|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות

״ד״ר, לא רק ח״כ״ <br>

טוב שהזכיר לנו ח״כ טיבי עד כמה חשוב להשתמש בשפה מדויקת ולא לטעות בשימוש במונחים מרגע זה, שהצליח ח״כ טיבי לבלבל אותנו ולהסית את תשומת לבנו מהעיקר (התגברות ביטויי השנאה נגד יהודים בארה״ב ובארופה), הרי שהוא המשיך להרחיב את הסדק, להגדיל את מעגלי הפקפוק והספק. עמל הוא קשה, אך מלאכתו נשאה פרי מיידי
05/11/2017  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
דיפלומטים בכירים בפגישת הועדה [צילום: ארי בוסל]

שגריר גרמניה בישראל, ד״ר קלמנס פון גטצה, עם מנהלת הועדה, דנה גורדו [צילום: ארי בוסל]

התקפה רבתי
ברגע שהתבהרה האווירה וח״כ ד״ר טיבי הסכים לפתוח בדבריו, התברר שנכונה לנו התקפה רבתי. אנטי-שמיות, ציין טיבי אינה רק נגד היהודים.

לנוכחים באולם הכנסת בו התכנסה ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות לדיון בנושא ״התגברות האנטישמיות בארצות הברית ובארופה״ נכון היה בוקר מעניין במיוחד. התכבדנו כולנו בנוכחותו (לכמה דקות בלבד) של ח״כ ד״ר אחמד טיבי מהרשימה (הערבית) המשותפת, לשעבר סגן יושב-ראש הכנסת.

ד״ר טיבי נעלב שיו״ר הוועדה, ד״ר אברהם נגוסה, הציג את ח״כ ד״ר נחמן שי בתואר, ואילו אותו, שהוא גינקולוג במקצועו, לא הציג כד״ר, והרי הוא רופא הרבה לפני שי שהוא ד״ר לפילוסופיה ולא לרפואה. כמובן שהדבר תוקן מיד (בקרב עמי המזרח התיכון, כבוד הוא דבר ראשון במעלה, ואין זו נקודה זוטה שניתן לפטור בלא כלום, בלי בקשת סליחה ומחילה בפומבי, התנצלות ומעשים לתקון מידי של העוול הנורא).

ברגע שהתבהרה האווירה וח״כ ד״ר טיבי הסכים לפתוח בדבריו, התברר שנכונה לנו התקפה רבתי. אנטי-שמיות, ציין טיבי אינה רק נגד היהודים. אכן כך הוא, שכן העם ה״שמי״ כולל את כל יוצאי חלציו של שם (משם-חם-ויפת, בניו של נח, כשהיה בן 500 שנה, ״ומאלה נפוצה כל הארץ״ (בראשית ט׳: 19) ״ומאלה נפרדו הגויים בארץ אחר המבול״ (שם: 32). הם אלו ש״פרו ורבו ומלאו את הארץ״ (שם: 1), אותם הזהיר אלוהים ״שופך דם האדם באדם דמו ישפך, כי בצלם אלוהים עשה את האדם״ (שם: 6), ואתם כרת אלוהים את בריתו ״ולא יכרת כל בשר עוד ממי המבול, ולא יהיה עוד מבול לשחת את הארץ״ (שם: 11), ואף את אותו נתן השם: ״את קשתי נתתי בענן״ (שם: 13).

טוב שהזכיר לנו ח״כ טיבי עד כמה חשוב להשתמש בשפה מדויקת ולא לטעות בשימוש במונחים. מרגע זה, שהצליח ח״כ טיבי לבלבל אותנו ולהסית את תשומת לבנו מהעיקר (התגברות ביטויי השנאה נגד יהודים בארה״ב ובארופה), הרי שהוא המשיך להרחיב את הסדק, להגדיל את מעגלי הפקפוק והספק. עמל הוא קשה, אך מלאכתו נשאה פרי מיידי.

