|   15:07:40
דלג
  משה נסטלבאום  
משפטן מאחורי הכותרות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?

מאחורי הכותרות

כולם נגד כולם

טור אישי שבועי לבני מחוץ לפוליטיקה תקווה שהתנפצה על מגישות החדשות בעברית ובאנגלית שכבשו את רשימתו של גנץ מי הם מנהיגי העולם שנדבקו לכיסא הבלוגרית שנאשמת ב-120 סעיפי אישום ולא רוצה להשתחרר מירה'לה אהרוני כובשת את העולם
22/02/2019  |   משה נסטלבאום   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות
לבני. המצביעים נטשו [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

ציפי לבני, שפרשה השבוע מהחיים הפוליטיים, זכתה לשמוע מה שנאמר על פוליטיקאים רק לאחר מותם. אבי גבאי התגלה כפוליטיקאי ממולח שעשה הכל כדי להרחיק את איתן כבל שנוא נפשו מהכנסת הבאה. שתי מגישות חדשות - מיקי חיימוביץ בעברית ור'דיר כמאל מריח בערבית - תפסו מקום של כבוד ברשימת כחול לבן לכנסת ללא ניסיון פוליטי. לא תאמינו איך איתן גינזבורג שכשל בבחירות ברעננה הצליח להתברג לרשימה של בני גנץ לכנסת. רמז: לא בגלל כישוריו. איך הצליחה הבלוגרית לורי שם טוב להגיע ל-120 סעיפי אישום, ולמה היא לא מוכנה להשתחרר ממעצר. מי הם מנהיגי העולם שנדבקו לכיסא, וגם סיפור מהחיים על מירה'לה אהרוני, נכה שבעזרת כוח רצון מצליחה בלי גפיים לעשות כמעט הכול.

פרשה בשיא
לבני. שמעה ההספדים בחייה [באדיבות יותם נבין]

ציפי לבני זכתה השבוע לשמוע בחייה מה שנאמר על פוליטיקאים לאחר מותם. כמות ההספדים והשבחים שנשמעו מחבריה לכנסת ומפי אלה שכבר אינם במעגל הפוליטי מרשימה.

מעניין, למרות המחמאות אף לא מפלגה פוליטית אחת הציעה ללבני להצטרף לשורותיה, וזה לא מפתיע. הזובור הפומבי שעשה לה יושב-ראש מפלגת העבודה אבי גבאי הוא השפלה פומבית שלא זכורה במערכת הפוליטית. זו אולי אחת הסיבות שלבני מאסה בפוליטיקה, מה גם שהסקרים מנבאים שאין לרשימה שהקימה סיכוי לעבור את אחוז החסימה.

לבני נתפשת בציבור כאופורטוניסטית בגלל כמות המפלגות שבהן עברה. היא פוליטיקאית קשוחה, שהצליחה במה שהרבה נשים במערכת הפוליטית כשלו. היא התנהלה תוך חישובים פוליטיים, לא גילתה חביבות מעושה, ולא הייתה מסוג הפוליטיקאים שהחנופה הייתה לחם חוקם. לבני הצליחה להגיע לעמדות פוליטיות בכירות, ולכהן בתפקידים רגישים שלא רבים זכו להם.

כדאי לזכור שבמערכת הבחירות ב-2009 זכתה לבני ליותר קולות מבנימין נתניהו, אבל מה שנתניהו ידע לעשות לא ידעה ציפי לבני. נתניהו הוא זה שטווה את ההסכם הקואליציוני והקים את הממשלה. מי שגרפה במערכת הבחירות הקודמת יותר קולות מנתניהו לא עוברת היום את אחוז החסימה.

פוליטיקאי ממולח
כבל. יראה את הכנסת מהבית [באדיבות יותם נבין]

אבי גבאי מתגלה כפוליטיקאי ממולח, שמבין שבפוליטיקה הכל אפשרי, כולל חזרתו של שנוא נפשו איתן כבל לכנסת. לכן הוא גילה השבוע נחישות יוצאת דופן לאייש את כל המקומות המשוריינים שעמדו לרשותו ברשימת העבודה לכנסת, כדי לחסום לכבל את כל הדרכים לגבעת רם.

