|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אישור ETIAS לאירופה בעברית, איך זה עובד בדיוק?
קבוצת ירדן
אירועים ואירוח במלונות אטלס

קשה, מבית ומחוץ

למי שלא ברור, מצבנו בכי רע. אך זה טוב, שכן אולי סוף כל סוף נבין שאנחנו חייבים להתעורר
14/01/2016  |   ארי בוסל   |   מאמרים   |   תגובות
וולסטרום. ממשיכה לתקוף [צילום: AP/Bram Janssen]

אובמה. נוזף [צילום: AP]

עוינים זרים
עכשיו הנשיא נוזף בישראל בריש גלי על התחבטותנו בשאלה הכיצד להתמודד עם מימון של ממשלות וגופים עוינים זרים הזורם למדינת ישראל לגופים ללא מטרות רווח שעיקרם, לטענתם, "זכויות אדם".

בעוד אינתיפדת הנוער (או בשמה האחר "אינתיפדת הסכינים") בעיצומה (זה החודש הרביעי), וכבר עברה חזרה מאותם שטחים "כבושים-כבושים" לפנים-פנים הארץ, לרחוב דיזנגוף ולשכניו בתל אביב, עם פעילות איתנה מחוץ.

איני מקנא בנתניהו, שכן מרוב תפקידים ותוארים (ביניהם ראש ממשלה, יו"ר תנועה, שר בפועל) ותביעות משפטיות וחקירות נגד אשתו, איך הוא עדין מתפקד?

לקט ארועים

הרי לקט מקצת האירועים ומהגופים הפועלים ללא לאות נגד מדינת ישראל בימים האחרונים:

שרת החוץ של שבדיה ממשיכה במתקפותיה נגד מדינת ישראל. העיסוק האחרון בשרשרת מבית היוצר שלה הוא "הוצאות להורג" שאנו מבצעים ב"פלשתינים חפים מפשע" (בכל מדינה נאורה מגדירים אותם טרוריסטים, אך לא בהקשר של ישראל - אצלנו זה הוא "טבח"). חובה, על העולם, לדבריה, לתבוע את מדינת ישראל ולדאוג להפסקת הקטל, והיא מובילה את המאמץ.

השגריר בארץ כבר התרגל להיותו מזומן לנזיפות במשרד החוץ. ישראל אפילו איימה ש"לאור העמדות המזיקות וחסרות הבסיס של השרה השבדית, הוציאה עצמה שבדיה בעתיד הנראה לעין מכל תפקיד או שמץ של תפקיד באשר ליחסי ישראל והפלשתינים", כך דברי הסמנכ"ל לענייני ארופה במשה"ח. ואני תמה האם שתי רגליו על הקרקע. הלא שבדיה לא רק שלא הוציאה עצמה, היא העמידה עצמה במרכז יחסי ישראל והפלשתינים. מסתבר שבבנין המבודד שם בירושלים חיים בעולם שונה ומשונה, המנותק מהמציאות מרחק יום מלילה.

ברזיל חרצה דעה לגבי מינוי השגריר המיועד. שגרירים לשעבר וכן גם מנכ"ל משה"ח לשעבר יצאו בפעילות מקדימה נגד אישור המינוי, ופועלם נשא פרי. אם אתם ברזיל, האם הייתם מעוניינים להכנס למחלוקת פנימית בין אלו בישראל (הממסד לשעבר) המתנגדים למינוי לבין אלו בממסד הנוכחי הדוחפים למינוי? מדוע להכניס ראש בריא למיטה חולה? ומיטה זו, כפי שהוסבר לנו מפורשות, חולה אנושות היא.

בבריטניה אין לנו שגריר, ושם מתמודדים עם התקפות חברי הפרלמנט על מדינת ישראל.

בארה"ב מוגשות תביעות נגד ישראל בהקשרים שונים של אזרחים אמריקנים שנפגעו על-ידי ישראל (כיד הדמיון הטובה על התובעים).

