|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

כך השתלט התוכן השיווקי על אתרי <br>האינטרנט ועל העיתונות המודפסת

התוכן השיווקי של 2014 הוא יציר כלאיים של משרדי הפרסום, סוכנויות המדיה ואמצעי התקשורת המדממים, וגרורותיו מתפשטות במהירות כמעט בכל מערכת ומערכת. הגבולות נקבעים תוך כדי תנועה
16/07/2014  |     |   כתבות   |   ליברל   |   תגובות
העיתונות המוכרת הולכת ומתכלה

איש תוכן שיווקי:
"כדי לסגור עסקה אני יושב עם העורך הראשי והמחלקה המסחרית ואנחנו משרטטים מה אני יכול לקבל מהם: כתבה כזו, קובייה כזו, תוכן מערכתי. ברגע שאנחנו סוגרים את העסקה נכנס כתב שבונה את הנרטיב"

מחיר התוכן
תמורת 90 אלף שקלים תקבלו שלושה עמודים במוסף "מסלול" של ידיעות. המחירים מאמירים ב"ממון": שלושה עמודים יעלו 120 אלף שקלים, וכך גם ב"24 שעות" ו"זמנים מודרניים"

תראו, נשר בשמיים
במוסף "מסלול" קיבלו הקוראים המלצות טיול על גבי עמודים מעוטרים בלוגו רשות הטבע והגנים. יום לפני, פורסמה בעמודי החדשות ידיעה מרגשת על נשר חדש שנראה בשמי הארץ. מי שצילם את הנשר, הוא עובד רשות הטבע והגנים

גולן כספי, k logic:
"פרסומות הן מדיה טיפשה שאיבדה את האפקטיביות שלה. אנחנו הולכים לעולם בו נראה יותר ויותר תוכן שנוצר בשיתוף מותגים. ההסכם הלא כתוב עם הקוראים יהיה חייב להתבסס על מתן ערך ותוכן טוב שאנשים רוצים לקרוא ולצרוך"

אשת יחסי ציבור:
"פניתי לעיתונאים באחד מהעיתונים הכלכליים, פעם בשביל להכניס ידיעה ובהזדמנות אחרת להציע טור דעה. אמרו לי שזה לא עומד בקריטריונים המערכתיים והפנו אותי למחלקה המסחרית לבדוק אפשרות להכניס תוכן בתשלום"

יועמ"ש הרשות להגנת הצרכן:
"אם אתה מפרסם תוכן מסחרי ככתבה או ידיעה עיתונאית ולא מבהיר שלמעשה מדובר בפרסומת, אז זוהי הטעיה, ועבירה על חוק הגנת הצרכן סעיף 7"

מי שקנה עיתון ביום שישי עד לפני כמה שנים, נאלץ כדרך קבע לנער את הגיליון השמן, לתת ל"אינסרטים" הפרסומיים לנשור ולהפריד מעט בין התוכן המסחרי וכתבות המערכת. היום מי שיבקש לברור את הפרסומת, יצטרך לעיתים לנער קודם כל את הכתבות עצמן. עולם השיווק המשתנה, האבולוציה של ענף הפרסום ובעיקר המשבר הכלכלי בעיתונות, הפכו את ה"תוכן השיווקי", מונח שהיה שמור פעם לכפולות ממומנות של ג. יפית וגד בירון, למגפה שמתפשטת כמעט ללא בקרה.

התוכן השיווקי של 2014 הוא יציר כלאיים של משרדי הפרסום, סוכנויות המדיה ואמצעי התקשורת המדממים, וגרורותיו מתפשטות במהירות כמעט בכל מערכת ומערכת.