כדי להרגיע את השטח ולא לעורר גלים, פיזרו מקורביו של גבאי הצהרות, לפיהן לא בטוח שהוא יאייש את המקומות המשוריינים. אבל גבאי, שנחוש היה לגדוע את הקריירה הפוליטית של איתן כבל, הציע במרוצת השבוע את המשבצות המשוריינות לרוביק דנילוביץ, ראש עיריית באר שבע, לח"כ חיים ילין, שלא שובץ במקום ריאלי ברשימתו של יאיר לפיד, וגם לאלוף במילואים יום טוב סמיה, שפרש בעבר ממפלגת העבודה.

גבאי העדיף לסגור את המשבצת המשוריינת במקום השני, עם אלוף במילואים טל רוסו, ולתת את המשבצת המשוריינת במקום העשירי לילין.

גבאי הוא האחרון ש"יקנה" את האמירות של כבל, שהוכיח לכל מי שעמדו בראש מפלגת העבודה, שנאמנות היא מצרך נדיר שקשה למצוא אצלו.

לזכותה של מפלגת העבודה ייאמר שהצליחה להתנער כבר לפני הרבה שנים מ"ועדה מסדרת", שהייתה פעם סמלה המסחרי של מפא"י ההיסטורית. מפלגת העבודה היא מזמן מפלגה דמוקרטית שבוחרת את מועמדיה לכנסת בבחירות מקדימות, ולולא המקומות המשוריינים שהפקיע יושב-הראש גבאי, אפשר היה לומר בפה מלא שבמפלגת העבודה שולטת דמוקרטיה.

לא ברור למה החליט גבאי לדחות אפשרות לאיחוד עם מרצ. בשלב ראשון הוא בחר שלא להשיב ליושב-ראש מרצ ח"כ תמר זנדברג שהתקשרה אליו, אבל אחרי שהבין שהוא עלול להיות מותקף על כך, הזדרז להתקשר לזנדברג, אבל השיב בשלילה על הצעתה. גבאי הוא יושב-ראש העבודה הראשון מזה שנים רבות שסירב לחתום גם על הסכם עודפים עם מרצ.

טל רוסו שהצטרף הוא תוספת חשובה למפלגת העבודה, שהייתה זקוקה לביטחוניסט לובש מדים בעברו. אלוף במילואים רוסו, ששובץ ברשימה במקום ריאלי, נותן את המענה לכך.

עכשיו גבאי יכול לישון הרבה יותר בשקט - לאיתן כבל אין סיכוי להיכנס ברשימת העבודה לכנסת הבאה.

מפלגת הרמטכ"לים
גנץ. סופרמן פוליטי [באדיבות יותם נבין]

משה בוגי יעלון, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, איש צנוע. הוא המבוגר האחראי, וכשהוא בשטח - יש על מי לסמוך. כל מי שפוגש את יעלון בשיחת פנים אל פנים, מוקסם מאישיותו ומקסמו האישי.

יעלון הוא לא הפוליטיקאי מהסוג שאתם מכירים. הוא מנהיג, שפיו וליבו שווים, הוא ישר-דרך, מצרך נדיר בפוליטיקה. יש לו קבלות מוכחות, וכשהוא ליד ההגה אפשר לישון בשקט.

העובדה שקסמו האישי של יעלון לא עובר כנראה בטלוויזיה, אינה סיבה להפוך את השותפות החדשה שהקימו גנץ, יעלון ולפיד למה שנראה יותר כבזאר. מי ששובצו ברשימה רחוקים מקשר אידיאולוגי, ומה שמנחה אותם הוא רצון להתברג במקום ריאלי לכנסת הבאה.

בעוד שיעלון צירף לרשימה החדשה מטעמו שני אנשים מוכרים רציניים עם קבלות, כמו צביקה האוזר, שהיה מזכיר הממשלה, וד"ר יועז הנדל, עיתונאי שהיה בעבר ראש מערך ההסברה הלאומי, נראה שגנץ היה עסוק מאוד בחיפוש ידוענים במקום מועמדים בעלי רקע ביצועי.

