|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

חוצפה

חוצפה היא השערת-קבע שמנחה קבוצת אוכלוסין גדולה בת"א והמרכז לחשוב שמדינת היהודים קמה בשבילם, מתקיימת רק בזכותם ועל-כן היא והם הינם מרכז העולם
09/10/2016  |   רפי לאופרט   |   מאמרים   |   תגובות
מרכז העולם [צילום: פלאש 90]

חוצפה היא יסוד מוסד בהשקפת העולם של השמאל. היא שמבטאת טוב מכל את הבנתו שדמוקרטיה היא שיטת ממשל שבה המיעוט מנהל את המדינה ויש לו זכויות וטו על החלטות הרוב. 1 חוצפה משקפת את הבנתו שאם המיעוט אינו מרוצה מהחלטות הממשלה הנבחרת, הוא יצא לרחוב ויעשה קצת רעש תקשורתי ויחסל את רצון הממשלה, במיוחד אם זו ממשלת ימין. אם לא יעלה הדבר בידו יכריז על סרבנות, מלחמת תרבות, יזעיק לעזרה שותפים לתובנותיו מעבר לים או יקים מספר עמותות שינהלו עבורו את המאבק ברצון הרוב דרך בתי-המשפט. עזות-מצח היא אשליית-היסוד של השמאל, שהוא לעולם אינו טועה והימין לעולם אינו צודק.

על טיעונים אלה ודומיהם, יש לשמאל תמיד תשובה סטנדרטית: דמוקרטיה מודרנית אמורה להגן על המיעוט והחלשים מפני "עריצות הרוב". אינני יודע מהי "עריצות הרוב" ואינני מכיר בקיומו האופרטיבי של מושג זה. כל החלטת רוב היא עריצות, מפני שדה-פקטו אין מצב שבו מתקבלות החלטות בקהילות גדולות ברוב של 100%! גם כאשר הרוב מסכים לחקיקה שבה מוכרות "זכויות טבעיות" של הפרט, על-פי-רוב אין לכך ערך מעשי, מפני שמרבית ההחלטות אינן של "רוב" מול "יחיד" אלא של קבוצה גדולה מול קבוצה קטנה יותר. כל החלטה במסגרות קבוצתיות, מעדיפה את טובתה של קבוצה אחת על טובתה של קבוצה אחרת. דמוקרטיה נורמלית אינה יכולה להגן על המיעוט נגד עריצות הרוב מבלי להגן בעת ובעונה אחת על הרוב מפני עריצות המיעוט או גחמותיו 2.

חוצפה היא השערת-קבע שמנחה קבוצת אוכלוסין גדולה בת"א והמרכז לחשוב שמדינת היהודים קמה בשבילם, מתקיימת רק בזכותם ועל-כן היא והם הינם מרכז העולם. חוצפה היא מציאות שבה כל מי שמתלבש אחרת מאנשי ת"א, מעדיף תרבות שונה משלהם ורואה דווקא בירושלים את בירת ישראל נחשב לחריג לאומי.

משאת נפש

שחצנות והתנשאות - אחד המונחים הנרדפים לחוצפה - הן הרצון להפוך את מדינת-ישראל לסניף גלותי של ניו-יורק או לוס-אנג'לס, ולחקות כל טירוף-מערכות משם, כאן אצלנו, כאילו אסור אחרת או בהכרח אי-אפשר אחרת. לאחרונה הכתיר השמאל הישראלי, על גבי גביע קוטג' וחריץ של גבינה צהובה, את ברלין ל"סגנית האלופה" של משאת הנפש העתידית של העם בישראל. 70 שנה אחרי שואת אירופה, הפך חסר בושה לחלוטין והוא מוכר הכול בנזיד עדשים של מחיר השכרת דירה או עלות הנסיעה בחשמלית או ברכבת הקלה.

