רוב הערים בישראל ובעולם מורכבים משני חלקים עיקריים: אזור חדש, ואזור ישן. בחלק מהערים יש גם אזור מוזנח (המכונה: אזור במעבר).
גם בעיר חולון יש אזורים שבהם יש בתים ישנים, חנויות ותיקות אשר עברו שינוי כזה או אחר, לצד מגדלים רבי-פאר באזורים שוממים במיוחד.
אך יש בה מספר בעיות שיש להתעכב עליהן.
פרוט הבעיות
בדומה למתרחש בערים אחרות גם בחולון יש רחובות מרכזיים לצד רחובות משניים כאשר קיים קשר בין בתי התושבים למרכזים המסחריים הסמוכים למקום המגורים באמצעות המדרכות הרחבות להפליא.
1. הדוגמה הטובה לכך הנה צומת הרחובות סוקולוב-קוגל. בצומת זו קיים כביש נוסף המשמש כחניון של "בנייני צמרת". כתוצאה מהקמת הכביש חייב אדם הרוצה לחצות צומת זו לעבור ארבעה מעברי חציה (שניים מרומזרים,ושניים לא) דבר אשר עשוי להיות לאדם מבוגר, או לחלופין לאישה הדוחפת עגלה. לא ברור מדוע לא הורחבה המדרכה בצומת זו בה עוברים הרבה אנשים מדי יום.
2:רוב מעברי החציה בחולון אינם מרומזרים. כך, שלמרות שיש תמרור המאפשר להולך-הרגל לחצות את הכביש, בוחרים רוב הנהגים לשים גז, ולא לעצור להולכי-הרגל. למשל, צומת הרחובות ביאליק-ההסתדרות.
3: המרחק בין מעברי החציה הנו רב כך שאדם ההולך לסניף הדואר ברחוב ההסתדרות, צריך לעבור שלושה מעגלי תנועה כדיע להגיע לצד השני של הכביש(דבר אשר גרם ללא-מעט תאונות בצומת הרחובות: ויצמן-ההסתדרות).
הפתרון לבעיות שהוצגו
א: כדי למנוע תאונות בכבישים רחבים צריך ליצור
גדר הפרדה גבוהה שסביבה ממוקמים מעברי-חציה בנקודות שונות.
ב: מגרשי חניה יש להקים במקומות אשר לא מסכנים חיים.
ג: צריך שהרחובות המרכזיים יהיו מוצלים ע"י עצים כך שאנשים מבוגרים לא יסבלו מהחום הכבד.
כך ניתן יהיה למנוע תאונות דרכים בהווה ובעתיד.