בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
רפואה אלטרנטיבית לסל הבריאות
|
הרופא הירושלמי הוותיק, ד"ר אילן זמיר, הגיש בימים אלה למשרד הבריאות תוכנית מקיפה לשילובם של טיפולים הומיאופתיים בסל הניתן לציבור הרחב, כדי לייעל בכך את הרפורמה הרפואית במדינה
תוכנית מקיפה לשילובה של רפואה הומיאופתית מקצועית בסל הבריאות הממלכתי נבחנת בימים אלה בחלונות הגבוהים במגמה להביא לייעולם של השירותים הרפואיים במדינה. את התוכנית הגיש למשרד הבריאות הרופא הירושלמי הוותיק, ד"ר אילן זמיר, שמאחוריו 37 שנות-ניסיון ברפואה הומיאופתית, המוכרת יותר כרפואה אלטרנטיבית. ד"ר זמיר מציין בתוכנית כי שילובם של שירותי הרפואה ההומיאופתית בסל הרפואי יתרום לרפורמת-בריאות נבונה, יעילה וחסכונית יותר מזו הקיימת כיום. בכך הוא מסתמך על הפופולריות הרבה של שירותים אלה, הכלולים בסל הבריאות של מדינות רבות בעולם. בהקשר לכך מזכיר ד"ר זמיר כי שירותי ההומיאופתיה מוכרים ומיושמים זה מכבר על-ידי כל קופות החולים במדינה, אף כי אינם כלולים עדיין בסל הבריאות, מה שמגביל מאוד את הפצתם בכל שכבות הציבור ובעיקר בקרב מעוטי היכולת. גיבוש ואימוץ לדברי הוגה התוכנית, עשוי השילוב ההומיאופתי בסל לתרום לריפויים המהיר של חולים רבים כבר בשלבים ההתחלתיים של מחלותיהם, וכל זה עוד טרם הופעתם של סיבוכים קשים ותוך מניעת צורך בטיפולים כימיים-תרופתיים יקרים, שלא אחת גם אינם יעילים, ושהינם בעלי תופעות-לוואי חמורות במיוחד. טיפולים שכאלה מתמשכים עקב זאת לאורך הזמן סוף. וגורמים לאשפוזים יקרים, שרק מכבידים על קופת המדינה ועל הציבור הרחב כאחד. לעומת זאת מציינת התוכנית ששיעור ההחלמה ממחלות שונות, באמצעות טיפולים שבהם משולבת ההומיאופתיה, הוא גבוה למדי, ומשום כך רצוי כמובן לגלות בה עניין. התוכנית קוראת לגיבוש ולאימוץ המיזם ההומיאופתי ללא כל חשש, ולקבל בתוך כך המלצות מעשיות של מדינות המפעילות אותו בכל הנוגע לצורה ולדרכי שיתוף הפעולה הדרוש בין הרופאים ושאר בעלי-מקצוע העוסקים, בו זמנית, בטיפול הקונבנציונלי, כמו גם בטיפול האלטרנטיבי. התוכנית מדגישה את הצורך לעגן בתקנון מיוחד את זכותו של החולה להחליט בעצמו לאיזה תחום רפואי הוא מבקש לפנות לצורך הטיפול במחלתו. בד-בבד ממליצה התוכנית על עריכת משאל בנושא בקרב כל חברי קופות החולים, כשבמקביל ניתן יהיה לערוך משאל שכזה גם בקרב כלל ציבור הרופאים.
|
תאריך:
|
02/08/2016
|
|
|
עודכן:
|
02/08/2016
|
|
ראובן לייב
|
רפואה אלטרנטיבית לסל הבריאות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
עציון 4
|
2/08/16 16:42
|
|
2
|
|
שירה ברעם
|
3/08/16 05:19
|
|
|
|
שירה ברעם
|
3/08/16 17:44
|
|
אני דוחה את דברי השבח והקילוסין לאירוע המיותר שחזר על עצמו בירושלים. לפי הרכב המשתתפים והדוברים, אין ספק שזו הייתה בראש וראשונה הפגנת דווקאיזם טיפוסי לקבוצת אנשים שאינה קוראת ומבינה נכון את הסימפתיה הזמנית שלה היא זוכה בחלק מהציבור. לציבור נטייה לתמוך ב"מסכנים" ב"מדוכאים" ובמי שמופלים לרעה. נטייה זו זמנית, וניצול שלה לרעה עשוי להפוך את הקערה על פיה. בתמיכה הציבורית היו שני מרכיבי הזדהות חזקים: יום השנה לרצח שירה בנקי ז"ל, ומספר התבטאויות לא מוצלחות של מנהיגי ציבור כלפי הקהילה הגאה ומה שהיא מייצגת.
|
|
|
אנו עם שחובב ועדות חקירה ממלכתיות. כל מלחמה וכל מבצע מחייב על-פי הדורשים ועדת חקירה. למה ככה? כי מי שעשה את המבצע או המלחמה הוא פוליטית בצד השני וכך אולי נפיל אותו.
|
|
|
בשמחה ובחדווה שמעתי אי-שם בניכר הרומני כי עיר אחת בארץ הקודש הצליחה לדחות את מצעד התועבה מבין שעריה, וזו הייתה עירו של אברהם אבינו - העיר באר שבע. לצד השמחה העירונית - שמקיפה יותר משמונים אחוז מתושבי בירת הנגב, על הזכייה באליפות המדינה בכדורגל, הרי שעיר זו לא הרכינה ראשה לחזור אלפי שנים אחורה, אל התועבות שמחו את התרבות היוונית ואשר החריבו את רומי. ועל המלאכה הזו ניצח רבה של באר שבע - הרב יהודה דרעי, עד שגם שוטרי העיר התייצבו וסילקו את התועבה מעירם.
|
|
|
שניים מבכירי השופטים הפליליים בישראל חתומים על פסק דינו של בית המשפט העליון בנושא יניב נחמן: סלים ג'ובראן שכתב את ההחלטה ואורי שהם שהסכים איתו (לצידו של צבי זילברטל). עם כל הכבוד, ויש כבוד, לעליון בכלל ולהרכב זה בפרט, קשה להסכים עם פסק הדין הנוכחי, משום שהוא מתעלם לחלוטין מהרקע החיוני - ואז עולה השאלה מדוע.
|
|
|
לעניות דעתנו הנחרצת ערביי השטחים חייבים לא להסכים לשום הסדר חוץ מלקבלת אזרחות ישראלית מלאה. ו"אנחנו", שם זמני, המעטים שמסוגלים לקלוט שאין צדק אחר, צריכים להילחם על כך בשבילם. אז הבוחרים לכנסת יהיו חצי יהודים וחצי ערבים, כמו שהבוחרים לכנסת מתחלקים לחצי בעלי קביעות ולחצי עובדי קבלן, או חצי חכמים וחצי זורמים, או חצי אוהדי כדורגל וחצי אוהדי הר-הבית, ושהטובים ביותר ינצחו, וישרתו את הפחות טובים.
|
|
|
|