אין דין אנטישמיות ״לה אנו מתנגדים בצורה נחרצת ובפומבי״ כדין ביקורת נגד עמדות ומעשים של ממשלת ישראל, ״שגם אני וחברי לסיעה מעבירים גם כן״ - נגד הכיבוש המתמשך, מפעל ההתנחלויות ההולך וגדל וקיפוח מגמתי של ערביי ישראל.

ד״ר נגוסה הבין שח״כ טיבי מפנה את הדיון לכיוון שונה לחלוטין מזה שהוא עצמו התכוון, וכך הוא נזף בצורה מנומסת בח״כ טיבי על הסטיה. אך ח״כ טיבי בשלו - חשוב היה לו לפתוח את הבוקר כולו במסר חד וחלק שהופנה לשגרירים הזרים. הייתה זו הצגה מתוזמנת, רהוטה ומבוצעת בשלמות (והשחקן הראשי בו התמקדה תשומת הלב לא התכוון ממילא להשאר לאורך זמן, שכן הוא הסביר שהוא צריך ללכת לדיון אחר להגן על בני עמו הערבים מעוולות ממשלת וכנסת ישראל והתושבים היהודים בארץ).

כשלא עלה בידי ד״ר נגוסה להחזיר את הדיון לרצוי לו, הוא נזף בח״כ טיבי על כך שהוא גלש מהזמן המוקצב, וגם זה גרם למשחק מה בין השניים, שכן שניהם משופשים ביותר בהתנהלות וניהול ועדות הכנסת. אמר ח״כ טיבי את שלו, ונאלץ לקום ולעזוב - המלאכה כה מרובה.

נכנסה בדיוק באותו הזמן ח״כ ד״ר ענת ברקו, נציגתם של שלדון וד״ר מרים אידלסון בכנסת, והיא נתנה סריקה מבריקה על המלחמה באנטישמיות. טוב שנחסכה ממנה הצגתו של עמיתה לכנסת, וחבל שלא זכינו כולנו לעימות ״ראש בראש״ של קצינה יהודיה וד״ר ערבי משני קצוות המפה הפוליטית.

מדוע היה זה יכול להיות קטע מאלף? בארה״ב למדנו מהאיסלאמיסטים (כבוד ח״כ ד״ר אחמד טיבי, איני משווה אותך לאיסלמיסטים, אך בהחלט מביא אני פרק מהלכותיהם) שכיוון שאין הם יכולים לצאת כשידם על העליונה מבחינה עובדתית, הרי שראשית תוקפים הם את הדובר (אתה גבוה, נמוך, מכוער, רזה, שמן, וכיו״ב), וכשזה לא עובד, עוברים הם להתעלמות מוחלטת, כאילו האדם לא קיים. בארופה הם כבר עברו לשלב הבא והסופי, אחרי נסיונות השתקה והתעלמות, והוא רצח האדם (ראה, לדוגמה, ואן גוך או העובדים בהוצאה לאור של צ׳רלי הבדו), אך בארה״ב לא הגענו עדין ליישומו של שלב זה.

ד״ר ברקו נחשפה לדרך הפעולה של טרוריסטים (גם כאן ברצוני לציין שאיני משווה ואיני מייחס את ח״כ ד״ר אחמד טיבי לקבוצה מהוללת זאת, שעל קידום כבודה שוקדת הרשות ללא לאות), ולכן ״עימות״ חזיתי בינה לבין כוכב הפתיחה של הישיבה היה יכול להיות מאלף לכל הנוכחים ולכל הצופים בשידור הישיר בערוץ הכנסת. כשני לוחמים מנוסים, המכירים את דרכי הפעולה של היריב, היה ״קרב״ בין השניים, קרב בפוטנציה, מרשים ביותר, והיינו לומדים דבר או שניים הן ממנה והן ממנו.