הגבולות נקבעים תוך כדי תנועה. בכיר בגוף פרסום המשווק תוכן מסחרי לכלי התקשורת, מדגים כיצד המנגנון עובד: "נניח שאנחנו רוצים לקדם חיתול שמונע תפרחות. מערכת העיתון, האתר או תוכנית הטלוויזיה לצורך העניין, מעלה כתבה על התופעה בכלליות ומציגה את אפשרויות הטיפול בה. אז יש שתי אפשרויות: או שהכתבה מזכירה את המוצר שלנו כפתרון לבעיה, או שהכתבה תופיע במקביל לעליית הקמפיין, ואז ייעשה קישור אוטומטי אצל הקורא בינה לבין הפרסומת ". ומי השחקנים? כולם: "תוכן שיווקי מתרחש בכל תחום בו יש כסף. בנקאות, רכב, מזון, משקאות, פוליטיקה. כך למשל ארגון שאינו למטרות רווח, שאנחנו מייצגים, קיבל סיקור שלילי בגוף תקשורת מסוים. כדי לתקן את הנזק פנינו לגוף אחר, שלא סיקר את הנושא, וקיבלנו אזכורים חיוביים".

שילמתם באופן ישיר על כתבות אוהדות?

"זה תמיד כסף, בצורה כזו או אחרת, זה חלק ממערכת היחסים עם כלי התקשורת. אף אחד לא עושה לך טובות. התמורה היא תמיד בעבור רכש מדיה, או פרסום שאתה קונה שם, בעבור הכתבה".

"החומה הסינית" המפורסמת, אותו קו אתי שמפריד בין מחלקות התוכן למחלקות המסחריות, כבר מזמן הפכה לקיר גבס דק. מעורבות העיתונאים היא הכרחית להשלמת המהלך: "כדי לסגור עסקה אני יושב עם העורך הראשי והמחלקה המסחרית ואנחנו משרטטים מה אני יכול לקבל מהם: כתבה כזו, קובייה כזו, תוכן מערכתי. ברגע שאנחנו סוגרים את העסקה נכנס כתב שבונה את הנרטיב. לעיתים נדירות אני נפגש אתו, בדרך כלל הכתבים עובדים מול המערכת ואני עובד מול המחלקה המסחרית". בסופו של דבר חברת המדיה מעורבת באופן מלא במוצר הסופי: "לרוב אני רואה את הכתבה לפני שהיא עולה לאוויר, וכבר קרה שלא אישרתי כתבות שלא הדגישו את הנרטיב שרציתי".

עבור הכתבים מדובר לעיתים במקור הכנסה נוסף: "העורך מעביר לי בריף לכתבה, ובו מסרים מרכזיים, קהל יעד, ומיקוד", מסבירה עיתונאית, שכמו רוב המרואיינים בכתבה, ביקשה להישאר בעילום שם: "יש חברות מסחריות שמבקשות לאזכר את השם של המוצר ולהיות נוכחים בכתבה. חברות אחרות מעדיפות להיות ברקע ורק להעלות נושא הקשור בעקיפין למושא השיווק".

המוצר הסופי מוצג לעיתים, אפילו ללא קרדיט כתב. "זה לא טקסט עיתונאי שאני גאה בו", מסביר כתב שהוטלו עליו משימות בתחום, "הסיבה היא כלכלית, כתבות התוכן השיווקי מסייעות לי בשנים האחרונות להשלמת הכנסה וזה הכרחי". התשלום עבור כתיבת תוכן שיווקי, משתנה בהתאם לכלי התקשורת ואופי הפרויקט. "הרבה פעמים הסכומים שאני מקבל בעבור כתבות תוכן ממומן גבוהים משמעותית מכתבות אחרות, לפעמים אלו תעריפים של עולם הפרסום, וזה יתרון אדיר".


קבוצת ידיעות מגלה את המטמון

בשנתיים האחרונות דווחנו על שיתופי פעולה נרחבים בין משרדים ממשלתיים לקבוצת ידיעות אחרונות. כך למשל בחודש מרס האחרון דווח בכותרת הראשית של האתר ynet מבית ידיעות אחרונות על פעילות משרד המדע, במסגרת אירועי "יום המדע הישראלי של משרד המדע ו-ynet ". הכותרת ששמורה לחדשות השעה, הסגירה הסכם נרחב לשיתוף פעולה בין לשכת הפרסום הממשלתית והאתר, שקיבל ביטוי גם בעיתון הכתוב. על-פי פרסומים, מדובר בסכום שהכניס מיליון שקלים וכלל יום שידורים מיוחד, סיקור נרחב ועוד.