עזות מצח וחוצפה גם יחד מבטאת ההתקפה הפראית של הממשל על החלטת הממשלה להעתיק תושבים שיפונו מעמונה ליישוב אחר באיו"ש, כאילו ישראל היא אגף-משנה של בית הבובות של הבית הלבן, ולא מדינה ריבונית בעלת אינטרסים משלה, שעליהם מחליט באופן דמוקרטי העם היושב בציון. בהתקפה זו שזורים, כדרכו של ממשל אובמה, חוסר הבנה, ציפיות מוגזמות וביטויים שאיננו מוצאים כמותם כלפי הפלשתינים, הרוסים, הצפון קוריאנים ומדינות רבות אחרות שקצו בהתנשאות האמריקנית ובניסיונות הממשל להתערב בענייניהן הפנימיים. הניסיון הנפסד להציג את פרס בפני כול הישראלים, כ"מלך השלום", מה שמעולם לא היה נכון; ערבוב נושא הסכם הסיוע בשאלת ההתיישבות באיו"ש - שקר שישראל אף פעם לא קיבלה, והניסיון הנפסד להשתמש בבית המשפט "הנאיבי" שלנו כמנגנון לפינוי תושבים מיו"ש - כולם מעשה רמיה אחד גדול. אפשר שהם מכינים מתקפה דיפלומטית על ישראל באו"ם - דבר שמתאים בהחלט לעוז הרוח הטיפוסי שמפגין אובמה לאורך כל כהונתו. ייתכן שמדוב בחוסר הבנה בסיסי נוסף של הממשל המצטיין בכך כל השנים, ואולי זהו תסכול על שהנשיא הגיע ללווית פרס ולא קיבל בתמורה "הרים וגבעות" - אבל מי הבטיח לו את אלה?!... כך או כך מעשה ידידותי אין כאן וחוצפה יש כאן בשפע. בידן, סגן הנשיא, כ"שופר הזעם" של הממשל, שוב זוכה תודות להתבטאויותיו המתלהמות למעמד של "שוטה הכפר", בגין דבריו הבלתי רלוונטיים לנושא עליו דיבר - גורל ההתיישבות באיו"ש.

עזות מצח היא מצב שבו קבוצות של חריגים חברתיים, ספרותיים, מוסיקליים, או תיאטרליים - הופכות עצמן בהבל פה ל"זרם הראשי" ומצפות שכל העולם ובני דודו יקבלו אוטומטית את עמדותיהם כנקודת המבט הלגיטימית היחידה לכל נושאי התרבות והאמנות. באותה מידה ניתן לאפיין כעזות-מצח את דעותיה ועמדותיה של שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, כאשר היא יוצאת בשצף קצף נגד יוזמות חקיקה של שרת המשפטים הנוכחית בשאלות הנוגעות למהות יהדותה של מדינת היהודים, חרף התמיכה הציבורית הרחבה ביוזמות אלה.

שפיכות דמים

עזות פנים (עוד מלה נרדפת לחוצפה) היא ניסיון הממשל "הידידותי" של אובמה לעשות שימוש בדעות של רמטכ"ל צה"ל - אמיתיות או מסולפות (אני טוען שמסולפות) - בעניין הסכם הגרעין עם אירן. לא הרמטכ"ל הוא שמייצג את מדינת ישראל אלא ממשלת ישראל הנבחרת וראש הממשלה, ודעתם לחלוטין אינה נוחה מההסכם, בלשון המעטה. אם ארה"ב אינה רוצה התערבות ישראלית במערכת הבחירות שלה, מדוע היא מתערבת בעניינים הפנימיים של ישראל ומערבת אנשי צבא ישראלים מכהנים במערכת הבחירות שלה? - זו לא רק חוצפה, זהו, בלשון המעטה, מעשה לא ידידותי!

שחצנות והתנשאות אינם נחלתו של השמאל המקומי שלנו לבדו. זו תכונה טיפוסית גם של חוגים רחבים בשמאל היהודי בארה"ב וגם בשמאל הלא יהודי במערב. את השלכותיה של גישה זו ראינו בהתמוטטות המדיניות האמריקנית במזרח התיכון כולו, כאשר ביקשה לכפות את "האמת הדמוקרטית שלה" על מדינות שחושבות אחרת, או אינן בנויות לקלוט תרבות זו. הישגים לא היו כאן, שפיכות דמים וכאוס - היו גם היו, ואלה ימשכו עוד זמן רב. בכל מקום שהשמאל מפעיל אגו ושחצנות במקום שיקול דעת ודרך-ארץ, התנשאות במקום שוויון דה-פקטו ואינוס במקום שכנוע, הוא זורע רוח וקוצר סופה.

ב"אנליזת השבטים" של הנשיא ריבלין, בה כיבד אותנו בהרצאתו במעמד "כנס הרצליה 2015", שגה ריבלין לא אחת בהנחות ובהשלכות שתיאר או דמיין. אולם השגיאה החמורה ביותר שלו הייתה בשתי הנחות: א. שאכן מדובר בארבעה "שבטים" שרואים אלה את אלה כשווים, ומוכנים להתייחס אלה לאלה כשווים. ב. שהשמאל הישראלי השתחרר מעמדותיו האליטיסטיות והוא מוכן "למכור" ו"לקנות" דעות ועמדות של זולתו באותן שיטות וכלים ובאותן מטבעות בדיוק אלא, שמפני שהוא נגוע ב"חוצפומניה כרונית", הוא אינו מסוגל לכך. על כן, רק הגדרה מחודשת של משמעות הדמוקרטיה בישראל, ברוח אותה מובילה שרת המשפטים שקד, תעצב ותייצב מחדש את כללי המשחק, שעל פיהם תתנהל ישראל ותקבל את החלטותיה הריבוניות.