דני דנון
דנון. עסוק [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מזעור מהלכים
יעברו מספר שנים, וראש הממשלה שרצה להרחיק את דני דנון מקרבתו ולמזער את מהלכיו בקרב הליכוד מינה אותו להיות שגריר ישראל באו״ם.

דנון היה עסוק אז במסעות איסוף כספים ברחבי העולם (הוא ודאי לא היחיד, כמוהו הרבה חברי כנסת אחרים) ובהאדרת שמו: ״אני, דני דנון, היחיד המתייצב מול ראש הממשלה מדי שבוע בשבוע...
▪ ▪ ▪

לפני כשש שנים וחצי, אותה הוועדה בראשות היו״ר דאז דני דנון, היום שגריר ישראל באו״ם, התכנסה לדון בנושא ״התמודדות המדינה והתפוצות עם הנרטיב הפלשתיני על הקמת מדינת ישראל״. המדינה, מוסדותיה וארגוניה השונים יוצגו בכבוד, בשימוע שנמשך פרק זמן קצר במיוחד, אך אף לא נציג אחד מהתפוצות, קרי מהשטח, השתתף, והכיצד ידעו וידונו ב״התמודדות״ בשטח ללא דיווח מהימן משם?

אכן, יעברו מספר שנים, וראש הממשלה שרצה להרחיק את דני דנון מקרבתו ולמזער את מהלכיו בקרב הליכוד מינה אותו להיות שגריר ישראל באו״ם. רק אז, לאחר זמן מה בתפקיד, יגלה, יתנסה על בשרו ויחוש השגריר דנון מה פרוש שנאה. כמובן שאז כבר פרצה מחלת החרם והגיעה לשיאה.

אילו רק היה דנון מקדיש יותר זמן ותשומת לב לנאמר ולחסר באותה פגישת ועדה שעליה הוא כיהן, אולי (אם כי בספק) היה מצבנו שונה במקצת היום. הנלמד הוא פשוט: עד שלא מתנסים בשנאה ונחשפים לפעילות בשטח, הכל דיונים באוויר, ולכן גם לא משיגים תוצאות מספיקות.

אלא שדנון היה עסוק אז במסעות איסוף כספים ברחבי העולם (הוא ודאי לא היחיד, כמוהו הרבה חברי כנסת אחרים) ובהאדרת שמו: ״אני, דני דנון, היחיד המתייצב מול ראש הממשלה מדי שבוע בשבוע... אני, דני דנון, יו״ר ליכוד העולמי...״ כך אותה פריחה של מה בכך, אדמדמת בהירה, התפשטה לה בלי שתטופל, ועד מהרה היא הפכה למחלה רצינית ביותר, מסוכנת לעצם קיומנו.

כמובן שלא ניתן להאשים רק את ״אני, דני דנון״ מציל הליכוד ומנהיגו הטבעי (בעיני עצמו). אך אולי ניתן יהיה ללמוד דבר או שניים ולהסיק לקח זה או אחר לגבי מקרים דומים.

כמובן שאותו ״נרטיב פלשתיני״ הוא זה הפועל ללא לאות לערער את מעמדה של ישראל בעולם ואת אחיזתה הלגיטימית על ארץ ישראל. בדיוק בשבוע בו התכנסה הוועדה מציינים מאה שנים להצהרת בלפור, ואויבינו נלחמים בכך באמצעים המדהימים גם את יד הדמיון הפורה ביותר. ״נרטיב״ שיש ללמוד ממנו!

המלחמה נגדנו
[צילום: ארי בוסל]

מלחמה אמיתית
מרגע שנהיה לגיטימי לחלוטין להעביר ביקורת על מדינת ישראל, הרי שנפרצו כל הגבולות, הוסרו כל החסמים והחלה המלחמה האמיתית להשמדת המדינה.