למרות שהמחלקות המסחריות של ynet וידיעות אחרונות, נפרדות, שיתופי פעולה כאלה חוצים גבולות בתוך הקבוצה. בקיץ האחרון השיק משרד החינוך את הפרויקט "מחנכים מסביב לשעון" נרחב עם ידיעות, שכלל ערוץ ייעודי, מודעות פרסומת ותוכן מערכתי. הערכות בענף דיברו על כמיליון שקלים שהושקעו בקמפיין. גם המשרד להגנת הסביבה שינה את אופי פרסומיו. לפני כשנתיים חתם המשרד על רכש מדיה בקבוצת ידיעות אחרונות. במסגרת העסקה ששווייה הוערך ב-700 אלף שקלים, עיתוני ואתר קבוצת ידיעות פרסמו - לצד מודעות שיווקיות - תוכן מערכתי הממותג תחת "משפחה ירוקה". במשרד מאשרים: "אכן ביצענו את פרויקט זה בעבר וכעת אין כל שיתוף פעולה מסוג זה עם שום גורם תקשורתי".

אולי הם כבר לא, אבל את השיטה, למדו רבים: משרד התרבות רכש בחודש האחרון מודעות בידיעות סביב פעילות "חודש הקריאה" הארצי. נוסף על עמוד הפרסומת המסומן, המשרד הצליח להכניס בין עמודי המערכת תוכן חדשותי החתום על-ידי כתב מערכת, אבל ממותג עם הלוגו של "חודש הקריאה". משרד התרבות סירב לאשר שאכן התקיימה עסקת מדיה, הכוללת מודעות ותוכן מערכתי. ומה עם משרד התיירות? דוח סיכום הפעילות לשנת 2012 שלו כלל את הגילוי הבא: "הופעל הסכם שת"פ עם ידיעות אחרונות במסגרתו פורסמו מספר כתבות, במקביל פורסמו מודעות שונות". כמו משרד התרבות, גם משרד התיירות הכחישו שמדובר בחבילת פרסום משולבת.

גם המוסף הכלכלי "ממון" אינו חף מתוכן שיווקי: פרס "בראשית" שחולק בחודש שעבר וזכה לסיקור נרחב, קיבל ביטוי מודגש בידיעות אחרונות. לצד עמודי פרסומת ברחבי העיתון, בלטה ידיעה של כתב העיתון במדור החדשות של המוסף, על פגישה בין ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייקל בלומברג, חתן הפרס, לבין יזמי הייטק מירושלים. הכתבה סקרה את הפעילות של היזמים, והציגה את הישגיהם. ציון היותו של בלומברג חתן הפרס, הצטרף למיקום לוגו קרן genesis, מעניקת הפרס, בלב הטקסט. בשנה שעברה, השתלט בנק הפועלים, גוף שהוא מאמין גדול בתוכן שיווקי, על עמודי מערכת שלמים בממון, לאורך תקופה, עם קמפיין "משפחה בצמיחה", שאליו צוותו כתבי העיתון.

המשמעות היא שתמורת הסכום המתאים והתוכן הרלוונטי, ניתן לתפוס מקום של כבוד בעמודים שהיו שמורים פעם לחדשות בלבד: יש לכם מוצר לקדם בתחום התיירות? תמורת 90 אלף שקלים, כך נודע ל"ליברל", תקבלו שלושה עמודים במוסף "מסלול" של ידיעות. המחירים מאמירים עם השדרוג למוסף ממון. שלושה עמודים יעלו 120 אלף שקלים, וכך גם ב"24 שעות" ו"זמנים מודרניים". תמורת סכומים קטנים יותר, תוכלו לפאר עמודי כתבות בקבוצת המגזינים של ידיעות ("בלייזר", "מנטה", "לאשה" ועוד), כמו גם במגזינים של מוציאים לאור אחרים.

המחלקה המסחרית בעיתון אינה מתחייבת שהתוכן יופיע ככתבה. בידיעות, כמו גם אצל שחקנים אחרים, נזהרים בדרך כלל ממסמכים וסיכומים מפורשים שעלולים לחזור אליהם כבומרנג. חלק מהסגירות האלה הן הרבה פעמים בעל פה, תוך מחויבות רפה ש"הכל בכפוף לאישור המחלקה והמערכת", לצד המשפט השגור לא פחות – "הכל אפשרי".

