בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
נסיעה חורגת. נהג בקו 988 נעזר במפה במהלך הנסיעה
|
|
|
המקרה המוזר של קו 988
|
מה עבר בראש לחברת נתיב אקספרס שנהגיה איחרו לצאת לדרך, לא גבו תשלום מהנוסעים והאריכו את המסלול בעשרות קילומטרים רק כדי לאסוף נוסעים שנשכחו מאחור
|
|
הקנס המוטל על מפעיל תחבורה ציבורית שלא אסף נוסע מהתחנה כבד. המפעילים לומדים את הלקח על בשרם, אך מתקשים לתת לנוסעים שנפגעו חלופה באזור שאינו מצוי באשכול השירות שלהם. כך למשל, אשכול השירות של נתיב אקספרס הוא בגליל, וקשה לה להשיג אוטובוס נוסף מקרית גת שיסיע את הנוסעת שנשכחה מאחור. נהגים חייבים לשים לב היטב להכיר את התחנות במסלול הקו, אחרת החברה המעסיקה אותם תשלם ביוקר. השארת נוסע בתחנה אינה יכולה כמובן לבוא על-חשבון יתר הנוסעים שמעוניינים להמשיך הלאה בנסיעה, וחברה אחראית הייתה מוצאת עבור אותה נוסעת חלופה בטוחה בידי מסיע מורשה, גם אם מדובר במונית ספיישל שתעלה לה כמה מאות שקלים. אי-אפשר לתלות את כל "הניסים והנפלאות" שקרו לנהגי נתיב אקספרס בבוסריות הקו. זה תירוץ שאי-אפשר לקבל. חברה ותיקה ומנוסה כמותה אינה יכולה להרשות לעצמה תקלות חמורות שכאלה, שספק אם גם טירונים היו עושים.
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
לא מעט אירועים מתקבלים על שולחן המערכת באשר למתרחש בתחבורה הציבורית. אולם נדמה שהמקרה דלהלן הוא אחד המוזרים וההזויים שבהם. 988 הוא קו אוטובוס חדש של חברת נתיב אקספרס המסיע בסופי שבוע מקרית גת עבור בצפת וכלה בחצור הגלילית. ניחשתם נכון, לריכוזים חרדיים בעיקר. אלא שנהגי הקו שוכחים כנראה שמדובר באוטובוס של תחבורה ציבורית וחושבים שמדובר במונית ספיישל. אחרת קשה להסביר את ההתנהלות הבאה עליה דווחנו מפי נוסעים בקו. יום חמישי, חול המועד פסח תשע"ד. קו 988 שאמור היה לצאת לדרך בשעה 17:00 יצא מתחנת המוצא באיחור של כחצי שעה. לאחר שסיים את האיסוף בתחנות קריית גת יצא מן העיר ונסע עוד כ-25 ק"מ על כביש 6. על-פי עדויות הנוסעים, כאשר הגיע למחלף שורק סב על עקבותיו, בהוראת פקח החברה, כדי לאסוף עשרה נוסעים שנשכחו באחת התחנות. אחרי הארכת המסלול בכ-60 ק"מ, הנוסעים נאספו אחר כבוד ולא נדרשו לשלם. הם לא היחידים שלא שילמו עבור הנסיעה 49.50 שקלים. גם יתר הנוסעים נהנו מהשירות החינמי של נתיב אקספרס, שלא היה כתוצאה ממחווה שירותית של החברה או כפיצוי על האיחור ועל הארכת משך הנסיעה, אלא פשוט בגלל שמכשיר הכרטוס של הנהג היה תקול. משרד התחבורה נוהג לראות בחומרה אי-תשלום עבור נסיעה, שכן כספי הפדיון עוברים במלואם למדינה. במקרים של מכשיר תקול מונחים הנהגים להשתמש במתקן ידני לקבלות עבור הנסיעה. במהלך בירור פרטי המעשה, נפתחה תיבת פנדורה. התברר כי באותו קו 988, שיצא בערב חג הפסח בכיוון הנגדי מצפון אירעה תקרית דומה. על-פי עדויות הנוסעים, האוטובוס שיצא בשעה 09:00 מחצור הגלילית הגיע לצומת קדרים ושב על עקבותיו לצפת, בהוראת אותו פקח, כדי לאסוף נוסעים שנשכחו בתחנה, תוך שהוא מאריך את מסלול נסיעתו בכשעה! על-פי המסלול המקורי, אמור היה הנהג לעלות מכיוון חצור הגלילית לכיוון הר-כנען ולרדת דרומה. במקום זאת, המשיך לשערי העיר בצפת ומשם המשיך לביריה. אם לא די בכך, התברר שתחנת האיסוף עליה כביכול דילג, "בית חנה", כלל לא הופיעה ברשימת תחנות העצירה שלו או במסלול אותו הוא אמור לעבור בצפת.