פגשתי את רא"ל בני גנץ, כשהגעתי אליו לשיחת תדרוך בעת ששימשתי כמנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון. התרשמתי מאדם בעל כושר מנהיגות ויכולת ניתוח מרשימים. זאת הסיבה שאני מופתע לראות במי הוא בוחר עכשיו לקשט את רשימתו. קשה לדעת אם רשימה כזאת תביא לכך שיזכה באמון נרחב של הציבור.

גבי אשכנזי התבטא בסוף השבוע בישיבה הראשונה של רשימת כחול לבן, שהוא יכול לנחש על מי יעדיף הנשיא ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה. לא צריך את אשכנזי כדי לדעת שבין נתניהו וריבלין שוררת איבה רבה, ואם ניתן היה להיכנס יחד עם ריבלין מאחורי הפרגוד ביום הבחירות, לא היינו מופתעים בוודאי לראות עבור מי בחר ריבלין להצביע. הנשיא, שמבקש להישאר ממלכתי, הזדרז להגיב ולשכתו פרסמה הודעה לפיה היא מסתייגת מן הדברים; מסתייגת, אבל לא שוללת וגם לא דוחה על הסף.

השיטה שעל פיה פרצופים יפים ומוכרים תופסים את מקומם של מבוגרים בעלי ניסיון אינה דבר חדש. בעידן שבו לטלוויזיה יש משקל חשוב במערכת הבחירות, לא מסתפקים רק במי שמופיעים טוב על המסך, אלא רוכשים גם את מגישי החדשות עצמם.

מיקי חיימוביץ, ששולבה במקום השביעי ברשימה המשותפת לכנסת, היא מגישת חדשות מקצועית, נעימה, ורהוטה. היא זכתה 5 פעמים בפרס 'מסך הזהב", בקטגוריית "מגיש האקטואליה הטוב ביותר", כשהגישה בהצלחה רבה את מהדורת החדשות של ערוץ 2 ושל ערוץ 10. חיימוביץ במאית מוכשרת. היא הכינה סרטים דוקומנטריים, וערכה והגישה את תוכנית התחקירים "המערכת" בערוץ 2.

עד היום לא נפל בחלקי לקרוא אפילו רשימה אחת שהיא כתבה, או לשמוע את דעתה בנושאים חברתיים, צבאיים או מדיניים.

חשוב שברשימתו של גנץ יהיה מי שיופקד על איכות הסביבה, נושא שאין לזלזל בו, וייתכן שגנץ ויעלון מייעדים את חיימוביץ לתפקיד, אם תרכיב רשימתם את הממשלה החדשה, אבל נראה לי שהמצביעים ראויים להרבה יותר מכך.

לא ברור מדוע העדיף גנץ את חיימוביץ על פני מועמדים אחרים, ושילב אותה במקום ריאלי ברשימה לכנסת. העובדה שהיא כוכבת טלוויזיה אינה מלמדת על ניסיון ניהולי או פוליטי, אבל לא בטוח שתכונות כאלה נחוצות היום לחבר כנסת או לשר.

ר'דיר כאמל מריח, ששולבה במקום ה-25 ברשימה, היא מגישת חדשות שעבדה ברשות השידור, ונקלטה כמגישת חדשות גם ב"כאן", תאגיד השידור הציבורי. אם תיבחר היא עשויה להיות האישה הדרוזית הראשונה בכנסת. בעבר היא הגישה את מהדורת החדשות של מוצאי שבת בעברית, ועשתה זאת במקצועיות רבה הרבה יותר למשל, ממגישת המהדורה הנוכחית מיכל רבינוביץ (שלא נמצאה ראויה ובצדק, להגיש בקביעות את המהדורה המרכזית), אבל זאת עדיין לא סיבה לשבץ את ר'דיד מריח ברשימה לכנסת.

