|
מחבלים. עונש לא אפקטיבי? [צילום: AP]
|
|
|
|
|
עונש-מוות למחבלים איננו אפקטיבי. הוא לא ירתיע את המחבל המצוי להוציא אל הפועל את זממו. קל וחומר כאשר הדברים אמורים בשאהיד, המוכן למות לשם כך על קידוש-אללה. אחרי ככלות הכל יש לזכור שנטילת חייו של היהודי-האויב היא בעיניו שליחות עליונה שעליו לבצעה. הרי התמורה לכך אינה אלא גן עדן עם שבעים בתולות מובטחות. חזקה לכן על כל שאהיד שיעשה את כל שניתן כדי לא להחמיץ את הזדמנות-חייו.
תמימות היא לחשוב שאת השליחות הקדושה ניתן לבלום באמצעות חוק עונש-מוות. אם בסופו של דבר הוא בכל זאת יונהג - יהיה בו כדי להחטיא את מטרתו ולהשיג בדיוק את ההפך ממה שביקש להנהיג. הוא ישחק לידיהם של המחבלים ורק ידרבן אותם לפגוע בחייהם של כמה שיותר יהודים ובכך לממש את המצווה המוסלמית של נקמת-דם.
לא להיגרר
במצב שכזה תאבד כל שליטה ואנדרלמוסיה של מעשי רצח תפשה ללא גבול. יש, לפיכך, לסכל את הצעת החוק שיוזם ח"כ
שרון גל,ושבה תומכים לא מעט משרי הליכוד. בה בעת יש לתמוך בבנימין נתניהו, כראש הממשלה וכראש הליכוד, הרואה בעיניים פקוחות את מה שחוק כזה יחולל.
מוטב לה לישראל לא להיגרר אחר המנטאליות החולנית והזולה של אותן מדינות ערביות, שבהן הוצאה להורג בפומבי הפכה זה מכבר לדבר יום ביומו. במקום להנהיג עונש-מוות יש, לפיכך, להרוג את החוק בעיתו, בטרם יהיה מאוחר.
מעבר לכך יש לזכור שהטלת עונש-מוות מעוררת שאלה מוסרית לא פשוטה: האם יש בכלל זכות לבני-אנוש שכמונו ליטול את חייהם של אחרים בחסותו של החוק?אחרי ככלות הכל הדברים אמורים בעם היהודי, המאמין שמעשה הבריאה האנושית הוא מעשה אלוהי, וכמוהו כמובן גם נטילת החיים.