בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
ביטול עונשו של החייל, שנתפס במטווח המחנה הצבאי כשהוא אוכל בפרהסיה כריך של חזיר, מעניק גושפנקה לבאים אחריו לחולל פרובוקציות כנגד החוק
|
פרובוקציות כנגד החוק [צילום: AP]
|
|
|
|
|
חוק החזיר, שנחקק בכנסת לפני למעלה מיובל-שנים, אוסר על גידולו או החזקתו של מה שנחשב בתודעה היהודית כבשר-פיגולים. איסור אכילתו נחשב לאחד האיסורים החמורים ביותר, ובאורח סימבולי גם מייצגת חקיקת החוק הזה את התבדלותו של העם היהודי מסביבתו הנוכרית. על חוק החזיר סמך בשעתו את ידיו אפילו אתאיסט כדוד בן-גוריון, ראש ממשלתה הראשון של ישראל, שחרף קיצוניותו החילונית ראה צורך להתחשב בערכי המסורת היהודית ולבוא לקראת אלה המבקשים לשמור עליהם מכל משמר. חוק הכשרות, מעצם טבעו, מחייב את המוסדות הרשמיים במדינה למלא אחריו כדת וכדין. צה"ל אינו יוצא-דופן מהם ומטבחיו מחויבים לשמירת הכשרות. החייל, שנתפס עם כריך של חזיר בעת המטווח, נידון עקב כך ל-11 ימי-מחבוש, אך עונשו בוטל, בסופו של דבר, רק בלחצה העיקש של דעת-קהל מתלהמת. לגיטימציה כך או אחרת ברור בהחלט ששחרורו של החייל, מפר החוק, מעניק למעשה לגיטימציה לבאים אחריו לחזור ולעשות את אותו מעשה. ניחא אם החייל אכן היה אוכל את הסנדביץ' בדלת-אמותיו, בחדר שלו, מבלי לעורר על-ידי כך את השד מרבצו. אלא שהוא בחר לעשות זאת בפרהסיה, לעיניהם של חבריו במדים, ואף ביקש לכבדם בכריכים נוספים שהביא מן הבית, וזוהי הרי פרובוקציה לשמה. צה"ל ייטיב לכן לעשות אם יחזור לערכי היסוד שקבע בזמנו ראש הממשלה הראשון, דוד בן-גוריון, באשר לשירות משותף של חיילים דתיים וחילונים. ערכי-יסוד אלה קובעים במפורש שבצבא תשרור אווירה יהודית, תישמר הכשרות, וחייל חילוני יכבד את זכותו של חייל דתי להתפלל, בעוד החייל הדתי ישתתף בפעילות היחידתית. איך אומר הפתגם? "עם חזיר תתחזר". ומי שבכל זאת מעז להכשיר את השרץ - פותח בכך פתח לפרובוקציות נוספות כנגד החוק. זה חמור במיוחד כשהדברים אמורים בצה"ל כגוף מייצג, שחייב מעצם טבעו לשמור על מסגרת קפדנית ונוקשה, מבלי לתת בונוס למי שמנסה לפרוץ אותה בדרכים נלוזות.
|
תאריך:
|
07/06/2015
|
|
|
עודכן:
|
07/06/2015
|
|
ראובן לייב
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אילן צפון
|
7/06/15 09:59
|
|
2
|
|
אהרון שחר
|
7/06/15 10:29
|
|
3
|
|
"המשפיעה"
|
7/06/15 10:50
|
|
4
|
|
אביקו עכברוש
|
7/06/15 10:57
|
|
5
|
|
מכופף הבננות
|
7/06/15 12:36
|
|
6
|
|
אחיתופל
|
7/06/15 12:53
|
|
7
|
|
אליהו חיים
|
7/06/15 13:34
|
|
8
|
|
עזרא מנצור
|
8/06/15 01:07
|
|
BDS אינו חרם בלבד. אלה הם ראשי תיבות של האמצעים בהם מבקשת קואליציה הולכת ומתעצמת של ארגונים לא ממשלתיים להיאבק בישראל עד רדתה. אין שם מחלקה מדינית המנסחת באלו תנאים יוכנס הנשק הזה שוב לנדנו. אין שם לבד מן הזיהוי של ישראל כישות שאינה ראויה להימנות עם קהיליית האומות הנהגה מאבחנת, דיאלוגית, אחראית על סלילת דרכה אל גופים בינלאומיים כאחת ההנהגות הפועלות בעולם. היא תנועה המנפיקה ריגושים של צדק מופשט בשירות האסטרטגיה האחת- ענישת הדמון ששמו ישראל ששמו הוא אפיונו, שקיומו הוא אישומו, שחוטא לכל בלי שאין בעולם מי שחוטא לו.
|
|
|
בתקופה האחרונה מנהל אובמה מסע של ראיונות לתקשורת האמריקנית והישראלית, פגישות עם חוגים ומנהיגים יהודיים בארה"ב וסידרה של אימרות שפר מטרידות ומזיקות. את המסע האובמאי הזה, מלווה אירופה בפרץ של איומי סנקציות, "הבעות כעס" ולחץ דיפלומטי על ישראל לחדש את המו"מ עם אבו מאזן, כשאבו מאזן עצמו מפיץ הכרזות מזגזגות שחלקן מדבר על תנאים מוקדמים לחידוש השיחות ואחרות אומרות בדיוק ההפך. הפלשתינים בהשראת אובמה והאירופים, עוסקים כיום בכל דבר אפשרי מלבד בנסיון לחזור לשיחות ישירות ללא תנאים מוקדמים, תנאי חיוני והכרחי להסדר ישראלי-ערבי-פלשתיני.
|
|
|
עליית האיסלאם הקיצוני ברחבי המזרח התיכון הביאה עימה "בשורה גדולה" לאנושות. היא חשפה את רגישותו של המערב להיסטוריה האנושית, ולאו-דווקא לאנשים.
|
|
|
איני חסיד כדורגל, בלשון המעטה. מורי ורבי, דב עירון ז"ל שלימד אותי ערבית ועוד אלף דברים חשובים לא פחות, קרא למשחק הזה "תרבות של סולייה". הוא צדק. הוא עזב את עולמנו לפני עשרות שנים ולא זכה לראות איך מדינה שלמה, מראש ממשלתה ועד אחרון יושבי הקרנות, מהכותרות הראשיות של העיתונים ועד טורי הרכילות, כולם, אבל כולם, עסוקים בשאלה הקיומית החשובה ביותר של עם ישראל מאז חורבן הבית, האם יסלקו אותנו מפיפ"א או לא והאם ג'יבריל רג'וב ימשוך את הבקשה או לא. כאילו שהשאלה הגורלית הזו עומדת בזכות עצמה וכל דבר אחר תלוי בה.
|
|
|
הפיכת יהודים לשעירים לעזאזל היא תופעה נפוצה הנמשכת זה למעלה מאלפים שנה. קרוב לוודאי שהביטוי המזיק ביותר שלה הוא טענתם של נוצרים רבים כי כל היהודים, בכל דור ודור, אחראים למותו של ישו, הנתפס כבנו של אלוהים. הטלת האשמה תודלקה בחלקה על-ידי השליח מתי (הבשורה על-פי מתי כ"ז:כה) שלדבריו, יהודים בני זמנו של ישו קיבלו עליהם את האחריות למותו באומרם: "דמו עלינו ועל בנינו".
|
|
|
|