הסימביוזה האידיאולוגית בין השמאל הישראלי לבין חוגים דמוקרטיים ביהדות ארה"ב דוגמת חלק מהרפורמים, ג'יי סטריט ודומיהם - מייצרת אצל כולם אותם יסודות של חוצפה אופרטיבית שמנסה לעקוף את הדמוקרטיה הישראלית, ובסיוע ממשלות "ידידותיות במיוחד" להכתיב לעם בישראל את עתידו - זוהי "אם כל החוצפות": גם לשבת "שם" וגם לנסות להכתיב מה יהיה "כאן". באותה הזדמנות שמתקנים את ליקויי הדמוקרטיה הישראלית ומחזירים אותה ממסלולי האנרכיה האירופית למסגרת שתואמת את הרצון והצורך הלאומי הכולל שלנו, צריך למדר ולשכך גם שיהוקים אלה.

הערות

2. שאלה זו מובילה תמיד לשאלה מיהו הגורם הקובע מתי נחצה קו זה לכאן או לכאן. יש הגורסים: בית המשפט. אני מוכן לקבל זאת בתנאי שבית המשפט יפעל במסגרת חוקי המדינה (אין אקטיביזם שיפוטי) או יעוצב על בסיס של הליכי בחירה מוסדרים וקציבת זמן כהונה לשופטים בכל תפקיד. קיים צורך חיוני לקיים איזון בין הצדק הפרטי לבין המשילות הציבורית, משום שחוסר משילות גובל גם בחוסר צדק. בסיכומו של דבר זכות מוחלטת של המיעוט לוֶטו על רצון הרוב היא "עריצות המיעוט", שבמוקדם או במאוחר תאיין את הדמוקרטיה כמנגנון קבה"ח בחברה מורכבת.

תאריך:  09/10/2016   |   עודכן:  09/10/2016
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוצפה
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א. וינשטיין
9/10/16 13:04
2
הירונימוס
9/10/16 15:22
 
א. וינשטיין
9/10/16 15:53
 
הירונימוס
9/10/16 18:28
 
א. וינשטיין
9/10/16 19:40
 
הירונימוס
9/10/16 22:31
 
א. וינשטיין
9/10/16 22:53
3
חד עין ומלא חכמה
9/10/16 17:37
 
רפי לאופרט
10/10/16 08:52
 
הירונימוס
10/10/16 12:47
 
רפי לאופרט
10/10/16 20:30
 
לרפי לאופרט
11/10/16 05:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החלטה שלא לקיים את מסע הסליחות – לקראת יום הכיפורים, בכיכר מלכי ישראל בתל אביב, תציב את מדינת ישראל בכלל ואת העיר תל אביב – יפו בפרט, ברשימת המדינות הבלתי סובלניות שקמו מעולם, ובראשן המדינות הקומוניסטיות שנכחדו וקוריאה הצפונית שנותרה למשמרת ארכיונית( כמשטר אנטי סובלני שראה את עצמו כ"שיא הקדמה"). אין ספק שאילו בלונדון למשל היה ראש העיר המקומי (ועוד זה הפקיסטני...) מסרב להעמיד כיכר עירונית לאירוע דתי – יהודי, מיד היו כל הלאומנים ו"אנשי הקדמה" הישראלים גם יחד צווחים יחדיו "אנטישמיות"! אבל בתל אביב ההחרמה הזו מותרת.
09/10/2016  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
האם הנשים מקופחות? ערבים? חרדים? מזרחיים? אתיופים? האם כאשר קבוצה טוענת שהיא מקופחת, האם היא אכן מקופחת? האם קבוצת קיפוח "מרצון" היא אכן מקופחת?
09/10/2016  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
סבר פלוצקר הוא כתב רב ניסיון וותק, הוא כנראה הגיע מהעיר פלוצק שבפולין וסוחב איתו משא גלותי מחד ורצון סוציאליסטי מאידך.
09/10/2016  |  שמעון זיו  |   מאמרים
עוד ארבע נקודות בעקבות שערוריית ההקלטות של דונלד טראמפ: מה זה מלמד על הציבור האמריקני, כיצד קלינטון צריכה להגיב, ממה חוששים הרפובליקנים וכיצד סיקר ישראל היום את הפרשה
09/10/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
כולנו יודעים כי מעולם לא הייתה פה מדינה פלשתינית (אפילו שהערבים שלטו בשטח) ומעולם לא היה עם פלשתיני (ומי שאינו מסוגל לבטא כראוי את "שם עמו ומדינתו" הוא צבוע ובזוי..)
09/10/2016  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il