנוע
תרבות
כתבות מקודמות
אור לוין
איך נבחר דונלד טראמפ?
עמינח
הגיע הזמן להחליף מזרן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
בי פטנט פתרונות מיוחדים
קלאב הוטל
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |  חדשות |  סדרות |  ספורט