המתקפות נגדנו בעיתונים ובקמפוסים ממשיכות ללא הרף (בלוס אנג'לס טיימס, לדוגמה, מדפיסים דברי בלע ומעסיקים אדם מיוחד להצדיק ולתרץ אותם, להתפלפל ולהתווכח; ראה לדוגמה מאמר אחרון לגבי ה"פלשתינים מהנגב" - אלו שאני מכיר בתור "בדואים ישראלים").

באוסטרליה נרצח יהודי על-רקע אנטישמי.

בקנדה, המעוז האחרון שעוד היה לצידנו עד לבחירות האחרונות שם, השתנו פני הדברים, וההתקרבות לאיסלמיסטים הייתה כה מהירה שצריך לעצור ולשאול את עצמנו האם הם כה רעבים לסקס, שבלי לחשוב הם קפצו מיד למיטה הראשונה שהתפנתה, בלי לשים לב כלל לאן הם נכנסים.

אפילו ידידתנו האמיתית, ארה"ב של אמריקה, התרחקה מאתנו לחלוטין. מזמן הם התערבו במערכות הבחירות בישראל (למען הביס את נתניהו, כל האמצעים כשרים), ואף ריגלו (באופן די בוטה, גלוי ומזלזל) בירושלים אחר גורמים שונים וראש הממשלה, ועכשיו הנשיא נוזף בישראל בריש גלי על התחבטותנו בשאלה הכיצד להתמודד עם מימון של ממשלות וגופים עוינים זרים הזורם למדינת ישראל לגופים ללא מטרות רווח שעיקרם, לטענתם, "זכויות אדם".

מערך ההגנה שהיה לנו בארה"ב, קרי השדולה הישראלית בוושינגטון הבירה, קרס לחלוטין בעת ההצבעה על ההסכם עם אירן. מסתבר שכשמורידים שכבה אחר שכבה של הגנה, באופן הדרגתי אך עקבי ומתמיד, נשאר לבסוף רק העור החשוף, והוא אדום בוער. ג'יי סטריט ופעילות קואליצית ה"שמאל" היהודי עם הבית הלבן של שבע השנים האחרונות נשאה פרי, עץ מלא פירות לעייפה. לא פרי מגדים, כי אם פרי באושים, וריחו כריח גוויות נרקבות המוטלות בשטח.

טוב לדעת במה עוסקת קואליצית השמאל. מיד לאחר נאום "מצב האומה" של הנשיא אובמה, ביום שלישי השני בינואר, ג'רמי בן-עמי (יהודי כמובן) הודיע לחברי ג'יי סטריט: "הוא פעל לגבי בטיחות בנשק. הוא פעל לגבי שינויי אקלים. עכשיו הנשיא אובמה יכול לפעול בשנתו האחרונה כנשיא לקדם את השלום".

איך עושים זאת? יש "לנקוט בצעדים קונקרטיים להטיב את החיים לישראלים ולפלשתינים ולשמר את התקווה לשלום". והצעד הראשון מאלו? "לתת משמעות אמיתית להתנגדות האמריקנית להתרחבות ההתנחלויות - לחזור ולאמר שההתנחלויות בלתי חוקיות, לאשר שארה"ב לא תטיל וטו על החלטות מאוזנות של האומות המאוחדות המשקפות את ההתנגדות האמריקנית להתנחלויות ולהנחות את הקבינט להמליץ על דרכי פעולה שהוא יכול להחליט (ללא הקונגרס) להתנגד לגדילת ההתנחלויות".

הרשו לי לחזור ולחדד את הנקודה: יהדות ארה"ב ממנפת את התנגדותה למפעל ההתישבות ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורמת הגולן על-ידי הפעלת הנשיא, והוא משתף פעולה נלהב: הנה היהודים עצמם עוזרים לתלות את אחיהם. הנה היהודים מקימים את העמוד הגבוה לתליה. הנה היהודים משמשים כ.... כך הוא מחכך ידיו בהנאה גלויה.