בפשטות הותר דמנו - דם יהודי הפקר! השנאה פרצה והגיעה חזרה לפני השטח, לאחר שבעה עשורים שהייתה תחת מכסה ובריח, והחגיגה בעיצומה
▪ ▪ ▪

[שגריר אוסטריה בישראל, מרטין וויס, עם מנהלת הוועדה, דנה גורדון]

אנטישמיות מודרנית בשנים האחרונות הגיעה בכסות של ״ביקורת לגיטימית על מדיניות ממשלת ישראל״ אלא שכסות זו נועדה לדבר אחד בלבד - לסבר את אוזניהם העדינות והרגישות של הקהל הרחב.

כך לדוגמה פועל ארגון ״קול יהודי לשלום״ שבראשו עומד יהודי מושמד ויהודיה בת של ישראלים ניצולי שואה. הם קמים ואומרים ״אני יהודי״ או ״אני בת של ניצולי שואה״ - הצהרה המכשירה את הקרקע ושמיד אחריה מגיע גל ענק של התקפה בלתי פוסקת נגד מדינת ישראל, צבא ההגנה לישראל ויהודים באשר הם.

רעל יותר גרוע מזה של ״קול יהודי לשלום״ קשה למצוא, ודרך פעולתו פשוטה ואפקטיבית, קרי הגדרת המילה ״אלגנטית״. מרגע שנהיה לגיטימי לחלוטין להעביר ביקורת על מדינת ישראל, הרי שנפרצו כל הגבולות, הוסרו כל החסמים והחלה המלחמה האמיתית להשמדת המדינה.

ליהודים אין כל זכות. לא למדינה. לא לעצמאות בארצם. לא לקיום. מה שטוב ומותר ומקובל ונסבל בכל מקום אחר - לא כך לגבי ישראל והיהודים. ומה שמותר לגבי היהודים, חס וחלילה אם יעז אי-מי לעשות או להתבטא בצורה דומה כלפי מישהו אחר.

בפשטות הותר דמנו - דם יהודי הפקר! השנאה פרצה והגיעה חזרה לפני השטח, לאחר שבעה עשורים שהייתה תחת מכסה ובריח, והחגיגה בעיצומה.

טוב עשה ארגון Stand With Us שיזם את השמוע, ויפה מצד ח״כ ד״ר נגוסה שנאות לערוך את הדיון. התכנסו כל הפונקציונרים - העמותות למיניהן, נציגי הממסד (הסוכנות, הפדרציות, וכו׳), נציגי משרדי הממשלה ואפילו שגרירים זרים. אלו חיים מתרומות ועצם פעולתם מתמקד בארועים תקשורתיים שיגיעו לאוזני ומסכי תורמיהם הגדולים. אלו ״פקידים״ ויעשו או לא יעשו כל דבר, את משכורתם יקבלו, כך גם את ההטבות למיניהן ואת הפנסיה. רק השגרירים הזרים היו תכליתיים והציגו הן את משנת ארצם והן את דרכי הפעולה הממשיות בהן הם נוקטים באופן קבע.

היהודים והישראלים מיהרו להצביע, אלו על הממשלות הזרות, אלו על הממשלה כאן בירושלים, וגם זה על זה, ולהטיל את האחריות תמיד על האחר. רק השגרירים הזרים לא עשו זאת, ושימשו דוגמה ומופת הן לארצותיהם והן לנו - אולי מן הראוי שנלמד פרק בהלכות לוחמה אמיתית באנטישמיות, גזענות ושנאה על כל פניה.

מאלף היה כמובן לשמוע את דבריהם של כל אחד ואחד מהנוכחים, אינטרסנטיים לחלוטין, ומכל הגדיל המשרד הממשלתי שטען שהוא עובד עם גופים רבים (המעדיפים שלא ידעו מי הם) וכבר ידו על העליונה במאבק נגד תנועת החרם - דבר המצביע מיד על חוסר ההבנה הבסיסי ביותר היכן ואיך התנועה אפקטיבית במלחמת החורמה שהכריזה עלינו. כל שנותר לעשות הוא להגיד ״הללויה״!