הצופים שראו את כמאל מריח על המסך התרשמו מהגשתה המקצועית. יש להניח שהיא נבחרה להגיש את מהדורת מוצאי שבת בשפה העברית, בתקופה שבה פעלה רשות השידור כיוון שהיא דרוזית. היא הוכיחה שאין קשר להשתייכותה הדתית, ושהיא בעלת אישיות טלוויזיונית. אבל לתפקיד של חברת כנסת יש צורך בכישורים נוספים, והגשת חדשות אינה אחד מהם.

ר'דיד מריח היא בעלת תואר שני ביחסים בינלאומיים, ופעילה חברתית הפועלת להעצמת נשים. היא שולבה במקום ריאלי ברשימה. שילובה אמור להביא ללפיד, ליעלון ולגנץ קולות דרוזיים.

ספק אם למגישת חדשות שמגישה מהדורה בערוץ 33, שהוא ערוץ נישה שמשודר באמצעות לווין בעיקר לארצות ערב, יש כוח אלקטורלי בתחומי ישראל.

אם גנץ יקים את הממשלה הבאה לא ברור האם תפעל ר'דיר כמאל לבטל למשל את חוק הלאום, שהפך דגל אדום עבור העדה הדרוזית. האם זה יהיה עבורה קו אדום לחברות בכנסת או בממשלה? הניסיון מלמד שכסאולוגיה מנצחת אידיאולוגיה. שווה להמתין ולראות איך זה יהיה הפעם.

איתן גינזבורג, ששולב במקום ה-32 הלא ריאלי ברשימה לכנסת, יצא מהארון עם הרבה רעש וצלצולים, ובחר ביוזמתו להצטלם עם בן זוגו ועם בנו הקטן.

גינזבורג יכול למכור שוב ושוב את זהותו המינית, אבל כנראה שאין לו מה למכור יותר מזה. הוא נחשב עסקן בינוני, שלא חף מחנופה, שניסה למצוא נתיבות לליבם של חברי הכנסת של העבודה וגם הצליח. הם העתירו עליו שבחים למרות שלאיש לא ברור על מה. נאמנותו הפוליטית של גינזבורג לחבריו במפלגת העבודה לא עמדה במבחן. כשהעריך שיש לו סיכוי לזכות במושב בכנסת, הוא שכח את נטייתו הפוליטית, חצה את הקווים, גילה שאין אופורטוניסט גדול ממנו, ומצא את עצמו מקשט רשימה ימנית, שהייתה עד שבוע קודם לכן הפוכה מהשקפתו הפוליטית אידיאולוגית.

קשה להאמין, אבל גינזבורג הומלץ בפני בני גנץ ע"י משרד יחסי הציבור בן-חורין אלכסנדרוביץ, אותו משרד שעבד עבור גינזבורג במערכת הבחירות כשהתמודד על ראשות העיר רעננה.

כדאי לא לטעות - גינזבורג לא זכה במקום בכנסת ברשימתו של גנץ בגלל כישוריו יוצאי הדופן, אלא כנראה בגלל קשריו. הוא חברו של איתי בן-חורין, אחד מבעלי המשרד, שקרוב לאוזנו של גנץ, אם יש קושי להוכיח כישורים, כדאי תמיד שיהיו קשרים.

העובדה שגינזבורג היה מוכן לעזוב את פעילותו המוניציפלית ברעננה, ולוותר על מחויבותו למי שהצביעו עבורו, גם אם מדובר במצביעים לא רבים, מעידה על נאמנותו של האיש גם למצביעיו ועל ערכיו.

שילובו במקום ה-32 ברשימה לכנסת, כנראה במקום שלא בטוח שיהיה ריאלי ברשימה, מלמד שגינזבורג משמש קישוט. ספק גדול אם הוא יראה את הכנסת מתוך אולם המליאה. גנץ, שקיבל מידע והבין כנראה באיחור שעשה מקח טעות, פעל מהר ונכון.

אם גנץ חיפש הומו מוצהר שיצא מהארון כדי שיביא לו קולות, הוא לא מצא את האיש הנכון. גינזבורג לא יביא לו אפילו מנדט אחד. לא ברור איזה ערך מוסף יש לגינזבורג, שנתפש בקרב ציבורים רבים ברעננה קוריוז יותר מאשר מנהיג פוליטי.

