|   15:07:40
  יעקב עמר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

ימין ושמאל - אז מה הפתרון?

מתקנא אני בחברי על ידיעתם הוודאית באשר לדרך המובילה אל השלום בעוד שאני תקוע באין מוצא מאכזב של ממש. מה שהם קוראים "דעתי הפוליטית" אין לו דבר ולא שמינית דבר עם המציאות העגומה וההיגיון הפשוט לפיו אינך יכול לכפות על איש דבר שהוא אינו מעוניין בו וכל שכן כשזה השלום המיוחל
29/04/2015  |   יעקב עמר   |   מאמרים   |   תגובות
הפגנת השמאל. מספיק עם 'הלנצח תאכל חרב'? [צילום: Hadas Parush/Flash90]

יש לי חברים שבניגוד גמור אלי חדורי אמונה כי השלום עם אויבנו הוא אפשרי ובהישג יד למרות הכל. בגאווה הם מספרים לי כי הם משתייכים ל"מחנה השלום" ואני מבקש להצטרף למחנה שהרי אין כמותם המכירים אותי כאיש המשתוקק לשלום לא פחות מהם. הם דוחים את בקשתי ומודיעים לי כי לאור כמה מהצהרותי שהשמעתי לאחרונה ובהכירם את "דעותי הפוליטיות" לא יוכלו להנפיק לי תעודת חבר ב"מחנה השלום". ועדת הקבלה לא הסתפקה בדחיית בקשתי אלא קבעה גם כי אני מהווה "מכשול לשלום".

חייב אני להודות כי סירובם אף שהיה צפוי גרם לי לעלבון רב עד לכדי הטלת ספק בחברות ארוכת השנים בינינו. הם הלא מכירים אותי היטב ויודעים כי אין כל קשר בין דעותי הפוליטיות לתשוקתי האמיתית לשלום. רק אידיוט גמור או בוגר בית ספר לשהידים לא ישתוקק לחיים היפים והרגועים של השלום ויתענג על זוועות המלחמה שהן מנת חלקו של כל מי שאין השלום נחלתו.

למיטב הבנתי אם אבקש מידידי ווייז כי יואיל לנווט אותי אל היעד "שלום" הוא לא ידע כיצד וגם לא יפנה אותי אל חברי ב"מחנה השלום" ללמדני מהי הדרך. חברי חולקים עליו ואם רק תסכים להקשיב להם יפרטו בפניך את הדרך המדויקת ממקומך המזופת ועד ליעד הנכסף "שלום". שם תוכל להחנות את הגרוטאה החמודה שלך (כך הם מלגלגים עלי בציניות שמאלנית שובת לב ) ולנגב חומוס עם אחמד, חמדי, מחמוד, חמדן, חמיד וגם מוחמד. סע לשלום. המפתחות בפנים. הם ממתינים לך שם עם פיתות חמות וזעתר משובח.

גם אני מכיר היטב את חברי ואין לי ולו ספק קל כי אמונתם בדרך היא אמיתית וכנה. כבר שנים שאינני מוצא כל טעם לטעון בפניהם כי דרכם אינה הדרך המובילה לשלום המיוחל. בכל ימי חיי לא זכיתי ולו פעם אחת לראות שניים המסיימים ויכוח בעניין זה כאשר אחד הצדדים מודה כי טעה ומרעיף חיבוקים על חברו שבזכותו התהפכה עליו דעתו... תמיד כל צד נותר בעמדתו וחילוקי הדעות באשר לדרך אל חלום השלום נותרים כפי שהיו. באותם ימי עבר בהם עוד התווכחתי איתם תמצית העניין הסתכמה בכך שהם הצביעו על "דרך" לשלום בעוד אני טענתי שאין דרך ולא יכולה להיות דרך בטרם יתמלאו מספר תנאים שכל אחד מהם הכרחי וכולם יחד יהיו מספיקים .

את הדרך אותה התוו חברי תמצת עבורם המשורר הדגול ורב הפעלים של "מחנה השלום", יהונתן גפן, בשירו האופטימי העמוק, הנשגב ורב התהילה "יהיה טוב": "ואמרתי בא נשלימה ונחייה כמו אחים / והוא אמר קדימה, רק תצאו מהשטחים". כל כך פשוטה וברורה הדרך לשלום ולראיה פריחת השלום שהייתה כאן לפני שנכנסנו לשטחים. אם רק נצא מהם יחזור השלום ששיגשג כאן לפני ש"נכנסנו" אליהם... שיר השירים, השטחי להחריד, אשר ליהונתן.