|
|
|
ממש היום, רגע לפני פרסום הכתבה, הגיעה למערכת פנייה נוספת על קו 980 של נתיב אקספרס, שיצא הבוקר אך נהגו לא הכיר את מסלול הנסיעה מצפת לבני ברק, והוכוון בידי אחד הנוסעים. אלא שהנוסע הדריך את הנהג פחות או יותר במסלול של קו 978, שחולף בדרכו בכרמיאל ובאזור המושבות, וכך התארכה הנסיעה בקצת יותר משעה! דובר חברת קווים זאב סוננזון אמר כי נהג אחד עשה את שתי הנסיעות בקו 988. לדבריו, אותו נהג זומן לשימוע לפני פיטורים. מבירור ראשוני עולה כי בדרך לצפת נקרא לאסוף משפחה בת שמונה נפשות שעל התחנה בה ישבו דילג, ובדרך לקריית גת דילג על תחנות וחזר לאסוף נוסעים מיד אחרי שיצא מהעיר ולא בצומת קדרים, כפי שטוענים הנוסעים. עוד אמר כי ייתכן שהייתה תקלה במכשיר הכרטוס, אך אין כזה דבר שלא גובים כסף מהנוסעים בשלב כלשהו של הנסיעה [הנוסעים מתעקשים כי לא שילמו, ע.י.]. עוד הוסיף כי נהגי החברה עוברים הכרת מסלולים לפני הנהיגה ובעקבות המקרים התקיימה הדרכה שכזו גם היום. מטבע הדברים, הנהג בקו 980 לא נכח באותה הדרכה וגם עניין זה יבורר ויטופל. כאן המקום להעיר שבקרב נהגי נתיב אקספרס קיימות טענות על כך שלא מתאפשר להם ללמוד כראוי את מסלול הנסיעה. לדבריהם, במקום ללמד את הנהגים את המסלול בקבוצות קטנות או בבודדים, מסיעה החברה אוטובוס מהצפון עם 50 נהגים ולצפות מנהג שיזכור בתנאים הללו את המסלול זו דרישה מוגזמת.
|
|
תאריך:
|
22/04/2014
|
|
|
עודכן:
|
22/04/2014
|
|
עידן יוסף
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
הכה את המומחה
|
23/04/14 00:20
|
|
2
|
|
שגב
|
23/04/14 11:24
|
|
3
|
|
נועם הקטן
|
24/04/14 09:40
|
|
במהלך שלושת השבועות האחרונים עמדו דיילים שהציב משרד התחבורה בדוכנים בירושלים ומכרו לעוברים ושבים כרטיסי רב-קו אנונימיים. בחול-המועד פסח אף תוגבר מספר הדיילים והעמדות בהן הוצבו כדי לענות לביקוש הגובר.
|
|
|
רגע היסטורי צוין בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל, הנסלל על-ידי חברת נתיבי ישראל. בפיצוץ מבוקר שבוצע (יום א', 13.4.14) במנהרות הכרם, בעומק של כ-200 מטרים מתחת ליישוב גילון, נפרצה המנהרה הראשונה בפרויקט.
|
|
|
בעלי התחנה המרכזית בירושלים וחברת אגד ינקטו שורה של אמצעים לצמצום זיהום האוויר בתחנה ולשמירה על בטיחות הציבור מפני זיהום זה. כך קבע (יום ד', 9.4.14) שופט בית משפט השלום בירושלים, אברהם טננבוים.
|
|
|
באשדוד החלו לפעול (יום ג', 9.4.14) חמישה קווי מוניות שירות המסיעות נוסעים אל תחנת הרכבת באשדוד וממנה. באופן תמוה, נכנסות מוניות השירות לחלל הקיים בשירות התחבורה הציבורית בעיר, המופעלת באוטובוסים.
|
|
|
הקו המקדים (או הקו המכין), פרויקט הפעלת אוטובוסים רבי-קיבולת לאורך תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן בזמן העבודות בציר ז'בוטינסקי, אמור היה להתחיל לפעול החודש אך מוסיף להתעכב, ולא בפעם הראשונה.
|
|
|
|
|
|
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
|
|
|
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
|
|
|
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו" מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|