גנץ כנראה מתחיל להבין שההתעסקות הכרוכה עם מי שהמוטו שלו הוא "אכלו לי, שתו לי", תגרום לו ללא מעט כאבי ראש. אם יש לו ספק בכך, הוא יכול לשאול את חיים ברוידא, ראש העיר המצוין של רעננה, שהוכיח בתקופה הקצרה שהוא בתפקיד, שדיבורים והבטחות סרק הם לא האג'נדה שלו והוא בוחר במעשים.

ברוידא, שהוכיח בארבעת החודשים האחרונים, שהוא הבחירה הנכונה והמצוינת לתפקיד, יתקשה להודות בגלוי שהוא שמח על כך שנפטר מההתעסקות המייגעת עם גינסבורג, אבל אני משוכנע שאין שמח ממנו על החלטתו של גינזבורג לעזוב את הפוליטיקה המקומית. עכשיו נראה שהשמחה מוקדמת מדי, וגינזבורג כנראה לא ייכנס לכנסת משום שהוא שובץ במקום שנראה לא ריאלי לפחות בשלב זה.

כשמשווים את אישיותו של ברוידא לזו של גינזבורג, אי-אפשר שלא להשמיע גיחוך. ברוידא, סגן אלוף במילואים, איש עם קבלות של מנהיגות ועשייה, לעומת יללן מקצועי, שלא זכה באמון הציבור ברעננה, והוא הבחירה של בני גנץ לכנסת.

לו גינזבורג היה מצליח להסביר בכמה מילים במה השתנתה איכות חייהם של תושבי רעננה, בתקופה קודם שנבעט מתפקידו, ייתכן שהיינו נחשפים לשמץ של עשייה. אבל גינזבורג חיפש לעצמו את התפקיד הבא, ועכשיו טובים הסיכויים שהוא לא יזכה גם בו. יש לי תחושה שתושבי רעננה יקבלו חזרה בקרוב מאוד את גינזבורג, כעסקן מוניציפלי בעירייה.

נדבקו לכיסא

בנימין נתניהו, שבר כבר מזמן את כל השיאים. הוא עקף באלגנטיות את דוד בן-גוריון, והפך לראש ממשלה שמכהן בתפקיד פרק זמן ארוך יותר מכל מנהיג פוליטי אחר מאז קום המדינה. נתניהו במקום ה-62 בעולם מבין מנהיגי מדינות, ואם הוא היה משלים את הקדנציה הנוכחית הוא מזנק למקום ה-61 בדירוג.

נתניהו מבקש להיבחר עכשיו לתקופת כהונה חמישית. אם יצליח בכך הוא יהיה אחד המנהיגים הוותיקים ביותר מבין ראשי הממשלות בדמוקרטיות המבוססות. זו העשירייה הפותחת על-פי בדיקת המכון הישראלי לדמוקרטיה:
  • אנגלה מרקל (גרמניה) - 13.1 שנות ותק
  • בנימין נתניהו (ישראל) - 9.8 [תקופת הכהונה הראשונה של נתניהו בשנות התשעים איננה נכללת]
  • מרק רוטה (הולנד) - 8.2
  • שיזנו אבה (יפן) - 6
  • ארנה סולברג (נורווגיה) - 5.2
  • חוויר בטל (לוקסמבורג) - 5.1
  • סטפן לופבן (שוודיה) - 4.2
  • שארל מישל (בלגיה) - 4.2
  • יוהה סיפיליה (פינלנד) - 3.6

ומי הם המנהיגים הוותיקים בעולם? השליט הוותיק ביותר באסיה הוא המנהיג הרוחני העליון של אירן עלי חמינאי, ששולט באירן 34 שנים. אחריו ראש ממשלת קמבודיה הון סן, ששולט בקמבודיה 33 שנים. עוד ברשימה: פול בייה, נשיא קאמרון בן ה- 85 ששולט בקמרון 43 שנים ונבחר לתקופת כהונה שביעית. מוחמד עבד ולד עזיז, נשיא מאוריטניה בן 71 נמצא בשלטון 41 שנים. תיאודורו אוביאנג גגואמה מבאסוגו, נשיא גינאה המשוונית בן 76 ששולט בגינאה 39 שנים.

