|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

נתב"ג במבצע "צוק איתן"

כוח עליון, סיוט תחתון <br>

מה קורה כאשר טיסה ללונדון מתבטלת בשל המצב הביטחוני? אנשי נתב"ג וחברת QAS צריכים לטפל ב-150 נוסעים עייפים, חלקם בעלי מגבלות פיזיות. הם עושים את זה בחובבנות ובאדישות שלא ייאמנו
06/08/2014  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מבצע צוק איתן   |   תגובות
service בקושי, quality בכלל לא

ארבע שעות במטוס

שעה וחצי למזוודה [צילום: פלאש 90]

שלוש וחצי שעות בשדה [צילום: רונן אקשטיין]

תשובה מקיפה
ביקשתי לברר האם מגיע לי פיצוי על ביטול הטיסה. נכנסתי לאתר רשות שדות התעופה וחיפשתי וחיפשתי וחיפשתי. לא מצאתי. שלחתי דוא"ל לכתובת של פניות הציבור וביקשתי מידע. זה היה ב-21.7.14. לקח לרש"ת שישה ימים לחזור אלי עם התשובה המקיפה הבאה, המובאת כאן במלואה: "במקרה כזה יש לפנות לחברת התעופה ישירות".

המצב הביטחוני הביא לכך שטיסתי ללונדון בחברת איזי ג'ט ב-20.7.14 התבטלה בשעה 19:00, אחרי שחיכינו ארבע שעות במטוס. על זה כמובן אין לי שום טענה. זה באמת כוח עליון. הבעיה התחילה כאשר צוות הקרקע של נתב"ג - אנשי השדה ובמיוחד חברת QAS - היו צריכים לטפל ב-150 הנוסעים. כאן החל סיוט שמבחינתי נמשך 3.5 שעות - כמעט כמו זמן ההמתנה על המסלול - סיוט שנגרם משום שאנשי נתב"ג ו-QAS גילו חובבנות ואדישות שלא ייאמנו.

1. אנשי נתב"ג החליטו שדי באולם קטן ובקושי ממוזג כדי לטפל בנוסעים. אולם עם שתי עמדות מחשב, בלי מערכת כריזה ובלי אמצעי כלשהו ליצירת תורים. המשמעות: 150 איש - ובהם ילדים, זקנים ונכים - נאלצים להידחס בניסיון להחליט האם הם טסים יותר מאוחר באותו ערב, למחרת בבוקר או חוזרים הביתה. למותר לציין, שאיש לא חשב שאולי צריך להציע לנוסעים כוס מים.

2. מבין שתי הנציגות הבודדות של QAS (פלוס המנהל התורן), רק אחת ידעה מה וכיצד צריך לעשות. השנייה הייתה צריכה להיעזר בה לעיתים קרובות. את המשמעות אתם מבינים לבד.

3. המנהל התורן הציג את האפשרויות של דחיית הטיסה. רק מי ששאל התבשר, שזכותו לבטל אותה לגמרי ולקבל בחזרה את כספו. צודק: למה להציע לנוסע את האפשרות שעלולה לעלות לחברה כסף?

4. כדי לעשות צ'ק אין לאחת הטיסות החלופיות, היה צורך לאסוף תחילה את המזוודות שהורדו מהמטוס. אבל זה לקח בחלק מן המקרים קרוב לשעה. הטיסה הבאה הקרובה הייתה בשעה 21:40. אני מזכיר לכם שוב, שמדובר ב-150 איש שכבר היו צריכים בשעה הזאת להיות בלונדון, חלקם בעלי מגבלות פיזיות, כולם עייפים ודחוסים בשני טורים מבולגנים.

5. מי שביקש לבטל את הנסיעה, כמוני, התבשר שעליו לחכות לאיש ביטחון. למה לא הגיע איש ביטחון מלכתחילה לאולם? אולי משום שב-QAS לא חשבו שיהיו ביטולים; הרי הם לא דיווחו על האפשרות הזאת.