מתקנא אני בחברי על ידיעתם הוודאית באשר לדרך המובילה אל השלום בעוד שאני תקוע באין מוצא מאכזב של ממש. מה שהם קוראים "דעתי הפוליטיות" אין לו דבר ולא שמינית דבר עם המציאות העגומה וההיגיון הפשוט לפיו אינך יכול לכפות על איש דבר שהוא אינו מעוניין בו וכל שכן כשזה השלום המיוחל. מיותר לגמרי, חסר ערך וגם חסר סיכוי להסביר לחברי החביבים כי אך מהרהורי ליבם הם הוזים. תשוקתם לשלום כל כך חזקה שהיא כגל ענק המנפץ לרסיסים כל מנגנון הגנה שמעמיד ההיגיון הפשוט.

כאשר הם שואלים את שאלות המחץ שלהם כגון "אז מה אתה מציע?", "אז מה הפתרון?", "אז מהו האופק המדיני?" בתוך שאלותיהם נחבאות הנחות יסוד נטולות כל יסוד ולפיהן קיים היכן שהוא "פתרון" ומציאתו תלויה אך ורק בנו. הסופר דוד גרוסמן, שליח הציבור המפורסם של המחנה אמר זאת מספר פעמים. האם זה שנכשלתי עד כה אומר שעלי להתייאש? -ההפך! עלינו להמשיך עד שנצליח. דברים מצוינים לרומן דמיוני הנרקם במוחו הקודח של סופר מוכשר ובה בעת דברי הבל במציאות המזרח תיכונית הממשית. אם תאמר כי אין פתרון ושניצניו יראו רק לאחר שגם "מחנה השלום" הערבי יוקם, יקרא וגם ישכנע את אחיו להכיר בזכות היהודים למדינה עצמאית משלהם - או אז ינחיתו עליך חברי המחנה את הפטיש המוכר ורב העוצמה של "הלנצח תאכל חרב?". ואין לטעות בסימן השאלה. זהו סימן קריאה בשאלה רטורית שנועדה להסביר לי מדוע אני "מכשול לשלום" והמאשימה אותי כי בגללי לנצח תהיינה כאן מלחמות. לראיה - אינני מציע כל "פתרון", "אופק", "תקווה" ושאר בלה בלה חסר כל משמעות מול אויב מר ואכזר שתקוותו היחידה היא להיות שהיד והפתרון היחיד שלו הוא לראות את כל היהודים מפנים את "השטחים" ומתמקמים במצולות אופק הים התיכון.

כמו לחברי גם לי יש מספר שאלות בנוסח "הלנצח?":

אם וכשיגיע אל סופו "נצח" זה של שאלותי אולי אז יגיע אל סופו גם נצח "התאכל חרב" שלהם ויתקיים בנו הכתוב " שים שלום טובה וברכה חיים חן וחסד עלינו ועל כל עם ישראל" קבלו כמה מקצתן:

  • הלנצח לא יוותרו הערבים על שאיפתם לחסל את מדינת ישראל?

  • הלנצח ישובו וינסו בפועל למחוק אותה מעל המפה כפי שניסו ונכשלו עד כה?

  • הלנצח יזהמו הערבים את נפש ילדיהם בהערצת מוות ה"שהדה"?

  • הלנצח תעלוזנה אימהות ערביות ותפצחנה בשירה וריקוד כשילדם, פרי בטנם, יפוצץ עצמו בקהל יהודים?

  • הלנצח ילמדו הערבים את הדורות הבאים כי השטן הציוני דינו אחד ורק אחד - מוות?

  • הלנצח לא יקום בעולם הערבי כולו "מחנה שלום" ולו קטנטן וזעיר שישאף לשלום אמיתי?

  • הלנצח יאשימוני ב"הלנצח תאכל חרב" כאילו בי ורק בי תלוי הדבר?

  • הלנצח ישאלו אותי "מהו הפתרון" כאילו חסרות בעולמנו בעיות ללא כל פתרון?

  • הלנצח יסרבו יהודים להודות כי המפתח לשלום אינו מצוי בידם אלא רק בדמיונם?

  • הלנצח נסרב לשמוע את הזאב המיילל בגלוי כי אין לו כל עניין לגור עם כבש אלא לטורפו חי?

  • הלנצח נראה במי שמתאר את המציאות הכואבת אך הברורה כאור השמש כ"מכשול לשלום"?

  • הלנצח ימשיכו חברי ההוזים לשקר לאחרים ובעיקר לעצמם כי הם "מחנה השלום" ובעזות מצח ילדותית גם לדרוש אותו "עכשיו"?

  • הלנצח יסרבו חברי להודות כי השם הראוי למחנה עמוס הרגש ונטול ההיגיון שלהם הינו במקרה הטוב "מחנה החלום"?