"פועלים" בשטח
דיווח מטעה

תעמולה
במשרד החוץ יצאו בתופים ובמצלתיים, במחולות ופיזוזים, שכן הם הוציאו סרטון שזכה בלמעלה מחצי מיליון צפיות.

לאחרונה, בפעם הראשונה מזה שנים, פעלה זו בשטח אחריותה ונזפה ברשת CNN על דיווח מטעה, מסלף ומעוות מזירת פיגוע טרור
▪ ▪ ▪

התגובה? פעילות עניפה במיוחד. לפחות על פני השטח.

משרד החוץ לא פסק לפעול. לתומי, כשמניתי את לקט הארועים בזמן האחרון, שמתי לב שבצורה זו או אחרת, משה"ח קשור בכל כשל, בכל אירוע נגדנו. אך אין זה עוצר בעדו מלשזור עלי דפנה בשערו ולהכריז על עצמו כמנצח.

פעם היה משרד הסברה, אך הוא נבלע במשרד ראש הממשלה.

במשרד ראש הממשלה קיימת לשכת העיתונות הממשלתית. לאחרונה, בפעם הראשונה מזה שנים, פעלה זו בשטח אחריותה ונזפה ברשת CNN על דיווח מטעה, מסלף ומעוות מזירת פיגוע טרור. מסתבר שאפילו לפעילות ברוכה כזו - שאמורה להיות דבר שבשגרה - דרוש היה אישור מלמעלה, שכן בלעדיו, הגיון בריא אינו מספיק, וכולם חרדים לכסאותיהם. ניחא, קרוב לודאי שזה לא יקרה שנית בעתיד הנראה לעין.

קיים תקצוב לפעול נגד תנועת החרם, אך שלושה משרדים ממשלתיים מתגוששים ביניהם, מי יזכה בנתח, למי תהיה התהילה ובידי מי השליטה.

במשרד החוץ יצאו בתופים ובמצלתיים, במחולות ופיזוזים, שכן הם הוציאו סרטון שזכה בלמעלה מחצי מיליון צפיות. בסרטון הם משווים בין התעמולה האנטישמית הנאצית (למען הדיוק זו שקדמה לה) לבין זו ה"פלשתינית." כבר העיר מישהו: "טוב שהם עושים משהו!" מאוד לא מקובל שפקידים המקבלים את משכורתם ממשלם המיסים יצטרכו להצדיק את עצם קיומם או את משכורתם. זו (והפנסיה הנכבדת אחריה) תבוא ויהי מה - גם אם יצאו בגלוי נגד מדינת ישראל.

אם בסרטון אנחנו עוסקים, ארגון "שורת הדין" (שממומן בצורה נכבדת על-ידי פילנתופים מקומיים בלוס אנג'לס), יצא גם הוא בסרטון בו הוא משווה את תגובת פייסבוק לשני חשבונות פיקטיביים מקבילים שהם פתחו בו זמנית. באחד הם תוקפים את ישראל. בשני את "פלשתין" ואת הערבים. בשני המקרים במקביל הם משתמשים באותם משפטים בדיוק.

לאחר שהמושכים בחוטים הגישו "תלונה" בו-זמנית נגד שני האתרים, אחד נסגר, שכן הוא נוגד את סטנדרטים ה"קהילה," בעוד השני הושאר על-כנו. לא קשה לנחש מי נסגר ומי הושאר. ואם יש ספק, ראה דוגמאות לעיל (אנחנו מוציאים "פלשתינים" חפים מפשע להורג, כמעט מדי יום, רק בגלל שהם רצים עם סכינים לשחוט אותנו, נוסעים ברכבים שועטים לעבר עוברים ושבים או יוצאים עם גרזנים או נשק חי לרצוח בנו).