6. כאשר הגיעה אשת הביטחון, היא לא מסרה שום מידע ולא טיפלה בנוסעים לפי איזשהו סדר נראה לעין. היא שאלה אותי כמה שאלות ואמרה שמבחינתה אני משוחרר. אבל כאשר לקחתי את המזוודה וביקשתי לצאת, נאמר לי שעלי לעבור שוב דרכה. כאשר איבדתי את הסבלנות, היא הודיעה לי שאם אתרגז - היא תדאג לכך שאחכה יותר. נחזור בהמשך להבטחה הזאת.

7. העובדת של QAS - זו שידעה יותר - לא אמרה לי דבר וחצי דבר על האופן שבו אקבל בחזרה את כספי. הייתי צריך להידחף שוב בין הממתינים (איתם הסליחה) כדי שהיא תזרוק משהו על customer service. רק אחרי כמה שאלות ממוקדות (מזל שאני עיתונאי), היא אמרה שהכוונה לשירות הלקוחות המצוי באתר האינטרנט של החברה. אגב: הביטול שם היה קל ומהיר.

8. לא פחות משבעה עובדים של QAS עמדו ליד הדלת הקטנה שהובילה אל מחוץ לאולם. הבנתם? שניים מטפלים בנוסעים ושבעה עומדים בצד. איש מהם לא ידע מה צריך לעשות מי שרוצה רק לקחת את חפציו ולנסוע הביתה. היה צריך לגייס את השמיני כדי שיבהיר שצריך לפנות שוב לאשת הביטחון.

9. אשת הביטחון בדקה את המזוודה, שמה אותה בחדר צדדי ואמרה שאצטרך לחכות. היא לא אמרה למי, לְמה וכמה זמן.

10. הייתי צריך לצעוק על המנהל התורן כדי לקבל איזושהי התייחסות מצידו לשאלה מה עלי לעשות כעת. גם הוא הבהיר, שהתרגזות רק תביא לכך שאחכה יותר. גם להבטחה הזאת נחזור בהמשך. אחרי עוד עשר דקות, בהן הדרכון שלי היה בידיו, הוא אמר שדייל קרקע ילווה אותי לאולם הנוסעים הנכנסים, שם אקבל את המזוודה. השעה בנקודה הזאת הייתה 20:30 - שעה וחצי אחרי הירידה מהמטוס.

11. בשעה 20:45 הגענו למסוע של המטען החריג, לשם הייתה אמורה המזוודה להגיע. המרחק, חשוב להדגיש, הוא 500 מטר. למה לא נותנים לנוסע את המזוודה וגמרנו - השד יודע. בשעה 21:00 הודיע הדייל שיש לו הפסקה והלך לאכול.

12. בשעה 21:30 ניגשתי לדלפק של QAS. שלושת העובדים שישבו שם לא ממש התרגשו מהטענה שלי על כך שמזוודותיהם של יתר הנוסעים הגיעו, ורק שלי בוששה לבוא. זוכרים את ההבטחות של אשת הביטחון והמנהל התורן? אני משער שהן קיימו אותן.

13. השלושה התקשרו לאיפשהו והבטיחו שמישהו יבוא לעזור. אחרי עוד עשר דקות, ורק אחרי ששוב הרמתי את הקול, הואיל בטובו אחד מהם לקום ולצעוד את המטרים הספורים עד למסוע. הוא בדק פה, בדק שם, ירד לאן שירד וחזר עם הבשורה: המזוודה לא שם.

14. טוב, אז איפה היא כן? ושימו לב, אנחנו שעתיים וחצי אחרי הירידה מהמטוס. חזרנו לדלפק. העובדים התחילו לטלפן. המנהל התורן אמר שהוא עסוק מדי. איש הביטחון הציע לבדוק את רשימת התיקים החשודים. לבסוף הם אמרו שאני יכול למלא דוח, יביאו לי את המזוודה הביתה, ואם היא אבדה - אצטרך לפנות לאיזי ג'ט. אבל בעצם, חשבו בקול, צריך אישור של איזי ג'ט עצמה כדי למלא את הדוח. התעקשתי וקיבלתי את הדף. אבל תוך כדי התהליך, ב-21:50, התקשרו שוב למנהל התורן והוא אמר שהמזוודה נמצאה ונשלחת לאולם. מתי היא תגיע? לא ידוע.