אם אתם משווים את תקופת שלטונו של ראש הממשלה נתניהו למנהיגים הוותיקים בעולם, נראה שאין לו שום סיבה להזדרז.

שם רע

לורי שם טוב אינה מעורבת באלימות פיזית, אבל היחס שניתן לה, שמור בדרך כלל לעבריינים פליליים ולמשפחות פשע שהמשטרה מבקשת להרחיק מהציבור.

מי שקורא את מה שכתבה שם טוב בבלוגים שהיא פרסמה, לא יכול להתעלם מהעובדה שמדובר ב"טרור מקלדת", שספק אם הוא מוכר בעוצמה כזאת בישראל.

למרות זאת, חוזרת ונשאלת השאלה, האם הדרך שבה נוהגות רשויות המשפט בלורי שם טוב, נובעת מהעובדה ששם טוב משתלחת בבוטות ובגסות במערכת המשפטית, וכתיבתה חצתה מזמן את כל הגבולות, או שכתיבתה הגסה והבוטה על שופטים ועובדים סוציאליים, היא קו אדום שנתפש בעיני המערכת המשפטית שווה בערכו להתנהלות של ארגון פשע.

לורי שם טוב לא לבד. בפרשה הזאת שותפים גם מוטי לייבל וצבי זר, ונקשר בה גם שמו של היועץ המשפטי של מערכת בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר, שחזר בינתיים לעבודתו בחודש מאי, לאחר שהתקבל לכך אישור גם מהיועץ המשפטי לממשלה וגם מנציבות שירות המדינה.

המערכת המשפטית זועמת, ויש תחושה שכשהיא זועמת ייתכן שהיא גם נוקמת. עשרים שופטים וכמספר הזה של עורכי דין, ועוד כארבעים עובדים סוציאליים, קראו מה שלורי שם טוב חושבת עליהם ולא הסכימו לעבור על הדברים לסדר היום.

למרות המעשים החמורים שבהם היא נאשמת, אפשר למצוא מי שיוצאים להפגין בעד שחרורה, ועושים הכל שדבר מעצרה לא ירד מסדר היום הציבורי.

שם טוב מנסה לבנות לעצמה כנראה דימוי של אסירה פוליטית. חשוב לא לטעות, מדובר בעבריינית מקלדת, שבית המשפט אפשר לה להשתחרר למאסר בית בתנאים מגבילים, באיזוק אלקטרוני, אבל היא בוחרת מרצונה החופשי להישאר במאסר עד לתחילת משפטה. היא מנמקת זאת בכך שהחלטת בית המשפט למנות לה שני משגיחים, שישגיחו עליה בכל שעות היממה, היא גזירה שהיא אינה יכולה לעמוד בה, בגלל הדירה הקטנה שבה היא מתגוררת עם בן זוגה.

הגרוש שלה לא מסתיר את דעתו על מסוכנותה. כשיצא באחד הימים לרחוב הוא הופתע לגלות עשרות מודעות אבל, שבישרו על מותו ועל מועד הלוויתו. יש לו דעה חד-משמעית מי אחראי למעשה. בינתיים הוא נאלץ לטפל לבדו בשני ילדיהם הקטינים, שהוצאו מחזקתה של שם טוב בידי בית המשפט.