ראו אלו השגים כבירים! הממסד מחד וגופים ללא מטרות רווח מחד-גיסא, ובפנינו עוגה לתפארת. איזה תקציבים אדירים צריכים למנף עבודה כה יעילה והכרחית? תקנים פה, מיליונים שם. החגיגה בעיצומה: פה דורשים קרדיט, שם מבקשים (ומקבלים) עוד ועוד כסף תרומות. רק שכל המאמץ ה"מלחמתי" הזה שקול לכוסות רוח למת.

אנחנו במלחמה
קצב הלחימה [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]

שנאה
השנאה מעבירה אנשים על דעתם, והעובדה שהתרופה שמישהו לוקח, או הטלפון החכם בלעדיו אי-אפשר לחיות כולם קשורים בדרך זו או אחרת למדינה השנואה עליהם ביותר וליצורים הרעים ביותר עלי אדמות תתורגם לאחד משתי צורות פעולה: התעלמות מהקשר עם ישראל או חרם על המוצר.

בניגוד למלחמות בין המשרדים הממשלתיים השונים - על תהילה, כוח, שררה ותקציבים, צה"ל, לפחות לפי התדמית שעדיין קיימת, צריך ויכול להלחם במטרה
▪ ▪ ▪

נזכור שלמדינת ישראל יש צבא, ששמו "צבא ההגנה לישראל". היכן הזרוע הארוכה והמערך הנפרס הנלחמים על דעת הקהל הבינלאומית, המגינים על היהודים והישראלים בחו"ל ועל תדמית ישראל בחו"ל והמשיגים הרתעה, כך שקצב הלחימה וההצטרפות לשורות הלחימה יואט או אפילו יפסק כליל? יש להשתמש בכל האמצעים, בין הם משפטיים, יחסי חוץ או אפלים, ולהוסיף נופך התקפי על המגננה בה אנו נתונים.

אולי נלמד מהנאצים ונקים משרד ת-ע-מ-ו-ל-ה. זו מילה כל כך רגישה ומבהילה את הישראלי הליברלי הממוצע, שבל להזכירה. אני דווקא בדיעה שזו בדיוק הזריקה הנדרשת, וכשקוראים לדבר בשמו, במקום להחבא מאחורי כל גזע עץ או אבן בשטח, יודעים גם בדיוק מה עושים (כרגע אנחנו מתברברים, הולכים סחור סחור במעגלים של "נדמה לי" ובמשחק "ידינו על העליונה!").

בניגוד למלחמות בין המשרדים הממשלתיים השונים - על תהילה, כוח, שררה ותקציבים, צה"ל, לפחות לפי התדמית שעדיין קיימת, צריך ויכול להלחם במטרה כשהמלחמות הלא-ענייניות פנימיות לו. שם גם כלים שונים, כולל בראשונה ביטחון שדה וצנזורה, שאמורים להקל על העשיה ולמנוע הדלפות-דרך-קבע וברברת בתקשורת.

לאט-לאט מסתבר (או יסתבר) לכולנו שאנחנו בעיצומה של מלחמה להשמדתנו. את העשור האחרון בזבזנו - כך בדיוק - ולא עשינו את הנדרש. חשבנו שהאמת לצידנו, העזנו אפילו לחשוב שאנחנו חזקים, בלתי מנוצחים, והנה המציאות באה וטופחת על פנינו.

הגישה המאפיינת את העשור האחרון היא להראות את הצד הטוב של ישראל, למתג את ישראל ולעסוק בתדמית. זוהי בבואה מדויקת של צורת המחשבה והפעילות של החברת-בת זמננו.

