בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
פרסומות שאינן דרושות לאיש
|
כל החברות הממשלתיות שהמנכ"לים שלהם ויושבי הראש רוצים לפרסם עצמם, משום שיש להם אספירציות פוליטיות ועתידם עוד לפניהם ● במקום לנהל את החברות שבראשן הן עומדים, הם מסתפקים כמו הרודנים ברפובליקת בננות בהאדרת שמם
בעקבות הכאוס שהשתלט על ישובי השרון בימים אלה בכל הקשור לאספקת חשמל ושירותים אחרים, נזכרתי בכך שהגופים הציבוריים מוציאים הון עתק על פרסומות בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובסלולר. כאשר ברחו בני ובני משפחתו מהבית עקב העלטה שהשתררה בו, נזכרתי בפרסומת של חברת החשמל "איתך בכל רגע חברת החשמל", או בפרסומת של שקע ותקע, או בפרסומת על מוקד 103, שגם בימים כתיקונם כאשר אין קטסטרופות יוצאות דופן ומיליון פניות, הוא משתהה במתן תגובה, וצריך לחכות לא מעט לקבלת המענה המתאים. אבל חברת החשמל אינה לבד. לא מזמן "מקורות" - חברת המים של ישראל - פרסמה פרסומת על החברה ופעילותה בטלוויזיה. לאחר זמן מה פניתי למשרד התשתיות והתלוננתי על כך. בתגובה קיבלתי מענה כי מדובר בדוקו מדיה. אבל מי צריך את זה, ולמה עושים זאת - על זאת לא קיבלתי כל תגובה. וכמותן כל החברות הממשלתיות שהמנכ"לים שלהם ויושבי הראש רוצים לפרסם עצמם, משום שיש להם אספירציות פוליטיות ועתידם עוד לפניהם. במקום לנהל את החברות שבראשן הן עומדים, הם מסתפקים כמו הרודנים ברפובליקת בננות בהאדרת שמם. היכן מבקר המדינה? את הכסף הזה יכלו להשקיע בשיפור התשתיות, ובמחשבה יוצרת כיצד לשפר את השירות לאזרח, אבל לא זה לא על סדר היום. ארגון אחר שגם הוא מצטיין בפולחן האישיות הוא עמותת אור ירוק, בה מככב בתשדירי הטלוויזיה לא אחר מאשר שמואל אבואב, האבא של רותם, שלפעמים אני חושב שהוא מתחרה איתה על דקות מסך. הוא משתמש במרקע על-מנת לתקוף את הממשלה, כאילו שאין אמצעים אחרים לעשות זאת. מדוע אני צריך לדעת שהממשלה חייבת לרכוש עוד מכשירים לבדיקת אלכוהול, או להגביר את הבדיקות של נהגים בנושא? מדוע עלי לדעת שבכביש מסוים חשוב והכרחי לבנות גדר הפרדה בין הנתיבים? אדרבה יתכבד וילמד מהרשות לבטיחות בדרכים שמנסה לחנך את התושבים, לדוגמה איך לנסוע עם אופנים, ללבוש קסדה על קטנוע, ועוד. ומאחר שאין לה מספיק כסף היא עושה זאת רק ברדיו. מדוע לא ישלב מר אבואב ידים עם הרשות ויוציאו תשדירים שיעזרו לנו, ועם הממשלה יתחשבן אחרת? לסיכום - הגיע הזמן לחדול מפרסומות של החברות הממשלתיות. היכן מבקר המדינה שצריך אותו או אגף התקציבים באוצר, או החשכל?, הם נאלמים דום ולא משמיעים את קולם. אדרבה, יקצצו סכומים אלו מתקציבי החברות ויעבירו זאת לנושאים חשובים באמת שאינם זוכים לקבל את צרכיהם החיוניים כמו תשתיות חשמל מים ועוד.