תאריך:  05/11/2017   |   עודכן:  05/11/2017
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
״ד״ר, לא רק ח״כ״
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב_שמואל
5/11/17 17:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הנגב שימש כזירה פיוטית לזכור את גבורת הפלמ"ח לפני ובעת מלחמת העצמאות ותאור העשייה בעשורים הראשונים לאחר המלחמה בפיתוח הנגב.
05/11/2017  |  חנינא פורת  |   יומני בלוגרים
זקנה אחת בת 87 שנה שבעבר הייתה עיתונאית נחשבת והיום שייכת היא לפח הזבל של ההיסטוריה העיתונאית, מבחינה חדשותית עדכנית גרידא התעצבנה על כך, כי כתבת הטלוויזיה ומגישת יומן החדשות של ערוץ 10 (ערוץ 14 כיום), כינתה והכתירה ח"כ יאיר לפיד, בתואר: "נסיך".
05/11/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
מהמפורסמות שאינן צריכות ראייה הינה העובדה שנאשמים בכתבי אישום פליליים מעדיפים שמשפטיהם יתנהלו בפני מותב של שלושה שופטים ויותר ולא בפני מותב של שופט אחד, היושב אלי מדין, כדן יחיד. ההיגיון העומד מאחורי העדפה שכזו הינו ברור לחלוטין. בעוד שאם שופט/ת נעל/ה דעתו/דעתה להרשיע הנאשם העומד לדין בפניו, הרי ככל שעניין לנו במותב של שלושה שופטים ושופטות הרי למעט במקרים חד-משמעיים המובילים, בהכרח, להרשעה בפלילים יכול מותב של שלושה שופטים להביא לזיכויו של נאשם העומד לדין בפניהם. גם מן הבחינה הסטטיסטית זיכוי שכזה, אפשרי ומתקבל עלפי רוב הרבה יותר במותב של יותר משופט אחד, קרי מותב של שלושה שופטים.
02/11/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
"חראם עליכום. מה אתם רוצים מן נעליים?
31/10/2017  |  רחלי בן-צור  |   יומני בלוגרים
אם היה ח"כ זוהיר בהלול אדם אידיאולוגי של ממש ולא כזה המפזר אידיאולוגיה בגרוש ואינו מוכן לשאת בתוצאות מעשיו אלה מצפים היינו ממנו שיתפטר מהכנסת ויחזיר המנדט שקיבל לכאורה, במרמה ותוך הטעיה לרשימת "המחנה הציוני" שמטעמה נבחר לכהן בכנסת. זה יכול להיות מהלך ספקטקולארי מצד זוהיר בהלול, שהיה מחזיר לו הכבוד של מי המוכן לשאת בתוצאות משנתו האידיאולוגית, המנוגדת לזו של הרשימה שמטעמה נבחר לכנסת. אולם שדר הספורט והעיתונאי הפופולרי מהעבר, התגלה בהווה כעוד עסקן עלוב מהמגזר הערבי. נבהיר דברינו.
31/10/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קובע הנחיות לבקרים בתחבורה ציבורית, אך פוטר אותם מאכיפת תקנות רבות בנוגע לזכויות וחובות נוסעים ונהגים    הנוהל מחייב התנהגות ראויה ומכבדת מצ...
צבי גיל
צבי גיל
ה"נאום לאומה" היה מכוון הפעם לא רק לשני בתי הקונגרס אלא לכל האמריקניים ומבחינה זאת זה היה נאום בחירות מובהק ומוצלח מאוד שזכה לקהל צופים אדיר ששום מועמד במערכת הבחירות לא קיבל
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
למדנו בדרך הקשה ביותר, הכואבת ביותר, כי אל לנו להיות שאננים גם בגזרת הבקעה    בינתיים עיקר תשומת הלב ועיקר הפעילות נתונות לרצועת עזה ולדרום לבנון, כמו גם לסיכולים ברחבי יו"ש    בממלכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il