בכדי להבהיר את הנקודה ולחדד אותה, הרשו לי להשתמש באשר קורה בלוס אנג'לס. גולת הכותרת כאן של עשיה היא כסף בבנק וחברות יחצ"נות. תוכן לא נדרש, שכן חברת יחסי הציבור תעשה את כל השאר. כך הישראלים, כך היהודים בהתנהלותם עם הנוצרים. אותה גישה חסרת תוכן. העיקר שהכסף ימשיך לזרום, ואנו נשכשך במים בצהלה רבה: "ראו עד כמה אנחנו מוצלחים! ראו עד כמה אנחנו עושים! ראו, ראו, ראו!" בלי להסס אנחנו גאים בעצם זרימת המים, ואולי אפילו בכך שאנחנו מקור המים, כשלמעשה אנחנו נהנים מההפקר, שכן לא טרחנו לעשות מאומה מעבר להתפשט לבגדי הים, לשטוח מפות ועליהן מגוון בקבוקי יין ומעדנים להשביע את רעבוננו, לצלם אלו את אלו, להגביר את המוזיקה המתנגנת ולחגוג, כאילו אנחנו יצרנו את העולם ואנחנו הם בעליו הבלעדיים.

לנו התודה. לנו ההוקרה. אנחנו שולטים ביד רמה. עד כמה טובים החיים!

אם מישהו חושב שהעובדה שבארץ מפתחים מחשבים, טלפונים חכמים, יישומים דמיוניים, אפליקציות שימושיות וכו' באמת מרשימה מישהו (למעט עצמנו, הטופחים לעצמנו על השכם), האמת היא שלא. השנאה מעבירה אנשים על דעתם, והעובדה שהתרופה שמישהו לוקח, המים המטפטפים מהצינור והמשקים את צמחית הנוי או גידולי החקלאות או הטלפון החכם בלעדיו אי-אפשר לחיות כולם קשורים בדרך זו או אחרת למדינה השנואה עליהם ביותר וליצורים הרעים ביותר עלי אדמות (קרי אנחנו, הישראלים והיהודים הבזויים והנבזים) תתורגם לאחד משתי צורות פעולה: התעלמות מהקשר עם ישראל או חרם על המוצר.

קשה להחרים את כל דרך החיים המודרנית שלנו, וכך נותרים האנשים עם דרך הפעולה האחרת - מתעלמים מהקשר עם ישראל.

לפיכך, מי שמאמין שהשקעת משאבים במיתוג ישראל מניבה משהו, עליו להתעורר למציאות, שכן ישראל כבר מותגה, עם אות קין, עם מספר החרוט על הזרוע.

מיתוג ויחסי ציבור טובים אולי כלפי קהל היעד מבפנים, יהודים, ישראלים ושאר תומכים שעוד נותרו לנו.

נגד כל השאר צריך להלחם, בצורה ברורה שאינה משאירה מקום לפרשנות. מלחמה פרושה צעדים שאנשים מבינים. צעדים כואבים, כמו אש שאדם שנכווה ממנה יזהר פי מאה מונים בעתיד. מעשים ותוצאות, כאלו שעלות גבוהה ביותר בצידן.

גם בחזית זאת אנחנו בפיגור רב, ואויבינו משכללים ופועלים ללא לאות. לאחרונה הם משתמשים במערכת המשפטית בצורה חכמה ויעילה המחייבת אותנו להקדיש משאבים ולהסב את דעתנו מהעיקר. ינצחו, מה טוב. יכשלו, הרי גם זה נצחון. למה דומה הדבר? לפעילות תנועת החרם. יצליחו לשכנע גוף מסוים להחרים את ישראל, מוסדותיה או מוצריה, גדול הנצחון מהמשוער. אך גם אם יכשלו, שנה אחר שנה הם מכשירים את הקרקע, שכן אנשים שומעים את הטיעונים שלהם, פעם אחר פעם, ומתחילים להאמין שאנחנו בני הבליעל כמתואר בפרוטרוט ובצורה ציורית ומפחידה עד מאד.

כל ניתוח אפשרי מצביע על תמונת מצב עגומה עד מאד. מנקודת מוצא זו, שתי ברירות בפנינו, להמשיך את משחק ה"נדמה לי" שהכל טוב וידנו על העליונה, או להלחם, ללא פשרות, ללא היסוס, עד הסוף.