והמפרסמים, באים בקצב הולך וגובר: מוסף "מסלול" לרגל יום העצמאות, נחתם בשיתוף קרן קיימת לישראל. ההערכות הן שהקרן שילמה 40 אלף שקלים לעמוד. באותו החג יצא המוסף "על הדבש ועל הקרמבו", ותחת לוגו ידיעות, ניתן היה למצוא כי הגיליון "בשיתוף איגוד תעשיות המזון בישראל". ההערכות שפורסמו ב"דה מרקר", הן שהיקף עסקת האיגוד וידיעות הוא יותר ממיליון שקלים.

במוסף "מסלול" מתחילת מאי, קיבלו הקוראים המלצות טיול, על גבי עמודים מעוטרים בלוגו רשות הטבע והגנים. ייתכן שמדובר בצירוף מקרים בלבד, אבל יום לפני פרסום המוסף, פורסמה בעמודי החדשות ידיעה מרגשת על נשר חדש שנראה בשמי הארץ. מי שגילה את הנשר וצילם את תמונתו, הוא לא אחר מאשר עובד רשות הטבע והגנים.

הכתבה המלאה מתפרסמת במגזין "ליברל". לרישום לקבלת גליון היכרות חינם
תאריך:  16/07/2014   |   עודכן:  17/07/2014
יעל געתון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כך השתלט התוכן השיווקי על אתרי האינטרנט ועל העיתונות המודפסת
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירושלמית
17/07/14 08:08
2
AW
17/07/14 08:47
3
מוזר
17/07/14 11:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשבועות ובימים האחרונים חווינו התרחשויות ואירועים קשים לצד עומס תקשורתי וחלקי אינפורמציה. כל אלו התחברו יחדיו וציירו לאזרחי המדינה תמונה לא פשוטה. גיוס המוני חיילים, יירוט טילים, מדינה שלמה מצאה עצמה מתמודדת עם מציאות עגומה, אזעקות צבע אדום, חיפוש מחסה, שינוי שגרה ובעיקר חוסר יכולת לשלוט במצב.
שר גדעון סער דרש היום (יום ג', 15.7.14) לכנס את הממשלה כדי לדון מחדש בהחלטת הקבינט להפסיק את האש. בכל אתרי האינטרנט דווח על כך, אם כי בכל אתר העניקו העורכים לעמדתו של השר את המשקל הראוי לה על-פי שיקול דעתם.
16/07/2014  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
משחר ילדותינו אנו חשופים להרגלים שונים הקשורים לאכילה, הן בהיבט החברתי והן בהיבט הרגשי. כל מפגש חברתי, משפחתי, המאגד אנשים יחדיו, נסוב סביב אוכל ומשקאות. גם בהיותנו תינוקות, כאשר הבענו חוסר שביעות רצון, עצב או מצוקה, נהגו לנחם אותנו באמצעות ממתק או מזון "מפנק" אחר. באופנים אלו, למדנו לקשר אוכל לצרכים החורגים מהצרכים הפיזיולוגיים ואשר מתקשרים להיבט הפסיכולוגי-רגשי.
16/07/2014  |  איילת נדיב  |   כתבות
הפעם בחרתי נושא נפוץ כמעט בכל בית והוא כיצד להתמודד עם תופעת הרביצה במשך שעות רבות מול הטלוויזיה והמחשב ומנשנשים ללא הפסקה.
15/07/2014  |  נעמה בן-דוד-טרבלסי  |   כתבות
כמה פעמים התחשק לכם לאכול סלט בארוחת הצהריים? כן, פשוט סלט! בלי להתעסק יותר מדי עם ההכנה, בלי לחמם, בלי לבשל. רק לאכול ארוחה קלה להכנה וקלה לעיכול? פעמים רבות כשאנחנו כבר שם, כשמה שבאמת מתחשק לנו לאכול זה סלט, ישר קופץ לנו המשפט המוכר של הסבתא או הדודה "סלט זו לא ארוחה!"... אז זהו, שדווקא כן.
15/07/2014  |  אילנית סנדרוביץ  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il