תאריך:  29/04/2015   |   עודכן:  30/04/2015
יעקב עמר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ימין ושמאל - אז מה הפתרון?
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
30/04/15 08:35
 
אבנר צפוני
30/04/15 12:25
 
אהרון שחר
30/04/15 13:09
 
אבנר צפוני
30/04/15 14:22
 
אהרון שחר
30/04/15 15:09
 
יעקב עמר
30/04/15 12:54
 
אהרון שחר
30/04/15 13:36
 
יעקב עמר
30/04/15 14:43
 
אהרון שחר
30/04/15 15:46
 
יעקב עמר
30/04/15 21:40
 
אבנר צפוני
30/04/15 14:49
 
אהרון שחר
30/04/15 16:04
2
סניל
30/04/15 11:13
 
יעקב עמר
30/04/15 12:42
3
אבנר צפוני
30/04/15 17:00
 
יעקב עמר
30/04/15 21:35
 
אהרון שחר
1/05/15 07:11
4
אהוד פרלסמן
2/05/15 11:46
 
יעקב עמר
2/05/15 13:37
 
יעקב עמר
2/05/15 13:37
 
אהוד פרלסמן
2/05/15 17:11
 
יעקב עמר
2/05/15 18:45
 
אהוד פרלסמן
2/05/15 19:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כאשר החליט יאיר לפיד לקפוץ אל המים הפוליטיים ולהתמודד על כהונת ראש הממשלה, היו לו הרבה כוונות טובות להציל מקריסה את מעמד הביניים ולהפוך את ישראל למדינה שטוב לחיות בה. ציבור גדול ורב נתן בו אז את אמונו ומפלגתו זכתה ב-19 מנדטים. בדרך החתחתים להגשמת משאלת לבו, בסיועו המכשיל של בנימין נתניהו, איבדה מפלגתו של לפיד כמחצית מכוחה.
29/04/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
לא ברור מדוע יזמו גורמי הביטחון תדרוך מרוכז לאמצעי התקשורת על כוחה הצבאי המתחדש של תנועת חמאס ברצועת עזה ואישור לכך, בחלוף תשעה חודשים ממבצע "צוק איתן", שישראל כשלה בחיסולו מחמד דף רמטכ"ל חמאס אשר נותר בחיים ומוביל כעת את חידוש בניית המנהרות והרקטות.
29/04/2015  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
לאחרונה העולם הרבני סוער, בעיקר בארה"ב, סביב המצאת ה'כושר סוויטש', המאפשר כביכול הפעלת חשמל בשבת לנוחיות או לצרכים שוטפים ולא חיוניים. מדובר במיתקפה שיווקית ממוחזרת מלפני כשלש שנים. באותה קטיגוריה, להבנתי, מתפרסמות מודעות, כולל בעיתונות החרדית, בדבר היתר 'שבתריס' להפעלת תריסים חשמליים בשבת בכל עת שיעלה הרצון.
29/04/2015  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
יום השואה ולאחריו חג העצמאות חלפו. נאמרו בהם כל הדברים הנכונים, אך כרגיל - על הלקחים הכואבים עברו בשתיקה. ראש ממשלתנו, בתגובתו החריפה והבלתי מנומסת בעליל על סכנת חימושה הגרעיני של אירן, נתן דוגמה חיובית כיצד מקדמים סכנה בטרם פורענות במקום לשאת נאומים נמלצים "אחרי מות". הצרה היא, שמבעוד מועד, כשניתן עדיין למנוע את הרעה, ניבוי של זוועות עתידיות אינו מעשה פופולרי, לא כל שכן דרישה מטרידה לפעול מיד ולזעזע את השקט המזויף. מה גם, שהדורש פעולות מנע מסתכן שיאשימו אותו, כי הוא זה שהחל את מעגל האלימות. יתייגו אותו כ"קיצוני", כלומר - מי ששיקול דעתו אינו מאוזן, ומי שש להיחשב ככזה?
29/04/2015  |  אליקים העצני  |   מאמרים
כבר שנה שהאירועים המתרחשים בישראל נראים כמו לונה פארק, שבו כל המתקנים עובדים בבת אחת, אם יש או אין לקוחות, המוזיקה רועשת בטירוף וזיקוקין דינור מתפוצצים ברעש גם באמצע היום. מאז שראש ממשלתנו החל לחפש בנרות מועמד פרטי משלו למשרת נשיא מדינת ישראל ועשה כל שביכולתו למנוע את בחירת ראובן (רובי) ריבלין שנוא נפשו (לא יודעת למה), כמעט הביא לכאן כנשיא, את אלי ויזל הישיש, שאינו אזרח ישראלי ולא מעוניין בשום תפקיד בישראל - מאותה תקופה התוהו ובוהו חוגג.
29/04/2015  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ברור היום לכולם כי אין צורך בסיבה מיוחדת כדי לשנוא יהודים, לבזותם, להשפילם, לפגוע בהם בכל דרך אפשרית, להשתיק אותם, לנדות אותם מחברת אומות העולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il