כדי להתרשם מהדברים החמורים שכתבה שם טוב, צריך לקרוא את כתב האישום, שמפרט את המקרים שבהם היא הפעילה טרור מקלדת. זה מה שהיא כתבה בבלוג שלה על-פי כתב אישום שהוגש נגדה, על עורכת דין שמתמחה בענייני משפחה וזכויות הילד שנשאה גם בתפקיד ציבורי בלשכת עורכי הדין:

  • "המתלוננת שמפרסמת את עצמה בכל חור כמי שהצליחה להתנתק ממשפחתה הדוסית וכיום היא אישה חילונית זורמת שגם משתרללת בלשכת עורכי הדין עם מי שצריך, כדי לפרסם את עצמה. לא מספיק שהיא שוכבת עם --- ועם --- בלשכת עורכי הדין, היא עכשיו מנסה למצב עצמה כשומרת מוסר וצנזורית הפוריטנית של ילדי ישראל... מה זאת הפוריטניות הצדקנות המינית וההתחסדות הזאת? ואת זה עושה דתל"שית לשעבר, שיש לה רקורד מוכח של טיפוס לצמרת באמצעות ה---".


גם שאר האישומים כוללים אמירות בוטות, כך למשל כתבו השלושה על שופטת שלום: "השופטת היא זנזונת פמי נאצית נאלחת בשואה".

גם שופטת נוספת לא נמלטה מטרור המקלדת של השלושה שכתבו עליה בין השאר: "מזל טוב לשופטת לקבלת מחלת הסרטן. מסתבר שהיקום משלם לכל אחד כגמולו. השופטת שוכבת בבית חולים במחלה אונקולוגית ונאחל לה שתקבל טיפול מהרופאים".

חשוב להדגיש כי אין מדובר במקרים בודדים. זו הייתה שיטה, שבמהלכה ניסו הנאשמים גם לסחוט עורך דין, והציעו לו לשלם סכום כספי גבוה תמורת הסרת הפרסומים שנכתבו עליו ועל משפחתו. עורך הדין לא נרתע, לא נסחט, ופנה למשטרה כדי לקבל את הגנתה.

סיפור מהחיים
אהרוני. ניפצה את תקרת הזכוכית

מירהל'ה אהרוני נולדה לפני 36 שנים עם גפים מעוותות. היא ננטשה מיד לאחר לידתה על-ידי אמה, ועברה בין מוסדות ומשפחות אומנה. נסיבות חייה הקשות לא הרתיעו אותה מעולם לחזור ולנסות לשבור את תקרת הזכוכית. זכיתי להכיר אותה השבוע. פגשתי צעירה מלאת שמחת חיים, שלמרות המגבלות והנכות הקשה לא עשתה לעצמה מעולם הנחות לעצמה.

מירהל'ה היא גרפיקאית ועורכת וידאו שמציירת וכותבת באמצעות הפה. היא מקלידה על מדפסת באמצעות אצבעות רגליה ומנגנת במפוחית פה.

את הפריצה האישית חייבת אהרוני לד"ר שושי פלמור, פסיכולוגית שיקומית רפואית שתמכה בה לאורך כל הדרך. לכן בכל מפגש עם עיתונאים היא מזכירה את שמה של ד"ר פלמור, ומבקשת שלא לשכוח לציין את מה שעשתה פלמור למענה, ואני נענה ברצון לבקשה.

כיום, מירה'לה אהרוני היא מרצה מבוקשת שנבחרה להרצות גם במסגרת TED שהוא ארגון ללא כוונות רווח, שמקדיש עצמו לרעיונות ששווה להפיץ בעולם. באמצעות הרצאות שמבוצעות על-ידי טובי המרצים. מירה'לה אהרוני הוזמנה להיות אורחת ב-TED ולהרצות על שונות כמקור לעוצמה.

בינתיים היא הספיקה להיות עוזרת פרלמנטרית של ח"כ אילן גילאון, שנבחר השבוע בבחירות המקדימות במרצ למקום הראשון, אבל היא הגיעה מזמן למסקנה שהכנסת היא בזבוז זמן עבורה, ולכן היא החליטה לעזוב את העבודה בכנסת, ולהתמקד בהרצאות על סיפור חייה. היא התחתנה הקימה משפחה ויש לה היום ילד בן 16.