|
תאריך:
|
02/11/2015
|
|
|
עודכן:
|
02/11/2015
|
|
שמעון זיו
|
פרסומות שאינן דרושות לאיש
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
וינטר הניה
|
2/11/15 13:58
|
|
2
|
|
פרסומות ללא צורך
|
2/11/15 16:39
|
|
3
|
|
אקמול פורטה
|
3/11/15 16:26
|
|
4
|
|
אהרון שחר
|
5/11/15 15:37
|
|
5
|
|
חי בלילה
|
6/11/15 13:39
|
|
הממשק שבין אנשי ציבור לבין תחום המשפט הפלילי, הופך יותר ויותר לתופעה רווחת ולחזון די נפרץ בארץ שלנו. המציאות המרה של השנים האחרונות, מעידה על תופעה הולכת וגוברת של אנשי-ציבור חשודים שסרחו. לא מעטים מהם מוצאים את עצמם ישובים, יום בהיר אחד, על ספסל הנאשמים, ורק בסופו של תהליך משפטי ארוך ומייגע מדי, הם מורשעים ובאים על עונשם או לחלופין פשוט מזוכים.
|
|
|
לא מספיק חריפה הייתה עבורם העצרת, "חלבית", והרי רבין ז"ל נרצח על מזבח השלום. בינתיים לא בשלים לעצרת פיוס שתעסוק בעיקר: ברצח כמכשיר לכפיית רצון פוליטי, בפגיעה האלימה בהסכמת הרוב. ובכל זאת, אחרי 20 שנה ביקשו המארגנים להתחיל באיחוי הקרעים, בדיבור בין אחים ניצים שהמחלוקת הפוליטית ביניהם לא ממש משנה כבר, כי השכנים לא מבדילים בין יונה לנץ. עבורם כולנו יהודים. פשוט ואכזרי.
|
|
|
סביר מאוד להניח שלכל דור היו את האתגרים שלו ומשום כך ראינו עליות ומורדות, מושבות ומעמדות, ריחוק, קירבה והקרבה על "מזבח החינוך".
|
|
|
האם אפשר לעתור נגד חוקיות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו תוך שאנו מסתמכים על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו? בואו נבדוק.
|
|
|
אי-אפשר לו לאדם בלא עיון בדברי הימים. לא רק האינטלקט בו ניחן מדרבן אותו להתבקש למה שהיה, לא סקרנות בטעם עליון, אם כי יש לה חלק גדול בזירוז המסע אל העבר. כל איש וכל אישה מזהים את עצמם לא רק על-פי מעשיהם בהווה נתון, אלא גם על-פי מה שהם זוכרים מן האתמול שלהם. הם בנויים להעריך כי לא רק מצבם החומרי, המעמדי, האישי הוא שלב בהתפתחות עברם, אלא שגם עולם דעותיהם, רגשותיהם, ערכיהם, נאמנויותיהם יונקים מהתנסויות שהתנסו בחייהם עד הנה. ההיסטוריה במובנה הצר, הקטן, הפרטי, היא מהות, ומכאן המעבר אל ההיסטוריה במובנה הרחב היותר, ההיסטוריה של המשפחה, של הכפר, של הארץ, של שכנותיה ומלחמותיה, גיבוריה וקורבנותיה, מלכיה ועבדיה, ההיסטוריה של היבשת של עמי העולם כולם, של הפלנטה, ומן הפלנטה של היקום כולו, כל אלה יונקים מן העובדה הבסיסית שאי-אפשר לו לאדם בלא היסטוריה. הוא לומד אותה כי הוא צריך, לא רק מפני כל משפטי הליווי התרבותיים הנאים כגון "מי שאין לו עבר -גם עתיד לא יהיה לו" או "דע את דברי ימיך וחשל על פיהם את אמונותיך וחזק את אהבת המולדת והעם" או "מי שאינו לומד מן ההיסטוריה נדון שהיא תשוב ותכה בו מכת אפיים", אלא מפני שביסוד יסודותיה ההיסטוריה היא העיון שכולו כורח בגורמים המפענחים את אישיותו של האדם המבין מעצמו מעצם טיבו וטיבעו כי הוא יצור של לפחות שני זמנים, ההווה והעבר, ובפחדיו ותקוותיו של שלושה זמנים, גם של זמן העתיד.
|
|
|
|