15. המזוודה הגיעה בשעה 22:15. כן, שלוש שעות פלוס אחרי שירדנו מהמטוס ואחרי שעה וחצי של המתנה ליד המסוע.

ההבדל בין מקצוען לחובבן נמדד בדיוק בזמנים כאלו: כאשר יש תקלה ומצבים בלתי צפויים (וזה לא שזו הייתה הפעם הראשונה בה התבטלה טיסה בנתב"ג). לפי המודד הזה, בנתב"ג וב-QAS יש חבורה של חובבנים המנוהלים בידי חובבנים. ראשי התיבות QAS הם Quality Airport Service. אז service בקושי היה פה, ועל quality בכלל אין מה לדבר.

תאריך:  06/08/2014   |   עודכן:  06/08/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע צוק איתן
סגן איתן ייזכר בוודאי כאחד מגיבורי המבצע. הוא ניהל מרדף אמיץ אחר המחבלים בתוך מנהרת הטרור, ובזכות הממצאים שמצא בשטח התאפשרה קבורתו של סגן הדר גולדין. עם המנחמים את משפחת גולדין היו איתן ואבירם: אחיו של סמל ראשון אורון שאול, שהוכרז כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע
06/08/2014  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
ההשתדלות שלא לפגוע באזרחים וביטולי תקיפות מחשש לפגיעה בהם, ההפוגות היזומות, העברת הסחורה לעזה פתיחת בית חולים שדה לפלשתינים על גבול הרצועה והיוזמות בישראל לשיקום רצועת עזה, לא ממש משפיעים על הקרב הבא של ישראל - המאבק המשפטי על צדקת דרכה במוסדות הבינלאומיים.
06/08/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
מצרים הודיעה (יום ג', 5.8.14) לחברי המשלחת הפלשתינית לשיחות בקהיר כי לא תסכים לדון בדרישתם להפעיל שדה-תעופה ונמל-ימי בעזה.
05/08/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות הפסקת האש הזמנית ברצועה, פיקוד העורף ריענן (יום ג', 5.8.14) את הנחיות ההתגוננות לתושבי הדרום. בישובי עוטף עזה אסורה התקהלות של יותר מ-300 בני אדם, הן בשטחים פתוחים, הן במקומות סגורים.
05/08/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
הפסקת האש בת 72 השעות שהחלה ביום שלישי בבוקר בשעה 08:00 נראית כמחזיקה מעמד בינתיים, נכון לשעות אחר-הצהריים (17:00), מה שמביא להחלטה בישראל לשלוח צוות משא-ומתן לקהיר לשיחות עקיפות עם הפלגים הפלשתינים במטרה להגיע להפסקת אש יציבה. במצרים דיווחו כי המשלחת הישראלית אכן הגיעה. במשלחת עו"ד יצחק מולכו, ראש השב"כ יורם כהן וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, נוטל מאחורי הקלעים חלק פעיל בשיחות, בניסיון להשיג הפסקת אש ארוכת טווח.
05/08/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבצע צוק איתן  /  מי ומי  
הנזק האזרחי למשק: מעל 4.5 מיליארד שקלים  /  עופר וולפסון
מטחים כבדים לישובי הדרום לפני הפסקת האש  /  מירב ארד
בריטניה בוחנת יצוא ביטחוני לישראל  /  מחלקה ראשונה
ynet חוזר לשגרה  /  איתמר לוין
מבוא בלוחמה אסטרטגית   /  רועי אורן
מהי הרתעה?  /  יורם הר-לב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il