לפני מספר שנים היא הצליחה לאתר את אמה שנטשה אותה מיד לאחר לידתה, וגם את אביה. את תוצאות המפגש הבלתי יאומן, תוכלו לקרוא בספר מרגש שהיא הוציאה לאור. את הספר ניתן לרכוש באמצעות אתר האינטרנט שלה. אם אתם מסוקרנים לדעת איך התנהל המפגש, ולקרוא את סיפור חייה של אישה יוצאת דופן, מומלץ שתשקיעו בספר מרתק, שמביא סיפור חיים מרתק על צעירה שלא ויתרה ולעולם לא תוותר.

בשם אומרו
כללי הזהב של יודקובסקי

בקטנה. "המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם" [תלמוד בבלי, סדר מועד, מסכת מגילה]. המימרה הזאת מפרקי אבות, נאמרה על-ידי אסתר המלכה, שאמרה למלך אחשוורוש בשם מרדכי. ההקדמה הזאת, היא כיוון שאני מבקש להביא דברים בשם אומרם, שכתב העורך הראשי המיתולוגי של ידיעות אחרונות, דב יודקובסקי ז"ל, לעיתונאי ידיעות אחרונות, בשנת 1986 ויתכן שאהיה זה שיביא גאולה לעולם.

לכל הכתבים.
אני מבקש להימנע משימוש בסופרלטיבים ובשמות תואר מיותרים:
לא כל מכונית היא מפוארת.
לא כל אידיש היא עסיסית.
לא כל שיחה היא סודית.
לא כל ראיון הוא בלעדי.
לא כל הודעה היא דרמטית.
אנא
דב יודקובסקי
וכל המוסיף גורע ולכן לא אוסיף.

הכותב הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל" וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו מהווה את עמדת "יושרה לישראל".
תאריך:  22/02/2019   |   עודכן:  22/02/2019
משה נסטלבאום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כולם נגד כולם
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי כספי
22/02/19 07:42
2
מתחלחלת
23/02/19 14:23
3
מתחלחלת
23/02/19 15:14
4
יהודי מפוכח
25/02/19 23:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
ההתבטאות האחרונה של אושרת קוטלר, רק מחזקת את ההתרשמות הקשה, כי לקוטלר חשבון אובססיבי עם חיילי צה"ל. שכן ההתבטאות האחרונה היא השנייה שבה משמיעה קוטלר דברים קשים מאוד כלפי חיילינו.
21/02/2019  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
סקר כאן 11: כחול לבן 35; הליכוד 32; הרשימה המשותפת 11; העבודה 8; הימין החדש 7; איחוד מפלגות הימין, יהדות התורה, ש"ס 6; ישראל ביתנו 5; מרצ 4; כולנו 0.
21/02/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אל תתפתו! מי שמצביע ללפיד וגנץ - מצביע לשמאל. מי שנשאר בבית - מצביע לשמאל. מי שמצביע למפלגת ימין שלא עוברת את אחוז החסימה - מצביע לשמאל". כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום תגובה (יום ה', 21.2.19) שנשא בכפר המכבייה אחרי נאום כינוס היסוד של רשימת כחול לבן.
21/02/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
כינוס פומבי ראשון אחרי האיחוד (יום ה', 21.2.19) של מפלגת כחול לבן בגני התערוכה. נשאו בה דברים בני גנץ, יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי, ובהצהרה משותפת הכריזו על איחוד 'יש עתיד', 'חוסן לישראל' ו'תל"ם' כרשימה מאוחדת תחת השם 'כחול לבן'.
21/02/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, טוען כי התקשורת תומכת בשמאל שמתאחד אל מול הליכוד וכי קיימת סכנה אמיתית לשלטון הימין.
21/02/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
יעקב הוא עיתונאי אשר לא היו לו שאיפות אחרות מלבד תקשורת, עיתונאות, יצירת סיפור, הגשה, הבאת חדשה, כתיבה, הבאת מידע על נושאים מנושאים שונים
ירון פרידמן
ירון פרידמן  |  
חזרה לפילוג הפוליטי שהיה לפני השבעה באוקטובר, התחמקות מקבלת אחריות למצב, משבר מנהיגות ועוד - לא מדובר בישראל אלא בוויכוח הפנים-פלשתיני. פרשן מצרי מתאר בדרכו את המתיחות בין שני הפלג...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il