כי זו מלחמה לחיים ולמוות, מלחמת גלדיאטורים, מלחמת גוג ומגוג.

עד כה שרדנו - משך אלפי שנים, משך הגלות, משך השואה וגם דרך כל המלחמות בשבעת העשורים האחרונים. שרדנו כי לא הייתה לנו ברירה וכי הייתה לנו אמונה צרובה בלב ובנשמה, אמונה בצדקת הדרך. גם הפעם נשרוד - אף אם נהיה מתי מעט. כל האמור לקרות כבר נכתב ונאמר, ועתה הוא מתממש, בעצם ימים אלו ממש.

אני יודע שמתכונן אני לשרוד ואין בכוונתי להפסיד. הצטרפו אלי, שכן משוכנע אני שגם אתם שותפים להבנה זו.

תאריך:  14/01/2016   |   עודכן:  14/01/2016
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קשה, מבית ומחוץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גדעון אמיר
14/01/16 20:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רובם לא בעלי תואר אקדמי בתחום מנהל עסקים ואו ראיית חשבון, אך תהיו בטוחים שהם יודעים לחזות את מצב העסק, הרבה יותר טוב מכל אחד אחר, לפעמים טוב יותר ממנהליו בוגרי חשבונאות וכלכלה.
14/01/2016  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
מכתב פתוח לתושבי עפולה: קראתי את דבריכם בקבוצת הפייסבוק, ואני מבקש להביא בפניכם מספר דברים, מלב אל לב.
14/01/2016  |  יוסי בלום הלוי  |   מאמרים
עימות שפורץ בין בעלי מסעדה, לבין לקוח שבא לאכול בה, אינו בבחינת חיזיון יוצא-דופן. בישראל זה קורה מפעם לפעם, שסופו לא אחת בפיצוץ מהדהד. לעיתים הנושא באשמה הוא ה"בוס", ולעיתים היא נופלת על ראש הלקוח.
14/01/2016  |  ראובן לייב  |   מאמרים
פרשת מאיה פורמן-רזניק ופרקליטות המדינה זכתה בימים האחרונים למעט כותרות, בין היתר על-רקע פסקי הדין בעניין רומן זדורוב והולילנד. אבל, אלמלא הייתה פרשה זו כרוכה במונחים משפטיים מורכבים ומייגעים, היא הייתה זוכה לכותרות ענק, לסיקור נרחב ולמחאה ציבורית הולמת. לא די שהאנשים שבידיהם הפקיד הציבור את מלאכת אכיפת החוק פשעו בזדון בשליחותם. כעת, משנתפסו, הם הודפים את השומרים, מכפישים ומתלהמים נגדם, וכך מתגלה לנו שזו שיטת עבודה שאין בה פגם לדעתם.
14/01/2016  |  יהודה עמרני  |   מאמרים
מי הניח את המטען סמוך לגבול רצועת עזה? מה טוב יותר מאשר הלוויה שקטה למחבל? האם רוסיה מציידת את חיזבאללה? מה יקרה לדאעש אם יתעסק עם צה"ל? ומי מגלה דו-פרצופיות ביחסו לישראל?
14/01/2016  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
גרוע מיאיר - אביו    חלפו שעות ארוכות עד שלשכתו פרסמה מין הודעה צמחונית-חלבית, שהיא כלום בריבוע ואינה מזכירה לגנאי אפילו את הבן יאיר
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
כאשר התרחבות תופעת סרבנות המילואימניקים החלה לכרסם בלכידות הצבא, נזדעקו בכירי צה"ל להתריע כי קיימת סכנה של ממש לפגיעה אנושה בכשירות צה"ל
חאן אל אחמר [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
אביעד ויסולי
ראשי מדינות בכל העולם מסתכלים כעת מה תעשה ישראל    אם התגובה שלנו תהיה בכיינית יתייחסו אלינו בעולם בזלזול ויחריפו את הצעדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il